October 03 2025 23:06:12
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 8

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Palba 1938 - ČSL vs. Luftwaffe
Serza
VGR_Lekk napsal:
Hoper napsal:
aha Smutný
mno a jelikož jsou modří známí jako ultračíteři... je mi to jasné....

Úsměv))
Mrknutí


hmm tak to ses asi genius mě to jasné není..to jako že červení nemužou čítovat? .... Pak to beru jako hodně nevyváženou specku..když cheat tak pro všechnyVyděšený


Protoze my Cerveni jsme moc cestni nez aby nas to napadlo. Musime to zmenit!
 
1stCL_pbarry
Hoper napsal:
aha Smutný
mno a jelikož jsou modří známí jako ultračíteři... je mi to jasné....

Úsměv))
Mrknutí


Naše vlákno se jenom hemží příspěvkama jak ochcat červené. Hoper si to přečet, kua! Šklebící se
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
DarkTatka
1stCL_pbarry napsal:
Naše vlákno se jenom hemží příspěvkama jak ochcat červené. Hoper si to přečet, kua! Šklebící se


Jsou tam takove veci jako "Ne MaPe, my vime ze letis za modre, nedelej na tom he51, prece chces letet v nacheatovanych hs123"? Úsměv
 
Tajpan
Otázka na tvorcov Palba?
Kolko bolo pozemných cielov na mape?. statických , pohyblivých (tanky, vlaky, kolony) cca približne.
Bolo nejaké dohody ohladom preletu, bojových zón? Napr nebude sa prelietavat fronta severne od Aš. atd.
 
Lekk
Takže přesně ti to neřeknu ale bylo to takhle:
-----
4 kolony pro letku * 6 letek pro každou stranu = 48 kolon
48 88mmflaku pro všechna letiště
48 maximu AA pro všechna letiště
20 vlaku celkem (z toho red jeden obrněný)
20 88mmflaku na mapě
20 maxim AA podel hranic
každý achacht má pytlový val do kruhu
cca 5-10 88mmflaku na prumyslových zonách - dohromady 6 zon = 30-60 flaku
2-3 svetlometu * 6 prumyslových zon = 12-18 svetlometu
prumyslové zony - objekt hangár velký - 10-20*6 zon=60-120 hangárů (bez simulace provozu autičkama - sry Valhero)

sirena na každé letiště = cca 30siren
-----
zásoby
rozmístěno dle požadavku stran - 10-20 objektu (barely, ammo crates, cisterny) na letiště (blue 5 letišt, red 12 letišt) plus prostistřepinové sítě nad každým objektem = 340-680 objektu
-----
Prulomy
- Touzim 7*4 tanky blue vs 5x ATG děla a řopiky = 38
- Kaplice 7*4 tanky blue vs 5x ATG děla a řopiky = 38
- Domažlice 13*4 tanky blue vs 6x ATG a řopiky = 64
-----
světla na letištích 4 x 10 letišt RED (modří nechtěli) - 40 ohňu
-----
všechna letiště homebase + plný planeset
-----
na vlajky jsem se už vykašlal,
značení stojánek nebylo provedeno z časových duvodů

Sčítat to nebudu - ale mužu tady dát link na misi at si to každej muže vyzkoušet u sebe.Mrknutí
***************
Pokud vím tak se nesmělo mimo mapu, jinak se bojovalo na celé mapě a kdykoliv.
Upravil/a Lekk dne 10-11-2010 23:53
 
Rosomak
Jiříčku, stání letadla 30 minut na letišti, když na každém letadle makali průměrně dvě až čtyři čety na letadlo jak palivové, tak muniční plně splňovalo požadavky na to, aby letadlo tvořilo cíl, takže jsme pravidla v ničem neporušili.
Spíše nám tam seděly až moc dlouho, typicky o deset minut déle (špatně jsme se pochopili, ono je něco jiného sedět všichni ve štábu nebo mluvit přes TS). Viz pravidla:
Pokud je tedy dvoumotorovému letounu třeba dotankovat 1800 l paliva a starají se o něj dvě čety, bude dotankování trvat 18 minut.
Pokud má tedy letoun 4 kulomety a stará se o něj jedna zbrojířská četa, doplní munici za 20 minut. Pokud ses starají o něj dvě čety, doplní munici za 10 minut.
Pokud letoun nakládá 1000 kg pum, bude mu dozbrojení trvat 20 minut.

