VGR_j4ck41 napsal:
EDIT: no jo, ale jak to bylo se zavedenim do vyzbroje? TADY pisou ze roty VKPL byly predevsim zarazeny u rychlych divizi a hranicarskych pluku ... ergo kladivko na cs. letistich by stejne nemeli co delat a tudiz neni duvod si stezovat na jejich absenci
Se zařazením Oerlikonů to bylo trošku složitější. Původně armáda hledala velkorážný kulomet, který by sloužil jako doprovodná zbraň pěchoty. Jenomže domácí konstrukce zatím nebyly nic moc tak se koupily 2cm Oerlikony. Jenže ty byly zase pro pěchotu moc těžké, tak se z nich stavěly motorizované roty, které měly být zařazovány na úrovni divizí a vyjímečně i pluků (v tomto případě pevnostních hraničářských). Pak přišla mobilizace a vzhledem k tomu, že teritoriální obrana proti letadlům byla dost slabá, obdržela od pozemních jednotek i část rot VKPL (11 ze 27 rot).
Pokud jde o samotnou obranu letišť tak tam se spíš sázelo na lehké kulomety a hlavně na utajení, což jde ale ve Šturmovi těžko udělat.
dekuji
takze Rosomak mel pravdu s tim ze dvacky mohly byt nasazeny, ale ne u letist - kde si primarne stezoval na jejich absenci - protoze na letistich nemeli co delat
Já bych řekl, že do pravidel další specky dát, že kurýrní letouny zařazené do bojové letky mohou být obsluhovány kýmkoliv z dané letky s platnou pilotní kvalifikací.
Je to logické a taky je to větší zábava.
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
Souhlasím se Schmouddlou, je to logické. Kurýrní letouny si letky obsluhovaly samy.
Vývoj pravidel byl ten, že původně měla mít speciální jednotka jediné letiště. Což nám přišlo jako zbytečně omezující (zejména kurýrní letouny) a tak jsme řekli, že kurýrní letoun bude (pro piloty speciálních jednotek) dostupný jeden na každém letišti. Ovšem pilot s.j. si pro něj musel doletět něřím jiným.
Kdyby byl čas se tomu věnovat, patrně by někdo řekl "tak to už to rovnou nechejme létat normální piloty" a zřejmě by bylo přijato. Jen se to holt nestačilo říct. Příště to řekneme .)
Zvlast u LW je tahle praxe dokonce historicky doložena na Storchách- Hiltosu.
V Africe obzvlast - vezmi si Steinhoffa.
A pokud to je výsadou jen stíhačů a bombardáci na svý lidi kašlou pak je to námět do nových pravidel.
EDIT:
ted ovšem jsem si přečetl znova tvuj post a zdá se mi že považuješ kurýrní ero za dopravní - omyl nepřeváželo žádné zásoby. Mohlo jen převýzt vzkaz, fotky, nebo jednu osobu. Dokonce ani pořizovat foto pruzkum nemohlo myslím. jenom vizuální.
Upravil/a Lekk dne 11-11-2010 16:50
No zas tak zlý by nebylo mít na každé základně vyčleněného jednoho pilota šmíráka, který by podle potřeby doletěl pro kolegu, který nouzově sedl či vyskočil(nad vlastním územím) a zároveň by mohl i kontrolovat jestly mu už jede kolona se zásobama.
Upravil/a TozziFan dne 11-11-2010 16:46
VGR_j4ck41 napsal:
takze Rosomak mel pravdu s tim ze dvacky mohly byt nasazeny, ale ne u letist - kde si primarne stezoval na jejich absenci - protoze na letistich nemeli co delat
Takhle kategoricky to říct nemůžu. Já např. vím, že pražský obvod TOPL A měl k dispozici 2 roty VKPL, ale už nevím jakým způsobem je nasadil - teoreticky mohly chránit nějaké důležité letiště, ale také nemusely ...
Ad Kos u letek. Osobně jsem do něj sedl 2x. Pokaždé jsem přistál se svou Avií, nechal ji opravit a doarmovat a pak teprve přesedl do Kosa. Vědět, že Kos létá rychlostí pomalejší vzducholodě, vzal bych Jeepa
Padlo tu tvrzení, že Avie nedokázali zastavit heinkely. Od naší strany proto, že byli He rychlejší a od němců proto, že se piloti Avií nesnažili. Obé jsou nesmysly. I kdyby byli He pomalejší o 20 km/h tak je nezastavíme. Oni ani němci nezastavili nálet na Schweinfurkt a Regensburg, ikdyž tu bitvu prý vyhráli. Bombardéry se prostě zastavují blbě všeobecně. Natož když má člověk jen 4 malorážné kulomety a nad hlavou o generaci až dvě modernější stíhače protivníka. Ikdyby místo He-111 letěli Ju-52, tak to dopadne hodně podobně
ŠAKALE máte pravdu oba. Ony ty flaky nemuseli být přímo na letištích, ony by stačili na příletových trasáách. Krom toho by asi v reálu mohli být dost dobře povolány, když by se LW zaměřila na letiště a za půl dne tam být.
