VGR_j4ck41 napsal:
takze kdyz si ted ulevil Rosomak, muzu si ulevit i ja?
Rosomaku, celou dobu se ohanis tim, ze se snazil o co nejvetsi historickou vernost ... mam tedy nekolik otazek
a - vybavenost cs. letectva radiostanicema byla - slusne receno - ne moc dobra ... podle mych zdroju melo cs. letectvo k dispozici 331ks letounovych radiostanic vz. 35 coz ani nepokrylo pocet vsech Avii B-534 ve vyzbroji letectva, dalsi radiostanice ktere byly k dispozici pak nebyly radiofonni ale radiotelegrani vz. 26 a 29 ... jak bylo toto zohledneno za cervenou stranu? kolik pilotu Avii a Smoliku nemluvilo do TS ale dorozumivalo se Morseovou abecedou? Byli cerveni piloti kteri vubec nemeli - planovane - radiove spojeni a leteli jen podle svych vedoucich?
Ano to jsme věděli a řešili. Nakonec bylo dohodnuto, že pokud jsou současní piloti odkojeni od počátku fónickou komunikací, tak chtít po nich Morseovku je nonsens. Ber to tak, že toto byly elitní jednotky a za ten měsíc se také ve válečném stavu úplně jinak doplňuje chybějící výbava, mezi které fónické radiostanice patřily na jednom z prvních míst..
b - ohanel jses hlasnou sluzbou a stezoval jsis na 2 minutove zpozdeni ... chces me/nam tady opravdu se vsi vaznosti tvrdit ze hlasna sluzba by dosahovala lepsich vysledku? ze by byla zcela srovnatelna s radarovym pokrytim? jenom chci pripomenout ze za Velke valky se k varovani pred nepritelem pouzivala prave hlasna sluzba - ale osobne se me nezda ze by to bylo nejak moc presny system navadeni ... navadeci system, tak jak chapu ze byl pouzit, vubec bejt nemel
Nestěžoval jsem si na dvouminutové zpoždění , ale na to, že se nezobrazuje vektor, a že nám aplikace vůbec nešla (jestli Jiříčkova polovička – mimochodem hezká a chytrá ženská – dokázala odečítat jen z obrazovky radarů, tak všechna čest - Ono to vážně není prdel, když je přes padesát letadel ve vzduchu nevědět přesně, kde jsou a klikat mezi obrazovkami jak zběsilý a přepočítávat mezi jejich poloměry vzdálenosti a hledat v nevytisknuté mapě kde to tak asi je – tím odpovídám také Farkymu – ano, po zhroucení aplikace operačního sálu jsme byli v prdeli, a celé dopoledne nám trvalo, než jsme se z těch sraček vyhrabali. Takže jsme sice přesně věděli, kde se nacházelo letadlo před dvěmi minutami, ale nevěděli jsme, jakým směrem letí – zobrazovala se tečka, což u více cílů není vůbec jednoduché určit, kam se pohnou. Pokud se domníváš, že stále je to moc velká výhoda, tak OK, nechť se zobrazují cíle jen dva kilometry a výše, níže zpoždění pět minut a pod kilometr nezobrazovat vůbec.
Ale piš si, že za toto Tě štáb modrých nepochválí.
Jinak ČSL mělo připravenou reorganizaci leteckých hlásek která byla nasazena s mobilizací (nedělejme z tehdejších lidí blbce, kteří nevěděli kde je pálí bota) a vůbec s organizací leteckého boje, kdy takový nesmyslný rozkaz co jsem od Fučidy dostal - neustále hlídkovat v oblasti Domažlic by nikdo soudný nevydal znaje možnosti ČSL letectva, které bylo při mobilizaci organizováno do kruhové obrany s jednotlivými záchytnými zónami, aby letadla stačila dostatečně nastoupat.
c - stezujes si na to ze letadla mohly litat minimalne ve 3 ... jednoducha otazka jaka byla minimalni operacni jednotka cs. letectva? pockej nebyla to trojice? tak co resis?
Nechápeš. Probíhá bitva kousek od Plzně. Ty jako velitel tam nemůžeš vyslat dvojici strojů, které již jsou k dispozici, musíš čekat na to, až doopraví třetího. Takový předpis může vymyslet jen štábní krysa, každý velitel by se proti tomu vzbouřil. Nám to bylo houby platné.
