October 20 2025 20:35:27
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 6

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
4.13 info
magot
To ale znamená že se upravovala houževnatost a poškození ovládání. Pancíře zůstávají stejné.
Pokud se projektil nedostane přes pancíř, není zde změna. Materiál a systém/počítání poškození by nyní mělo odpovídat více IRL.
 
saldy
lochness napsal:

Asi to sem uplne nepatri, ale v Guide 4.12 je napsano:
Adjusted IL-2 controls damage & toughness

Hodne casto ted sturmovik dostane jednou ranou flaku vyskovku a smerovku a i kdyz je jinak neposkozenej, je vyrazen z boje. Nepripada mi to na tak opevovane letadlo uplne normalni, hlavne kdyz poskozeni od stihacek snese hodne.
Stejna situace je u Hs129, kdy maxim ze zeme klidne zabije pilota, i pres vsechno to pancerovani.

Nerikam, ze je to spatne, spis me zajima, jestli je to umysl, nebo jestli se nahodou nechysta nejake dolazeni v nasledujich verzich, protoze zejmena ten sturm mi pripada hodne tragickej.


S tím Henšlem to je divný, osobně nemám tu zkušenost, připadám si v tom nesmrtelný, ale chyba to je.

ad Šturm, Obecně se soudí, že Achillovou patou šturmoviku byl olejový chladič, nicméně zasáhnout tuto velmi malou část bylo i pro flak velmi obtížné, rusové vynaložili i velké úsilí na ochranu palivových nádrží, která byla velmi pokroková, příčinou zničení letounů bylo spíše poškození křídel a hlavně nechráněné zadní části, zničení letounu v důsledku přerušení lanek řízení se přičítalo 22% celkových ztrát. Lanka řízení nebyla nijak chráněna ani zdvojena, byl to problém který se neřešil protože letoun se potýkal byť se to nezdá s velmi nepříznivou hodnou SAT-byl těžký na ocas.

Hra a to je zajímavý umí simulovat poškození zdvojených lanek u Il-10, reakce výškovky se zhorší na polovinu.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
lochness
No me docela zarazi (teda vic me to dycky nastve Úsměv ), ze ve vic nez polovine pripadu konci muj let tim, ze jednou ranou (ne prvni ranou, ale proste naraz) prijdu o oba controlsy. Navic v situacich, kdy treba nejsou kridla derava, motor nebo posadka zasazeni... Pripadalo mi to jako prilis snadny (a pravidelny) konec pro tak odolny stroj. A nepamatuju se, ze by se to stavalo u drivejsich verzi. Zase tak moc ale sturmoviky nelitam a mozna by me nekdo z jejich pilotu vyvedl z omylu. Proste me to zajimalo. Tak diky za informaci.

edit: Diky Saldy za doplneni. Asi se s tim musim smirit a holt budu sturma litat min, protoze tohle je vec, ktera me dokaze radne vytocit. Jak rikam, neuziju si prichut navratu s rozcuchanym strojem, protoze misto techto poskozeni prijdu o vyskovku a je konec Úsměv
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
Shadowdeath
U mě ta ztrátovost z tohoto důvodu bude mnohem vyšší, neodvažuji se tipovat kolik, budu muset začíst vést statistiku.
Typická situace je, nálet na cíl, odhodím dárečky, odlítávám, a jak to po mě šije zespodu/zezadu, tak ztráta řízení Smutný
Přijde mě to, jako kdyby měl šturm na ocase obrovskej hitbox a když tam něco ťukne, tak směrovka+výškovka v trapu.

Na řešení to u mě taky vypadá, že budu sedlat jiné stroje, než takhle "trapně" hebnout Úsměv celkem jsem si oblíbil tu 110 se 108 Šklebící se
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
1stCL_Fucida
Saldy, imho Il-10 ani nic jiného nemá simulováno zdvojení lan ke kormidlům. Ostatně snížení účinnosti na polovinu by byl nesmysl.

