Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
|
magot |
Přidané 21-11-2013 22:32
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Art napsal:A co teda Fw 190 ? a proč to tolik týmu předělávalo? nebo to je vše jen drb ?
To jsou jen pavlačový drby starej Blažkovej ... |
|
|
|
Art |
Přidané 21-11-2013 22:41
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
magot napsal:
Art napsal:A co teda Fw 190 ? a proč to tolik týmu předělávalo? nebo to je vše jen drb ?
To jsou jen pavlačový drby starej Blažkovej ...
Aj tak beru zpět no konečně se dovím něco víc. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-11-2013 22:45
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
magot napsal:
Art napsal:A co teda Fw 190 ? a proč to tolik týmu předělávalo? nebo to je vše jen drb ?
To jsou jen pavlačový drby starej Blažkovej ...
Ano, Fw 190 od verze 4.11 prošel kompletní revizí letového modelu. Dolaďovalo se to tak, jak jen to bylo v rámci enginu možné. Na druhou stranu se výsledek nikterak diametrálně neliší od základu, který byl vytvořen před více jak deseti roky. Ladili jsme spíše detaily + se implementovaly některé prvky, které předtím Šturm neobsahoval. Řekněme, že se to letadlo ve výsledku někde změnilo o 20% a někde skoro vůbec. Třeba maximální rychlosti se korigovaly max. o 10 - 15 km/h, v některých hladinách vůbec. Stoupavosti někde o 1, jinde o 2 m/s. Opravoval se dlouhodobě nefunkční Kommandogerät (to souvisí i s tou stoupavostí).
Důležité je, aby základ byl principielně správný a pak už jen ladíš detaily. Zrovna u Fw 190 se ale v podstatě začalo na čisté louce, aby se člověk nakonec dobral podobnému výsledku . Bylo to nesmírně zábavné .
A ještě proč se to předělávalo? Protože tací, jako já, dostatečně dlouho prudili a zásobovali tým informacemi, testovali...a testovali. Bylo to dobré, ale šlo to implementovat lépe. Teď je to výborné a lepší implementaci umožní až next gen sim. Doufám, že BoS.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Baron |
Přidané 21-11-2013 22:53
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Farky napsal:
Celá debata o placené a předražené pre alfě mi přijde hrozně absurdní. Tady přece nikdo nedal 90 dolarů za nehotovou hru, všichni si několik měsíců dopředu zaplatili za HOTOVOU hru. Což je běžná věc, předplatit si věc co ještě není vydaná dlouho dopředu. A nejenom v herním průmyslu, já to například dělám i u knih. Pokud věřím že to bude při vydání dobré (bude to stát za ty prachy) nemám problém si to zaplatit dopředu. To za prvé. Za druhé - všichni ti co si to předplatili by si to stejně při vydání koupili v plný palbě za 100 babek. Proč by za to nedali ty prachy teď, když to znamená příjemný bonus přístupu ke hře dlouho předem? Což je mimochodem dost nadstardandní věc, pustit lidi co si to předplatili ke hře už teď. Je to oboustraně výhodný byznys - vývojáři dostali nějaké finance, zpětnou odezvu (ke které nikoho nenutí, předplatitelé BoSu NEJSOU betatesteři) a můžou si sbírat data a předplatitelé si s tím můžou hrát a taky malinko ovlivňovat výslednou hru (viz. třeba hlasování o přístupu ke gunpodům u Bf 109F-4). Je mi jasný že to co jsem tady teď o preorderu napsal vůbec nic nezmění, ale musel jsem to alespoň zkusit.
---------------------------
Malinkatý shrnutí prvního testování BoSu - jednoznačně převládají pozitivní pocity.
Je to v podstatě RoF převedený do WWII, což je dobrá zpráva. Stavějí na dobrém a vyzkoušeném základu s kterým mají zkušenosti a vylepšují ho, žádné magalomanské choutky typu všechno zahodíme a celý to uděláme od nuly, to budou všichni čumět co to všechno umí.
I v takhle ranné verzi je to překvapivě stabilní, i když mi to párkrát spadlo. A to jsem to zkoušel na WinXP, což je pro hry už mrtvej OS. HW náročnost cca jako RoF.
Hlavní menu uživatelsky přívětivé, zcela přehledné a snadno pochopitelné. Nastavení ovládání opět udělané jasně a přehledně, což rozhodně nebývá u her zvykem. S MSFF2 nebyl sebemenší problém.
Mise velmi dobře připraveny, v briefingu se člověk dozvěděl všechno potřebné. To platí zejména pro první seznamovací misi - text briefingu obsahoval jasné instrukce co a jak nastavit pro start motoru a jak nastavit motor pro vzlet.
Potěšil mě engine management - všechny páky dělaly to co dělají i v reálném éru, motor reagoval na jejich nastavení tak jak má. Všechny hodnoty odpovídaly reálné letové příručce pro LaGG-3, spokojenost.