Ano, klasická jednotka je roj, ale nebylo to dogma, co se z toho pro nás udělalo.
d - ohledne flaku ... netusim jak na tom cs. armada byla v zari 1938, ale co jsem pred casem nasel na netu za souhrn k 15.03.1939 tak tam se o zadnym PL kulometu raze 20mm nemluvi ani o zasobe munice pro nej - muzes nejak navest na zdroj? ohledne koncentrace flaku, stejne tak jako by byla vice chranena Plzen, tak by i vice chranen byl Cham ... tenhle argument je naprostej fail ... to ze AI flak je takovej jakej je neni zadna novinka a prace s flakem "jaky jsme se usilovne venovali" neni nic novyho - akorat se musi trosku potrenovat pokud to je nesletana skupina ... a kdyby byly flaky umisteny pod siti, tak by nemeli zadny zarez protoze site jsou prece neprustrelne ... proto musej bejt na otevrenym prostranstvi, maximalne v nejakym ochrannym valu ... navic Ilovske flaky jsou plne hrdinu, ktei klidne pokracuji v palbe i kdyz se na ne utoci - mam zkusenosti s jinou online hrou kde strilim z flaku po letadlech a ver mi ... neni to zadna prdel letadlo trefit a neni to vubec peknej pohled kdyz na tebe pada Hurricane a strili z kulometu - jedina vec ktera me zabranuje v tu chvili zdrhnout je engine hry kterej neumoznuje zbran opustit
bylo zodpovězeno jinými. V celkových přehledech je typicky bráno, že ČSR má málo protiletadlových prostředků, protože jsou zařazeny k pozemní armádě a 20 mm nejsou řazeny mezi kanony, ale mezi kulomety. To zjistíš teprve, až jdeš do detailu.
To je o morálce vojáka a víry v jeho zbraň. Nebo se v Befku posereš, když na Tebe někdo střílí? Určitě ne.
e - stezovat si na modely letadel je taky mimo misu ...jsou takovy jaky jsou, pokud chces jejich upravy kontaktuj tvurce tech modu ... s tim, ze pristavat na louce je tezce o drzku si stezuj u Olega
Olega neznám, myslím že tu jsou povolanější, kteří s ním komunikují. My můžeme poukázat na to, kde jsou podle nás chyby a aby o nich komunita SVK nebo jinde bylo diskutováno. Ne aby si někdo něco usmyslel a změnil model k obrazu svému.
Podívej se - třeba ten kanon u Befka - tam je to bráno jako možná výzbroj, nijak nezasahující do konstrukce letounu. Blbost, co?
f - kdyz byla na poradu dne historicka vernost ... kolik melo cs. letectvo k dispozici celkove stroju vsech typu? kolik stroju vsech typu mela k dispozici Luftwaffe? jakej byl pomer na akci?
Přesné počty strojů za ČSL jsou snadno k dohledání, díky přesné evidenci. U LW je to horší, tam spousta letadel a zbraní byla tabulková (přesné dohledání je možné pouze přes to, co bylo skutečně ve firmách vyrobeno a zaplaceno), běžně se započítává do počtů i to, co tehdy létalo ve Španělsku. Ale v celkových číslech měla samozřejmě LW převahu. Jak to řešit? Na několik mých návrhů, že historicky je prokázáno, že 800 strojů ze SSSR (700 stíhaček + 100 bombardérů) pouze záviselo na rozhodnutí Beneše (tuto překážku jsme v naší historii odstranili) a za měsíc by se dalo v pohodě realizovat (přelet přes Rumunsko dojednal osobně Heliodor Píka). Pro modré tento scénář byl nepříjatelný, stejně tak jako jejich koupě pomocí reexportu přes Rumunsko, proto se dohodlo vázání sil na polských hranicích (nezapomeň, že Prusko nebylo spojeno žádným koridorem a zde umístěné stroje musely být přepraveny po moři, protože pokud by Polsko povolilo jejich přelet, tak by SSSR dostal jasnou záminku pro napadnutí Polska, se kterým měl nevyřízené účty. A Německo si nemohlo dovolit aby tuto hranici či západní hranice nechalo úplně nechráněné, pokud si chtělo hrát na mocnost.