Ale můžeš samozřejmě přijít o polovinu kormidla, nebo to může být jen poškozené a účinnost klesá. Vidět je to třeba tak, že se na něm poškodí potah. Ale zdvojení táhel a lanek tam asi fakt nebude (to mimochodem používá řada strojů, nejen Il-10).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
saldy
Na ty controlsy na ocasu Úsměv je Il-2 opravdu hrozně náchylnej. Na druhou stranu s Il-10 (s kterým hraju na koreji) se s podobnou i když menší pravidelností vracím s poškozenými ale pro návrat funkčními kormidly. Myslel jsem že při poškození zdvojených lanek se to projeví menším pnutím případně nutností vynaložit více síly, ale popravdě nevím jak tenhle systém funguje.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
magot
Šturm neumí dvojtý lanka, to ho trochu přeceňujete Úsměv ... možná DCS u Mustangu .. kdo ví ..
 
Seb
Jak říká Fučida, druhé lanko bylo v podstatě spíš záložní právě pro případ poškození. Tedy ovládání po zásahu buď fungovalo nebo ne podle toho, zda byla přerušena obě lanka nebo jen jedno a poškození jen jednoho by ani pilot nemusel registrovat... Ale třeba se mýlím, jen tak tlachám během popíjení Plzně... Úsměv
 
Shadowdeath
Tak jsem si dal pár rychlých misí, útok na letiště, mapa Normandie, je to velké letiště a hodně flaku.
A vyřazení šturmu z důvodu ztráty řízení bylo při 5 z 10 náletů (tzn. 50%), ostatní takové ty normárlní veči jako hořící motor, ustřelené křídlo a pod. Šklebící se

Prakticky jakmile dostanu zásah do ocasní části, objeví se tato dmg textura, a řízení jde do kytek Úsměv
[img]http://i61.tinypic.com/2lm536a.jpg[/img] is not a valid Image.

Nechcete tam dát ještě nějakej if/random na dmg controlsů? Aby zásah do zadní části nebyl automaticky ztráta řízení, případně, aby došlo třeba jen ke ztrátě jednoho prvku a ne rovnou obou. Tipuji, že tam nebylo 1 lanko pro výškovku i směrovkuÚsměv
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
606_Temp
Jiné letadlo by ten zásah rozebral na hadry a tobě se nelíbí, že ti přestřelí ovládání Šklebící se
 
http://no606.ic.cz/
TozziFan
No ono je to asi u všech, ne jen šturma. Poslední dny jsem zase začal trochu více poletovat a taky jsem nabil dojmu, že jakýkoliv zásah do zadní části trupu jakéhokoliv letadla, vede k poškození konrolsů výškovky a směrovky. Nebo jen prostě smůla?
 
magot
Pro představu: kolizní blok ocasu a kolizní blok ovládání IL2 early, v 4.05, takže v té jednodušší verzi.
Problém je v tom že IL2 je nejstarší letadlo, které bylo děláno dost zjednodušeně. Ve srovnání např. s Do-217 které má odděleně výškovku L+R a směrovku.
[img]http://s27.postimg.org/yzrnwedf7/Ocas_Sturm.jpg[/img] is not a valid Image.
 
1stCL_Fucida
Magote, takže IL-2 má opravdu jediný "box" pro směrovku a výškovku? Úsměv. To je docela masakr Úsměv. Kolik je tam takových letadel? Bf 109 a Fw 190 jsou tam taky odnepaměti a mají je oddělené...nebo si to aspoň za ty roky myslím Šklebící se
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Koty
Seb napsal:

Jak říká Fučida, druhé lanko bylo v podstatě spíš záložní právě pro případ poškození. Tedy ovládání po zásahu buď fungovalo nebo ne podle toho, zda byla přerušena obě lanka nebo jen jedno a poškození jen jednoho by ani pilot nemusel registrovat... Ale třeba se mýlím, jen tak tlachám během popíjení Plzně... Úsměv


