Palba 1938 - ČSL vs. Luftwaffe
|
Tajpan |
Přidané 11-11-2010 18:15
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
pre Jiríčka by som ani prstom nepohol, ale pre Athénu by som i to
"izé, velké, žlté na nebíčku" zniesol.
|
|
|
|
jirik |
Přidané 11-11-2010 18:22
|
Uživatel
Příspěvek: 560
Založený: 12.05.08
|
darktatka napsal:
1stCL_Jiricek napsal:
1. Z komunikace v červeném vlákně vyplývá, že kurýrní letouny byly pilotovány i piloty z řádných letek, tj. nikoli výhradně piloty speciální jednotky. Nediskutuji o tom, jak je to logické. Každopádně to odporuje pravidlům, jaká byla dohodnuta.
Z vlakna cervenych
1. (Kos/Dakota) pilot: 606_Dyk Full
2. (Kos/Dakota) pilot: Pedro94
3. (Kos/Dakota) pilot: 57_OTU_Ford Full
4. (Kos/Dakota) pilot: IAP_Igorcz Full
Z logu vyplyva ze s kosem (Aero A34) startovali
311_Chaindler
311_Pepno
310_Podrs
312sq_Stoupa
606_Tempik
3.IAP_igor
57_OTU_Ford
jirik
Sarge
3.BAP_Plooskie
+ Spectator a Lynx, kteri nas nezajimaji.
Abych nefandil modrym, Bf-109C mela startovat bez kanonu. Pilot Vonty ji cely den lital s kanonem. Tipl bych to na neznalost na strane pilota.
S A- 34 jsem nestartoval.
Jen jsem se do něj přepnul, protože na letišti se trvale jedno éro objevovalo zablokováno náklaďáky a nemohlo se odtamtud dostat. Povedlo se mi s kosem objevit se na tom problémovém místě a ostatní mohli letět.
Jinak jistě u červených záchrana na kosech mimo zásobovací letky probíhala. Nicméně i třeba šmolda by zachraňoval, kdyby mohl, původně se s tím počítalo. Informační šum a nejednotný výklad pravidel.
Holt - clara pacta, boni amici. |
|
|
|
alfik |
Přidané 11-11-2010 18:36
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Rosomáku - nene, ty čety byly do Benešova. Ještě teď, když se juknete na Lynxlog, jsou tam přesně v tom počtu jak jsem je tam nechal přepravit.
Situace nastala takto:
1) V Benešově byly značné zásoby (bylo to i - nebo mělo být - zásobovací letiště, tak je uvedeno i v Lynxlogu) ale nebyly tam žádné čety.
2) Dostal jsem šeptáním info že tam sednou nouzově letadla - hodně letadel. Bohužel - nepodařilo se mi rozchodit šeptání a tak jsem celý den nikomu kdo na mě šeptal nemohl ani říct že ho slyším.
3) Neměl jsem otevřené pravidla. Klidně bych to mohl svést na časový pres, ale je to tak že jsem se prostě rozhodl řídit se více svým rozumem než pravidly. Jak jsem avizoval na red vlákně - kdykoli něco hapruje, rozhodnu z (nemalé) autority svého (nemalého) pupku - ale na druhou stranu pouze a jedině Ex cathedra et in media res. Tento postup se mi zatím vždycky osvědčil - sice mě kvůli tomu nikdy nepovýšili ani nikdy nedostanu medaili a vlastně se úporně papaláši tváří že vůbec ani nejsem veterán, ale - žiju. A žijí i ti co pode mnou sloužili. O některých mých spolubojovnících se toto říct nedá.
4) Celou akci jsem oznámil velení a provedl v časových intencích podle pravidel - tedy přesun Dakotou, a přepsání čet až by byly tam, na místě. Letadel které to potřebovaly bylo málo, info od pilota (už nevím kdo to byl) se naštěstí nepotvrdilo.
Za tuto akci a za systém počítání zásob stejně jako za to že zásoby na letišti zůstaly po odletu Dakot jsem tedy zodpovědný pouze já.
K tomu počítání: Mít jiné pravidlo pro kolonu a jiné pro dopravní letadlo je absolutní kravina v pravidlech, jak už jsem psal několikrát. Proto jsem rozhodl tak jak jsem rozhodl. Beru za to plnou odpovědnost a pokud někdo chce toto nazvat čítem, nebo exploitem, klidně. Ve Wingsu se obhájím Snad... No a jestli ne, tak mě prostě na příští Palbu nevezmete
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 11-11-2010 18:45
|
Uživatel
Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
Alfíku, ještě jednou - v pohodě, teď už o nic nejde. Mě naopak těší, že - jak to zatím vypadá - se všichni chovali poctivě (byť podle jiných pravidel).