Jestli se ptáš na piloty do strojů ze SSSR, tak dobrovolníků se hlásilo dost, či by to dostali jako stranický úkol ze SSSR. Formování letek by probíhalo na Zakarpatské Ukrajině, dokonce se zde připravovaly polní letiště. Můžeš přijmout tezi benešovců, že to bylo nemožné, nebo použít zdravý rozum, přečíst si k tomu např. na palba.cz co se k tomu tématu napsalo, či si to najít sám a vytvořit si tak svůj názor. Já jsem si musel před pár lety projít krutým zjištěním, že vláda a Beneš 20. září spáchali vlastizradu, ale dokázali to okecat tak, že si většina lidí myslí, že Mnichov byl o nás bez nás. Blbost. Stačí si přečíst preambuli Mnichovské dohody a položit si zásadní otázku .
Jinak Mops jinak politickou situaci hezky popsal v alternativní historii.
takze asi tolik k "presne historicke rekonstrukci" o kterou jses snazil ... nevim, me to pripada jako ze vic se prizpusobovali modri nez cerveni
Tvůj názor Ti neberu, ale některé věci pro nás byly kardinálně nevýhodné, ale museli jsme respektovat pravidlo veta tvůrce specky.
____________________________
ad palivo: ten údaj mám přímo z porovnání v US laboratoří po válce. Jestli máš jiný zdroj, jsem zvědav.
Upravil/a Rosomak dne 12-11-2010 00:49
Rosomak napsal:
..
Jinak ČSL mělo připravenou reorganizaci leteckých hlásek která byla nasazena s mobilizací (nedělejme z tehdejších lidí blbce, kteří nevěděli kde je pálí bota) a vůbec s organizací leteckého boje, kdy takový nesmyslný rozkaz co jsem od Fučidy dostal - neustále hlídkovat v oblasti Domažlic by nikdo soudný nevydal znaje možnosti ČSL letectva, které bylo při mobilizaci organizováno do kruhové obrany s jednotlivými záchytnými zónami, aby letadla stačila dostatečně nastoupat.
..
Rosomak napsal:
Olega neznám, myslím že tu jsou povolanější, kteří s ním komunikují. My můžeme poukázat na to, kde jsou podle nás chyby a aby o nich komunita SVK nebo jinde bylo diskutováno. Ne aby si někdo něco usmyslel a změnil model k obrazu svému.
Je vidět, že si mimo realitu. Diskuse k ničemu nevede, poukazování taky ne, musíš to prokázat ze dvou nezávislých zdrojů a pak je na rozhodnutí někoho, jestli mu to bude jedno nebo ne.
Nakonec si někdo usmyslí, že je jeho pramen lepší, že on ví jak je daný údaj zkreslen a také ví, jak to nejlíp opravit, a proto je to úplně jinak, ale o to lépe.
Z diskuse prostě nevznikne ani prd, ani tady ani na palbě. Maximálně se může vést diskuse o tom, co je akceptovatelné.
Že něco bylo nebo nebylo, že mohli přilétnout nějaké ruské stroje a červení byli kdečím znevýhodnění, prdlačky. Schválně se zeptej, kolik hrdinů by chtělo lítat v LW vs. CSL ruské stroje ! Kolik lidí by pak rádo říkalo, učastnil jsem se jakési rekonstrukce v armádě CSL na ruském stroji.
Pomoc ze SSSR = nepřijatelná pomoc. Německo by tím pádem bylo v očích západních zrádců tuplem v právu. A je to přesně to co jsem říkal už před speciálkou, stejně jako Jiříček, budete si chtít něco dokázat a vůbec nepůjde o speciálku. Speciálku, kterou děláte pro piloty a né pro sebe.
Neúčastnil jsem se tedy jen proto, že jsem věděl, jaké diskuse se vedou na palbě očekávaje to, že budu zneužit jako důkaz něčeho. Možná tedy příště, až nebudou ty diskuse před speciálkou tak děsivý, až budete ochotní přijmout: "je x-tý den bojů, bojuje se támhle a tady", jedno jaké to má důvody. Zasadit to do nějakého vlastního politického nebo badatelského scénáře je pak zneužítí nás všech virtuálních pilotů, kteří jsme rukojmí velmi omezeného samotného simulátoru.
1stCL_Pison napsal:...
PS: Technická: z 99ti % se zmíněný kanon po druhém až čtvrtém vystřeleném granátu zasekne a dále pak už zůstává nefunkční...