Pro nás platily jen ty kulomety Mrknutí
Nás zdržovaly především opravy, zásobování a případné přepravy čet šlapaly perfektně - kluci na to, že to dělali v takovém rozsahu poprvé bez chybičky a zatěžování štábu - ohromné ocenění za jejich výkon.
Alfík, hlavní operátor, který mohl sedět u počítače max. 10 minut po úrazu, pak se musel projít o berlích nebo lehnout - a naučil se to v podstatě až den před tím - a všechno stíhal - ohromné ocenění za jeho výkon.
Zásobování bylo naší silnou zbraní, také díky Lynx23, který provedl analýzu a naprogramoval to. Bohužel, zapomněl na hvězdičky za sestřely. I když AH_Permon by se pak nevešel na obrazovku Mrknutí
Upravil/a Rosomak dne 11-11-2010 00:22
 
Rosomak
Byla to má první akce s komunitou SVK, tak dovolte, abych Vám tímto příspěvkem objasnit některé situace, které řešilo vedení či štáby, a to z mého pohledu generála červených.
Berte to jako osobní názor člověka, co přišel, viděl a pustil se do toho s vizí co nejpřesnější historické rekonstrukce, jasných a dotažených pravidel.

Na začátek podotýkám, že jsem si IL2 naistaloval před měsícem a strávil v něm cca čtyři hodiny, tj. nemám znalost o jeho zákoutích a temných stránkách. S radami mi pomáhali další členové štábu (zde musím zmínit Lekka, se kterým jsem strávil cca 30 hodin na TS), proto se také štáb červených nafoukl, aby se nediskutovalo o něčem, co IL2 neumí a o čem je tedy zbytečné diskutovat. Přesto várka mailů narostla do ohromné míry, jak se zmínil Fučida a některé věci nebyly do pravidel trasformovány.

[i]Co je psané níže, berte jako věci, které prostě byly a neberte to jako nějaké stěžování či dokonce napadání. Jen Vám chci přiblížit, s čím vším se bylo nutné vyrovnat a co by bylo dobré změnit - dle mého názoru, pokud by se třeba dělala podobná akce z daného období.
[/i]

Cílem akce bylo umožnit zúčastněným, aby si prožili jeden den fiktivní války v co největší realitě. K tomu ovšem byla dlouhá a trnitá cesta, ač na začátku to vypadalo jednoduše. Na počátku, když Hans na Palbě.cz (Fučida na SVK) vyhlásil rámcový obrys akce jsem se zmínil, že by to nemuselo být špatné, pak následovala PM a už jsem se v tom vezl. Na první schůzce s Fučidou a Jiříčkem (byl zde ještě Vencour + modří, myslím 1stCL_Jamamoto atp.), Fučida vytáhl rámcový obrys pravidel a spustila se diskuse na dané téma.

Jako zásadní a podstatnou věc byl pro mne od počátku systém hlásek. Zde jsem měl velkou oporu v 1stCL_Jamamoto (myslím že to byl on), který rozpaženými pažemi Fučidovi v hospodě ukazoval, že přece není žádný problém změřit úhel a tím výšku stroje, když se tak navigovalo už ve starověku.
Bohužel, i přes nespočet urgování (KURVAKVADRANT 4.11. na Fučidu nezabralo, musel jsem 5.11. pohrozit rezignací) jsem fungující hlásky viděl až ráno, tedy před akcí. V noci před akcí díky tomu, že Map to nezabalil, dokončil jej a zpřístupnil jej i nám čtyři minuty po půlnoci, tak celá akce mohla mít ten náboj jaký měla.
Ale pro červené, kteří systém hlásek neměli k dispozici k otestování - jak jsem důrazně požadoval celý měsíc před akcí - protože stav na obrazovce odpovídal reálnému stavu 2 minuty poté - což v praxi, když letadlo letí 300 km, dělá 10 km, což např. při vzdálenosti letiště 40 km od hranice hlásek znamená, že pokud si na minutu odskočíte, tak se stane katastrofa, což se nad Plzní stalo. Ještě se k tomu vrátím ve vyprávění.
Další průšvih byl, že chvíli od spuštění se celkové vykreslování zhroutilo (tak jednou za hodinu na dvacet sekund naskočilo) a tak památná Mopsova hláška "…a už vidím hovno" se zapsala do análů této akce.
Museli jsme přejít na sledování sedmi obrazovek, které se naštěstí vykreslovaly, měly ovšem několik zásadních chyb. První byla ta, že pozadím nebyla mapa. Druhá ta, že měřítko odpovídalo poloměru zabírané oblasti. Letoun se zobrazoval jako bod, nebylo vidět, jakým směrem se pohybuje (prostě se překreslil jinde - kdyby místo bodů byly šipky, odpovídalo by to více logice a realitě, ale pořád řádově lepší než nic, a když letadel bylo více, člověk viděl jen červené a modré body, pokud neletěly těsně u sebe a informace o typu či výšce nebyla čitelná (a hledání v html zdrojáku nebylo časově efektivní).
Kdyby člověk měl aspoň jeden den navíc, tak si to překreslí do mapy a vytiskne, ale nebyl čas. A mapa na obrazovce je hrozně malá pro nějakou operační práci. Takže nějakou dobu trvalo, než jsem se s tím sžil.
Problém byl také ten, že jsme museli používat civilní letiště a ne polní, na kterých byly reálně umístěné jednotky a díky tomu, že to byla v podstatě pouze louka u nějakého lesíka, tak by je nebylo tak snadné objevit. Do mapy se také již bohužel nepromítl požadavek mít ještě aspoň jedno letiště mezi Plzní a Prahou. Konkrétně se mělo jednat o Dlouhé Pole u Příbrami.