To že tam ale dvacítky nebyli na obou stranách je jen dobře. Zatěžují server i instatně smazávají vše co je pod 200 m výšky a neletí 600IAS
No a na závěr vypíchnu perlu všech těch sraček co tu padli
3BAP_Cassius Chaerea napsal:
Alfiku Alex a spol. jsou (použiju tvůj slovník) pubertální s*ačky. Kdo se nahlásí na specku, brečí a pak se odhlásí, je s*áč, teploušský s*áč. Zbabělost v tomto případě byla použita na zamaskování toho, jaký jsou to...Takový jedinci dokážou ohrozit celou akci a posrat to všem, já sám bych je už do žádné specky nikdy nenechal zapsat.
Každej z nás dokáže brečet na to a ono, ale každej z nás dokáže, když na to příjde, bojovat sám s P-11 proti 20 švalbinám, ale jen s*áči nechaj tým a všechny ostatní na holičkách, protože se mu nelíbí hlavičkový papír z velitelství, nebo růžové ponožky jeho mechanika.
Vidím to stejně jako Cass a pokud by někdy v budoucnu měl být podr mnou jeden z pilotů co couvnul, tak ho nebudu chtít.
A jak psal Podrs - ne všichni červení jsou brekny. Většina pilotů líta x let a nebojí se vzít horší stroj. Myslím to dokázali při různých speckách i opakovaně. Na druhou stranu je potřeba do palnesetů neustále remcat (jedno z jaké strany) a tím dospět k nějakým kompromisům třeba i pro příště.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Rosomak napsal:
Tady nejde o ješitnost, ukřivděnou hrdost nebo otírání se. Zkrátka jsou dotazy a nejasnosti, ...
Ano... dotazy na Teba boli polozene. Preco na ne neodpovedas, Rosomaku?
Pre uplnost pripominam:
VGR_j4ck41 napsal:
takze kdyz si ted ulevil Rosomak, muzu si ulevit i ja?
Rosomaku, celou dobu se ohanis tim, ze se snazil o co nejvetsi historickou vernost ... mam tedy nekolik otazek
a - vybavenost cs. letectva radiostanicema byla - slusne receno - ne moc dobra ... podle mych zdroju melo cs. letectvo k dispozici 331ks letounovych radiostanic vz. 35 coz ani nepokrylo pocet vsech Avii B-534 ve vyzbroji letectva, dalsi radiostanice ktere byly k dispozici pak nebyly radiofonni ale radiotelegrani vz. 26 a 29 ... jak bylo toto zohledneno za cervenou stranu? kolik pilotu Avii a Smoliku nemluvilo do TS ale dorozumivalo se Morseovou abecedou? Byli cerveni piloti kteri vubec nemeli - planovane - radiove spojeni a leteli jen podle svych vedoucich?
b - ohanel jses hlasnou sluzbou a stezoval jsis na 2 minutove zpozdeni ... chces me/nam tady opravdu se vsi vaznosti tvrdit ze hlasna sluzba by dosahovala lepsich vysledku? ze by byla zcela srovnatelna s radarovym pokrytim? jenom chci pripomenout ze za Velke valky se k varovani pred nepritelem pouzivala prave hlasna sluzba - ale osobne se me nezda ze by to bylo nejak moc presny system navadeni ... navadeci system, tak jak chapu ze byl pouzit, vubec bejt nemel
c - stezujes si na to ze letadla mohly litat minimalne ve 3 ... jednoducha otazka jaka byla minimalni operacni jednotka cs. letectva? pockej nebyla to trojice? tak co resis?
