Už delší dobou se mezi piloty naší základny šuškalo cosik neurčitého. Cosik o velkém náletu na významný cíl. Ono na každém štrochu pravdy trochu a přeplněné letiště cisternami a muničními vozy nám přeci jen dávaly tušit, že se opravdu něco chystá.
A nemýlili jsme se. Před pár dny jsme dostali oficiální sdělení. Cílem náletu bude německá bitevní loď Tirpitz. Průzkum prý ji objevil zakotvenou v přístavu Riga a na dnešní den byl nálet naplánován.
Sedím přikurtován ve své P51 a pomalu roluju na dráhu, za mnou pojíždí Káně. Ale nevidím nikde Igora, že by měl nějaký problém?...a fakt že jo - po chvíli mi rádiem hlásí že u svého mustanga nemůže nahodit motor a tak mi velení místo něj přiřadí AH_Pospu.
S podvěšenými nádrži se mustang odlepuje velice pomalu, ale silný motor se nevzdává a za velkého burácení přeci jen pomaloučku stoupáme. V ranním brífingu jsme dostali jasný úkol: zajistit oblast nad přístavem ve velkých výškách a později se připojit ke skupině B25 jako cover.
Naivně jsem si myslel že výška 7000m je dostatečná Přímo nad Rigou jsme totiž zahlédli velké množství dotů o 2000m výš . Dávám rozkaz odhodit nádrže a stoupáme dál. Až jsme nejvýše, otáčíme se a prolétáme nad doty. Ovšem vždy když se k někomu přiblížíme, tak nacházíme jen naše kamarády P38ky. a že jich tam není málo . Tak zůstáváme nahoře a výškově je zajišťujeme. Po chvíli se nám hlásí naši bombři, a udávají pozici, kde se s nimi máme setkat. Tam je také přesně nacházíme a společně se vydáváme přímo nad přístav. Německá luftwaffe je ovšem dotěrný soupeř a tak na naše bombry útočí velice brzy ..:sm23:
Spouštíme se a zapojujeme se do soubojů. Vybírám si jedno befko a z velké dálky posílám dávku v levé zatáčce. Trefil jsem mu nějaké řízení a poškozený BF109 uníká k zemi. Bombři mezitím hlásí dopad pum do přístaviště. Zda zasáhli přesně netuším. Na to se ale nemůžu soustředit, protože nad Rigou a německým letištěm je nepřehledné množství dotů a plno soubojů ve středních a nízkých výškách. Překlápím a padám na další Befko... Kruci je jich tu jak smetí !... mám ale velku rychlost a tak jej nechávám a stoupám. Vybírám si dalšího a zase se spouštím.....už z dálky je mi ale jasné že v téhle pozici a rychlosti ho nemůžu zasáhnout, stahuju tedy plyn na minimum a větším obloučkem při ztrátě rychlosti se za něj pomalu dostávám ....Výborně - ideální palební pozice,....chlapče ted neunikneš:sm23: ... mírně předsadím a posílám mu delší dávku ze všech zbraní najednou. Vidím záblesky po celém trupu i křídlech. Ale žádné viditelné poškození ! ještě chvíli pálím...ale to už Bf převádí letoun do zvratu a k zemi. Nemůžu jej následovat a tak jej taky nechávám.
V tom hlásí Káně, že má Bf za sebou. Sotva to dořekne, už hlásí že má poškozené řízení a že bude vyskakovat. Kurňa ! Já věděl že na to velké množství nepřítele doplatíme :mad: Koukám kolem sebe a doty nade mnou, vedle mne a podemnou. Nezbývá než se ještě víc spustit dolů, na kontakty pode mnou a pak rychle někam poodletět.
Spouštím se tedy na vláček letadel ženoucí se na západ. Doháním je a rozeznávám tři Bf 109 nahánějící ubohou P38. Už si jednu šteluju v zaměřovači, když v tom mě zmerčí a vyhne se mi. Škoda no...ale co hůř ! zmerčily mě všechny 3 a teď jdou po mě:no:...Stoupám, ale nemám takový přebytek rychlosti jaký bych potřeboval. Jedna mě dohání , a z nebezpečné blízkosti pálí…
… zasáhne … naštěstí pro mě jen tou menší ráží z těch hrozných německých kanónů. Fuj ten rachot ůplně trhá bubínky !:uhoh:! mám menší poškození a uniká mi palivo. Tak teď už jen doufat že jim přece jen ještě uletím a tak vodorovným letem pádím na západ ve výšce mraků. AH_Pospa se mi hlásí že se trošku zdržel nad Rigou, ale už peláší ke mně.