Další věcí byly flaky. Německo plánovalo ohromné počty protiletadlových flaků, ale reálná výroba byla někde jinde (takže v literatuře pokud se do toho zahrabete, zjistíte, že pokud by Německo vyrábělo takovým tempem do konce roku 1938, tak ve válečných letech by už nemuselo tolik vyrábět, kolik nevyrábělo). Nakonec se dospělo k dohodě, 24 těžkých (acht achty), 24 Maximů (kulomety), (modří 20/20) - stejné z toho důvodu, že tyto objekty nejsou v IL2 modelovány zrovna korektně. Neprošly dvacítky, prý z důvodu zátěže serveru. Na jednu stranu to chápu, ale vzniklo tak jasné okno kudy šla většina náletů - střední výška nebyla pokryta. Možná také to, že s dvacítkami mělo tehdy Německo problém (V ČSR bylo prokazatelně 227 20 mm protileteckých velkorážných kulometů, další měla plzeňská zbrojovka ke své obraně, kromě toho i protiletadlové kulomety), či bylo jasné, jakou spoušť mohou napáchat. No a že jsem požadoval, aby ve čtverci 20x20 mohl být jedna protiletadlová hláska (sestávající z těžkého flaku, 20 mm + 2 kulomety), jak jsem rozpočítal počty ČSL protileteckých prostředků podle území a velikosti mapy, tak to už byla sci-fi - objekty, zátěž...
Když jsem pak procházel modré vlákno, tak nácviku na flaky řízené AI se věnovali velmi pečlivě - jeden letoun na sebe váže palbu flaku, další na něj útočí (ve válce by určitě nestříleli po jednom letadle, ale do chumlu)... Flaky byly přitom na mapě umístěny vcelku viditelně, takže pro průzkum nebyl problém je objevit (krom toho, že měli přesně změřené výšky letišť). Pokud by flaky byly umístěny pod maskovací sítí, či v poli a ne na ploše letiště, určitě by si zapsali více zářezů na obou stranách. A obrana Plzně by určitě nesestávala z tak malého počtu flaků, tj. 4 těžké + 4 kulomety a žádné 20 mm.

Další nesmyslné direktivní omezení - pouze jedna letka avií mohla nést bomby. (Tímto se velmi omlouvám letcům z letky Masaryk, že jsem nebyl při tomto vyjednávání tvrdší), kteří nemohli nafasovat bomby pod křídla a vybombardovat jižní letiště a jen tam poletovali, stříleli kulomety (měli zakázáno přistát a střilet z plochy), pak už je nad další nechráněná letiště nemělo smysl posílat. To zachránilo Pocking + to, že se rozmlátila spousta šmolíků při přistání.

Zásadním problém pro nás byl model He-111 P-2.
Ve skutečnosti byly na podzim 1938 k dispozici pouze sériové He-111 B (1938 operačně k nasazení 219 ks) s motory DB 600C, tyto původně montované byly zaměněny za DB 600A protože se nedostávaly do stíhaček. Unesly sice 1.500 / 2.000 kg bomb, ale měly výkon jen 625 kW, v menší sérii B-2 byly použity DB-600CG, které dávaly výkon 700 kW.
Mnou požadovaným modelem byl He-111 E-1 (1938 operačně k nasazení 141 ks), který měl motory Junkers Jumo 211A. Ty mu dávaly výkon 746 kW, ale motory Jumo trpěly (do roku 1940) neduhem, že neměly přetlakové chlazení, takže ve větších výškách nemohly používat celý výkon motorů (přehřály by se), tj. rychlosti s bombami u modelu B - 369 km/h - nemohly dosáhnout.
Bohužel, byl Fučidou prosazen model He-111 P-2 bez omezení, který měl 850 kW a elitními motory DB-601A používanými v Emilech, které měly přetlakové chlazení a tudíž mohly používat plný výkon i ve větších výškách.
Dalším průšvihem z naší strany bylo to, že jsem počítal s tím, že nebudou čepovat plné nádrže "[i]naši bombarďáci říkají, že určitě nebudou létat s plnými nádržemi." [/i]aby to odpovídalo typu a doletu aspoň E-1. Bohužel, v zápiscích modrých se tankování na plné nádrže zmiňuje, což hodně zkrátilo čas na letišti a mně spáchalo bordel v poznámkách. Kromě toho se jeho model v IL2 chová, jako by tak velký náklad a palivo ani nevezl - aspoň mi to tak říkali ti, co to testovali. Asi platí to, co říkal Fučida, že je to domrvený model, bohužel pro nás.
Vyzkoušet techniku jeho záchytu bez pomoci hlásek byla věc zásadní, ale jak již bylo řečeno, systém hlásek nebyl před akcí nám k dispozici.
Na české straně jsme neměli protiváhu v množství dopravovaných pum. Mohli bychom třeba použít MB-200 (1440 kg pum), ale nebyl v plansetu, neboť není namodelován. Takže na jeden náklad He-111 jsme potřebovali čtyři šmolíky nebo čtyři naše bombardéry.
Možnost, že by se mohly použít B-71 jako těžký stíhač (alias BF-110) byla Fučidou zamítnuta, viz pravidla.

