Numero,
naprosto chápu jak to máš, protože tak to má 90 procent lidí, kteří už mají i jiné povinnosti než jen být každý den v 18:00 na TS...
Včera jsem nemohl usnout (asi taky stárnu) a přemýšlel jsem znovu o tom, jak dopadl tento žánr a nechce se mi věřit, že generace po nás, už opravdu nemá zájem o lítání. Podle mě to není pravda. Podle mě není problém na straně "zákazníků".
Samozřejmě, že se může teoretizovat, že lítat v "simu" (dejme tomu vpodobným jako původní IL2 jen s lepší grafikou, SP a MP) vyžaduje více času a prostředků (další HW), ale podle to je taky špatně.
Základní problém je totiž jinde a sice v tom, že zatímco v roce 2001 stály simy i jiné hry na stejné startovní čáře a lidi, kteří hráli Quaka nebo Counter-Strike (třeba já a dobře a hodně) přešli lítat IL2, protože to byla větší co? Větší zábava. A ta zábava nebyla jen o tom, že tam byly klapky nebo vzdušná brzda, ale zábava pramenila i z tenkrát velice přátelské komunity (pamatujete na první "slet" ve WC?), která navzdory zásahům vrchnosti (Oleg) dokázala ten sim stále oživovat a přinášet nové výzvy - protože prostě věděli, co je zábava a co je baví. Takže v rámci možností si to udělali sami, když na ně Oleg sral.
Od té doby uplynulo hodně let a jak správně píšeš, IL2 začaly konkurovat nejen hry z jiného žánru, ale i běžné lidské aktivity, které s věkem přichází a které jsou důležitější než masomlejn. A nesmí se ani zapomenout na několikaleté zneužití a pokřivení "trhu" monopolem Oleg a spol., který ze své neohrozitelné pozice určoval trend v tomto žánru (větší sofistikace, větší koordinace, všechno víc, větší, lepší, tzv. "po nášemu". Nikdo z nich skutečně neposlouchal dobré rady a nápady přicházející z komunity. Nikdo z nich nerespektoval to, co jejich loajální zákazníci opravdu chtějí. Proto je na tom ten trh tak jak je.
Co je ještě zajímavější je to, že ta malá komunita hard core simmerů je také dost podstatně fragmentovaná, a ani tato malá komunita nenajde shodu nad základními principy svého simu, nemluvě o nějaké vizi. Tato sekta má jednoho a největšího nepřítele - schválně, kdo nebo co to je? Budete se asi divit, ale je to čas! Čas hraje proti nim, protože tato elitistická sekta těch "pravých" virtuálních pilotů, nedokáže nabírat nové členy, nedokáže pro svou vizi (ať už je jakákoliv) nadchnout další lidi. Jsou za magory, za freaky, kteří ignorují vnější svět a myslí si, že ho tím změní. Když někdo oponuje, pošlou ho do háje nebo se mu vysmějou.
Základní problém je v jejich pojetí MP - v MP proti sobě vždy soupeří lidé, takže se často stane, že člověk potká někoho jiného s větším skillem, zkušenostma atd. Ten ho nemilosrdně a rychle porazí (zatímco ten druhý chudák lítal desítky minut a hledal nějakýho protivníka) - co z toho nakonec? Když víme, že čas je drahý? Že už nemůžeme lítat x hodin denně?
Kdo nás slyší? Kdo si řekne - potřebujeme jim dát něco, kde bude lmít epší výsledek ve vzorečku vynaložené úsilí+vynaložené prostředky+obětovaný čas/odměna. Kdyby aspoň v tom MP byly nějaké "achievementy", medaile, žebříčky jak pro jednotlivé "piloty" i pro virtuální letky? Možnost turnajů a soupeření, možnost vytvořit malou bitvu pro 4 vs 4 nebo 16 vs 16 pár kliknutím? Je to tak moc, co lidi chtěli?
To je ve zkratce hlavní důvod, proč to tak dopadlo, a chyba není u nás, ale u těch, kteří nedokáží přizpůsobit svou megalomanskou vizi skutečné poptávce (a ne poptávce marginální části celé komunity)
Je to tedy zvláštní, až jsem se zarazil, ale Optiz se začal chovat stejně jako Ilja. Ilja dospěl k závěru, že je třeba teoreticky zdůvodnit, proč už lidi tenhle žánr netáhne. No a za pár dnů i Opitz dojde k přesvědčení, že je třeba se do toho teoreticky opřít. Dokonce mají v některých bodech stejnou nosnou myšlenku. Že by snad byl Opitz mistr převleků a Ilja jen jeho pseudonym?