Kouknu dozadu a nic nevidím ?….říkám si - beztak tam jsou akorát je nevidím proti té tmavé zemi… mírně to stáčím a vidím že je fakt nevidím …Uffff ještě že tak … Volám si teda Pospu k sobě a jelikože jsme poslední dvě letadla od VVS ve vzduchu tak v těsné formaci nasazujeme na kurs domů. Přistáváme pěkně vedle sebe, okamžitě vyskakujem z mašin a utíkáme do baru oslavit zničení nebezpečné bitevní lodě…
tady par obrazku z navratu na zakladnu:
[img]http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/grab000333.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/grab000111.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://jaja.kn.vutbr.cz/~krupa9/grab000666.jpg[/img] is not a valid Image.
PS: mi trosku ujela ruka tak jsem se rozepsal no Upravil/a 3IAP_Momo dne 24-11-2005 19:15
CZ_Klokan napsal:
Takže,to byla moje první specialka a musím bohužel říct že jsem velmi zklamanej.První pochybnosti jsem měl už když jsem viděl jak blízko k frontě jsou červený letiště.Po čtvrt hodinovém čekání až budem moct odstartovat,jsme nastoupali do 5000 a už tu byl nepřítel.Sice jsem chvíli střílel na P38,snad se zní i potom začalo kuřit,ale na to se musím podívat jestli to bylo ode mne.Lítal jsem dal dokud mě nedošlo palivo a pak přistál.Myslel jsem že to bude daleko víc o taktice a aspoň půlhodinový let než narazím na nějaký éro.Přišlo mě to jako docela obyčejný df na kterémkoli servru.Moc krátký a boj se odehrával prakticky na jednom místě.Sorry mě to prostě nebavilo a to coopy s klukama z letky lítám moc rád.Tím nijak nechci nikoho naštvat,ale to je můj názor.
sestřel č. 1:
Viděli jsme skupinku letadel útočících na Tirpitz - jako obvykle na poslední chvilku. Flaky prakticky nevarovali. Vybral jsem si jeden P38, ale moje rychlost byla moc vysoká a on uhnul směrem, kterým neměl. Stoupám výše když v tom vidím další P38 přelétající doky z východu na západ, tlačít na páku a jsem připraven na pronásledování unikajícího P38 - v tom udělal zajímavou věc - začal se otáčet zpátky k lodi. Řekl jsem si jen: "To mám asi k narozkám" a při průletu jsem ho dokonale "poučil" na hřbet (Glum).
sestřel č.2
Valím sám na východ - snažím se dohnat unikající stroje, v tuto chvíli už nepředpokládám moc leteckých aktivit nad Tirpitzem. U země pozoruji P38 v prudké zatáčce a za něj se zavěšující Bf 109. Měl jsem fantastický úhel - vyslal jsem Lightningu na uvítanou do kožichu nějaké to střelivo, z toho okamžitě začalo unikat palivo a olej z pravého motoru - očividně už mu to neletělo zdaleka tak pěkně jako předtím. Připravoval jsem se k dalšímu útoku, kdy jsem ho hodlal definitivně poučit. Leč Befko dotočilo kruh a po vzoru ruských soudruhů se za P38 zavěsilo. Inu což, sice byl Lighning značně poškádlen mojí dávkou, ale řekl jsem si, že dám Befku těch pár vteřin k zacílení - očekávaje že když netrefí, tak vyklidí prostor a umožní útok jiným. Bohužel nestalo se tak, slyšel jsem štěkání Mk.108 a viděl dávky mizící nad i pod P38, rozhodl jsem se sám zaútočit - přitom jsem žádal stroje vlastního Schwarmu, aby vyklidili prostor - jestli je to někdo z "mých". Bohužel to byla některá Bf 109 - tedy stroje, které měly zůstat spíše nahoře. Vyslal jsem dávku cca 10 - 20m pod spodkem našeho stroje do těla P38, ale ujaly se jen 20mm granáty. Bf 109 stále točila a visela v ideální pozici za P38, nicméně k sestřelu se neměla. Znovu jsme se trochu zvedl a zhodnotil situaci. Rozhodl jsem se udělat poslední útok. Bf 109 neuvěřitelným způsobem překážela a já věděl, že jediné místo, kde můžu Lightning trefit je mírně zhora a zprava. Uvědomoval jsem si, že se Befko může cítit velmi špatně, ale riziko kolize i zásahu vlastního stroje bylo nulové. Má dávka z Mk.108 byla tentokráte přesná a roztrhla Lightning ve dví (Sody). Pak jsem si musel vyslechnout, jak hloupě jsem se zachoval. Nicméně pro příště pár základních pravidel leteckého boje:
1) pokud mají Bf 109 hlídkovat ve větší výšce, neměly by rozhodně dlouhodobě zůstávat kdesi pod jedním kilometrem. Proto jsem také tak dlouho myslel, že se jedná o jiný Focke-Wulf a Befka to jistí zhora.