Další co nás v pravidlech štvalo - pokud letadla přistály na jiném letišti, tak z něho nemohla vzlétnout do boje nebo být dozbrojena. Muselo se vrátit na své mateřské letiště, ze kterého letka operovala. [i]U modrých v zápiscích se v tomto bodě vyskytují jisté nesrovnalosti. [/i]
A to, že musela operovat z letiště minimálně trojice, to byl také masakr. Dvě letadla vám stojí na stojánce a musí čekat na třetího až doopraví. Buch a v Plzni jsou všechny tři v prdeli.
Dále - pokud letadlo přistálo na jiném než mateřském letišti, tak se nesmělo opravovat, ale muselo se letět pro nový stroj. U nás vím o třech případech kdy se začala letadla opravovat, ale všechna tři letadla byla stejně v průběhu času při náletu na Klatovy zničena. [i] Také u modrých v zápiscích se v tomto bodě vyskytují jisté nesrovnalosti.[/i]

Co by se mělo ještě v plansetu opravit pro větší realističnost:
B-534 IV. jejich výkony spíše odpovídají nižším verzím, protože avie dokázala ve výšce 3000 m udržet výkon 625 kW (850 k) po dobu 30 minut, krátkodobě až 632 kW (860 k). Tj. reálně při soubojích ve výškách by měla mít nad befky B,C, D vyšší výkon, i vzhledem k motoru Junkers Jumo 210 (v různých verzích, nejlepší D 680 k/500 kW), který by ve větších výškách hůře chladil při maximálním výkonu, jak jsem zmínil výše.
Šmolíci - letadlo, které ve skutečnosti umělo přistát na každé louce, klade velmi vysoké nároky na piloty při přistání a spáchalo ohromné množství nezaviněných ztrát. Přitom má v reálu odpružený podvozek. Kromě toho při přistání měli všichni piloti s ním problémy s nízkými FPS (což ale může být i jiným nastavením). Dále by potřebovala udělat se výkonnější verze III-M2, 740 HP (nižší verze měla 520 HP), která se vyráběla na jaře 1938.
Nádrže u Befek - neměly samosvorné, přesto 7/10 se po průstřelu zatáhly. A to mají jen jednu nádrž v trupu, pokud se nemýlím.
Nádrže u Avií - Avie měly v trupu dvě nádrže - mezi pilotem a motorem - 257 + 90 litrů. Přesto tečou jak cedník.
Nádrže u šmolíků - oproti befkům mají nádrže jak v křídlech, tak v trupu. Šmolíci od roku 1935 mají k tomu v trupu dvě nádrže. Přesto tečou jak cedník.

Technická poznámka:
V reálné válce by byla v ČSR použita jiná palivová směs. Proč? Tehdy standardní letecká směs BiPoLi měla oktanové číslo 85, na toto oktanové číslo by změřeny veškeré výkony ČSL motorů. Obohacením příměsemi nebo jiným složením (aditivy pomocí tetraethyl olova nebo tetramethyl olova do stávající směsi BiPoLi, nebo přejitím na aditivované benzíny) by bylo tehdy nově možné dosáhnout oktanového čísla cca 92 a vyšší (v současné době letecké benzíny až na úrovni 107-110), což by znameno o 30% (či více) vyšší výkony motorů. Samozřejmě cena by byla mnohem vyšší (za příměsi a použití patentů), ale na to se ve válce nehledí.
O této skutečnosti se moc neví, ale v reálné válce by byla velmi důležitá. Vše je samozřejmě vztažené k rumunské ropě a palivům z ní vycházející.
Jinak si to každý může zkusit na pumpě, co udělá např. rozdíl 5 oktanových čísel s vaším autíčkem...
 