Trošku vážněji. Proč proboha tak úspěšná firma, jako je Nokia, najednou nemá co říct a je na odchodu do historie? Proč Microsoft, včera tak geniálně fungující gigant, najednou válčí se svojí vizí a tápe? Proč Kodak, včera téměř monopol, skončil v bankrotu? (snad se z toho tedy vzpamatuje v jiné inkarnaci). Nebo parní stroj? Před sto lety byl všudypřítomný, dnes je k nalezení jen v muzeu? Kam se poděla sláva velkých bitevních lodí? Gramofon ..?
Všechno tohle leží v historii na jedné kupě. No a někde mezi tím se mrcasí flight simování. Není to chyba bitevních lodí, že už jsou k ničemu. Není to chyba Windows, že jejich budocnost v sobě neobsahuje dramatický růst.
Windows, gramofony, sem tam bitevní loď, nějaká ta skomírající firma jako Nokia .. vše tohle je a bude tak nějak stále přítomné. Jen už ne v původní zářné formě. Stalo se z toho všeho cosi, co má nějaký účel a rozsahem fungování se to tomu účelu přizpůsobí. Nakonec se podívejte na dnešní nabídku gramofonů. Jeden je překvapenej, že tahle záležitost, má tak úžasné možnosti i dvacet let po smrti. Sice si to málokdo koupí, ale ty dnešní možnosti jsou úžasný. Zbytečný kolem toho dělat vědu, on čas ukáže.
Když to tady tak čtu hoši, tak mám dojem, že "jste dospěli a dostali rozum", ale jak řekl klasik: "to nejhorší co se chlapovi může stát, je dostat rozum a přestat di hrát"
Ve WT to chodí tak, že spousta hráčů arkády se začne o ty letadýlka zajímat víc. Koupěj joy a přejdou do HB a nakonec hrajou full real, protože se tim můžou chlubit kamarádům.
Takže o budoucnost bych se nebál.
chlap pozná že zestárnul
když mu je jedno kde je jeho žena
hlavně že numusí být s ní
1946 s těma pár graf modama jsem spokojenej furt
teda zůstal jsem věrný 4.09 kuci od DT prominte ale teměř nic pro mě
ROF stále spokojenost simulátor letadel přesně pro mě
(pokud neschoděj servr vydrží mě ještě dlouho)
BOS
s ohledem na ROF investoval jsem (jason po mnoha dotazech: baví tě rof kup si bos - tož sem koupil - akorát mě naštvalo já chtěl Leningrad - jedna mapa a 39-44 a voni si na just udělaj jen zimní stalingrad) no uvidíme - to zas bude dokoupených datadisků, map, letadel
WT
online masomlejny mě už neba
je to asi jako u MMORPG jen aréna kde se midlej kucí hlava nehlava je to populární, dokonce se už pořádej mezinárdní turnaje - no mě to už neba ani u MMORPG ani u letadel, tanků atdatd
CLOD a spol a nejspíš i to o čem je tohle vlákno jestli teda bude
no je to vlastně jen hard wt ořezané na dřen - vůbec neba
ano doba pokročila
všici chtěj rychlou zábavu rychle a nejlíp zadarmo to je WT
CLOD a spol
to je učit se spoustu věcí a trpělivosti ale proč kvůli masomlejnu
sendbox hra je třeba podle mě mount and blade to je hra clod je paskvil to je nic to je technologické a špatné demo a důvěra v další zářné úspěchy těchto CLOD chlapců je u mě nulová
Opitz, už jim to asi fakt dochází, ale zas to už není taková prča. Dřív by se člověk bavil minimálně třema stránkama "sraček" a nadávek jakej jsi "blb"(nic ve zlém) . Dnes je to holt nuda a o plodnou debatu plnou kravin a obhajob nesmyslu halt už nezakopnem.
...
GW2 - hraju nejvíc páč se dá kdykoliv odejít a zase se vrátit tam jen mluvit s lidma a hrajou to i živý holky
dokonce znám kamarádím se s jedním co si v MMORPG našel reálnou ženu no fakt ... a už maj taky děti
...