Nepotěšil mě způsob rozhlížení, pilot se otočí bez sebemenších problémů o 180 stupňů. Byl bych mrzutej kdyby to tak mělo zůstat.
Velmi mě potěšilo zjištění, že rádiová komunikace bude probíhat tak jak má. Tedy soudě podle skriptované ochutnávky, která byla příjemným překvapením v jedné misi. To znamená že tam budou fungovat volací znaky, ne že tam bude jen někdo mluvit a já nebudu vědět kdo a na koho. Právě rádiová komunikace bude jedním z důležitých prvků offline hraní (zejména ve smyslu vytvoření atmosféry) a jsem zvědavý jak se s tím poperou.
Letový model a model poškození - FM se bude ještě hodně ladit (což říkali i vývojáři), nadzvednou mírně obočí mě přinutili jen asi dvě tři věci. O klapkách už byla řeč, nemá cenu to z mojí strany dál rozebírat. LaGG umí výkrut pekelně svižně a jsem si jistý že se to změní (FM se bude ještě samozřejmě ladit, říkali vývojáři přesně na dotaz na rychlost výkrutu LaGGu). Jinak to ponechám bez komentáře. Model poškození není hotový, takže úplně bez komentáře.
Upozorňuji, že to je můj ryze subjektivní komentář momentálního stavu. A taky upozorňuji, že to obsahuje velké množství bugů a zatím nefunkčních věcí (jako každá ranná verze dlouho před vydáním hotové hry).
Presne moja reč. S jedinou výnimkou - dozadu sa s TrackIrom o 180° neotočím (s myšou ale ano), ani sa nevykloním z otvorenej kabíny tak ako keď použijem klávesnicu. Niežeby mi to vadilo, práve s TrackIrom je to tak nejak akurát. Čo mi ale vadí je to, že sa nemôžem pozrieť s TrackIrom dolu - nemyslím kolmo dole, ale napr. na ovládanie chladiča už sa nepozriem. Možno je chyba u mňa, neviem.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-11-2013 23:04
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Barone, jen je potřeba upravit citlivost osy Y v TIRu, pak to bude OK. je to na pohledy "do země" náročnější, než RoF.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Baron |
Přidané 21-11-2013 23:20
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ďakujem, idem vyskúšať.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 21-11-2013 23:25
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
Teda Barone,to je ostuda.To jsi RoFkař? Seřiď si ve hře sedačku a máš klid |
|
|
|
Baron |
Přidané 22-11-2013 00:14
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Hm, nepomohlo... TrackIr skace aj po uprave osy Y. Moyete sem niekto postnut ako mate vlastne nastavene osy na TrI? Mam TrI 4 s driverami na TrI 5.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Powerty |
Přidané 22-11-2013 00:33
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 246
Založený: 03.06.12
|
Pokud už to nepoužíváš zkus si nastavit osy vzestupně. Čím blíže do krajní polohy, tím rychlejší pohyb. Já osobně mám krajní vnější body na hodnotě 9.0 a ktomu používám celkové zvýšení rychlosti (speed) na 1.5 a jen málokdy ztratím kontakt mezi čidlem a snímačem. Také není dobré nastavovat si moc vysoké hodnoty vyhlazení pohybu (smooting) mám standardních 10. Ale to platí pro moji zkušenost s TiR5. |
|
|
|
VioletLightning |
Přidané 22-11-2013 07:25
|
Nováček
Příspěvek: 83
Založený: 11.03.09
|
Baron napsal:
Čo mi ale vadí je to, že sa nemôžem pozrieť s TrackIrom dolu - nemyslím kolmo dole, ale napr. na ovládanie chladiča už sa nepozriem. Možno je chyba u mňa, neviem.
To byl (je) ten můj problém s TiRem - mám to samé co ty (4 a 5), ale řeším to pauzou a myší |
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 22-11-2013 07:47
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Arti, ako pises, archivov je spusta a jedni pouzivaju take, iny zase hentake, a komunita im potom do toho keca ze aj tak nepouzivaju tie prave onakve. Vidis, prirucky tiez podla teba nie su pismo svate (ruske pises). A furt su to len papiere a suche data.
Jasne, dochovali sa lietadla, ale kto s majitelov ti ho pozicia aby si nan mohol nahadzat cidla a nazbierat mrte dat potrebnych na vytvorenie takeho poriadneho FM? Nikto nie je taky sialeny aby ti koli nejakej hracke tak vzacny kus pozical
IL2, WT, ROF, CLOD? Mam sa cilit? Preco?
Miesto toho si radsej uzivam offline kampane, online kampane, eventy a specky. Vsetko su to super hry podla mna. A nejaky mozno 'divny' paramater vo FM na tom nic nezmeni, ved len o tom to nie je
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
310_cibule |
Přidané 22-11-2013 08:31
|
Fusioner
Příspěvek: 15069
Založený: 29.09.05
|
313_Nevo napsal:
Arti, ako pises, archivov je spusta a jedni pouzivaju take, iny zase hentake, a komunita im potom do toho keca ze aj tak nepouzivaju tie prave onakve. Vidis, prirucky tiez podla teba nie su pismo svate (ruske pises). A furt su to len papiere a suche data.