606_Temp
Rosomáku vcelku s tebou souhlasím, ale máš tám třeba ohledně toho benzínu ne uplně pravdu. To že se oktanové číslo zvedne o 30% neznamená, že se výkon motoru také zvedně o 30 procent. Možná tak o 10? A na výkopnech letounu by to přidalo tak 5%?
Pokud má někdo jiné výkonové tabulky Avií, tak by je měl předložit. Tady kolem je docela dost amatérů odborníků co do toho trochu vidí a chcou většinou aspoň nějaký důkaz tvrzení. Já osobně si myslím, že 10km/h navíc by naše snažení ovlivnilo jen minimálně. Trochu v tom čuchám Mopsovinu Šklebící se
edit: Nemám teď víc času se rozepsat, valim do práce.
Upravil/a 606_Temp dne 11-11-2010 05:17
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
olda Olde maly
Rosomak napsal:
Nádrže u šmolíků - oproti befkům mají nádrže jak v křídlech, tak v trupu. Šmolíci od roku 1935 mají k tomu v trupu dvě nádrže. Přesto tečou jak cedník.


Když už jsme u těch technických, Tak Šmolíky měly hlavní palivovou nádrž od kusového čísla 163 výše chráněnou proti průstřelům. To je cca. půlka Šmolíků. Ale nevím jak bys jsi to chtěl udělat, aby to tak bylo v ILu. Nevím také, jestli je v ILu zohledněno a jestli to má nějaký význam, že mezi hlavní palivovou nádrží a pilotním prostorem byla protipožární přepážka ze dvou duralových plechů o tloušťce 0,5 mm a azbestové vložky o tloušťce 1 mm mezi nimi.
Ab-101, B-35, AERO MB-200, A-100, Be-50, Lt-34
 
czs_scharck
olda maly napsal:
... protipožární přepážka ze dvou duralových plechů o tloušťce 0,5 mm a azbestové vložky o tloušťce 1 mm mezi nimi.

.... celý dva milimetry povídáš ? Šklebící se
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
 
3BAP_Cassius Chaerea
Rosomak napsal:
B-534 IV. jejich výkony spíše odpovídají nižším verzím...
Přesně, ve skutečnosti byl výkon Avie někde mezi 109G2 a Migem-29 a u pozdních Avií byl výkon ještě vyšší.Úsměv
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 11-11-2010 10:00
 
Hiltos
Rosomaku, prvni cast je pekne povidani ... asi tak prvni tri vety

Ale u te druhe casti, to ti musim rict, ono se to ve skutecnosti moc nevi, ale my chteli tak vyhrat, ze jsme si podvodne nastavili letadla nejen tak, ze mela kridla, ale ze umela dokonce i letat rovne!

Co se tyce He111, tak muzu rict jen to, ze jsme litali s 50% paliva, ale vzhledem k doletu sme mohli litat i se 30%. Nacitovali jsme si zadni strelce, aby byli tak dobri, jako ti vasi (sice nas zadna Avie nedohnala, ale co uz). Taky jsme si zesilili zvuk motoru, aby nebylo slyset vase knuceni. A za cely let jsme zatocili maximalne sestkrat, jinak jsme litali uplne rovne!

Do ted sem si myslel, ze nejvetsi lamy na cervene strane byli ti ruzni LEONI a ALEXOVE, co se zrekturovali z te korupcni CR a nez by litali pro ti nasi podvadejici KOKOT-BANDE tak radsi zbabele prchli, ale asi jsem se zmylil Pff

EDIT: a nechtej vedet, co sem nasel ja, kdyz jsem prochazel cervene vlakno ...
Upravil/a Hiltos dne 11-11-2010 10:35
 
AH_Cutora
Rosomak napsal:
Jako zásadní a podstatnou věc byl pro mne od počátku systém hlásek.


Ajhoj Rosomáku. Jen zkusím podat vysvětlení k některým bodům proč byly jak byly.

Systém hlášek na velké mapě byl spíchnut velmi na rychlo a byl zázrak že to Falkon stihl rozchodit tak jak to rozchodil. Ty jednotlivé obrazovky o kterých říkáš že fungovali jsou ve skutečnosti odladěné tak jak jsi je viděl už rok, testovali jsme to na jedné tréningové speciálce. Od té doby se mi ale změnili priority (rodinka a budování bytu) a už jsem na vývoji toho SW ani ničeho pro ILa dál pracovat nemohl. Ty dílčí obrazovky byly původně myšlené jako radarové obrazovky pro letadlové lodě a ostrovy v pacifiku. Spojit je do operačního sálu na jednu mapu sice bylo v plánu už po prvním testu před rokem, ale pro můj odchod od vývoje se na to už nedostalo. Falkon se v souvislosti s touto speckou s tím naštěstí nějak popral a fungovalo to aspoň tak jak to fungovalo. Pro korekní implementaci operačního sálu je to ale potřeba pořádně předělat.

