November 23 2024 13:31:56
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2: Battle of Stalingrad (letový bojový simulátor z období bitvy o Stalingrad) » IL-2: BoS diskuse
 Vytisknout diskuzi
Battle of Stalingrad - žvanírna 2015
MK_KaiN
Ano, ano. Čím komplikovanější simulace, tím míň lidí si to koupí a bude hrát. Jaké by to mělo pro tento téměř mrtvý žánr je zřejmé. Nynčko je třeba nakopnut mrtvolu a probudit ji k životu. Přitáhnout masy. Úsměv
 
Rumcajs
Pragr napsal:
PS: Na začátku roku jsem sérii DCS létal docela dost. Podrobnost simulace je úžasná, mně osobně se líbí, ale herní komunita je bohužel jiného názoru. Pokaždé, když jsem se během 3 měsíců pokoušel připojit na online, bylo mezi 8-10 večer na všech serverech tak 20 lidí. A to ještě když byl hodně "narvanej" den. Navíc začasto rozlezlý na několika různých serverech. Pro online hraní je DCS zkrátka bohužel nepoužitelný.

Jde přesně o tohle. Bohužel není na světě dost lidí toho HC charakteru, kteří by to opravdu ocenili. Lidi, co lítaj CloD, jsou většinou lidi, kteří na to nemají vyhraněný názor. Když je klikatelný kokpit a kabinový dril, naučej se to. Kdyby nebyl, nevadilo by jim to. Jde jim většinou asi o ty souboje. Usuzuju tak podle reakcí na forech včetně tutoho, kde je to většině lidí jedno. Pro Jasona a 1C je to pak zbytečná investice. Oni se chovají tržně (zaplaťpánbůh za to) a udělají jen to, co jim přiláká zákazníky s rozumným nákladem. Tedy tolik co je vidět z jejich zvěřejněného plánu.
 
1stCL_Novotny
AH_Kraken napsal:


Hurricane
nastavit žaluzie chladiče
nastavit bohatost směsy paliva
nastavit správnou nádrž
zapnout magneta
zmáčknout na klávesnici tlačítko pro start motoru
zahřát motor



Neberte to jako útok jen si rád něco nechám vysvětlit.
Já v Hurri
Nastavil vždy:

žaluzije chladiče
otevřel nádrž(nastavil která)
pumpnul hydrauliku
a zmáčkl klávesu start.
zahřál motor.

Je možné že to má víc možností na tu samou proceduru??
 
310_cibule
Aho prágře, tohle je myslím dobrá úvaha, zkusím pár poznámek:

Pragr napsal:
Zvládat tohle za jeden večer u 3-4 odlišných strojů, s odlišným uspořádáním kabiny, odlišnými kroky je totální hloupost. 99,99% lidí, kteří budou hrát WWII sim, něco takového přeskočí klávesovou zkratkou, která celou sekvenci projede za ně, nebo to rovnou nastaví v settings jako volbu start s "oživeným" strojem.


Nevím jestli 99,9 procent, ale většina určitě. Ale stejně by mohlo být něco i pro ty zbylé Úsměv

Pragr napsal: Btw. Tým kolem DCS vydává jedno pilotovatelné letadlo za 1-2roky. To opravdu není cesta, kterou by komunita hráčů WWII letadel byla ochotna akceptovat, natož zaplatit.


Možná by to byla cesta, kdyby to nějaký tým zvládl vydávat častěji. Neumím posoudit, zda je to reálné.

Pragr napsal:
Na začátku roku jsem sérii DCS létal docela dost. Podrobnost simulace je úžasná, mně osobně se líbí, ale herní komunita je bohužel jiného názoru. Pokaždé, když jsem se během 3 měsíců pokoušel připojit na online, bylo mezi 8-10 večer na všech serverech tak 20 lidí. A to ještě když byl hodně "narvanej" den. Navíc začasto rozlezlý na několika různých serverech. Pro online hraní je DCS zkrátka bohužel nepoužitelný.


