VCAF_Joe napsal:
Cassi,
1)Tvoje uvažovaní je úplně někde jinde. Bereš si z těch idejí jen co se Ti hodí a pak to koukáš akorát pohanět. Nenamáháš se pochopit pravou podstatu, natož to pozitivní myšlení. Brbláš jen pořád dokola s přístupem presumpce viny.
- Kdybys otevřel oči, tak uvidíš, že stužky vyznamenání nepoužíváme - nemáme na ně nárok. Uniformy nenosíme pro pouhou parádu, ale pro připomenutí jedněch z největších hrdinů naší historie.
- Kdybys porozuměl těm textům, tak pochopíš, že se tu nikdo do role lepšího člověka necpe.
- Je samozřejmý, že jen slova nepotvrzená činy jsou k ničemu. Na upřímné vlastenectví mám svůj pohled, moje myšlení a činy znají lidé které ctím a vidí je kdo chtějí vidět. Jde o trvalý postoj a přístup. Rozhodně to nemá nic společnýho se sportovním hurá vlastenectvím při hokeji / fotbale.
- Opakovaný kydy nejen vůči Spitfiru jen potvrhujou Tvoji stupidní touhu provokovat a hádat se. Je to Tvoje vizitka. Z mého pohledu to s inteligencí a moudrostí nemá nic společného.
1)Ne neberu si z nich nic a nesnažím se nic pochopit, protože není nutno. Pro mě jsou naši piloti machři a na tom tvé hluboké myšlenky nic nemění...tady nejsi mezi amazonskýma domorodcema, které musíš převést na víru pravou, ale na koncilu zasvěcených, kde horlivost a vážnost nového kněze starou dávno přijatou pravdu stejně v očích ostatních už nevylepší.
A na závěr, spit je šit...
Bohužel tohle jen dokazuje, že se s Tebou nedá (minimálně na tohle téma) normálně diskutovat.
- viz "Ne neberu si z nich nic a nesnažím se nic pochopit, protože není nutno." ... ucpaný uči, zavřený oči, omýlání svojí přiblblý písničky. To fakt není výměně názorů, kdy si obě strany navzájem naslouchají a argumentují.
- hluboké myšlenky na tom nemají nic měnit - jen upozornit na jejich úsilí, vyzdvihnout jejich výjimečnost a vzdát jim hold
- Zbytek jsou opět Tvoje další ptákoviny...
osobně nemám moc v lásce nějaké "vlastenectví" přiřazované letadlům a jiné technice a rád si zalítám jak se Spitem tak i s Fokáčem ...
Co se ale spitům nemůže upřít že ovládli koncem roku 1940 nebe nad UK a Goering pochopil že pokračovat v boji to nemá smysl ...
A výškově upravený spit bylo jediné spojenecké letadlo které dokázalo stíhat Ju-86 P/R ve výšce kolem 13km ... již kolem roku 1942!
O tom se rusákům ani nesnilo do konce války ...
VCAF_Joe napsal:
Bohužel tohle jen dokazuje, že se s Tebou nedá (minimálně na tohle téma) normálně diskutovat.
- viz "Ne neberu si z nich nic a nesnažím se nic pochopit, protože není nutno." ... ucpaný uči, zavřený oči, omýlání svojí přiblblý písničky. To fakt není výměně názorů, kdy si obě strany navzájem naslouchají a argumentují.
- hluboké myšlenky na tom nemají nic měnit - jen upozornit na jejich úsilí, vyzdvihnout jejich výjimečnost a vzdát jim hold
- Zbytek jsou opět Tvoje další ptákoviny...
Ale vždyť já s tebou opravdu nechci o ničem diskutovat. Moje téma bylo jasné, spit je šit a k tomu tvoje písničky jsou zbytečné. Jestli si chtěl řešit nějaká moudra a vyšší principy, tak to si najdi jinej cíl, tady si na SVK - tak to tak nežer.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 08-06-2012 12:59
Když už tady tak hezky vyzdvihujete Spity a Huricany a bitvu o Anglii,tak jste nějak zapoměli na Wellingtony ,Liberátory.Oni čechoslováci v těchto letadlech nebojovali?Podle mě je to urážka těchto posádek ,když z nějakého fanatismu pro některé existuje pouze Spit a Hurri.
magot napsal:
A výškově upravený spit bylo jediné spojenecké letadlo které dokázalo stíhat Ju-86 P/R ve výšce kolem 13km ... již kolem roku 1942!
O tom se rusákům ani nesnilo do konce války ...
To je hnusná lež...
Zase "naši" měli Miginku pro boj ve velkých výškách, kterou by buržoázní imperialisté v době BoBu brali všemi deseti, kdyby o ní věděli.
boj ve "velkých výškách" a stíhání Ju86P/R jsou zcela dvě rozdílné věci
Ju-86 P/R by imunní do určitého času něco jaku U2 za studené války.
ani pojem stíhání není zcela přesný spíše s jednalo o závody traktorů kde přibližování k cíli bylo třeba 5km/h
Chyták byl v tom že toto Spity dokázali a ostatní spojenecký letouny ne.