On by celý ten SM SW chtěl dodělat, viz Falkonova výzva...
 
lochness
no tak panove. prosim odpovidat konstruktivne, at to k necemu je Úsměv

Podle me nejvetsi chybou bylo, ze clovek na tak vysokem planovacim postu nemel zkusenosti se hrou samotnou. To neni nic proti nikomu, ale snazit se o co nejvetsi realitu (coz je chvalihodne), ktera vsak neni v moznostech hry, to je podle me hloupost.
Verim, ze kdyby to bylo jen trochu v silach modrych, klidne by litali na mene vykonnem He111, ozeleli by samosvorne nadrz a ostatni problemy, ktere cervenym porad a porad vadi. Nanestesti, do takovych uprav nikdo nevidi pripadne by trvaly mnohem dele, nez bylo mozne pred akci akceptovat. Uz to ze se MaP snazil splnit kazde prani protistrany je podle me skutek, ktery zde nebyl dosud dostatecne ocenen vetsinou cervenych. Na spolecnem vlakne sme porad jen cetli vytky rudych k tomu a k tomu, ale krome Stoupovi prace a skinu (ktere nakonec jsou pekne a jsem rad, ze se podarilo Fuciho premluvit a zaradit je) cerveni neoplyvali aktivitou na vyreseni dane veci. Tak to proste je. Hazet jednu historickou realii za druhou a dozadovat se jeji splneni, to podle me neni v duchu zamyslene akce. Snad jedine kdybyste ted planovali akci, ktera probehne za dva roky Úsměv

Je mi jasne, ze pokud nekdo chtel mit temer 100% realitu, pro toho muze byt dosazeny vysledek mirnym zklamanim, ale pro ostatni piloty to byla realita na vyssi urovni, nez kterou bezne potkavaji. Hodnotil bych to jako uspech organizatoru na obou stranach.

PS: chtel jsem poukazat na kazde slovo "crveni" zvyraznenim, ale nemam to zapotrebi
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
Jimik
Rosomáku, díky za tvůj, jak jsi řekl generálský pohled na specku. Pro mě jako pilota modré strany (He51), který bojoval, jak uměl nejlíp, to není nic truchlivého, naopak jsem se z tvého článku dověděl mnohé nové a zajímavé informace. Ila poletuju už si 7 roků, takříkajíc den co den. Tahle specka byla pro mě hodně zajímavá a všechna ty složitá pravidla jsem rád dodržoval. To že je ale Il2 stále jen hračka pro staré (mě je 40) i mladé hráče a milovníky letectví je ale prostý fakt. Komunita kolem ila je zvyklá na to že úplná věrnost letadel je tady holt nemožná, a to zejména na okrajových bojištích 2sv. Chápu ale, že pro tebe to mohlo být určitým rozčarováním. Je ale pravdou, že na skoro každé specce se komunita něco přiučí a příště je to okus posunuto dále. Letecký park je stále širší, před pár lety, bys o něco jako radar zavadil tak sotva ve snu. Tahle specka pro mě byla určitě nejvíc pravidly řízená ze všech, co pamatuju. Spousta lidí tomu určitě dala maximum, co dokázali a já jsem jim za to opravdu vděčný. Zase mám chuť do poletování, která se postupně vytrácela.
Prostě chce to asi jen trochu nadhledu a trpělivosti.

Ps: díky všem československým pilotům co tak trpělivě čekali na mou dávku bombiček na stojánkách a stejně tak děkuji posádkám všech AA, zejména těžkých 88 které nás ve středních výškách tvrdě solily, let co let Mrknutí
Hua!
Upravil/a Jimik dne 11-11-2010 12:05
 
Lekk
Scharcku možná by ses divil co dokáže 1mm azbestu - zkus si to někdy u kamen.

Bohužel nedokážeme postavit misi bez namodovaných strojů a jedno jak jsou věrně namodelované. Vzhledem k historické skutečnosti -neustálému tlaku na lepší stroje než má nepřítel- se nedají ani simulovat všechny mezitypy a polovarianty (natož prototypy). IL2 planeset je hromada kompromisů a domodelované stroje ještě více.
Osobně si myslím, že dá ke speckám přistupovat ze dvou uhlů:
1/ historicky věrný planeset typů - tj. optická věrnost
2/ historicky korektní planeset dle výkonů - tj. výkonová věrnost.

V rámci varianty dvě pak muže nastat, že lagg3 je devoitine D520 a podobné nesmysly. Nicméně výkonem je pak specka přesnější a simulace věrnější.
Vše tedy záleží na celkovém pojetí akce, tj. jake variantě organizátor dává přednost a o co mu jde především.

