jo uz je vidim ... sem tu sekci Pechotni material nejak uplne prehlednul ... a bylo mi divny ze nikde nevidim pusky i kdyz jsem si myslel ze jsem je tam vidal
EDIT: no jo, ale jak to bylo se zavedenim do vyzbroje? TADY pisou ze roty VKPL byly predevsim zarazeny u rychlych divizi a hranicarskych pluku ... ergo kladivko na cs. letistich by stejne nemeli co delat a tudiz neni duvod si stezovat na jejich absenci
Upravil/a j4ck41 dne 11-11-2010 14:59
Tak jeste par priblblych, zbytecnych, hloupych nebo urazlivych prispevku a tohle vlakno trumfne vlakno "Neoficiální SVK "babe" tema" plne nahych holek To jen tak naokraj
Mám na Tebe jen dva dotazy:,
- dodržovali jste pravidlo, že letadla smí letět do boje pouze z jednoho letiště na kterém se nachází celá letka a je její operační nebo záložní?
Takové pravidlo pokud vím nebylo. Bylo pravidlo o tom, že letka smí vzlétnout k bojové misi jen v určitém minimálním počtu a dále pravidlo o tom, že stroj může být opraven a dozbrojen poue na domovském či záložním letišti. Původně se nesmělo ani tankovat na cizích letištích - pak by to bylo totéž, co popisuješ Ty. Ale na Tvůj nátlak (a vcelku rozumný) bylo od omezení tankování ustoupeno, tedy i od nutnosti startu z domovského letiště.
Konkrétně na tvou otázku: jednou jistě (snad dvakrát) přistála stíhací jednotka na letišti Cham, kde dotankovala. Opravy ani dozbrojení neprobíhaly (všichni měli plné stavy střeliva). Kdo byl poškozen, byl odepsán. Pokud by potřebovali dozbrojit, museli by letět na domovskou základnu.
- Byly přímo do boje poslány letadla, které poškozené přistály na jiných letištích než na kterém se nacházela letka?
Poškozená letadla, která nepřístála na domovském nebo záložním letiěšti, byla v souladu s pravidly odepisována. Pokud máš důkazy o tom, že se tak nestalo, předlož je. Muselo by však jít o jednotlivé pochybení pilota, kdy štábu nenahlásil poškození. Je to stejné, jako kdyby u vás piloti do LynxLOGu fixlovali. To neovlivníš ani Ty, ani já.
A napiš, v čem jsme podle Tebe porušili pravidla
1. Z komunikace v červeném vlákně vyplývá, že kurýrní letouny byly pilotovány i piloty z řádných letek, tj. nikoli výhradně piloty speciální jednotky. Nediskutuji o tom, jak je to logické. Každopádně to odporuje pravidlům, jaká byla dohodnuta.
2. Jak sám píšeš:
Dále - pokud letadlo přistálo na jiném než mateřském letišti, tak se nesmělo opravovat, ale muselo se letět pro nový stroj. U nás vím o třech případech kdy se začala letadla opravovat, ale všechna tři letadla byla stejně v průběhu času při náletu na Klatovy zničena
To je stejné, jako bys řekl "ano, vystřělil jsem na něj, ale netrefil. Takže o pokus o vraždu nešlo". To, že jste nedodržení pravidel (ať už záměrné nebo omylem) nedovedli využít nemění nic na tom, že šlo o nedodržení pravidel.
3. Výkládka zásobovacího letounu byla na Tvůj požadavek z paušílního času změněna na pravidlo, že zásoby jsou přítomny pouze v době, kdy je stroj na zemi (argument byl zničitelnost zásob). Že vám to vyšlo tak, že jste zásoby využili během 30 minut je sice hezké, měl byl ale zajímalo, co byste dělali, kdybste to nestihli. Zůstal by zásobovač na zemi? Odvezl by si zásoby s sebou?
My to tak dělali. Chudák zásobovač čekal na zemi skoro hodinu, než přistane a dotankuje pořadovaná letka. A chyběl jinde.
