Ano, ano. Čím komplikovanější simulace, tím míň lidí si to koupí a bude hrát. Jaké by to mělo pro tento téměř mrtvý žánr je zřejmé. Nynčko je třeba nakopnut mrtvolu a probudit ji k životu. Přitáhnout masy.
Pragr napsal:
PS: Na začátku roku jsem sérii DCS létal docela dost. Podrobnost simulace je úžasná, mně osobně se líbí, ale herní komunita je bohužel jiného názoru. Pokaždé, když jsem se během 3 měsíců pokoušel připojit na online, bylo mezi 8-10 večer na všech serverech tak 20 lidí. A to ještě když byl hodně "narvanej" den. Navíc začasto rozlezlý na několika různých serverech. Pro online hraní je DCS zkrátka bohužel nepoužitelný.
Jde přesně o tohle. Bohužel není na světě dost lidí toho HC charakteru, kteří by to opravdu ocenili. Lidi, co lítaj CloD, jsou většinou lidi, kteří na to nemají vyhraněný názor. Když je klikatelný kokpit a kabinový dril, naučej se to. Kdyby nebyl, nevadilo by jim to. Jde jim většinou asi o ty souboje. Usuzuju tak podle reakcí na forech včetně tutoho, kde je to většině lidí jedno. Pro Jasona a 1C je to pak zbytečná investice. Oni se chovají tržně (zaplaťpánbůh za to) a udělají jen to, co jim přiláká zákazníky s rozumným nákladem. Tedy tolik co je vidět z jejich zvěřejněného plánu.
Hurricane
nastavit žaluzie chladiče
nastavit bohatost směsy paliva
nastavit správnou nádrž
zapnout magneta
zmáčknout na klávesnici tlačítko pro start motoru
zahřát motor
Neberte to jako útok jen si rád něco nechám vysvětlit.
Já v Hurri
Nastavil vždy:
Aho prágře, tohle je myslím dobrá úvaha, zkusím pár poznámek:
Pragr napsal:
Zvládat tohle za jeden večer u 3-4 odlišných strojů, s odlišným uspořádáním kabiny, odlišnými kroky je totální hloupost. 99,99% lidí, kteří budou hrát WWII sim, něco takového přeskočí klávesovou zkratkou, která celou sekvenci projede za ně, nebo to rovnou nastaví v settings jako volbu start s "oživeným" strojem.
Nevím jestli 99,9 procent, ale většina určitě. Ale stejně by mohlo být něco i pro ty zbylé
Pragr napsal: Btw. Tým kolem DCS vydává jedno pilotovatelné letadlo za 1-2roky. To opravdu není cesta, kterou by komunita hráčů WWII letadel byla ochotna akceptovat, natož zaplatit.
Možná by to byla cesta, kdyby to nějaký tým zvládl vydávat častěji. Neumím posoudit, zda je to reálné.
Pragr napsal:
Na začátku roku jsem sérii DCS létal docela dost. Podrobnost simulace je úžasná, mně osobně se líbí, ale herní komunita je bohužel jiného názoru. Pokaždé, když jsem se během 3 měsíců pokoušel připojit na online, bylo mezi 8-10 večer na všech serverech tak 20 lidí. A to ještě když byl hodně "narvanej" den. Navíc začasto rozlezlý na několika různých serverech. Pro online hraní je DCS zkrátka bohužel nepoužitelný.
Nemůže to být tím, že je velmi malý výběr strojů? Pro hráče, jako jsem já (tedy specializujícího se na WWII a zcela ignorujícího leteckou historii po ní), je jeden mustang pro on-line k ničemu. Baví mne simulace atmosféry WWII, z tohoto úhlu pohledu je pro mne DCS hodně okrajová záležitost. Nemyslím, že by nás takových bylo málo.
Fakt je, že je potřeba hledat nějakou vyváženost mezi požadavky a možnostmi trhu, našimi subjektivními požadavky a možnostmi vývojářů.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Novi a Krakene. V Hurri stačí jen
1) nádrž
2) start
a pak ty žaluzie, vrtule, klapky apd. Magneta nemusíš, ty se zapnou sami při startu. Takže zas tak rozdílný od RoFu to není.
MK_KaiN napsal:
Hopře, smysl toho co napsal Horrido, se mi zdá, ti nějak utekl.
KaiNe, a co tím tedy chtěl říct ?
přeci i pro "hloupoučká" éra z WWI je nutné něco znát - tudíž dle Horriho je nutné prodělat několikaměsíční výcvik
druhý odstavec jsem pochopil tak, že naráží na hru, o které tu ale není vůbec řeč
a který je pravdivý jen co do (ne)schopnosti AI
a třetí odstavec je o tom, že opět "lehce" přehání, protože není řeč o DX11, ale naopak o starém DX9...