Jo to se v životě opravdu stává, když jsem ještě před mnoha a mnoha lety drtil 5 hodin denně MMO-RPG Lineage II, tak si můj známý, který šel se mnou do stejného klanu, našel v tom klanu babu, virtuálně se s ní oženil (Lineage II to tenkrát umožňovala a opravdu oddával sám GM), pak se rozešel se svou mladou, nastěhoval se k té holce z Lineage II, přišel o práci (spíš kvůli lenosti) a zatímco ona chodila do práce a živila ho, tak on se válel doma, pařil Lineage II a stíhal expit svoji i její postavu v Dual Boxu Tomu říkám ideální vztah, kdo umí ten umí
LEON napsal:... pak se rozešel se svou mladou, nastěhoval se k té holce z Lineage II, přišel o práci (spíš kvůli lenosti) a zatímco ona chodila do práce a živila ho, tak on se válel doma, pařil Lineage II a stíhal expit svoji i její postavu v Dual Boxu Tomu říkám ideální vztah, kdo umí ten umí
Tak to zní opravdu slibně. Docent Chocholoušek http://www.postav...cholousek/ by z něj měl radost. Nic ve zlém, ale tohle přesně je důvod, proč MMORPG nechci na svém počítači. Páčto to krade skutečněj život. Já si radši vyjdu ven, s tou svojí skutečnou na večeři, nebo posekám zahradu (svině jedna má 100 * 120 metrů a je to v prudké stráni). Večer sundám pár nepřátel/kamarádů a ráno zas do práce. V práci o mě nechtějí přijít a manželka snad taky ne. Zkrátka aby jeden pro virtuální život neprosral skutečnej.
Jo a Novi, mě jen zaujalo, že Opitz došel ke stejným závěrům, jako Ilja. To zas stojí za povšimnutí, ne? Tak dlouho ho kritizuje, až jsou si k nerozeznání podobni. On Ilja taky vypadá tak trochu jako orangutan, všiml sis?
Rumcajs napsal:
....s tou svojí skutečnou na večeři, nebo posekám zahradu (svině jedna má 100 * 120 metrů a je to v prudké stráni)...
ehm... dufam ze tie rozmery ma ta zahrada? Z prispevku to nie je celkom jasne Ozaj, a to potom rozsvihas tu zahradu v dosledku vecere so skutocnou alebo je to dobrovolne povinny relax tyranej hlavy rodiny
P.S. Sorry Rume, ale tomu sa nedalo odolat Jo a pozdravuj Manku aj s Cipiskem
Opitz, už jim to asi fakt dochází, ale zas to už není taková prča. Dřív by se člověk bavil minimálně třema stránkama "sraček" a nadávek jakej jsi "blb"(nic ve zlém) . Dnes je to holt nuda a o plodnou debatu plnou kravin a obhajob nesmyslu halt už nezakopnem.
Rumcajs myslím že sled událostí je opačného ražení!
Esli on ho za ty roky Opitz neukamenoval argumenty a teď je Ilja jen hooodně zmatenej a vypadá to tak jak to vypadá.
Project Update #10: DCS WWII: Europe 1944: Kickstarter Video 6: EDGE Landscape SDK
Posted by Ilya ShevchenkoLike
You've asked for it. We've discussed it. Now we're very happy to announce that we will be releasing the EDGE landscape engine SDK to Kickstarter backers.
The SDK can be used to create new landscapes for the DCS WWII project. It's an all-in-one tool that combines a 3D object library, texture manager, and a landscape editor.
With a full 24-hour day cycle, options for multiple seasons and time periods on the same map, and industry-best level of detail, EDGE is designed for and tested by real pilots to ensure it meets the highest standards of realism.
Please note that the Normandy landscape shown in the video is an early mock-up using temporary stand-in objects, mock-up trees, and low-quality placeholder textures.
We're really hoping that the community can organize a concentrated effort to design and create one or more new landscapes for DCS WWII. With the amount of time we have before the initial release, it should be possible to have them completed for the day-one release of Europe 1944!
A more detailed look at the tools and the technical details of the design process will be released at a later time. The SDK itself should be available later this year. Please note that the SDK will be released to project backers only and / or will require a signed NDA to use. YouTube Video
Podstatné je, že když mu došlo, že to je sim pro komunitu, že je dobrej nápad hned z kraje uvolnit SKD pro samotvorbu. Páčto tím by ten projekt mohl dostat úplně novej směr. Kdyby nedejbože bylo i SDK pro 3D modely letadel, FM a DM, Baron by se dočkal i té své vytoužené Francie s Blochama, Devoitinama a Moranama.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.