4. Pochopil jsem správně, že jste přepravovali čety? Přeprava čet přece byla na Tvůj požadavek zakázaná (Tvým argumentem byl rozpor, že četa na zemi je nezničitelná a ve vzduchu zničiteln). Pokud se to změnilo, patrně ke mě informace nedorazila.
5. Stranou nechme výkřiky, že "nesmyslná pravidla o omezení počtu nočních letek nebude jeden z vašich velitelů akceptovat" ...
Využiju tohodle příspěvku a napíšu, jak vnímám celou akci.
Od začátku mi snaha o "rekonstrukci" přišla jako zcela marná. Není a nikdy nebude v možnostech simulátoru provézt věrnou rekonstrukci. Prostě to není možné. Majíc zkušenosti s ILem a toto poznání mi přišlo jako samozřejmé, trvalo mi asi měsíc, než mi došlo, že část angažovaných skutečně očekává rekonstrukci v pravém slova smyslu. Sanžil jsem se jim ukázat, že to není možné, žel nepovedlo se.
Já za sebe jsem měl u akce jediný cíl - udělat pořádnou speciálku a umožnit lidem výjimečný zážitek. Zápletka ČSL vs LW mi přišla druhořadá. Zrovna tak jsme mohli letět SSSR vs Rumunskno nebo Velká Británie vs. Itálie. S tímto odstupem jsem se snažil i vnímat veřejné šarvátky červených a modrých. S tímto odstupem jsem se snažil si říkat, že nejsou horší červení ani nejsou horší modří. Že jsou to stejní lidé, stejně reagující a stejně se škádlící. Co by to bylo za nesmysl, aby se právě na jedné straně shromáždili všichni "zlí" a na druhé "dobří"?
Bohužel - tato akce byla výjimčná v tom, že někteří (!) se do svých rolí vžili patrně příliš. Už jen ze serveru Palba.cz je vidět, jak je "historickou obcí" akce chápána. Červení - hodní - se budou plácat po zádech, jak by to bývali dokzali, budou se zveřejňovat jejich reporty a budou to hrdinové. Ti modří - zlí - letí za svině, což znamená že svině jistě jsou, jinak by za svině neletěli, a zveřejňovat o nich nebudeme nic, natož jejich reporty, natož jejich úspěchy. Snad vám to přijde samozřejmé, vždyť jsme Češi (Čechoslováci), ale toto jeprávě omyl. Prezentace akce na veřejnost není korektní ani historicky (to by musela být neutrální) ani herně (to by musela být spravedlivá). Je to jen tuctový prázdný nacionalizmus, a modří v něm slouží jako fackovací panák.
Zběžně jsem si přečetl červené vlákno a ihned poté velmi detailně vlákno modré. V modrém vlákně jsou 4 zmínky o červených pilotech, přičemž ani jedna není soudící natož urážlivá. Červené vlákno je narozdíl od toho plné úrážek, nařčení a nadávek ...
... nadávek například do Nacistů od lidí, kteří si říkají Stalinovi Sokoli a na jejichž stránkách letky vidíme Rudou hvězdu, Leninovy vyznamenání či prověrky politruka. Mají snad německé letky na svých stránkách do očí bijící hákový kříž? Říkají si Hitlerjugend? Holdují prověrkám SS? Tak odkut to stálé nařkávání z nacismu a podvodů a morální malosti ... Tvrdí snad někdo o červených, že jsou bezcitcí agresoři (neboť tak SSSR zahájil válku), že schvalují Katyňský masakr nebo hladomor na Ukrajině? Samozřejmě to nedělají ...
Pánové, druhá světová válka pomalu vstupuje do sféry nikoli čerstvé historie a je čas se s ní jako s takovou smířit. Není nemorální mít na poličce modely německých letadel, číst německou historii a létat s německými letadly. Co nacistické Německo spáchalo je obecně známo a neznám jediného člověka, který by to rezolutně neodsuzoval. (Ostatně - SSSR na tom není o mnoho lépe, kromě faktu, že jím spojenci nepohrdli, když jim teklo do bot. Plány na britskou intervenci do Finska a bombardování ropných polí na Kavkaze těsně před válkou mluví za vše).