Tohle se mi nezdá. Pravda, zkoušel jsem 109C jenom v quick missions, ale z asi 5-6letů s kanonen jsem nezaznamenal jedinou stopáž. V Ilovi se zase až tak neorientuju, ale nezdá se mi, že by byl schopen simulovat něco takového jako zaseknutí kanonu.
... nějak ti tam v tom chybí špetka poezie tyoe.
.. a si vyprošuju abys mě strkal do tlupy někam ke křečkům do asie, drzoune.
Upravil/a czs_scharck dne 12-11-2010 09:29
1stCL_Pison napsal:...
PS: Technická: z 99ti % se zmíněný kanon po druhém až čtvrtém vystřeleném granátu zasekne a dále pak už zůstává nefunkční...
Tohle se mi nezdá. Pravda, zkoušel jsem 109C jenom v quick missions, ale z asi 5-6letů s kanonen jsem nezaznamenal jedinou stopáž. V Ilovi se zase až tak neorientuju, ale nezdá se mi, že by byl schopen simulovat něco takového jako zaseknutí kanonu.
Průbni ještě jednou. Je to přesně tak, jak popisuje Pison. Stejně tak se zasekává i třetí kulomet v Bertě.
IL-2 je schopný simulovat a modelovat ohromné množství věcí, které ale byly v určité fázi Olegem deaktivovány, buď kvůli hratelnosti, nebo kvůli bugům. Tak jako tak jsou teoretické možnosti IL-2 obrovské. Například motor je možné modelovat do takové hloubky, jako je tomu u Targetware, naopak nepříjemně zjednodušené jsou pevně stanovené koeficienty u chladičů napříč letadly a pak taky snad i u vrtulí. Nicméně tohle je dost OT
1stCL_Fucida napsal:...Jen ještě jedna drobná nepřesnost - 130 oktanům dle US stupnice odpovídalo palivo B4 (tedy to "horší". C3 odpovídalo více než 143 oktanům. Dokonce je někde k dispozici americká analýza německých paliv.
Palivo C3 se u Luftwaffe zcela běžně používalo se zavedením motoru BMW 801 D, který ho ke svému provozu kvůli vyšším plnicím tlakům a kompresním poměrům potřeboval. Tento motor se používal ve většině Fw 190, v řadě Ju 88 či Do 217. Tzn. palivo se používalo od přelomu let 1941 a 1942. Jestli se nepletu, tak při testech Fw 190 v Anglii do nádrží Focke-Wulfu lili to nejlepší, co měli, tzn. 150 oktanový benzin. Ale tímhle si jistý nejsem.
Pokud máš na mysli tohle, pak tam je C-3 palivo udáváno jako ekvivalent US 130grade. Konkrétně: "The C-3 grade corresponded roughly to the U. S. grade 130 gasoline, although the octane number of C-3 was specified to be only 95 and its lean mixture performance was somewhat poorer"
Informaci o tom, že by C-3 od roku 1942 mělo odpovídat 143-150grade jsem zatím našel jenom na Kurfürstových stránkách. Jenže jde o screen shot textu naprosto bez udání zdroje, nebo čehokoli co by se dalo ověřit. A jelikož podobný "zdroj" jsem schopen udělat na mém počítači za 2minuty, proto se mi na to nechce spoléhat. Máš k dispozici nějaký důvěryhodnější podklad?
clone9cz napsal:
Je vidět, že si mimo realitu. Diskuse k ničemu nevede, poukazování taky ne, musíš to prokázat ze dvou nezávislých zdrojů a pak je na rozhodnutí někoho, jestli mu to bude jedno nebo ne.
No vidíš, v kultivované diskusi se předloží zdroje (dnes je problém, že opisuje jeden od druhého a pak to má většina stejně špatně) a diskuse má nějaký závěr. Pokud nemá, tak není žádný výsledek ani požadavek na změnu.
Nakonec si někdo usmyslí, že je jeho pramen lepší, že on ví jak je daný údaj zkreslen a také ví, jak to nejlíp opravit, a proto je to úplně jinak, ale o to lépe.
A pak se říká jak jsou modely nereálné, načítované a nasírá to, když to někdo chce použít.
Z diskuse prostě nevznikne ani prd, ani tady ani na palbě. Maximálně se může vést diskuse o tom, co je akceptovatelné.
Popíráš sám sebe a vlastní příspěvek.