Jestli má pravdu Rosomák s tím, že všechno zmiňované se změnilo na poslední TS poradě (předpokládám že na té, kde jsem nebyl), pak jeli podle neaktuálních pravidel modří a problém je v komunikaci organizátorů. Nicméně takto pozdní změny snad už ani nešlo zapracovat do rozpracované logistky, to jen tak na okraj.
Jelikož ale žádná strana nemá pocit, že by druhá byla nějak zásadně zvýhodněna, a zároveň to obě strany zvládly skoulet až do konce dne bez kolapsu, nevidím důvod se v tom dále pitvat.
Souhlasím s Rosomákem a mnohými dalšími, že pravidla musejí být pro příště vyhlášena dostatečně dopředu a propracována do všech detailů.
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 11-11-2010 18:47
|
|
|
|
kouty |
Přidané 11-11-2010 18:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1050
Založený: 29.08.09
|
[quote]Farky napsal:
Osobně jsem se potkal se svazem Heinkelů kdesi u Dobřan v 5 km a jelikož jsem ani netušil že jsou na našem území bombardéry měl jsem při prvním kontaktu stejnou výšku jako oni. Mohl jsem jen smutně koukat, jak to otáčejí domů (a nebo spáchat sebevraždu útokem z levelu). [quote]
Tak to byla TVOJE Avie, kvůli které celá KG152 hodila bomby na pole a otočila se zpátky kurz domů?
|
|
|
|
Farky |
Přidané 11-11-2010 19:03
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Okolo 17.00 virtuálního času? A já si říkal proč točíte domů před Plzní. Sakra, vždyť já jsem tím pádem hrdina, který sám odvrátil nálet! Tempíku, za tohle chci metál. Pokud možno s nápisem "Za přítomnost ve vzduchu". |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 11-11-2010 19:07
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10825
Založený: 26.01.13
|
Rosomak napsal:
Ad technické věci - verze C3 německého benzinu skutečně odpovídala cca 130 dle US stupnice, ač byla hodnocena jako chudší. Nic to ale nemění na tom, že byla k dispozici až v závěru války.
Obecně motory - ze stejného objemu se nedá se stejným palivem vykřesat dvojnásobný výkon, zvláště když již je osazen dmychadlem. Pardon dá, ale to by musel být Wankel....
Jen ještě jedna drobná nepřesnost - 130 oktanům dle US stupnice odpovídalo palivo B4 (tedy to "horší". C3 odpovídalo více než 143 oktanům. Dokonce je někde k dispozici americká analýza německých paliv.
Palivo C3 se u Luftwaffe zcela běžně používalo se zavedením motoru BMW 801 D, který ho ke svému provozu kvůli vyšším plnicím tlakům a kompresním poměrům potřeboval. Tento motor se používal ve většině Fw 190, v řadě Ju 88 či Do 217. Tzn. palivo se používalo od přelomu let 1941 a 1942. Jestli se nepletu, tak při testech Fw 190 v Anglii do nádrží Focke-Wulfu lili to nejlepší, co měli, tzn. 150 oktanový benzin. Ale tímhle si jistý nejsem.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 11-11-2010 19:11
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
kouty napsal:
Farky napsal:
Osobně jsem se potkal se svazem Heinkelů kdesi u Dobřan v 5 km a jelikož jsem ani netušil že jsou na našem území bombardéry měl jsem při prvním kontaktu stejnou výšku jako oni. Mohl jsem jen smutně koukat, jak to otáčejí domů (a nebo spáchat sebevraždu útokem z levelu).
Tak to byla TVOJE Avie, kvůli které celá KG152 hodila bomby na pole a otočila se zpátky kurz domů?:@:D
Sakra kouty, teď jsi celou KG152 shodil ! My si mysleli, jací to jsou mazáci a ono pak tohle.... :))
;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
1stCL_Jiricek |
Přidané 11-11-2010 19:11
|
Uživatel
Příspěvek: 1275
Založený: 04.10.05
|
kouty napsal:Tak to byla TVOJE Avie, kvůli které celá KG152 hodila bomby na pole a otočila se zpátky kurz domů?:@:D
No pěkně, pánové, pěkně ... jakmile otevřeme východní frotnu, okamžitě na ni mažete !!! :) |
|
|
|
kouty |
Přidané 11-11-2010 19:18
|
Uživatel
Příspěvek: 1050
Založený: 29.08.09
|
Díky absenci coveru jsme to považovali za nejbezpečnější řešení. Přeci jen bukkake v Plzni jsme si vyzkoušeli předtím a nechtěli jsme akci zakončit zbytečnýma strátama
|
|
|
|
alfik |
Přidané 11-11-2010 19:19
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Jiříčku: Já jsem v pohodě já jen aby nebyli popotahováni kdož za to nemohou - to já, a né muzikant
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
alfik |
Přidané 11-11-2010 19:21
|
Diskutující
Příspěvek: 4820
Založený: 21.04.06
|
Kouty: A víš jak jste mě vyvedli z míry??? Já čuměl na radar a nemoh jsem přijít na to, jakou že to šijete boudu!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
|
|
|
|
kouty |
Přidané 11-11-2010 19:23
|
Uživatel
Příspěvek: 1050
Založený: 29.08.09
|
alfik napsal:
Kouty: A víš jak jste mě vyvedli z míry??? Já čuměl na radar a nemoh jsem přijít na to, jakou že to šijete boudu!
