Nastavení grafiky v Ilovi
|
1stCL_SaBot |
Přidané 07-12-2005 22:16
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
to Wardog:
no ja mam 2600+, 768DDR, 9800Pro
kdyz dam AA a AF na 2x tak to v pohode stiha,
hraju na 1280x980 (AA ani AF neni v tomto rozliseni imho potreba)
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 07-12-2005 22:17
|
|
|
|
rudidlo |
Přidané 07-12-2005 22:27
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Wardog napsal:
Měl bych jeden dotaz. Jak měříte přesně ten track The Black Death?Kdy zapínáte ten měřič fps?Protože když je zapnutej už před začátkem přehrávání,tak mě to tam vždycky na začátku hodí nějaký veliký číslo a to mě trošku zkreslí měření.
Já to dělám tak,že spustím track a asi ve 2 sekundě spustím měření fps.
Ale kvůli porovnání s váma bych to potřeboval udělat jako vy. Přesně tak jako ty - po startu přehrávání zapnu měření. Jinak změna z 32-bit na 16-bit mi přinesla cca 1-2 fps, což není mnoho. |
|
|
|
Lala |
Přidané 05-01-2006 20:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 174
Založený: 29.09.05
|
Chtel bych se zeptat, kdyz otacim rychle jakoby hlavou (rozhlizim se z kabiny) tak se obraz reze do pruhů, jestli chapete, dalo se to nejak nastavit aby to bylo v celku, ale nemohu na to prijit kde. |
|
|
|
Wardog |
Přidané 05-01-2006 21:26
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
Lala napsal:
Chtel bych se zeptat, kdyz otacim rychle jakoby hlavou (rozhlizim se z kabiny) tak se obraz reze do pruhů, jestli chapete, dalo se to nejak nastavit aby to bylo v celku, ale nemohu na to prijit kde.
Je potřeba zapnout Vertikalní synchronizaci (vsync) v nastavení grafické karty.
Já to taky používám,protože mě to trhání obrazu vadí.Sice potom fps nepřekročí frekvenci monitoru tekže jestli máš třeba 85 Hz,tak maximální fps bude taky 85,což může třeba zkreslovat měření při testování,ale při hraní to podle mě nevadí. |
|
|
|
Lala |
Přidané 06-01-2006 07:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 174
Založený: 29.09.05
|
JJ diky, bylo to tim. |
|
|
|
Hoper |
Přidané 06-01-2006 08:19
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
mno a pokud nemáš "nabušenou" mašinu, tak zapnutá VSync ti bude šturma docela zpomalovat ... |
|
|
|
Wardog |
Přidané 06-01-2006 15:10
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
Hoper napsal:
mno a pokud nemáš "nabušenou" mašinu, tak zapnutá VSync ti bude šturma docela zpomalovat ...
Ne že bych tomu nějak speciálně rozuměl,ale čistě laicky nevím,proč by to mělo zpomalovat?
V místech kde máš třeba 35 fps je máš přece pořád,ať máž vsync zaplej nebo vyplej.A v místech kde by ti to mohlo udělat třeba 150 máš při zapnutí vsync "jenom" těch 85 fps.Ale to přeci stejně nemůžeš okem poznat ne?
Samozřejmě,že při měření průměrnýho fps to ten vsync musí kazit a zkreslovat,ale při hraní je to jedno ne?
To si myslím já,jestli se pletu,tak mě poučte.:sm19: |
|
|
|
VGR_Terp |
Přidané 06-01-2006 15:39
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 11.11.05
|
Mam uplne stejny problem, ale ennasel jsem kde to mam v ovladačích přenastavit. Prosim prosim smutne koukam zanavigujte me. diky |
|
|
|
Wardog |
Přidané 06-01-2006 16:02
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
No já mám Ati a tam dáš : Vlastnosti obrazovky,tam záložka Nastavení,tam dáš Další vlastnosti a najdeš záložku pro 3D. je tam zapínání anisotropního filtrování,antialiasingu,kvalita textur a tak dále. A tam dole je posuvník pro vertikální synchronizaci a ten dáš úplně doprava na "vždy zapnout" a je to.
Nezapomeň taky na to,že se to tam nastavuje zvlášť pro Direct 3D a zvlášť pro OpenGL.
Jestli máš NVidii tak tam to neznám.
Upravil/a Wardog dne 06-01-2006 16:07
|
|
|
|
VGR_Terp |
Přidané 06-01-2006 17:36
|
Uživatel
Příspěvek: 591
Založený: 11.11.05
|
Diky, našel jsem. |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 06-01-2006 20:57
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Wardog napsal:
Hoper napsal:
mno a pokud nemáš "nabušenou" mašinu, tak zapnutá VSync ti bude šturma docela zpomalovat ...
Ne že bych tomu nějak speciálně rozuměl,ale čistě laicky nevím,proč by to mělo zpomalovat?
V místech kde máš třeba 35 fps je máš přece pořád,ať máž vsync zaplej nebo vyplej.A v místech kde by ti to mohlo udělat třeba 150 máš při zapnutí vsync "jenom" těch 85 fps. Tam kde je málo fps bude ještě míň, protože ovladač ještě kontroluje toto nastavení a snaží se jej dodržovat. Takže tam kde je nízké fps bude ještě nižší. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 06-01-2006 21:35
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
Wardog napsal:
Hoper napsal:
mno a pokud nemáš "nabušenou" mašinu, tak zapnutá VSync ti bude šturma docela zpomalovat ...