Že něco bylo nebo nebylo, že mohli přilétnout nějaké ruské stroje a červení byli kdečím znevýhodnění, prdlačky. Schválně se zeptej, kolik hrdinů by chtělo lítat v LW vs. CSL ruské stroje ! Kolik lidí by pak rádo říkalo, učastnil jsem se jakési rekonstrukce v armádě CSL na ruském stroji.
Ano, a proto byla specka taková, jaká byla. Modří předložili přesně tyto argumenty, které jsme akceptovali. Pamatuj na to, byla to naše první akce na SVK.
Pomoc ze SSSR = nepřijatelná pomoc. Německo by tím pádem bylo v očích západních zrádců tuplem v právu.
Boha jeho, v jakém právu? Copak Německo mělo právo napadnou ČSR? Pokud by Beneš a vláda nepřijaly 20. září ultimátum Francie a Británie na odstoupení území, tak žádný Mnichov nebyl. Stejně tak, kdyby se obé odmítlo s poukazem, že je to neústavní akt. Což samozřejmě byl, Beneš se choval jako diktátor, rozhodl o nás bez nás.
A je to přesně to co jsem říkal už před speciálkou, stejně jako Jiříček, budete si chtít něco dokázat a vůbec nepůjde o speciálku. Speciálku, kterou děláte pro piloty a né pro sebe.
Každý kdo se zúčastnil, si chtěl něco dokázat. To je přirozené a logické. Kdyby někdo tvrdil, že ne, tak je prachsprostý lhář, protože i tím popíráním by chtěl něco dokázat (elementární psychologie lži)
Neúčastnil jsem se tedy jen proto, že jsem věděl, jaké diskuse se vedou na palbě očekávaje to, že budu zneužit jako důkaz něčeho. Možná tedy příště, až nebudou ty diskuse před speciálkou tak děsivý, až budete ochotní přijmout: "je x-tý den bojů, bojuje se támhle a tady", jedno jaké to má důvody. Zasadit to do nějakého vlastního politického nebo badatelského scénáře je pak zneužítí nás všech virtuálních pilotů, kteří jsme rukojmí velmi omezeného samotného simulátoru.
Škoda, míst bylo dost. Byla to především zábava, ač to možná nevypadalo, ale jen skutečnost, že jsme brali piloty kteří se zúčastnili jen jednoho tréninku, vypovídá o tom, že jsme to tak nežrali (moje popichovací příspěvky se snažily pouze navodit a vyhrotit atmosféru a motivovat červené a nasírat modré)
Už to bylo řečeno, nešťastné bylo Fučidovo/Hansovo vyjádření, že se bude jednat o "rekonstrukci", protože pak člověk vstupoval do akce s úplně jinými představami (například nemožností naplánování vlastních pozemních operací) a omezenými možnostmi protiletadlové obrany, jejíž účinek je vám všem dobře známý.
Připomeňme si, co stálo na začátku: [i]Po mnoha diskusích na téma "Ubránili bychom se", které proběhly například ZDE, nebo ZDE, jsem si říkal, že bychom se mohli pokusit o drobnou rekonstrukci tehdejší situace.[/i]
http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=4202&start=0
A před jakou volbou jsem stál před akcí:
Po obdržení rozkazu "Armádní velitelství Vás žádá o neustálé hlídkování v oblasti Domažlic" a "Očekáváme mohutné údery Luftwaffe především v oblasti Domažlicka" bylo jasné, že to bude normální dogfight a k tomu v podstatě na území pod dohledem radaru nepřítele.
Co teď? Přijmout nebo to pojmout po svém? Ale nakonec jsem se rozhodl, že zde jsou piloti a chtějí si zalítat a ne hrát strategické šachy (to bylo vidět na letce Masaryk - bylo tam jen šest z původních členů, tj. nejvíce ji postihlo odřeknutí pilotů - která byla na jižní části mapy frustrována, že si poletuje nad německými letišťmi a nepřítel nikde. Pak vletěla do chumlu u Plzně a díky tomu, že tam přiletěli další befka a naši museli čekat v Plzni až budou tři, tak přežil jen jeden, velitel. BTW, vůbec velitelé letek u nás dokázali, že jsou skutečná letecká esa + samozřejmě další, kteří ani jednou nezahynuli (nepočítám v tom piloty šmolíků kteří to rozmlátili při přistání) - protože živý pilot má větší cenu než letadlo).