Žádnou boudu, pouze jsme vám ulehčili práci na polích urychlenou hloubkovou orbou
|
|
|
|
Tajpan |
Přidané 11-11-2010 19:33
|
Diskutující
Příspěvek: 2928
Založený: 11.10.05
|
tak toto sa ti podarilo, skvelé, Farky!!!
Blahoželám!!!
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 11-11-2010 19:42
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Farky napsal:
Okolo 17.00 virtuálního času? A já si říkal proč točíte domů před Plzní. Sakra, vždyť já jsem tím pádem hrdina, který sám odvrátil nálet! Tempíku, za tohle chci metál. Pokud možno s nápisem "Za přítomnost ve vzduchu".
Doraž do Wingsu a dostaneš tekutej
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 11-11-2010 19:47
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
darktatka napsal:
Abych nefandil modrym, Bf-109C mela startovat bez kanonu. Pilot Vonty ji cely den lital s kanonem. Tipl bych to na neznalost na strane pilota.
Ha, tak to jsem už doma Rána a Avie neovladatelná Myslím, že to psalo Vonta Ale nechci kecat. Track nemám
|
|
|
|
Lekk |
Přidané 11-11-2010 19:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1785
Založený: 20.10.05
|
Sem si tak přemýšlel o tom používání stihacích pilotů pro přelety a vzpomněl jsem si na Bubiho životopis jak rozsekal budku se Štukou co měl přelítnout na jiné letiště.
Takže pravidla bychom asi měli upravit v duchu univerzálních machrů, co dokážou letět se vším...jenom brzdit asi neumí
Upravil/a Lekk dne 11-11-2010 19:55
|
|
|
|
1stCL_Jamamoto |
Přidané 11-11-2010 20:33
|
Uživatel
Příspěvek: 943
Založený: 29.09.05
|
Jednak celý německý štáb odvedl skvělou práci, o tom žádná. Už jsem to psal a píšu to znova. Byla radost létat pod jejich velením. Jiříčkův hlas vnesl blahodárný klid i do té největší paniky.
Co se týká pravidel, mají podle mne tvořit rámec celé akce, ne ji svazovat. Měla by být přehledná a jednoduchá, aby pilot před útokem nemusel listovat v příručce, jestli může střílet tím, či oním, z jakého úhlu a jakou rychlostí má útočit a pod... Čím těsnější pravidla budou, tím víc se sami připravíme o možnosti improvizace, překvapení a pod. A to by byla myslím škoda. Nepředpokládám, že lidé, kteří se takové akce účastní do ní jdou apriori s tím, že budou podvádět, tohle je prostě o něčem jiném. A právě díky složitým pravidlům pak vznikají různá nedorzumění, kdy lidé něco poruší, aniž by o tom vůbec věděli, což vede k následným dohadům se všemi nepříjemnými důsledky. Nerad bych se dočkal situace, kdy každý z nás bude lítat specku pouze s právníkem za zády.... |
|
|
|
BIG JOE |
Přidané 11-11-2010 20:34
|
Nováček
Příspěvek: 35
Založený: 05.11.06
|
Na speciální žádost jsem pro modré nepřátele ( ale i červené kamarády) na usmířenou vytvořil nový klip Palba 1938. Doufám, že jsem v něm tentokrát hudbou, volbou záběrů a sestříháním vystihl pocity stíhačů, za které jsem létal i já .... :-)
Tak se kochejte a přepošlete kamarádům i těm, kterým jsem svou kritikou možná ublížil, je to má omluva.
odkaz na nový klip "Palba 1938" : http://www.ulozto.cz/6528229/palba-1938-wmv ,
BIG JOE |
|
|
|
311_Mart |
Přidané 11-11-2010 22:56
|
Uživatel
Příspěvek: 1636
Založený: 22.08.10
|
VGR_Lekk napsal:
Sem si tak přemýšlel o tom používání stihacích pilotů pro přelety a vzpomněl jsem si na Bubiho životopis jak rozsekal budku se Štukou co měl přelítnout na jiné letiště.
Takže pravidla bychom asi měli upravit v duchu univerzálních machrů, co dokážou letět se vším...jenom brzdit asi neumí
A nebo když si se Storchem letěl vyzvednout toho sestřeleného Rusa
|
|
|