Ne že bych tomu nějak speciálně rozuměl,ale čistě laicky nevím,proč by to mělo zpomalovat?
V místech kde máš třeba 35 fps je máš přece pořád,ať máž vsync zaplej nebo vyplej.A v místech kde by ti to mohlo udělat třeba 150 máš při zapnutí vsync "jenom" těch 85 fps.Ale to přeci stejně nemůžeš okem poznat ne?
Samozřejmě,že při měření průměrnýho fps to ten vsync musí kazit a zkreslovat,ale při hraní je to jedno ne?
To si myslím já,jestli se pletu,tak mě poučte.:sm19:
Jde o to, ze kdyz je zapnuty vsync, tak graficka karta po vykresleni sceny s jejim zobrazenim ceka, dokud nedojede paprsek an monitoru. A kdyz ceka, nic nedela (*), takze ve vysledku se to tim zpomaluje. Nejhorsi pokles muze byt temer na polovinu: kdyz mas treba 100 Hz frekvenci monitoru a graficka karta by stihla nakreslit 99 za sekundu, tak mas ve vysledku jen 50 (karta ma pripraveny obrazek, pocka na vsync, zacne kreslit dalsi, ale ten nestihne nakreslit za setinu vteriny do dalsiho vsyncu, takze ceka dalsi setinu vteriny).
(*) kdyz se zapne triple buffering, tak karta zacne kreslit dalsi obrazek ihned a vyckava jen se zobrazenim toho hotoveho. Potom se vykon nesnizuje, ale nekteri pritomni hlasili mikrolagy, kdyz tripple buffering zapnou.
Pokud jde o mereni FPS, tak co se nameri, to vidis. |
|
|
|
Wardog |
Přidané 07-01-2006 06:27
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
Dobře pánové,teď už vím že zapnutej vsync zpomaluje víc než jsem si myslel,ale povězte my,vám to nevadí,když se ten obraz při rozhlížení trhá na pruhy?
A nebo vám to nedělá? A jestli vám to nedělá,tak jakto že mě to dělá?:sm8: |
|
|
|
rudidlo |
Přidané 07-01-2006 10:28
|
Diskutující
Příspěvek: 2447
Založený: 29.09.05
|
Wardog napsal:
Dobře pánové,teď už vím že zapnutej vsync zpomaluje víc než jsem si myslel,ale povězte my,vám to nevadí,když se ten obraz při rozhlížení trhá na pruhy?
A nebo vám to nedělá? A jestli vám to nedělá,tak jakto že mě to dělá?:sm8: Je to pokažený ? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 07-01-2006 10:34
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
Wardog napsal:
Ne že bych tomu nějak speciálně rozuměl,ale čistě laicky nevím,proč by to mělo zpomalovat?
...
Já si jen pamatuju, že se čeká s vykreslováním další obrazovky. Proč a nač se čeká už ne
Ale on ti to naštěstí vysvětlil Lesník |
|
|
|
Hoper |
Přidané 07-01-2006 10:41
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
Wardog napsal:
Dobře pánové,teď už vím že zapnutej vsync zpomaluje víc než jsem si myslel,ale povězte my,vám to nevadí,když se ten obraz při rozhlížení trhá na pruhy?
A nebo vám to nedělá? A jestli vám to nedělá,tak jakto že mě to dělá?:sm8:
ne, netrhá
sice cuká (na cukavé mapě), ale netrhá
jen jsem se tudle zamyslil (rudidlo, zase jsem se překonal ) a říkal si, jak se vykresluje to, když zatáčím, dívám se do strany a snažím se myší(tkem) udržet pohled na letadle, který letí v protikurzu.
Čili "krajina" má tendeci se vykreslovat třebas z pravé strany do levé, ale já díky myšítku posunuju obraz z levé do pravé.
Dělám v tom bordel procáku (vypočítává pohyb obrazu/krajiny, ale pak ho kompenzuje tím rozhlížením) nebo program "ví" co dělám a jen to vykreslování "zpomaluje" ?
Ale to bude asi vědět spíš Oleg, co ? |
|
|
|
Maxxis |
Přidané 07-01-2006 10:46
|
Uživatel
Příspěvek: 539
Založený: 30.09.05
|
si tam supni fraps a sleduj co dela pokles nebo narust vykonu, jednoduchy, nebo se budes ridit procesorem a nezatežovat ho, tak radejc nezumuj a nestřílej :sm19: |
|
|
|
Hoper |
Přidané 07-01-2006 10:50
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
procák se zatěžovat muší.
když už tam je, tak ať maká |
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 07-01-2006 10:57
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
to Hoper
no IMHO je to 3D aplikace, tudiz se muzes v jakemkoliv bode kamkoliv kolem sebe podivat. a pohyb je jenom preskakovani z jednoho bodu do druhyho. a to protiletici letadlo je jenom dalsi tecka (obalena hmotou)
ktera se v "tvym" prostoru pohybuje.
ale spis jsem nepochopil otazku, ktera bude patrne trosku hlubsiho charakteru
Upravil/a 1stCL_SaBot dne 07-01-2006 10:59
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 07-01-2006 10:59
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
mno jo, ale ty pohyby tam jsou v jednom okamžiku dva
a protisměrný
a mně zajímalo, jak se to počítá / řeší |
|
|