d - ohledne flaku ... netusim jak na tom cs. armada byla v zari 1938, ale co jsem pred casem nasel na netu za souhrn k 15.03.1939 tak tam se o zadnym PL kulometu raze 20mm nemluvi ani o zasobe munice pro nej - muzes nejak navest na zdroj? ohledne koncentrace flaku, stejne tak jako by byla vice chranena Plzen, tak by i vice chranen byl Cham ... tenhle argument je naprostej fail ... to ze AI flak je takovej jakej je neni zadna novinka a prace s flakem "jaky jsme se usilovne venovali" neni nic novyho - akorat se musi trosku potrenovat pokud to je nesletana skupina ... a kdyby byly flaky umisteny pod siti, tak by nemeli zadny zarez protoze site jsou prece neprustrelne ... proto musej bejt na otevrenym prostranstvi, maximalne v nejakym ochrannym valu ... navic Ilovske flaky jsou plne hrdinu, ktei klidne pokracuji v palbe i kdyz se na ne utoci - mam zkusenosti s jinou online hrou kde strilim z flaku po letadlech a ver mi ... neni to zadna prdel letadlo trefit a neni to vubec peknej pohled kdyz na tebe pada Hurricane a strili z kulometu - jedina vec ktera me zabranuje v tu chvili zdrhnout je engine hry kterej neumoznuje zbran opustit
e - stezovat si na modely letadel je taky mimo misu ...jsou takovy jaky jsou, pokud chces jejich upravy kontaktuj tvurce tech modu ... s tim, ze pristavat na louce je tezce o drzku si stezuj u Olega
f - kdyz byla na poradu dne historicka vernost ... kolik melo cs. letectvo k dispozici celkove stroju vsech typu? kolik stroju vsech typu mela k dispozici Luftwaffe? jakej byl pomer na akci?
takze asi tolik k "presne historicke rekonstrukci" o kterou jses snazil ... nevim, me to pripada jako ze vic se prizpusobovali modri nez cerveni
Avie nedokázali zastavit (a vlastně ani ohrozit) žádný nálet, protože navádění ze země u červených stálo za starou bačkoru. Tak a je to venku. Nebyla to úplně chyba štábu, ale svůj podíl na tom taky mají. Chápu že "radar" dostali pozdě, ale celý dopoledne to krutě skřípalo, ke konci se to o dost zlepšilo. Když čtu od modrých o tom jak je Athéna krásně naváděla, tak nezbývá než závidět. Já jel většinu dne "na vizuál".
K planesetu - i kdyby naše Avie lítali ten den třeba na 150ti oktanový palivo, nebo jsme měli třeba Hurricany, dopadlo by to stejně. Ono to nebylo o mašinách. Kluci v befkách zalítali fantasticky, neměli jsme na ně ani náhodou. RESPECT !!!
Jak to tak čtu, i já zřejmě porušil pravidla. Ale myslím že jde spíš o to, že každý kdo porušil pravidla to dělal nevědomě a ne proto aby z toho měl nějaký prospěch. A vo tom to je, nebo ne?
K planesetu II. - to je tak, když se bojuje válka která ve skutečnosti neproběhla. Co takhle sladká Francie v létě 1940? Na to máme v podstatě všechno. I když možná radši ne, ten flejm okolo chybějící D.520 za to nestojí. Jako bych nic nenapsal.
darktatka napsal:
Abych nefandil modrym, Bf-109C mela startovat bez kanonu. Pilot Vonty ji cely den lital s kanonem. Tipl bych to na neznalost na strane pilota.
Pilot Vonty byl z mojí grupe 3./JG131. Moje zdůraznění zákazu kanonu proběhlo hned na začátku akce. Vonty dorazil později a já s hlavou jinejch starostí jsem mu nezdůraznil zmíněný zákaz. Odpovědnost beru jakožto velitel na svoji hlavu a omlouvám se.
PS: Technická: z 99ti % se zmíněný kanon po druhém až čtvrtém vystřeleném granátu zasekne a dále pak už zůstává nefunkční...
Farky, já bych tu Athénu zas tolik nepřeceňoval, jela podle hesla "vím houby, ale pilotům musím dodat sebevědomí". Zachytit výškový nálet B-71 se nám povedlo snad čtyřikrát, jinak jsme přiletěli vždy až s křížkem po funuse. Relativně lepší výsledky byly dány spíše tím, že jsme měli neustále část stíhačů vyhrazených k tomuto úkolu a důsledně je přepozicovávali do vhodných pozic. Což jsme měli o to snažší, že jsme si letiště koncentrovali na jedno místo, což jsme si coby útočníci mohli dovolit.
A když jsem Messesrchmitty navedl špatně - což byla díky zpoždění hlásné služby hračka - a vyplavaly za svazem, tak už svaz nedohnali. Dvakrát se dokonce stalo, že svaz našim stáhačům ulétávál a ulétl (řval jsem, že stíhačům seberu pilotní průkazy :D)
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 11-11-2010 17:39
O zastavení náletu samozřejmě nemůže být ani řeč, ale kdybychom měli něco rychlejšího než byla Avie, možná že bychom se ke svazu Štuk a možná i Heinekenů dostali a třeba si i vystřelili.