(ano, proč mít základ na DX10+, když můžeme létat dalších deset let na něčem starém, co sice bude fungovat na 32-b WXP, které nám však v roce 2015 končí. Kdy nebyl problém v současné verzi BoBka stopnout větev na DX9 a létá se vesele dál na DX10. Že maj Rusové nakradené WXP ? Ono tenhle problém někoho trápí ? Že se nad ním Luthier (Rus) pozastavil u BoBka. A Američan Jason to udělá ??
Tak rádo se ohledně "nového" simu (simu obecně) mluví hezky česky o "immersion", ale pár startovní úkonů (ne cela několikaminutová sekvence!!) je tu pro někoho problém. A při tom se pro líné Franty dá toto řešit (a v DCS řeší) malým,ale povoleným čítem - místo I zmáčkneš Win+I (příklad)
Proč se tu mluví o 60ti chodovém checklistu, případně o 15minutách startovní procedury, když v BoBkovi je to otázka tří věcí + počkat na zahřátí ?
A argument - Franta se nebude učit měsíce, co dělat - Franta, co bude chtít lítat na Opravdu Skutečně Reálném Serveru Pro Opravdu Maniakální Virtuální Piloty snad nebude tak hloupý a dokáže si na papírek napsat posloupnost několika málo kroků. Vždyť checklisty se používaly a používají dodnes, za to se ten Franta nemusí stydět.
Že budou spousty letadel a pro každé to bude jinak ? Zapomeňte, bude max 20-30 letadel, z toho pro minimálně dvě strany, z toho pak několik bomberů a bitevníků. Takže pro Frantu pak zbyde stěží 5-7 letadel. A bude jen a jen jeho volba, jestli chce létat na všech nebo jen na několika svých "koních"...
Proč frantíci, co dělali Koreu, udělali starty a serepetičky okolo ? Protože existuje sorta lidí, která je tam pro dojem ze hry chce.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Pokud by tvůrci chtěli zapracovat "realistický" engine managemet, tak přepínátko on/off (automatic) lze asi přidělat vždy. Na komplexní engine management by se myslím vyplatilo udělat klikatelný kokpit. Jenom na klávesnici bych si to mohl nastavit třeba na klávesy 1,2,3,4,5..., což bych vždy promačkal a bylo by. To by bylo jen o něco delší, než stisknutí jedné klávesy. Když se jezdí s myšítkem po kokpitu, tak to má z tohoto pohledu na věc asi větší smysl. Jistě spousta lidí nechce čekat na záhřátí motoru, resp. berou to jako ztrátu času, zase by ale byla škoda to neudělat pro ty co to tak chtějí, respektive pro nadšence co si přejí oddálit svou virtuální smrt.
Vy pořád nechápete, že já neřeším, je-li klikatelný kokpit špatně nebo dobře z hlediska simulace. Já řeším, že je výrazně nákladnější na vývoj (ať už se bavíme o čase, práci a hlavně penězích). Jestliže plně interaktivní kokpit požaduje 1 z deseti potenciálních zákazníků, ale vývojáři na něj musí vynaložit o 50% více nákladů, pak je jasné, že se jim to nevyplatí.
Jde prostě pořád o snahu vydělat na mezeře v trhu.
Mimochodem Hopere, startovací procedury z DCS jsem uvedl schválně proto, že se jedná o simulátory jejichž cílovou skupinou jsou lidé, kterým celkově WWII/WWI simulátory včetně celého CloDu s celoklikatelným kokpitem přijdou tak nějak "arkádoidní". A tedy jdou do pořízení simulátoru s vědomím toho, že se budou muset naučit dost věcí, než vůbec třeba Ka-50 odlepí od země, nemluvě o použití zbraní. To je komunita ještě užší než komunita "hardcore klikáčů" CloD, a i tak v ní většina lidí startovací sekvenci přeskakuje. A proto tvrdím, že je pro WWII sim klikatelný kokpit sice fajn, ale vzhledem k cílové skupině totálně nerentabilní.
A na rovinu, kdyby vám dali vybrat, že si zaplatíte 10$ za nový stroj bez interaktivního kokpitu, nebo 50$ za ten samý stroj jen s tím rozdílem, že si můžete kliknout na každý přepínač, kolik z vás by si koupilo ten druhý.
Upravil/a Pragr dne 17-12-2012 12:52
Já se pánové omlouvám, já jsem zapoměl vysvětlit že popisuji postup který CLOD a ROF umožňují když se chci chovat jako skutečný pilot. Jen jsem chtěl ukázat že I ROF v součané podobě dává hráči dost možností chovat se jako skutečný pilot a proto není potřeba se příliš obávat že BOS bude oproti CLOD velký krok nazpět
313_Nevo napsal:
Kraken, si si isty, ze treba hybat zaluziami chladica v Spade XIII aby sa spustil motor?
Máš pravdu. Není.