Upravil/a magot dne 08-06-2012 13:15
VCAF_Joe napsal:
Bohužel tohle jen dokazuje, že se s Tebou nedá (minimálně na tohle téma) normálně diskutovat.
- viz "Ne neberu si z nich nic a nesnažím se nic pochopit, protože není nutno." ... ucpaný uči, zavřený oči, omýlání svojí přiblblý písničky. To fakt není výměně názorů, kdy si obě strany navzájem naslouchají a argumentují.
- hluboké myšlenky na tom nemají nic měnit - jen upozornit na jejich úsilí, vyzdvihnout jejich výjimečnost a vzdát jim hold
- Zbytek jsou opět Tvoje další ptákoviny...
Ale vždyť já s tebou opravdu nechci o ničem diskutovat. Moje téma bylo jasné, spit je šit a k tomu tvoje písničky jsou zbytečné. Jestli si chtěl řešit nějaká moudra a vyšší principy, tak to si najdi jinej cíl, tady si na SVK - tak to tak nežer.
Aha, OK, budiž. Ty zkrátka jen potřebuješ kydat. K čemu taky nějaký diskuse na diskusním fóru, že?
torr napsal:
Když už tady tak hezky vyzdvihujete Spity a Huricany a bitvu o Anglii,tak jste nějak zapoměli na Wellingtony ,Liberátory.Oni čechoslováci v těchto letadlech nebojovali?Podle mě je to urážka těchto posádek ,když z nějakého fanatismu pro některé existuje pouze Spit a Hurri.
Tohle přece nikdo nezpochybňuje. Od začátku byla debata směřovaná na stíhačky a stíhače.
Osádky bombardérů si samozřejmě zcela právem zaslouží stejnou úctu jako stíhači.
magot napsal:
boj ve "velkých výškách" a stíhání Ju86P/R jsou zcela dvě rozdílné věci
Ju-86 P/R by imunní do určitého času něco jaku U2 za studené války.
ani pojem stíhání není zcela přesný spíše s jednalo o závody traktorů kde přibližování k cíli bylo třeba 5km/h
Krátká poučná i kratochvilná historka o tom, kterak jednoduchou a rychlou improvizací díky hrstce schopných a nápaditých techniků a mechaniků spolu s několika odvážnými piloty vznikl během pouhých tří měsíců roku 1942 na zapomenuté základně kdesi v Egyptě výškový Spitfire Mk.V, s kterým Britové vypekli dlouholetý německý výzkum a vývoj strojů pro létání ve velkých výškách, aneb „Jak snadno a rychle vypráskat Hunům kožich.“
vtip byl v tom že rychlé improvizace byly úspěšnější než pozdní výškové verze co se týkalo zrealizovaných akcí v extrémních výškách okolo 13 km.
A to byly bez přetlakové kabiny! Takže smrt na jazyku.
Joe, kdo se zajímá o letadla reálná, tak samozřejmě ví, že Spit nebyl shit, ale bylo to nadprůměrné, průměrné, občas i podprůměrné letadlo své doby.
Kdo se zajímá o historii našich letců, je pro něj Spit symbolem našich letců bojujících proti nacismu.
A kdo lítá Il2 šturmovika, ten správně považuje spit za shit.
Každopádně držím palce ve vašem počínání a vždycky rád uvidím nějakou památeční akci, které se budete účastnit. (btw žena říkala, že ti uniforma moc sekne, takže příště jdu bez ní)
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
VCAF_Joe napsal:
saldy
Při jedné akci u Ostravy byl na pozici střelce Sturmoviku těžce zraněn Richard Husmann (Filip Jánský), sundal přitom Fw190. http://www.ceskat...ip-jansky/
V únoru 1944 byla v Sovětském svazu ustanovena československá letecká jednotka, z níž v lednu 1945 vznikla 1. československá smíšená letecká divize SSSR. V jejím rámci operoval také 3. československý bitevní letecký pluk, k němuž jako instruktor Richard Husmann přešel. Proč Richard Husmann přešel ze západní na východní frontu?
VT: Můžeme se jen dohadovat. Zřejmě tady byla touha zkusit něco nového, druhý možný motiv možná byl, že to bude blíže k domovu, a jako třetí motiv bych asi viděl možnost dostat se opět k operačnímu létání.
Jakými stroji byl vystrojen bitevní pluk, u kterého Husmann létal?
ZH: Byla to součást 1. československé letecké divize usazené v té době v Polsku. Šlo o těžké pancéřované bitevníky sovětské výroby IL-2 a IL-3 vyzbrojené kanóny ráže 23 milimetrů, unesly 600 kilogramů pum a neřízených střel, zadní střelec měl k dispozici velkorážní kulomet Berezin UBT, neměl však k dispozici sedačku, ale seděl pouze na asi patnácticentimetrovém popruhu.
Na tomto letounu absolvoval Husmann v dubnu při ostravské operaci ojedinělý souboj. O co šlo?