Jasne, dochovali sa lietadla, ale kto s majitelov ti ho pozicia aby si nan mohol nahadzat cidla a nazbierat mrte dat potrebnych na vytvorenie takeho poriadneho FM? Nikto nie je taky sialeny aby ti koli nejakej hracke tak vzacny kus pozical
IL2, WT, ROF, CLOD? Mam sa cilit? Preco?
Miesto toho si radsej uzivam offline kampane, online kampane, eventy a specky. Vsetko su to super hry podla mna. A nejaky mozno 'divny' paramater vo FM na tom nic nezmeni, ved len o tom to nie je
Tesat, tesat, tesat...
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
|
|
|
|
Robo |
Přidané 22-11-2013 09:16
|
Uživatel
Příspěvek: 1836
Založený: 01.10.05
|
Baron napsal:
Hm, nepomohlo... TrackIr skace aj po uprave osy Y. Moyete sem niekto postnut ako mate vlastne nastavene osy na TrI? Mam TrI 4 s driverami na TrI 5.
Baron podobny problem som mal aj ja (pouzivam Tir5), vlavo dole sa mi s mojim zvycajnym profilom (Il-2, RoF, CloD, DCS...) nedalo dobre pozriet, musel som si upravit krivky. Myslel som, ze to je tym, ze som dlhsie nelietal a dal si TiR senzor inde na monitore alebo co. Inak da sa mi otocit o 180 stupnov ako sove, hadam to este doladia...
Nahodou ruske archivy ani manualy nie su vobec take zle, testy a manualy existuju, len su v nasich koncinach mozno trochu menej dostupne.
Inak pod to, co tu natukal Farky by som sa podpisal. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 22-11-2013 10:03
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
BTW force feedback vypadá dobře. V letu střemhlav jsem nebyl schopen bez trimu LaGGa udržet, moc pěkné.
S TIRem nemám problém, moje divoké křivky to zvládají.
Jo a vyšplhal jsem s LaGGem do 8800, letěl 710 na budíku, kdo dal víc?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
alfik |
Přidané 22-11-2013 10:43
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Barone, měl jsem něco podobného v jiných programech (vč. šturma), u mne to bylo způsobeno tím, že mám snímač TR na horní str. monitoru. Takže se asi při pohledu dolů dostávaly "parůžky" do nevýhodného úhlu.
Jenže toto uspořádání je pro let. simy důležitější - je mnohem lepší vidět "nahoru" než "dolů", a tak jsem se naučil při pohledech dolů do kabiny odtáhnout hlavu dozadu (jakoby odzoomovat), nebo se nadzvednout na židli, raději než laborovat s nastavením a umístěním snímače.
Jukni jestli ti to nedělá to samé.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
Baron |
Přidané 22-11-2013 10:58
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Ďakujem všetkým za rady. Idem ladiť - predpokladám, že riešenie je kdesi uprostred. Eštre raz všetkým ďakujem.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
Bierglass |
Přidané 22-11-2013 11:04
|
Diskutující
Příspěvek: 2607
Založený: 12.05.10
|
Baron napsal:
Hm, nepomohlo... TrackIr skace aj po uprave osy Y. Moyete sem niekto postnut ako mate vlastne nastavene osy na TrI? Mam TrI 4 s driverami na TrI 5.
Kua,Barone seřiď si to sedadlo!!!!!!!!!!!!!!Také jsem ten problém měl a po několika hodinovém souboji s osami Track iru jsem si upravil pohled seřízením sedadla a mám klid. |
|
|
|
Baron |
Přidané 22-11-2013 11:35
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Bierglass napsal: Kua,Barone seřiď si to sedadlo!!!!!!!!!!!!!!Také jsem ten problém měl a po několika hodinovém souboji s osami Track iru jsem si upravil pohled seřízením sedadla a mám klid.
Kua Biere, nedá sa! Mužici na Urale dali zlé šróby a strhli závit kua! Teraz musím čakať až do polnoci v pondelok (Moskovského času) aby sam mohol LaGGa znovu sedlať! Kua.
P.S. Kua.
P.P.S. Kua Kua
P.P.P.S.
Hals - und Beinbruch!
|
|
|
|
CSL1_Talbot |
Přidané 22-11-2013 11:42
|
Uživatel
Příspěvek: 662
Založený: 19.10.08
|
jakeho Lagga,ja dufam ze v pondelok uz friedricha
[img]http://www.ulozisko.sk/obrazky/700632/sigpic3393_11.gif[/img] is not a valid Image.
|
|
|
|
Baron |
Přidané 22-11-2013 12:25
|
Diskutující
Příspěvek: 4840
Založený: 18.02.10
|
Sooo Einhundertundneun... Aber wirklich, würde ich glücklich sein
Hals - und Beinbruch!
|
|
|