Nemůže to být tím, že je velmi malý výběr strojů? Pro hráče, jako jsem já (tedy specializujícího se na WWII a zcela ignorujícího leteckou historii po ní), je jeden mustang pro on-line k ničemu. Baví mne simulace atmosféry WWII, z tohoto úhlu pohledu je pro mne DCS hodně okrajová záležitost. Nemyslím, že by nás takových bylo málo.

Fakt je, že je potřeba hledat nějakou vyváženost mezi požadavky a možnostmi trhu, našimi subjektivními požadavky a možnostmi vývojářů.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
TozziFan
Novi a Krakene. V Hurri stačí jen
1) nádrž
2) start
a pak ty žaluzie, vrtule, klapky apd. Magneta nemusíš, ty se zapnou sami při startu. Takže zas tak rozdílný od RoFu to není.
 
Hoper
MK_KaiN napsal:
Hopře, smysl toho co napsal Horrido, se mi zdá, ti nějak utekl. Úsměv

KaiNe, a co tím tedy chtěl říct ?

přeci i pro "hloupoučká" éra z WWI je nutné něco znát - tudíž dle Horriho je nutné prodělat několikaměsíční výcvik

druhý odstavec jsem pochopil tak, že naráží na hru, o které tu ale není vůbec řeč
a který je pravdivý jen co do (ne)schopnosti AI

a třetí odstavec je o tom, že opět "lehce" přehání, protože není řeč o DX11, ale naopak o starém DX9...
(ano, proč mít základ na DX10+, když můžeme létat dalších deset let na něčem starém, co sice bude fungovat na 32-b WXP, které nám však v roce 2015 končí. Kdy nebyl problém v současné verzi BoBka stopnout větev na DX9 a létá se vesele dál na DX10. Že maj Rusové nakradené WXP ? Ono tenhle problém někoho trápí ? Že se nad ním Luthier (Rus) pozastavil u BoBka. A Američan Jason to udělá ??
Tak rádo se ohledně "nového" simu (simu obecně) mluví hezky česky o "immersion", ale pár startovní úkonů (ne cela několikaminutová sekvence!!) je tu pro někoho problém. A při tom se pro líné Franty dá toto řešit (a v DCS řeší) malým,ale povoleným čítem - místo I zmáčkneš Win+I (příklad)

Proč se tu mluví o 60ti chodovém checklistu, případně o 15minutách startovní procedury, když v BoBkovi je to otázka tří věcí + počkat na zahřátí ?
A argument - Franta se nebude učit měsíce, co dělat - Franta, co bude chtít lítat na Opravdu Skutečně Reálném Serveru Pro Opravdu Maniakální Virtuální Piloty snad nebude tak hloupý a dokáže si na papírek napsat posloupnost několika málo kroků. Vždyť checklisty se používaly a používají dodnes, za to se ten Franta nemusí stydět.
Že budou spousty letadel a pro každé to bude jinak ? Zapomeňte, bude max 20-30 letadel, z toho pro minimálně dvě strany, z toho pak několik bomberů a bitevníků. Takže pro Frantu pak zbyde stěží 5-7 letadel. A bude jen a jen jeho volba, jestli chce létat na všech nebo jen na několika svých "koních"...

Proč frantíci, co dělali Koreu, udělali starty a serepetičky okolo ? Protože existuje sorta lidí, která je tam pro dojem ze hry chce.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
jirik
Pokud by tvůrci chtěli zapracovat "realistický" engine managemet, tak přepínátko on/off (automatic) lze asi přidělat vždy. Na komplexní engine management by se myslím vyplatilo udělat klikatelný kokpit. Jenom na klávesnici bych si to mohl nastavit třeba na klávesy 1,2,3,4,5..., což bych vždy promačkal a bylo by. To by bylo jen o něco delší, než stisknutí jedné klávesy. Když se jezdí s myšítkem po kokpitu, tak to má z tohoto pohledu na věc asi větší smysl. Jistě spousta lidí nechce čekat na záhřátí motoru, resp. berou to jako ztrátu času, zase by ale byla škoda to neudělat pro ty co to tak chtějí, respektive pro nadšence co si přejí oddálit svou virtuální smrt. Úsměv
 
313_Nevo
Kraken, si si isty, ze treba hybat zaluziami chladica v Spade XIII aby sa spustil motor?


CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
WT_Horrido
MK_KaiN napsal:
Hopře, smysl toho co napsal Horrido, se mi zdá, ti nějak utekl. Úsměv


A stále utíká. Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
Pragr
To Hoper a Jirik.

Vy pořád nechápete, že já neřeším, je-li klikatelný kokpit špatně nebo dobře z hlediska simulace. Já řeším, že je výrazně nákladnější na vývoj (ať už se bavíme o čase, práci a hlavně penězích). Jestliže plně interaktivní kokpit požaduje 1 z deseti potenciálních zákazníků, ale vývojáři na něj musí vynaložit o 50% více nákladů, pak je jasné, že se jim to nevyplatí.

Jde prostě pořád o snahu vydělat na mezeře v trhu.

Mimochodem Hopere, startovací procedury z DCS jsem uvedl schválně proto, že se jedná o simulátory jejichž cílovou skupinou jsou lidé, kterým celkově WWII/WWI simulátory včetně celého CloDu s celoklikatelným kokpitem přijdou tak nějak "arkádoidní". A tedy jdou do pořízení simulátoru s vědomím toho, že se budou muset naučit dost věcí, než vůbec třeba Ka-50 odlepí od země, nemluvě o použití zbraní. To je komunita ještě užší než komunita "hardcore klikáčů" CloD, a i tak v ní většina lidí startovací sekvenci přeskakuje. A proto tvrdím, že je pro WWII sim klikatelný kokpit sice fajn, ale vzhledem k cílové skupině totálně nerentabilní.

A na rovinu, kdyby vám dali vybrat, že si zaplatíte 10$ za nový stroj bez interaktivního kokpitu, nebo 50$ za ten samý stroj jen s tím rozdílem, že si můžete kliknout na každý přepínač, kolik z vás by si koupilo ten druhý.
Upravil/a Pragr dne 17-12-2012 12:52
 
AH_Kraken
Já se pánové omlouvám, já jsem zapoměl vysvětlit že popisuji postup který CLOD a ROF umožňují když se chci chovat jako skutečný pilot. Jen jsem chtěl ukázat že I ROF v součané podobě dává hráči dost možností chovat se jako skutečný pilot a proto není potřeba se příliš obávat že BOS bude oproti CLOD velký krok nazpět
 
Pragr
313_Nevo napsal:
Kraken, si si isty, ze treba hybat zaluziami chladica v Spade XIII aby sa spustil motor?



Máš pravdu. Není.

Startovací postup vypadá následovně:
Mix: maximum
Throtlle: idle
Start engine: E
pokud se nestartuje předehřátý motor, zavřít chladič, přidat plyn na 600-800rpm.
Po zahřátí motoru otevřít chladič, nastavit směs tak, aby se motor neuchlastával a tadá... můžeme startovat.
Doporučuje se ještě jeden krok, t.j. natáhnout závěry kulometů Úsměv
 
1stCL_Novotny
Mrknutí
 
jirik
Pragr napsal:

Vy pořád nechápete, že já neřeším, je-li klikatelný kokpit špatně nebo dobře z hlediska simulace. Já řeším, že je výrazně nákladnější na vývoj (ať už se bavíme o čase, práci a hlavně penězích). Jestliže plně interaktivní kokpit požaduje 1 z deseti potenciálních zákazníků, ale vývojáři na něj musí vynaložit o 50% více nákladů, pak je jasné, že se jim to nevyplatí.


V mém příspěvku jsem finance záměrně neřešil, že to je práce/peníze navíc se ví. Je otázka, zda je to 50% nákladů navíc, nevím, jak je to časově náročné taky nevím. Nejvíc práce si myslím zaberou animace, které tam však mohou být bez ohledu na klikatelnost. Laicky si myslím, že když už se udělá v kokpitu nějaká animace, tak přidat k ní spouštěcí klávesu/ovládání, aby nastala a měla nějakou hodnotu nemůže být tak složité, resp. tvůrci simů vědí jak to udělat. Není to vymýšlení nového, jen to prostě někdo musí udělat. Třeba některé free modely do Microsoft Flight simulatoru taky jsou s klikatelnými kokpity. Je samozřejmě otázka míry, co vše umožnit.