Ve skutečnosti by rozhodovalo dělostřelectvo a pokusy o nálety (víš že pitomý řopík nezničí ani 500 kg bomba a trefit jej z tehdejších štuk bylo v podstatě nemožné - to prokázaly německé testy) by likvidovala protiletadlová ochrana jednotek - v obém jsme na tom nebyli špatně (viz 20 mm kulomety) oproti Německu roku 1938.
Proto to já určitě za žádnou "rekonstrukci" nepovažuji, protože tato část byla úplně vypuštěna či jen omezeně animována.
Ale považuji to za dobrou akci s perfektními lidmi na obou stranách, která ukázala směr, kterým se zdejší komunita může vydat. Bohužel pořád zde bude především hw omezení, které bude limitovat možné mantinely akce.
Howght.Upravil/a Rosomak dne 12-11-2010 10:30
Souhrnný report za Stab I./JG131 + 2./JG131 (Perseus) - 6.11.1938:
Po celý den tato kombinovaná jednotka operovala z letiště Pocking (SW od města Passau), záložním letištěm byla plocha u obce Straubing. Kombinovaná jednotka operovala s následujícími piloty v počtu 16:
Jednotka celý den operovala pod mým velením. Část jednotky pracovala v některých akcích pod velením Rychtyga, část pod velením Jirky.
Osobně jsem se zúčastnil čtyř bojových a jednoho nebojového letu. Tyto akce proběhly s následujícími výsledky:
1) celá jednotka hlídkovala nad naším územím, část 2. Staffel na nějaký čas zavítala nad Klatovy, kde se účastnila úderu na tamní letiště. Poklidné hlídkování ostatních letadel trvalo až do zásahu proti nepřátelskému bitevnímu útoku proti letišti Straubing. Zásah byl proveden s dostatečnou účinností. Přímou činností stíhačů jednotka nárokuje sestřelení třech strojů (1 Klatovy, 2 Straubing). U Klatov byl po kolizi s nepřátelským strojem ztracen jeden letoun i s pilotem. Při obraně Straubingu byly dva letouny středně těžce poškozeny. Během přistání na letišti Pocking došlo k lehkému poškození jednoho a k těžkému poškození druhého letounu.
Bezprostředně (do 30 minut) po akci byla jednotka schopna vyslat do boje 11 letounů.
2) celá jednotka byla určena k eskortě bitevních letounů na Plzeň. Eskorta byla rozdělena do dvou letových hladin (500 a 3000 m). Jednotka zajistila zcela bezpečný ústup bitevních letounů. Téměř hodinu probíhaly boje nad Československem, než došlo na můj rozkaz ke stažení strojů zpátky nad naše území. Během souboje byl jeden náš letoun ztracen buď po zásahu flakem, nebo činností nepřátelského letectva. Pro pilota jsme vyslali Storcha, evakuace byla úspěšná.
Během návratu jsme byli velením povoláni k dalšímu úkolu - zachycení bombardovacího náletu na Straubing. Nepřítele jsme zasáhli až po odhozu. Bombardéry operovaly bez eskorty. Ze třech strojů byl jeden sestřelen a dva těžce poškozeny. Jednotka nárokuje jeden sestřel. Během souboje bhužel vzájemně kolidovali dva letouny, oběma pilotům se naštěstí podařilo stroje opustit na padáku v prostoru letiště Straubing. Jeden letoun byl středně těžce poškozen odvetnou palbou bombardérů. Během návratu na základnu se vyskytla porucha na motoru mého letounu - předal jsem velení Rychtygovi a provedl nouzové přistání na letišti Straubing, kde byla provedena výměna motoru. Po tomto letu byla jednotka schopna nasadit pouze 9 letounů ze 16. Jednalo se o kritickou fázi dne.
3) nebojový vzlet, při kterém pětice pilotů přelétla z letišť Ingolstadt a Straubing na letiště Pocking. Bez zvláštních událostí. Po přistání a dotankování byla jednotka schopna nasadit 14 letounů, z nichž 9 momentálně operovalo pod velením Rychtyga.
4) čtyřmi letouny byl proveden průzkum města Kaplice. Následně jsme byli určeni jako eskorta Ju 87 nad obec Bechyně. Posléze, po doprovodu Stuk nad Wullowitz, jsme dostali povolení k volnému lovu do oblasti Domažlic. Krátce před cílem navázán kontakt s 2. Staffel, jejíž ústup jsme kryli. Během letu nebyl navázán kontakt s nepřítelem. Jednotka přistála na k dotankování na letišti Cham. Při přistání došlo k poškození jednoho letounu. Po akci jsme napočítali celkem 15 provozuschopných letounů, část momentálně operovala pod Rychtygem.