2) nikdy se nezavěšujeme za nepřátele v této situaci na delší dobu. Snažíme se útočit v průletech s energetickou převahou.
3) střílíme jen pokud jsme si jistí zásahem, obzvlášť pokus si nemůžeme dovolit plýtvání municí (Mk.108 + Bf 109).
4) když vidím, že se mi nedaří trefit, tak uvolním pozici. A obzvlášť když má jít o vyklizení pozice pro mě - ale uznávám, měl jsem prostě zařvat na veřejnej TS, abys "odparkoval", když už to nebyl schopný udělat nikdo z tvojí skupiny. Takhle jeden Lightning možná dvě minuty vázal jak Fw 190, tak i severní Bf 109 - kterým přímo v jejich hlídkovém sektoru pronikly čtyři P38 a značně poškodily Tirpitz.
sestřel č.3
Jako obvykle cíle pozorovány na poslední chvíli prakticky v moment útoku, zařadil jsem se za Lightning, který právě útočil z východu na Tirpitz. Očekával jsem výbuch pum, a proto při přeletu lodě tahám za páku, abych se vyhnul možnému výbuchu. nebouchlo ale zjevně nic. Unikající P38 jsem s velkým přebytkem rychlosti dohnal a jedinou dávkou z MG151/20 a Mk.108 jsem uličníka amerického poučil. Z jeho letadla neodpadla žádná viditelná část, ale po několika vteřinách se stroj rozbil o zem (Plavec).
sestřel č.4
B25 byly zahlášeny asi 3 minuty před odhozem pum, snažil jsem se je dostoupat, ale napadly mě dvě P38, okamžitě jsem přešel do ostrého střemhlavého letu, která jsem vybral při 800 - 850km/h. Američan se při vybírání rozpadl. Takhle se mají likvidovat Amíci (Petras).
Zdar všem !
Nejprve chci poděkovat všem za účast. :sm14:Díky ,díky. :sm14:Musím se omluvit za to , že jsem nestanovil pravidla pro opětovné připojení do hry a tím jsem u některých jedinců vyvolal zmatek. Toto se příště nestane. Líbí se mi však tento druh misí coop/dog a proto začínám z tvorbou nové mise, kterou bych chtěl umístnit do Pacifiku. Napište mi jestli by jste někdo měl o Pacifik zájem.
1stCL_Fucida napsal:
sestřel č.4
napadly mě dvě P38, okamžitě jsem přešel do ostrého střemhlavého letu, která jsem vybral při 800 - 850km/h. Američan se při vybírání rozpadl. Takhle se mají likvidovat Amíci (Petras).