Bohužel at tak nebo onak - IL2 bude pořád kupou kompromisů, které jsou akceptovatelné pro obě strany, pokud o nich předem vědí.
Tady bych možná poukázal na jeden fakt - celá příprava se zdá začala jako vyjednávání dvou stran (blue x red) se svými zástupci o tom jak pojmout celou akci. Bohužel každá strana měla v jednacím štábu machra na něco jiného (IL2 vs. historie) (letectví vs. vojsko) což od začátku nemohlo fungovat, jelikož se jednalo především o IL2 akci.
Pro příště doporučuji aby obě strany měli ve štábu od počátku někoho znalého tvorby IL2 misí, který muže pracovat na řešení ihned jakmile se objeví historický požadavek na simulaci. Jedině tak se totiž dá mluvit o vyjednávání dvou stran.

Samozřejmě je porád možnost to udělat uplně jinak a to že se obě strany dohodnou na historických požadavcích a ty pak předloží jako zadání nestranému stavěči mise, který je maximálně spravedlivě nasimuluje. Bohužel tady se projevilo mixování obého a to si myslím byl hlavní kámen úrazu při přípravách - výsledkem byl zmatek v komunikaci a zdržení příprav a samozřejmě následný nárust štábu.

Mrknutí

EDIT: hergot než to dopišu tak už je to tam dvakrát od jiných :-)
Upravil/a Lekk dne 11-11-2010 10:07
 
3BAP_Cassius Chaerea
Jo a Rosomáku...
Když jsem pak procházel modré vlákno, tak nácviku na flaky řízené AI se věnovali velmi pečlivě - jeden letoun na sebe váže palbu flaku, další na něj útočí (ve válce by určitě nestříleli po jednom letadle, ale do chumlu)...
Ano ve válce by nemusel nikdo vázat flaky, protože obsluha flaku není složená z magorů, který se nechají postřelovat letadly, ale při prvním náznaku útoku na flak uteče.

BTW: Jo a střelba do chumlu letadel? Mluvíš ty vůbec o útocích na letiště, nebo o střelbě do boxu strategických bombardérů?

BTW2: AI lehkých a středních flaků, je v ilovi velmi dobře namodelované, jako banda naprostých hrdinských magorů, kteří se velmi dobře dokážou orientovat a vybírat nejlepší cíle pro střelbu.

BTW3: A každý dlouholetý pilot IL-2 má bohaté zkušenosti s flakem v ilovi a proto, flak v žádném případě nepodceňuje a má pečlivě nacvičené odflakování cílů. Dovolím si říct, že velká část pilotů He-51 si nemusela speciálně cvičit při útocích na flaky, protože to je standartní naučený základ každého bitevníka. Většinou stačí říct prioritu cílů (a ani to není třeba, protože je základem prvně útočit na lehké a střední flaky, pak na těžké a pak až na samotné cíle) a rozdělení úlohy jednotlivých letadel při útoku.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 11-11-2010 11:04
 
alfik
2 Lochness:
"Hazet jednu historickou realii za druhou a dozadovat se jeji splneni, to podle me neni v duchu zamyslene akce."
Mýlíš se nebo to co píšeš můžu považovat za útok nejen na sebe, ale na spoustu pilotů na modré i červené straně. Já osobně (a nejsem sám) jsem se totiž hlásil nikoli na Fučidovu specku na SVK ale na Hanssovu rekonstrukci na palbě.
Akce byla nakonec perfektní speckou z SVK (a já jsem si ji jako takovou užil) ale totálně zklamala - a ne teď, ale už asi tak měsíc před provedením - jako rekonstrukce na Palbě. Někteří piloti kvůli tomu odešli. Někteří Palbáci kteří původně chtěli, se nakonec odmítli přidat. Já jsem byl osobně přesvědčován abych zůstal, a nenechal ostatní RED ve štychu, poté co mi byla nabídnuta fce zásobovače. Proto jsem setrval.
Budu s tím do příště počítat.
2 někteří piloti modré strany: Odpovídat na posty druhé strany urážkami (nejedná se o mně, já vám na to seru - jedná se například o co napsal Rosomak, ale nejen) je možná fajn pokud jste puberťáci. Pokud chcete pokračovat, nezúčastním se napříště speciálek na nichž budete figurovat. Asi si řeknete "žádná škoda". V tom se shodnem.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
 
1stCL_pbarry
Rosomak napsal:

Další věcí byly flaky. Německo plánovalo ohromné počty protiletadlových flaků, ale reálná výroba byla někde jinde (takže v literatuře pokud se do toho zahrabete, zjistíte, že pokud by Německo vyrábělo takovým tempem do konce roku 1938, tak ve válečných letech by už nemuselo tolik vyrábět, kolik nevyrábělo). Nakonec se dospělo k dohodě, 24 těžkých (acht achty), 24 Maximů (kulomety), (modří 20/20) - stejné z toho důvodu, že tyto objekty nejsou v IL2 modelovány zrovna korektně. Neprošly dvacítky, prý z důvodu zátěže serveru. Na jednu stranu to chápu, ale vzniklo tak jasné okno kudy šla většina náletů - střední výška nebyla pokryta. Možná také to, že s dvacítkami mělo tehdy Německo problém (V ČSR bylo prokazatelně 227 20 mm protileteckých velkorážných kulometů, další měla plzeňská zbrojovka ke své obraně, kromě toho i protiletadlové kulomety), či bylo jasné, jakou spoušť mohou napáchat. No a že jsem požadoval, aby ve čtverci 20x20 mohl být jedna protiletadlová hláska (sestávající z těžkého flaku, 20 mm + 2 kulomety), jak jsem rozpočítal počty ČSL protileteckých prostředků podle území a velikosti mapy, tak to už byla sci-fi - objekty, zátěž...
Když jsem pak procházel modré vlákno, tak nácviku na flaky řízené AI se věnovali velmi pečlivě - jeden letoun na sebe váže palbu flaku, další na něj útočí (ve válce by určitě nestříleli po jednom letadle, ale do chumlu)... Flaky byly přitom na mapě umístěny vcelku viditelně, takže pro průzkum nebyl problém je objevit (krom toho, že měli přesně změřené výšky letišť). Pokud by flaky byly umístěny pod maskovací sítí, či v poli a ne na ploše letiště, určitě by si zapsali více zářezů na obou stranách. A obrana Plzně by určitě nesestávala z tak malého počtu flaků, tj. 4 těžké + 4 kulomety a žádné 20 mm.


Rosomáku, můžeš uvést nějaké informace k těm 20mm kulometům(?) ? TTD, jak to vůbec vypadalo. Určitě máte na palbě článek. Nemůžu ho najít.

Jinak svůj post začínáš zpochybněním počtu německých flaků, ale nedodáváš žádná čísla. Zase jen tvůj názor. Z toho se při vší úctě vycházet nedá. Dále myslím že si neuvědomuješ jak může přeflakování mapy pokazit celou akci a dopad 20mm (které se na straně německa snažíš zpochybnit, což mi přijde příšerně zaujaté) na vaše šmolíky.


Rosomak napsal:
Zásadním problém pro nás byl model He-111 P-2.
Ve skutečnosti byly na podzim 1938 k dispozici pouze sériové He-111 B (1938 operačně k nasazení 219 ks) s motory DB 600C, tyto původně montované byly zaměněny za DB 600A protože se nedostávaly do stíhaček. Unesly sice 1.500 / 2.000 kg bomb, ale měly výkon jen 625 kW, v menší sérii B-2 byly použity DB-600CG, které dávaly výkon 700 kW.
Mnou požadovaným modelem byl He-111 E-1 (1938 operačně k nasazení 141 ks), který měl motory Junkers Jumo 211A. Ty mu dávaly výkon 746 kW, ale motory Jumo trpěly (do roku 1940) neduhem, že neměly přetlakové chlazení, takže ve větších výškách nemohly používat celý výkon motorů (přehřály by se), tj. rychlosti s bombami u modelu B - 369 km/h - nemohly dosáhnout.
Bohužel, byl Fučidou prosazen model He-111 P-2 bez omezení, který měl 850 kW a elitními motory DB-601A používanými v Emilech, které měly přetlakové chlazení a tudíž mohly používat plný výkon i ve větších výškách.
Dalším průšvihem z naší strany bylo to, že jsem počítal s tím, že nebudou čepovat plné nádrže "[i]naši bombarďáci říkají, že určitě nebudou létat s plnými nádržemi." [/i]aby to odpovídalo typu a doletu aspoň E-1. Bohužel, v zápiscích modrých se tankování na plné nádrže zmiňuje, což hodně zkrátilo čas na letišti a mně spáchalo bordel v poznámkách. Kromě toho se jeho model v IL2 chová, jako by tak velký náklad a palivo ani nevezl - aspoň mi to tak říkali ti, co to testovali. Asi platí to, co říkal Fučida, že je to domrvený model, bohužel pro nás.


Nemá smysl porovnávat reálné stroje a výkony jejich motorů. Změř si rychlosti He-111P ve hře, porovnej s reálnou E a uvidíš že žádný problém se nekoná. Dál nezapomínej na další moderní bombardéry Luftwaffe a vzpomeň na občanskou válku ve španělsku a jak dopadly tehdejší dvouplošníky při chytání Heinkelů a SB.

Co se týká paliva. Palivo skutečně má vliv na maximální rychlost, ale projevuje se to při větší váze paliva - nad 1000kg. To znamená že plně naloženej Ju-88, nebo He-111 je pomalejší a letí více natažen, než prázdný ju88/he111. U malých letadel jako je Avie, nebo 109ka kde letadlo nese 400l je to pak prakticky nerozpoznatelné.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
jirik
Poděkování MaPovi.

MaP skutečně udělal obrovské množství práce.
MaPovi tedy ještě za jeho obětavost a práci moc děkuju a určitě nejsem sámÚsměv
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,191,226 návštěv