...šak si to ozkoušejte, vemte nějaký závaží, třeba krabici s nějakejma krámama a přivažte k tomu dvě lanka a obě chyťte a zvedněte to do vzduchu. Pak jedno přeřízněte a zkuste si znova. Ti Fičidoidnější si můžou opatřit siloměr nebo mincíř a zvážit si to...
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Koty
606_Tempik napsal:

Jiné letadlo by ten zásah rozebral na hadry a tobě se nelíbí, že ti přestřelí ovládání Šklebící se


No, ono konkrétně ocas IL-2 je poměrně křehká záležitost...
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
magot
1stCL_Fucida napsal:

Magote, takže IL-2 má opravdu jediný "box" pro směrovku a výškovku? Úsměv. To je docela masakr Úsměv. Kolik je tam takových letadel? Bf 109 a Fw 190 jsou tam taky odnepaměti a mají je oddělené...nebo si to aspoň za ty roky myslím Šklebící se

No tak IL2 ... rok 2001 v 1.0, co po tom chceš, je to starý jak Metuzalém Úsměv Fw-190 jsou v cajku, ty jsou udělaný líp ... 109tky teď nevím ... zřejmě i Mig-3 bude mizernej.
Nicméně nejsem si jist zda tento objektový hendikep není ošetřený kódem, aby poškození bylo komplexnější, co to převzalo DT, tak se hodně věcí měnilo.
Upravil/a magot dne 21-02-2014 22:39
 
Shadowdeath
1stCL_Fucida napsal:

Magote, takže IL-2 má opravdu jediný "box" pro směrovku a výškovku? Úsměv. To je docela masakr Úsměv. Kolik je tam takových letadel? Bf 109 a Fw 190 jsou tam taky odnepaměti a mají je oddělené...nebo si to aspoň za ty roky myslím Šklebící se


No podle mě tahle fíčura přišla až s patchem 4.12.

viz. právě read me k patchi kde v položce "Other small Changes & Improvements" se objevilo -> Adjusted IL-2 controls damage & toughness

Nemám nic proti tomu hru přispůsobovat realitě, ale pořád je to jenom hra, tzn. musí to zůstat hratelné!
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
 
alfik
Na druhou stranu, se Šturmem s ustřelenými lanky se dá klidně odbombit, dokonce i trefit, doletět domů a bezpečně sednout - jen ovládáním přípustě a křidélek. Ovšem chce to cvik - a to znamená párkrát se vymastit než se to jeden naučí Šklebící se
Tak mě napadá, máme nějaké záznamy z WWII, jestli toho byl letoun schopen i v reálu? Úsměv
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
cyberolas
No v reálu to končilo tím vymastěním, ne?Úsměv
 
311_Vont
Shadowdeath napsal:

Tak jsem si dal pár rychlých misí, útok na letiště, mapa Normandie, je to velké letiště a hodně flaku.
A vyřazení šturmu z důvodu ztráty řízení bylo při 5 z 10 náletů (tzn. 50%), ostatní takové ty normárlní veči jako hořící motor, ustřelené křídlo a pod. Šklebící se

Prakticky jakmile dostanu zásah do ocasní části, objeví se tato dmg textura, a řízení jde do kytek Úsměv
[img]http://i61.tinypic.com/2lm536a.jpg[/img] is not a valid Image.

Nechcete tam dát ještě nějakej if/random na dmg controlsů? Aby zásah do zadní části nebyl automaticky ztráta řízení, případně, aby došlo třeba jen ke ztrátě jednoho prvku a ne rovnou obou. Tipuji, že tam nebylo 1 lanko pro výškovku i směrovkuÚsměv


Z toho vyplývá jen jedna věc - nelítat tak vysoko Mrknutí
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg

Je vždy velmi užitečné stát proti nepříteli, který je připraven zemřít pro svou vlast. Znamená to totiž, že máte oba společný cíl. (Generál Tacticus)
 
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,318,759 návštěv