to bych chtěl vědět jestli bys to napsal kdyby za tebou padal Jug ale "naštěstí" na mapě nebyli
Upravil/a Noram dne 24-11-2005 20:43
1stCL_Fucida napsal:
sestřel č.2
Valím sám na východ - snažím se dohnat unikající stroje, v tuto chvíli už nepředpokládám moc leteckých aktivit nad Tirpitzem. U země pozoruji P38 v prudké zatáčce a za něj se zavěšující Bf 109. Měl jsem fantastický úhel - vyslal jsem Lightningu na uvítanou do kožichu nějaké to střelivo, z toho okamžitě začalo unikat palivo a olej z pravého motoru - očividně už mu to neletělo zdaleka tak pěkně jako předtím. Připravoval jsem se k dalšímu útoku, kdy jsem ho hodlal definitivně poučit. Leč Befko dotočilo kruh a po vzoru ruských soudruhů se za P38 zavěsilo. Inu což, sice byl Lighning značně poškádlen mojí dávkou, ale řekl jsem si, že dám Befku těch pár vteřin k zacílení - očekávaje že když netrefí, tak vyklidí prostor a umožní útok jiným. Bohužel nestalo se tak, slyšel jsem štěkání Mk.108 a viděl dávky mizící nad i pod P38, rozhodl jsem se sám zaútočit - přitom jsem žádal stroje vlastního Schwarmu, aby vyklidili prostor - jestli je to někdo z "mých". Bohužel to byla některá Bf 109 - tedy stroje, které měly zůstat spíše nahoře. Vyslal jsem dávku cca 10 - 20m pod spodkem našeho stroje do těla P38, ale ujaly se jen 20mm granáty. Bf 109 stále točila a visela v ideální pozici za P38, nicméně k sestřelu se neměla. Znovu jsme se trochu zvedl a zhodnotil situaci. Rozhodl jsem se udělat poslední útok. Bf 109 neuvěřitelným způsobem překážela a já věděl, že jediné místo, kde můžu Lightning trefit je mírně zhora a zprava. Uvědomoval jsem si, že se Befko může cítit velmi špatně, ale riziko kolize i zásahu vlastního stroje bylo nulové. Má dávka z Mk.108 byla tentokráte přesná a roztrhla Lightning ve dví (Sody). Pak jsem si musel vyslechnout, jak hloupě jsem se zachoval. Nicméně pro příště pár základních pravidel leteckého boje:
Téměř takhle to bylo, jen bych upřesnil, že na Hoperově tracku (děsně lagujícím) se befko č. 14 (georgeu) zavěšuje za Sodyho už někde v 7000m a dobrých 6 minut ho v šíleném dajvu stíhal (společně s č.9 a č.13) , střílela po něm i 109 č.9 , kousek od Tirpize , už nad zemí jsi je objevil ty a 40 sec. po tom co mu georgeu zrušil vejškovku jsi ho rozpůlil vedví.
PS: na Hoperově traku není téměř zaznamenána střelba.
Start proběhl v pohodě a stoupavou spiralou jsem se skrabali do operacni vysky. Zhruba v 5.5 K nas prekvapili Lightingy. Edika s Usakem chvilku zoomovali. My s Oldfyem jsme leteli k nim a usilovne stoupali, aby jsme jim mohli pomoct. Po nekolika "zhoupnutich" se 4ma P-38kama se mi jeden dostal na 6-tku. Mlejnek jsem hned obratil na zada a dekoval se dolu. Ac jsem nevidel strelbu neco jsem asi dostal, protoze jsem prisel o vyskovku. Doletel jsem nad letiste a vyskocil. Aplikoval jsem pravidla ze SADOMASA vzal si novou masinu a sel znova nahoru. Nastoupal cca do 5-tiK to uz se mnou byl i Klokan. Kluci hlasili bombry z jihu. Protoze je 109-tka hodne krehka udelali jsme jeden celnak. Sli jsme s Klokanem na prostredniho. Videl jsem nekolik vybuchu 20-tek na pravem kridle a motoru. Nicmene bombr letel v pohode dal a nevypadal, ze by mu cokoliv bylo. Pravou stoupavou zatackou jsme se chteli dostat pred ne a zautocit znova. Kluci hlasili Mustangy a po chvili jsem se za jednoho povesil ve stoupaku. Strilel jsem kratickou davku s velkym predsazenim takze jsem zasahy nevidel. Nicmene Mustafa kouril. Obratil jsem mlejnek za nim do dajvu rychle se blizil, stahnul jsem plyn a nalozil mu znova. Vybuchy 20-tek na levem kridle a trupu -> prestrelene rizeni a prostrelena nadrz. Mel dost, tak jsem se odpoutal a nechal ho at si leti dom. Potom se dostavili Lajons v plne sile a nebojacne ho ve trech dorazili (smula Kane). Musel jsem se smat, protoze strileli jeden pres druheho. Vedel jsem, ze jsou tam dalsi mustafove. Leteli je od 3.IAP a vedl je Momo. Na cezechwaru jsem s nim zazil nekolik stratosferickych boju a protoze jsem byl opet sam nehodlal jsem se poustet do zadnejch vetsich akci . Slitnul jsme dolu za klukama. Honili nejakehou P-38-ku. Borec tomu, ale nelozil a nechal je v prachu za sebou. Vracel jsem se k letisti pristat a uvidel jsem P-38-ku za FW. Z mirneho prevyseni jsem ho lehce dotahl a nalozil mu na levy motor. Zacal kourit a polozil to do leve utazene zatacky. Ja za nim. Trosku to prehnal a urval to, protoze jsme byli cca ve 300m, tak to nedal a rozstriknul se o zem. O par minut pozdeji jsem pristal.
G10
P.S. Jinak dekuju organizatorovi za pekne straveny vecer .