A na rovinu, kdyby vám dali vybrat, že si zaplatíte 10% za nový stroj bez interaktivního kokpitu, nebo 50% za ten samý stroj jen s tím rozdílem, že si můžete kliknout na každý přepínač, kolik z vás by si koupilo ten druhý.

Já bych se spokojil s tím neklikatelným, ale myslím si že v dnešní době už je to anachronismus Úsměv
 
310_cibule
Pragr napsal:
A na rovinu, kdyby vám dali vybrat, že si zaplatíte 10% za nový stroj bez interaktivního kokpitu, nebo 50% za ten samý stroj jen s tím rozdílem, že si můžete kliknout na každý přepínač, kolik z vás by si koupilo ten druhý.


jirik napsal:
Já bych se spokojil s tím neklikatelným, ale myslím si že v dnešní době už je to anachronismus Úsměv


Já ten dražší, jednoznačně. Ale byla by nás menšina. Pár by nás ale bylo Úsměv

Menšiny to měly vždycky těžší Cool
Upravil/a 310_cibule dne 17-12-2012 13:21
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
MK_KaiN
Jo jo, a proto máme takové úžasné věci jako je pozitivní diskriminace a kvóty. Díky nim je euroamerická civilizace už skoro po smrti. Úsměv
 
WT_Horrido
Trh prostě všechno nevyřeší no... Úsměv
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
313_123
313_Nevo napsal:
Kraken, si si isty, ze treba hybat zaluziami chladica v Spade XIII aby sa spustil motor?



no na spuštění ne
ale pokud zapneš v nastavení obtížnosti teplotu
tak než ohřeješ motor
stihneš
dolít vodu a zapnout rychlovarnou konvici
cigáro
nanosit potraviny
dojít si na záchod
zalít čaj
vymačkat do něj citron
pohodlně se usadit
a ještě máš pár minut na rozjímání
(odskoušeno /doslova/ na mé jedné specce v rofu)
 
Pragr
Bylo by fajn, kdyby někdo udělal oficiální odhad o kolik dráž by vyšlo vytvoření komplexního kokpitu s klikatelnými přepínači proti "obyčejnému" ve stylu RoF. A pak to rozpočítal podle počtu zájemců, kolik by musel jeden každý zaplatit za tenhle "nadstandard" aby byl alespoň zaplacen vývoj Úsměv

Btw pro srovnání (i když jen hodně přibližné). Vývoj P-51 v DCS trval na existujícím enginu více než rok a dneska je možné si Mustang koupit za "pouhých" 40$. V RoF vyšly za poslední rok zatím Cl.II, DH4 a Hansa Brandenburg a v přípravě je Felixstowe (při koupi v předprodeji vyšly dohromady tyhle 4 letadla na zhruba stejnou částku 40$ celkem). Plus práce na mapě kanálu, přepracování FM u Nieuport 17 a prkotin jako další personalizační balík. Ano DCS nabízí rozhodně detailnější model letadla a jeho systémů (už jen z principu), ale znovu jak by asi komunita hráčů Il2 a CloD reagovala, kdyby vyšel řekněme špičkový simulátor ve stylu DCS a každý rok až rok a půl by do něj vyšlo jedno nové letadlo za 40$. IMO kravál a počet zájemců ještě horší než u CloD.

Znovu, to není nic proti kvalitě simulace CloDu jako takové, to je pouze srovnání mezi celkovou velikostí hráčské základny Il-2 a CloD, kde CloD není ani ústup z pozic, to je panický úprk.
Upravil/a Pragr dne 17-12-2012 13:50
 
313_123
njn nejsem hardcore hráč simulátorů v offline to mám off
online jsem to nikde krom specek zaplatpánbůh neviděl Mrknutí
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,026,045 návštěv