Startovací postup vypadá následovně:
Mix: maximum
Throtlle: idle
Start engine: E
pokud se nestartuje předehřátý motor, zavřít chladič, přidat plyn na 600-800rpm.
Po zahřátí motoru otevřít chladič, nastavit směs tak, aby se motor neuchlastával a tadá... můžeme startovat.
Doporučuje se ještě jeden krok, t.j. natáhnout závěry kulometů
Vy pořád nechápete, že já neřeším, je-li klikatelný kokpit špatně nebo dobře z hlediska simulace. Já řeším, že je výrazně nákladnější na vývoj (ať už se bavíme o čase, práci a hlavně penězích). Jestliže plně interaktivní kokpit požaduje 1 z deseti potenciálních zákazníků, ale vývojáři na něj musí vynaložit o 50% více nákladů, pak je jasné, že se jim to nevyplatí.
V mém příspěvku jsem finance záměrně neřešil, že to je práce/peníze navíc se ví. Je otázka, zda je to 50% nákladů navíc, nevím, jak je to časově náročné taky nevím. Nejvíc práce si myslím zaberou animace, které tam však mohou být bez ohledu na klikatelnost. Laicky si myslím, že když už se udělá v kokpitu nějaká animace, tak přidat k ní spouštěcí klávesu/ovládání, aby nastala a měla nějakou hodnotu nemůže být tak složité, resp. tvůrci simů vědí jak to udělat. Není to vymýšlení nového, jen to prostě někdo musí udělat. Třeba některé free modely do Microsoft Flight simulatoru taky jsou s klikatelnými kokpity. Je samozřejmě otázka míry, co vše umožnit.
A na rovinu, kdyby vám dali vybrat, že si zaplatíte 10% za nový stroj bez interaktivního kokpitu, nebo 50% za ten samý stroj jen s tím rozdílem, že si můžete kliknout na každý přepínač, kolik z vás by si koupilo ten druhý.
Já bych se spokojil s tím neklikatelným, ale myslím si že v dnešní době už je to anachronismus
Pragr napsal:
A na rovinu, kdyby vám dali vybrat, že si zaplatíte 10% za nový stroj bez interaktivního kokpitu, nebo 50% za ten samý stroj jen s tím rozdílem, že si můžete kliknout na každý přepínač, kolik z vás by si koupilo ten druhý.
jirik napsal:
Já bych se spokojil s tím neklikatelným, ale myslím si že v dnešní době už je to anachronismus
Já ten dražší, jednoznačně. Ale byla by nás menšina. Pár by nás ale bylo
Menšiny to měly vždycky těžší
Upravil/a 310_cibule dne 17-12-2012 13:21
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
313_Nevo napsal:
Kraken, si si isty, ze treba hybat zaluziami chladica v Spade XIII aby sa spustil motor?
no na spuštění ne
ale pokud zapneš v nastavení obtížnosti teplotu
tak než ohřeješ motor
stihneš
dolít vodu a zapnout rychlovarnou konvici
cigáro
nanosit potraviny
dojít si na záchod
zalít čaj
vymačkat do něj citron
pohodlně se usadit
a ještě máš pár minut na rozjímání
(odskoušeno /doslova/ na mé jedné specce v rofu)
Bylo by fajn, kdyby někdo udělal oficiální odhad o kolik dráž by vyšlo vytvoření komplexního kokpitu s klikatelnými přepínači proti "obyčejnému" ve stylu RoF. A pak to rozpočítal podle počtu zájemců, kolik by musel jeden každý zaplatit za tenhle "nadstandard" aby byl alespoň zaplacen vývoj
Btw pro srovnání (i když jen hodně přibližné). Vývoj P-51 v DCS trval na existujícím enginu více než rok a dneska je možné si Mustang koupit za "pouhých" 40$. V RoF vyšly za poslední rok zatím Cl.II, DH4 a Hansa Brandenburg a v přípravě je Felixstowe (při koupi v předprodeji vyšly dohromady tyhle 4 letadla na zhruba stejnou částku 40$ celkem). Plus práce na mapě kanálu, přepracování FM u Nieuport 17 a prkotin jako další personalizační balík. Ano DCS nabízí rozhodně detailnější model letadla a jeho systémů (už jen z principu), ale znovu jak by asi komunita hráčů Il2 a CloD reagovala, kdyby vyšel řekněme špičkový simulátor ve stylu DCS a každý rok až rok a půl by do něj vyšlo jedno nové letadlo za 40$. IMO kravál a počet zájemců ještě horší než u CloD.
Znovu, to není nic proti kvalitě simulace CloDu jako takové, to je pouze srovnání mezi celkovou velikostí hráčské základny Il-2 a CloD, kde CloD není ani ústup z pozic, to je panický úprk.
Upravil/a Pragr dne 17-12-2012 13:50
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.