Naše taktika (jakkoliv živelná) totiž nebyla tak špatná, viz nálet Štuk na Rokycany, kdy vysoký cover Avií zaměstnal befka a celý spodní roj Avií se dostal k nechráněným Štukám. Kdybychom v tu chvíli seděli v něčem rychlejším, Štuky by dostaly značný výprask, já jsem např. Štuky minul o cca 500m bokem, sledoval (=nedohonil) je k Rokycanům a ve chvíli jejich útoku jsem byl cca 1000m nad letištěm nikým neohrožován. To, že jsem odlétající Štukatéry nedohonil a první ranou střelce dostal PK (kdo tady zmiňoval Šmolíky? ) se dá přičíst mé chybě, ale většinu času jsem byl ve vhodné pozici k útoku, tedy pokud by moje letadlo bylo o 30-40kmh rychlejší.
Taktéž posledních deset minut mého působení v ČSL letectvu mi dalo šanci vystřelit si po Štuce z bočních úhlů. Mít něco rychlejšího a mít kolem sebe dva roje, šlo by odlákat befka (vrhly se na mě snad všichni co měli na ocase hákenkrajc) a třetí roj by Štukám mohl dát nálož.
Což ale nic nemění na faktu, že modří s těma befkama lítali hezky (tedy až po prvním výprasku co dostali brzo ráno nad Klatovy při coveru He51)
Upravil/a WT_Schmouddle dne 11-11-2010 17:48
[img]http://forum.il2sturmovik.com/public/style_extra/team_icons/founder_gold_en.png[/img] is not a valid Image.
VGR_j4ck41 napsal:
takze Rosomak mel pravdu s tim ze dvacky mohly byt nasazeny, ale ne u letist - kde si primarne stezoval na jejich absenci - protoze na letistich nemeli co delat
To víš že bych je raději viděl zamaskované na kopcích... Ale jak říkal Jiříček, v některých věcech je nutný kompromis.
Ono když dostaneš večer před akcí rozkaz, že je nutné neustále hlídkovat v prostoru Domažlice (Fučida by ještě mohl zveřejnit rozkazy pro generály) a držet Plzeň za každou cenu, tak celá připravovaná strategie hluboké obrany šla do prdele.
Jinak ty dvě pravidla Jiříčku, co jsem zmiňoval, tak na nich Fučida dost trval. Ještě se to naposledy probíralo na posledním uspěchaném TS.
Proti oběma jsem dost dlouho protestoval a řešily se současně.
Pokud to dovedeš do důsledků, tak my jsme ztráceli drahocenný čas přesunem pilotů mezi letišťmi a jejich dozbrojováním na mateřském letišti letky, zatímco vy ne.
Jestli někteří piloti podváděli - mám nějaké indicie, ale dejme jim šanci do příští akce. Třeba si to v zápalu boje neuvědomí, že když odstartuje před limitem pět minut, tak musí na půlhodinovou opravu. Horší je, kdyby někdo umřel a tvářil se, že dál funguje.
Jak jsem se díval (ale neznaje ještě spoustu hlášek), log hodně věcí vykecá, takže nástroj na zpětnou analýzu by byl především preventivní (stejně výsledek zůstane takový, jaký je a to je dobře).
Ohledně těch kurýrních letadel - piloti nelétali s Dakotama, jen přesedli do Kosa který byl přidělen letce a bylo tak jak řekl Lekk. Ale to nebylo z jeho hlavy že to tak bude, Lekk to pouze přetlumočil a zbytečně si sype popel na hlavu. Myslím že to padlo také na posledním TS, kdy se řešily nejasnosti v pravidlech.
Ohledně přepravování čet - já jsem pouze argumentoval tím, že pokud v letadle přijdu o čety, tak je nemám kde vzít. Fučida argumentoval tím, že to je na vlastní riziko a čety se nebudou dát obnovovat.
Ale převezly se myslím jen palivové čety z Kbel do Ruzyně a to ještě bylo zbytečné, protože v Ruzyni měly fungovat automaticky (taky nejasnost), ale zásobovači se snažili dodržet pravidla. Takže nám tam ještě asi navíc stála nová letadla, než natankovala. Zkrátka - aby se zamezilo dohadům co mělo být a co nemělo být - na všechny ostatní budoucí akce - co není v pravidlech, neexistuje. Pravidla pak budou mít cca tři části - pro piloty, pro zásobování, pro štáb. Ať klidně mají dvacet, třicet stránek, ale nebudou dohady, co kde kdy kdo řekl nebo direktivně nařídil. Není v silách jedince si to pamatovat.