VT: Bylo to při jednom z letů na pozemní cíle. V okamžiku, kdy se dostali do operačního prostoru, Husmann zjistil, že ustala palba ze země. To pro něj bylo varovné znamení, protože to znamenalo, že se někde v prostoru objevili němečtí stíhači. Zbystřil pozornost a v tu chvíli se za jeho kormidly vyhoupl Focke-Wulf 190. To byla velmi obávaná, těžce vyzbrojená stíhačka. Avšak díky tomu, že ji Husmann čekal, měl malý předstih a zahájil palbu jako první. Tím se dostal do určité výhody, zasáhl a německý letoun začal kouřit a šel na nouzové přistání.
ZH: Zmínil bych také první Husmannův letecký souboj, který proběhl 10. listopadu 1940 (tedy ještě v RAF), kdy na cestě k nepřátelskému cíli v Německu odrazil ze své zadní věže útok Messerschmittu 110.
Letecz
Díky! [img]http://forum.virtualfighters.cz/images/smiles/icon_salute.gif[/img] is not a valid Image.
Ad důvod, proč šel Husmann do Ruska - mno ono se seriozně mluví o daleko prozaičtějším důvodu (resp několika sobě podobných důvodech). Tak jako se v poslední době mluví "otevřeně" o Františkovi, mělo by se mluvit i o dalších. Husmann je můj "kůň", ale beru, že to byl člověk, velmi mladý člověk a proto dělal věci (a reagoval na jiné) tak jak je dělal.
Je smutný, když se dítěte ze sedmé třídy zeptám, jestli ví, proč je osmého května doma a ono to neví (teda ví, ale jen že je státní svátek). Ale zase dělat z našich vojáků "super hrdiny" i za cenu lhaní, mi přijde jako dost ubohé...
ale to jen tak na okraj :)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Krátká poučná i kratochvilná historka o tom, kterak jednoduchou a rychlou improvizací díky hrstce schopných a nápaditých techniků a mechaniků spolu s několika odvážnými piloty vznikl během pouhých tří měsíců roku 1942 na zapomenuté základně kdesi v Egyptě výškový Spitfire Mk.V, s kterým Britové vypekli dlouholetý německý výzkum a vývoj strojů pro létání ve velkých výškách, aneb „Jak snadno a rychle vypráskat Hunům kožich.“
To by mě zajímalo kolik fotek snadno a rychle fotek přivez ten Junkers za ty 2 roky lítání
Upravil/a 1stCL_Werner dne 08-06-2012 14:36
magot napsal:
A výškově upravený spit bylo jediné spojenecké letadlo které dokázalo stíhat Ju-86 P/R ve výšce kolem 13km ... již kolem roku 1942!
O tom se rusákům ani nesnilo do konce války ...
A "rusáci" to potřebovali? Si myslím, že se jim nesnilo ani o žvýkačkách a dostatku žrádla. A stejně si došli do Berlina.
Ad důvod, proč šel Husmann do Ruska - mno ono se seriozně mluví o daleko prozaičtějším důvodu (resp několika sobě podobných důvodech). Tak jako se v poslední době mluví "otevřeně" o Františkovi, mělo by se mluvit i o dalších. Husmann je můj "kůň", ale beru, že to byl člověk, velmi mladý člověk a proto dělal věci (a reagoval na jiné) tak jak je dělal.
Je smutný, když se dítěte ze sedmé třídy zeptám, jestli ví, proč je osmého května doma a ono to neví (teda ví, ale jen že je státní svátek). Ale zase dělat z našich vojáků "super hrdiny" i za cenu lhaní, mi přijde jako dost ubohé...
ale to jen tak na okraj
To mi připomnělo historku, jak si Husmann jako šéfstřelec pluku zřídil cvičnou střelnici pro zadní střelce. Na konci byl nějaký lesík kterému střelba z UBT 12,7mm úplně nesvědčila. Za velitelem pluku si přiběh stěžovat kněz, protože les patřil farnosti a ať jdo střílet jinam. Guljanič si nechtěl dělat zle, protože pluk kněze potřeboval, nařídil Husmannovi ať se přemístí, Richard ho ale přemlouval ať to nedělá, že si kdyžtak půjčíme ruskýho kněze... pop jako pop Byl to prostě řízek.
WT_Pedropan napsal:(...)A SVK prece virtualni hospoda je. Tak jako kdysi v dobe kamenne byval BonusWeb.
Diskuse nebyla osobni, byla vecna o letadlech a nazorech na ne. Co je na tom spatneho?
Proto chodi lidi do hospody. Seminare jsou ponekud suche...
Mas uplnu pravdu v tomto ovsem do tejto hospody ako aj do tej normalnej chodi par ludi dat si s niekym do drzky a nie si pokecat To je na tom spatneho.
Spita fajne zhrnul Tempik, ale ani v Ilovi nie je az taky zly, ja na nom lietam rad, sedel som uz aj v skaredsom a horsom lietadle. Skore verzie Spitfirov su podla mna dizajnovo krasne a reprezentuju British engineering rovnako ako Jaguar a podobne ostrovne zvrhlosti.
[img]https://dl.dropbox.com/u/10668862/FSX/2011-8-8_14-9-59-688.jpg[/img] is not a valid Image.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.