5) celá jednotka se po vzletu začala formovat nad městem Cham a pokusila se zastavit bombardovací nálet na město. Vizuální kontakt s bombardéry byl sice navázán, ale kvůli značné momentální výškové převaze narušitelů bylo další stíhání zastaveno. Velení nás navádělo na hlášený nálet bitevníků proti letišti Cham. Nálet se bohužel nepodařilo výrazněji narušit. Navíc jeden z našich strojů byl zasažen odvetnou palbou palubního střelce. Pilot se zachránil, ale stroj byl ztracen. Následně jsme pokračovali nad obec Stříbro - velká část jednotky ale (pod velením Rychtyga) letěla přezbrojit a dotankovat. Ještě před hranicemi nás velení obrátilo zpátky k Chamu - do třetice jsme měli zasahovat proti narušitelům. Útok jsme provedli z výšky 5000 m a okamžitě navázali kontakt s přesilou B-534. Některá letadla se podařilo poškodit a útok jako takový naším úderem skončil, avšak sami jsme měli další ztráty - jeden pilot nouzově přistál s poškozeným letounem na břicho, druhý musel opustit letoun na padáku po kolizi s nepřítelem.
Čtyři zbylá letadla pod mým velením dostala za úkol eskortu Stuk směrem na Domažlice a Plzeň. Kontakt byl navázán východně od Bayreuthu. Krátce před útokem byly bombardéry napadeny osamělým československým stíhačem, avšak tento byl rychle zahnán. Stuky vyrušili i několik dalších nepřátelských stíhačů, kteří se dosud pohybovali v nižších letových hladinách. Okamžitě jsme je navázali do souboje a umožnili tak Stukám hladý odlet. Během boje jsme bohužel utrpěli další těžkou ztrátu. Jeden z našich pilotů kolidoval s nepřátelskou Avií, oba letouny explodovaly, padáky nebyly pozorovány. Kvůli tenčícím se zásobám paliva naše zbylé tři letouny opustily boj asi po 20 minutách. Jeden nepřátelský letoun byl těžce poškozen, ale pád nebyl pozorován. Jeden stroj pro nedostatek paliva přistál na Straubingu, dva jsme doletěli až na Pocking.
podepsán: Maj. Hans von Schrenk, Gruppenkommandeur I./JG131
Stav letounů k datu 7.11.1938, I./JG 131 (Perseus, Herkules, Odyseus)
Stab I./JG131
3 letouny bojeschopné
0 letounů v opravě
4 piloti bojeschopní
0 pilotů nebojeschopných
2./JG131
6 letounů bojeschopných
3 letouny v opravě
11 pilotů bojeschopných
0 pilotů nebojeschopných
Během dne jsme obdrželi dodávku 3 nových letounů a jednoho pilota z výcvikového střediska. Ostatní poškození letounů bylo možné provést v rámci polních dílen jednotky.
Staffeln 1. a 3./JG131 dosud nedodaly stavy svých letounů a pilotů
podepsán: Maj. Hans von Schrenk, Gruppenkommandeur I./JG131
Rosomak napsal:
Pokud se domníváš, že stále je to moc velká výhoda, tak OK, nechť se zobrazují cíle jen dva kilometry a výše, níže zpoždění pět minut a pod kilometr nezobrazovat vůbec.
Ale piš si, že za toto Tě štáb modrých nepochválí.
Co je tohleto za mysifikaci? Proti absolutnímu porkytí radarem jsem protestoval seč mí síly stačily. Tak krátkou reakční dobu (2 minuty) jsem akceptoval jen proto, že jinak jsi hrozil neúčastí. A byl jsem to já, kdo navrhoval řidší porkytí, délší doby odezvy a u země omezený dosah. A konečně jsem to byl já, kdo několikrát napsal, že na radaru vůbec netrvá, naopak jej chápe jako úlitbu červeným. Takže prosím o mě nelhat .)