Proto jsem to také zde rozvířil, aby se zde závazně pro další specky stanovilo, že platí pouze to, co je psané v pravidlech a aby jste to Vy piloti, vyžadovali. Myslím když vidíte, co štáby a zásobování všechno musí řešit, tak ještě více oceníte černou práci zásobovací pilotů a zásobovačů
Můžeš mne obžalovat z přípravy vraždy ve stádiu pokusu. (Ohledně zahájení oprav mimo mateřské letiště) Ale pořád to není vražda.
__________________________________________________________________
Ad technické věci - verze C3 německého benzinu skutečně odpovídala cca 130 dle US stupnice, ač byla hodnocena jako chudší. Nic to ale nemění na tom, že byla k dispozici až v závěru války.
Obecně motory - ze stejného objemu se nedá se stejným palivem vykřesat dvojnásobný výkon, zvláště když již je osazen dmychadlem. Pardon dá, ale to by musel být Wankel....
K He-111 - omezení hmotnosti bomb bylo mnou navrhováno (kromě mnoha sérií prototypů E, kde např. místo poloviny pumovnice byla nádrž s palivem) z toho důvodu, že Německo v roce 1938 ty bomby vyrábělo a mělo ve velmi malém množství. Tabulkově v pořádku, ale v reálu 30-40% požadovaného průměru. Tj. reálné byly ještě SC-50, než SC-250, zvláště když to byl již desátý den války. Ale berme to zase tak, že si je nechali na tento den, kdy probíhala akce...
1stCL_Jiricek napsal:
Farky, já bych tu Athénu zas tolik nepřeceňoval, jela podle hesla "vím houby, ale pilotům musím dodat sebevědomí". Zachytit výškový nálet B-71 se nám povedlo snad čtyřikrát, jinak jsme přiletěli vždy až s křížkem po funuse. Relativně lepší výsledky byly dány spíše tím, že jsme měli neustále část stíhačů vyhrazených k tomuto úkolu a důsledně je přepozicovávali do vhodných pozic. Což jsme měli o to snažší, že jsme si letiště koncentrovali na jedno místo, což jsme si coby útočníci mohli dovolit.
Myslim že Athéna byla vynikající. Co na tom že se nám před první akcí během minuty změnil 3x cover, hlavně že tam byl a věděl koho má hlídat.
Pro jiříčka by se stejně všichni bez mrknutí oka obětovali
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
To o Athéně jsem psal s mírnou nadsázkou. Nicméně bylo hrozně frustrující čekat v pěti kilákách na navedení (nebo alespoň upozornění) a nedočkat se. Osobně jsem se potkal se svazem Heinkelů kdesi u Dobřan v 5 km a jelikož jsem ani netušil že jsou na našem území bombardéry měl jsem při prvním kontaktu stejnou výšku jako oni. Mohl jsem jen smutně koukat, jak to otáčejí domů (a nebo spáchat sebevraždu útokem z levelu). Podotýkám že jsem byl "doma" v Plzni, tak si určitě Jiříčku dokážeš představit jak moc jsem chtěl ty Heinkely potrestat. Bohužel.
Problém byl IMHO v tom, že štáb bojových operací neměl žádnou zkušenost se šturmem nebo respektive s lítáním vůbec. Proto to skřípalo. Přesto se štáb učil velmi rychle a pokud by do toho šel příště, už by to bylo myslím bez vážnějších potíží. Vůbec, to jak to dokázal Rosomák a spol. zvládnout navzdory tomu že nejsou "piloti" - všechna čest.
Jo, Fakry, v tomto máš pravdu, měli jsme výhodu letecky zkušeného štábu. Dokonce jsem trochu počítal s tím, že až začne být situace nepřehledná, udržíme si přehled o něco déle a mohli bychom toho využít.
Nicméně "vaši" se s tím poprali více než úspěšně. Navíc zásobování a management přeletů jste měli mnohem propracovanější.
A k našemu navádění - radar obsluhovala moje žena, která ILa neviděla dodnes a ani po tom nijak netouží :) Nejhorší bylo jí vysvětlit, že navádíme Bf109 na B-71 a ne naopak :)
A já polovinu času honil po frekvencích Chrousta, který ji dělal nemravné návrhy :D
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 11-11-2010 18:21
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.