Upravil/a Gambac10 dne 24-11-2005 23:36
paja_cz napsal:
Téměř takhle to bylo, jen bych upřesnil, že na Hoperově tracku (děsně lagujícím) se befko č. 14 (georgeu) zavěšuje za Sodyho už někde v 7000m a dobrých 6 minut ho v šíleném dajvu stíhal (společně s č.9 a č.13) , střílela po něm i 109 č.9 , kousek od Tirpize , už nad zemí jsi je objevil ty a 40 sec. po tom co mu georgeu zrušil vejškovku jsi ho rozpůlil vedví.
PS: na Hoperově traku není téměř zaznamenána střelba.
Po mém prvním útoku to vypadalo, že P38 je značně vyvedený z míry - nepředpokládal jsem, že by Lightning mohl přežít a odroloval jsem nad něj. V tu chvíli mu Georgeu ustřelil navíc to výškové kormidlo, jenže já byl tak daleko, že jsem to nemohl vidět. zaútočil jsem znovu a z naprosto bezpečného úhlu zasadil Lightningu další sérii ran. Od Bf 109 jsem těžší zásahy nepozoroval.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 25-11-2005 01:12
paja_cz napsal:
Téměř takhle to bylo, jen bych upřesnil, že na Hoperově tracku (děsně lagujícím) ...
PS: na Hoperově traku není téměř zaznamenána střelba.
Hmm, už když jsem na ten ntrk koukal, jsem si sebekriticky říkal, že se na příští nahrávání asi vyprdnu. Pokud letím misi,kde je víc letadel, záznam nikdy není ideální a "věrný", cizí letadla si tam poskakují jak chtějí a občas dokonce i to moje.
Takovýhle ntrk je pak skoro k ničemu.
Naopak pak kazí dojem z přehrávání, když tam letadlo letí nepřirozeným způsobem, zničehož nic začne hořet atd ...
Ale zase díky nahrávání jsem dostal Ucha
A mne pak dostala za odměnu jedna móc hezká Eskymačka. Zatím jen bez tří zubů. A to levé oko jí zas nešilhá tolik, co to pravé.
A s jejím mužem za dlouhých zimních večerů hrajem lízanej mariáš
LOL. Hlavne kdyz se vam nedari okamzite uvolnete pozici! Ze se vam nedari posoudi nestranne pilot ktery vam chce uzmout sestrel misto aby vas podle pravidel kryl. Upravil/a WT_Horrido dne 25-11-2005 08:25
WT_Horrido napsal:
LOL. Hlavne kdyz se vam nedari okamzite uvolnete pozici! Ze se vam nedari posoudi nestranne pilot ktery vam chce uzmout sestrel misto aby vas podle pravidel kryl.
Hmmm, něco na tom bude , já osobně bych svoji kořist taky jen tak nepustil, obzvlášť kdyš se za ní ženu dlouhých 6 min ze stratosféry. Jediný důvod, pokud by mi došly ty Mk-108 v čumáku . Každý máme tak trochu rudo před očima, když se v zaměřovači pohupuje tučné sousto.:sm2:
paja_cz napsal:
...
PS: to Hoper : ....sorry, že sem ti neodpovídal v chatu, byl sem děsně vystresovanej a v befku v 7000m mi začel docházet kyslík :cry:
WT_Horrido napsal:
LOL. Hlavne kdyz se vam nedari okamzite uvolnete pozici! Ze se vam nedari posoudi nestranne pilot ktery vam chce uzmout sestrel misto aby vas podle pravidel kryl.
Hmmm, něco na tom bude , já osobně bych svoji kořist taky jen tak nepustil, obzvlášť kdyš se za ní ženu dlouhých 6 min ze stratosféry. Jediný důvod, pokud by mi došly ty Mk-108 v čumáku . Každý máme tak trochu rudo před očima, když se v zaměřovači pohupuje tučné sousto.:sm2:
Ja bych mel taky zarudly pohled, kdyz bych zjistil, ze me "samozrejme z bezpecnych uhlu" griluje borec co lita na stejny strane a "utok v pruletu s energetickou prevahou" predvadi parkovanim za mym hrbem stylem "hec, ja mam vic laufu, klidne vas sundam oba":lol::lol:
Jestli Georgeu vzhledem k "metodicko-taktickym pokynum" (viz vyse ve vlaknu : "Befka budou nahore" udelal chybu, neni lepsi zpusob jak mu to dat najevo. Tomuhle se preci normalne rika vyzranej sestrel, ne ? :sm8:
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.