Rosomaku, to ze Nemci meli nacitovana cisla letadle, ale skutecnost byla jina, tady ctu uz asi po sedesate, ale zdroj stale nikde :-)
Stejna jako to, ze jste museli cekat na cely roj (to my taky), ze jste se museli ridit pravidly (to my taky), ze vas nektera pravidla poskodila (to nas taky), nebyla to rekonstrukce (to my vsichni vime), protiletadlova ochrana letist byla silnejsi (to take vsichni vi), ze to nebylo dokonale (to ani byt nemohlo) a ze jste moc dobri, protoze se vsechno spiklo proti vam (pises to furt a znova)
Nechce se spis o tom domluvit s ostatnimi, co to pripravovali, protoze my uz to vsechno vime, uz jsi nam to rekl a zbytecne se opakujes.
A jestli sis chtel touhle speckou neco dokazat, tak to te lituju. Je to jen hra, clovece ... muze te v necem uspokojit ... ale neco si pomoci ni dokazovat?
Upravil/a Hiltos dne 12-11-2010 10:57
Rosomak napsal:
Na několik mých návrhů, že historicky je prokázáno, že 800 strojů ze SSSR (700 stíhaček + 100 bombardérů) pouze záviselo na rozhodnutí Beneše (tuto překážku jsme v naší historii odstranili) a za měsíc by se dalo v pohodě realizovat (přelet přes Rumunsko dojednal osobně Heliodor Píka).
Rosomáku, ano, několikrát jsi to řekl. Ale neobhájil. Jsou názory, že tato možnost teoreticky byla, ale politická vůle k ní nebyla. Stejně jako jsme my byli připraveni se bránit ale někdo důležitý řekl ne.
Ve prospěch tohoto tvrzení mluví několikerá komunikace mezi ČSR a SSSR v den Mnichova, zda nám pomůžou, když se budeme bránit. Jak víš, zarytě mlčeli, ačkoli jim depeše prokazatelně došly. Otevřená výpomoc ČSR proti Německu, se kterým měl SSSR mírovou smlouvu, je dosti sporná, v každém případě rozhodně neprokázaná.
Pro modré tento scénář byl nepříjatelný, stejně tak jako jejich koupě pomocí reexportu přes Rumunsko, proto se dohodlo vázání sil na polských hranicích
Ano, zejména pro "pocit" ze speciálky. Bojů sovětských strojů proti německým jsme plní a akci by to ubíralo to zvláštní. Nemluvě o tom, že většina lidí by nepřijala tvůj pohled na věc, a sice že je to tak historicky správné.
Každý kdo se zúčastnil, si chtěl něco dokázat. To je přirozené a logické. Kdyby někdo tvrdil, že ne, tak je prachsprostý lhář, protože i tím popíráním by chtěl něco dokázat (elementární psychologie lži)
Přirozené natož logické to vůbec není. Normální člověk si normální hru jde zahrát proto, aby si zahrál, měl ze hry nějaké pocity, a pokud nejde vyloženě o archetyp nesoutěživce tak chce i vyhrát nebo alespon podat dobrý výkon. Jestli jste z "normální" hry udělali pole pro realizaci nějakých "sebedůkazů", překroutili jste její myšlenku. Ostatním to nevnucujte.
Něco si dokázat to už je psychologický problém, ne hra. Věř mi, že drtivá většina modrých a věřím že i většina červených si nechtěla dokázat naprosto nic. Chtěli si jen zahrát a pokud možno "vyhrát". Nikoli si však dokázat, že vyhráli.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 12-11-2010 11:14
Pokud máš na mysli tohle, pak tam je C-3 palivo udáváno jako ekvivalent US 130grade. Konkrétně: "The C-3 grade corresponded roughly to the U. S. grade 130 gasoline, although the octane number of C-3 was specified to be only 95 and its lean mixture performance was somewhat poorer"
Informaci o tom, že by C-3 od roku 1942 mělo odpovídat 143-150grade jsem zatím našel jenom na Kurfürstových stránkách. Jenže jde o screen shot textu naprosto bez udání zdroje, nebo čehokoli co by se dalo ověřit. A jelikož podobný "zdroj" jsem schopen udělat na mém počítači za 2minuty, proto se mi na to nechce spoléhat. Máš k dispozici nějaký důvěryhodnější podklad?
Nevím, jestli je tohle ten report, ale spíš ne. Někde jsem na to byl odkázán v nějké diskusi, ale je to už dávno a já si dneska pamatuju jen čísla 130 a 143+.
Momentálně nemám čas se tímhle hlouběji zabývat (ostatně je to celkem dost nedůležité), ale zkus případně oslovit lkalu na Palbě, ten by mohl mít to, co myslím.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.