Tentokrát jsme si hráli na ČSL vs LW. Mnozí červení se do role vžili a nikdo jim to nevyčítá. Nicméně - neaplikujme v tomto případě "podle sebe soudím tebe". Modří letí za modré nikoli proto, že propadli německé myšlence, ale proto, že se s historií vyrovnali, berou ji bez emocí a stranu, za kterou letí, vnímají bez politického podtextu. Je to stejný počin jako vzít si na sebe uniformu vojáka Napoleonovy armády a jít se válet na louku u Brna.
Někdo ty modré prostě létat musí, jinak bychom si nezahráli. Komu by to vadilo, ať to nedělá. Ale neodsuzujme ty, kterým to nevadí. Historie stárne a dnes už je tak stará, že létat za Němce už nic neznamená. Kdo věří v opak, má nějaký problém s vlastním sebevědomím.
Dám ruku do ohně za to, že na modré straně je právě tolik vlastenců a úctyhodných lidí, jako na straně červené. Pouze historii nechápou jako osobní křivdu.
Jiricek
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 11-11-2010 15:43
Já bych to řekl i jinak ...
Akce i divadlo skončilo, hrané role i rekvizity jsou odloženy. Jsme zase lidi, sousedé, blízcí. Příště budeme mít každý možná jiné spolubojovníky a budeme se hecovat proti jiným lidem.
Nestálo mi sem zato psát, ale Jiříček napsal to, co bych napsal já. Vnímám to celé stejně.
btw: Když tu padla ta Bitva u Slavkova, tak jste všichni srdečně zváni první víkend v prosinci. Já se budu válet za francouze Asi rád sloužím pod diktátory , ale nikdy jsem to kvůli nim nezačal dělat, to mi věřte...
1stCL_Jiricek napsal:
... nadávek například do Nacistů od lidí, kteří si říkají Stalinovi Sokoli a na jejichž stránkách letky vidíme Rudou hvězdu, Leninovy vyznamenání či prověrky politruka.
No když to řekl sovětský pilot, tak je to pravda.
Stejně za Katyň můžou Němci.
BTW: Co že to nosí Bumík na krku?
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 11-11-2010 15:18
1stCL_Jiricek napsal:
... nadávek například do Nacistů od lidí, kteří si říkají Stalinovi Sokoli a na jejichž stránkách letky vidíme Rudou hvězdu, Leninovy vyznamenání či prověrky politruka.
No když to řekl sovětský pilot, tak je to pravda.
Stejně za Katyň můžou Němci.
BTW: Co že to nosí Bumík na krku?
1stCL_Jiricek napsal:
1. Z komunikace v červeném vlákně vyplývá, že kurýrní letouny byly pilotovány i piloty z řádných letek, tj. nikoli výhradně piloty speciální jednotky. Nediskutuji o tom, jak je to logické. Každopádně to odporuje pravidlům, jaká byla dohodnuta.
Z vlakna cervenych
1. (Kos/Dakota) pilot: 606_Dyk Full
2. (Kos/Dakota) pilot: Pedro94
3. (Kos/Dakota) pilot: 57_OTU_Ford Full
4. (Kos/Dakota) pilot: IAP_Igorcz Full
1stCL_Jiricek napsal:
... nadávek například do Nacistů od lidí, kteří si říkají Stalinovi Sokoli a na jejichž stránkách letky vidíme Rudou hvězdu, Leninovy vyznamenání či prověrky politruka.
No když to řekl sovětský pilot, tak je to pravda.
Stejně za Katyň můžou Němci.
BTW: Co že to nosí Bumík na krku?
Hlavu?
Jedina hlava co mel kdy Bumik na krku byla ta z prvni Hane.. ta praseci. Nevim ale proc si ji doted nesundal??
1stCL_Jiricek napsal:
... nadávek například do Nacistů od lidí, kteří si říkají Stalinovi Sokoli a na jejichž stránkách letky vidíme Rudou hvězdu, Leninovy vyznamenání či prověrky politruka.
No když to řekl sovětský pilot, tak je to pravda.
Stejně za Katyň můžou Němci.
BTW: Co že to nosí Bumík na krku?
Hlavu?
Jedina hlava co mel kdy Bumik na krku byla ta z prvni Hane.. ta praseci. Nevim ale proc si ji doted nesundal??
VGR_j4ck41 napsal:
EDIT: no jo, ale jak to bylo se zavedenim do vyzbroje? TADY pisou ze roty VKPL byly predevsim zarazeny u rychlych divizi a hranicarskych pluku ... ergo kladivko na cs. letistich by stejne nemeli co delat a tudiz neni duvod si stezovat na jejich absenci
Se zařazením Oerlikonů to bylo trošku složitější. Původně armáda hledala velkorážný kulomet, který by sloužil jako doprovodná zbraň pěchoty. Jenomže domácí konstrukce zatím nebyly nic moc tak se koupily 2cm Oerlikony. Jenže ty byly zase pro pěchotu moc těžké, tak se z nich stavěly motorizované roty, které měly být zařazovány na úrovni divizí a vyjímečně i pluků (v tomto případě pevnostních hraničářských). Pak přišla mobilizace a vzhledem k tomu, že teritoriální obrana proti letadlům byla dost slabá, obdržela od pozemních jednotek i část rot VKPL (11 ze 27 rot).
Pokud jde o samotnou obranu letišť tak tam se spíš sázelo na lehké kulomety a hlavně na utajení, což jde ale ve Šturmovi těžko udělat.
darktatka napsal:
[quote]1stCL_Jiricek napsal:
1. Z komunikace v červeném vlákně vyplývá, že kurýrní letouny byly pilotovány i piloty z řádných letek, tj. nikoli výhradně piloty speciální jednotky. Nediskutuji o tom, jak je to logické. Každopádně to odporuje pravidlům, jaká byla dohodnuta.
No tak to jsme asi priposrali my, no. My jsme mysleli, ze kazda letka ma na svem letisti k dispozici Kosa a s nim muze kdokoliv z letky doletnout pro sveho pilota, kdyz nekde vyskocil. Byli jsme o tom presvedceni, pze kazda letka mela ID Kosa dole napsaneho a bylo mozne do nej pres LynxLOG nasednout. Za 311 a BAP se omlouvam za poruseni.....
Ohledně nasazení Kosa, ani jako styčný důstojník jsem neměl o všem přehled. Nebyla generálka. O tom, že specializované jednotky jsou výhradně nebojové, o tom se v našem vlákně psalo.
V klidu, Tjurmo, právě proto, že se pravidla popotahovala až do poslední chvíle a právě proto, že si je každý vykládal sice v dobré víře, ale jinak, jsem nechtěl tuhle konfrontaci otevírat. Víme, kde byly chyby (na všech zúčastněných světových stranách) a příště je zkusíme podchytit. Vzhledem k tomu, že nebyly dány kritéria vítězství ani jsme nehráli o pivo, je bezpředmětné řešit, co se kde vzájemně nepochopilo. Myslím, že pochybeních pilotů bylo minimum. Většina nedorozumnění jde za překotnými změnami pravidel na poslední chvíli a přetíženou komunikací mezi organizátory v posledních dnech.
Navíc naši stíhači prý velmi kvitovali vysoký počet kosů ve vzduchu .) Budu je muset potrestat za neadektvátní výsledky :)
Upravil/a 1stCL_Jiricek dne 11-11-2010 15:58
Tohle jsem zřejmě rozšířil já - jelikož Kos byl jako dohledávací ero přidělený každé letce. Tudíž jsem považoval blokování jednoho bojového pilota z letky do tohoto stroje za dostatečný postih pro bojové operace, zvlast když mohl zachránit jen jednoho pilota.
Navíc přitom mohl umřít mnohem jistěji páč byl neozbrojen.
OT: ešte by som sa niečo opýtal, ale už radšej použijem PM-tky, lebo toto vlákno velkou rýchlostou sa snaží dostat na úroven župmy a odpadu.
Ideálne by bolo uzamknút toto vlákno a všetky Vaše pripomienky a názory pretlmočit si do rozumnej formy u piva vo Wings clube.
Verte mi , pôjde Vám to určite lepšie ako Tu.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.