November 22 2024 11:49:52
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 2

· Piloti on-line: 2
MIKI, pSipi

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » Speciální mise
 Vytisknout diskuzi
Le grand cirque plus jamais
1stCL_BlueL
LesniHU napsal:
1stCL_Fucida napsal:
No.. Spitfiry předvedly zatím největší speciálkový vulch, ale když dostaly rozkaz, tak ho jen plnily.
[...]
Jediný, kdo se stihl odlepit a pár vteřin přežít, jsem byl já, ale Spitfiry mě nenechaly nabrat víc než nějakých 400km/h. Po první dávce, která se zahryzla do trupu mého Focke-Wulfu, jsem raději vyskočil a šel si promluvit s Fajtlem, u kterého jsem se alespoň ujistil v jedné věci: v podobných mnou organizovaných akcích velet jakýmkoliv větším skupinkám už rozhodně v brzké době nebude.
Neber to zle, vim, ze tim tvoje prace s pripravou prisla vnivec, ale takhle to ve valce proste chodi. Alespon jsi taky jednou zazil situaci, kdy jsi proste nemel sanci.

HU neber to zle ale stejne sme se mohli zachvat i my(halvne Me 262 to mohly udelat naprosto beztrestne)....imho specialky sou prave o dodrzovani techle tech rozpisu.... priapdne jinejch pravidel...
 
310_Falcon
Nevím jak ostatní piloti Spitfirů, ale mně osobně z téhle akce po těle moc dobře nebylo. Splnili jsme rozkaz a udělali svoji práci, ale....
Možná to poměrně přesně vystihuje McMarty na tomhle srceenu

[img]http://vwings.czechlions.cz/upload/310_Falcon/Cloclospec/spec10.JPG[/img] is not a valid Image.
 
313_Volume
mno, já jsem si teda užil...

1. let - řekli mi nalož na spita bomby - koukám jak divej, přeci letí tempesty, ty by toho pobraly víc, ale rozkaz je rozkaz....pak mi řekli, jdi do vzduchu, tak jsem šel - rozkaz je rozkaz - sleduj NN-M, sice koukám, je trochu z kurzu a o něco vejš, než nám říkali, ale sleduj, tak sleduju - rozkaz je rozkaz....pak někdo prcá NN-M v rádiu, že letí špatně, moc vysoko a moc k santpaul...NN-M točí a já za ním, však řekli leť za ním, najednou prej jsme nad cílem, zaútočte...koukám palba z vierlingů jako blázen, nu ale co, rozkaz je rozkaz, potlačím, zamířím, odhodím, dole to bouchne a už mažu nahoru...kolem to práská, raději bych po zemi za les, ale řekli nahoru a rozkaz je rozkaz...něco mě praská na křídle, aha šrapnel, ale mašina točí, tak letím nahoru, jak mi řekli...byl to rozkaz, víte....no a nahoře se to mele a my jak kačeny rovnou pod tu melu...sice jsem si říkal, že je to divný, ale rozkázali to, tak to splním...jenže na nás hopne dolů fric a otuní NN-F...prej běžte ho doprovodit....sice vidím, že rudí to kupujou jak blázni, ale řekli doprovodit, tak jo...přeci jen to asi byl rozkaz...jenže NN-F to pálí naplno domů a my tam s NN-C zůstáváme sami, z rádia kletby, nadávky a zvuk boje, jenže co teď, nikdo nedává rozkaz...tak se tam motáme a najednou NN-M jde k zemi, tak jsme letěli domů - bez rozkazu ...ale asi nám to prošlo...navíc jsem byl pak tak nervůzní, že jsem udělal něco bez rozkazu, že jsem spadl z tý dráhy...a NN-C to asi bral jako rozkaz a udělal to samý Úsměv

2. let zase mi nakázali vzít bomby, prej půjdem fricům poorat dráhu, tak jo, poryl jsem jim záhonky a taky jsem rozstřílel takovou tu velkou obludu s šesti motorama a pak se objevila na dráze turbína a já ji pokropil...no a ono to bouchlo...no apak mě zase poslali domů, ale tam už jsem nedoletěl, protože to někdo sabotoval...

a 3 let? no, toho jsem se fakt chtěl zůčastnit, ale nejednou koukám, vedle mě WAAFka a říká a mazej do postele, čekám tam na tebe už dost dlouho...a neprotestuj, tohle je rozkaz...no víte jak to je, rozkaz je rozkaz, tak jsem tam raději šel...
 
310_Falcon
Při první misi mě osolil Fw-190 krátkou, ale nepříjemně přesnou dávkou

[img]http://vwings.czechlions.cz/upload/310_Falcon/Cloclospec/spec11.JPG[/img] is not a valid Image.

Měl jsem olej na skle a motor ztratil pravidelný chod. Ohlásil jsem McMartymu, že otáčím na kurs k domovskému letišti. Jeho rozkaz k doprovodu dalšími dvěma Spitfiry jsem odmítl. Dotáhl jsem to za linii fronty a když motor vysadil úplně, nouzově jsem přistál na louce asi 30 km jihovýchodně od našeho letiště.

Třetí let jsem neabsolvoval z úplně stejného důvodu jako VolumeŠklebící se
Upravil/a 310_Falcon dne 04-04-2006 21:25
 
Safrik
1stCL_BlueL napsal:
LesniHU napsal:
1stCL_Fucida napsal:
No.. Spitfiry předvedly zatím největší speciálkový vulch, ale když dostaly rozkaz, tak ho jen plnily.
[...]
Jediný, kdo se stihl odlepit a pár vteřin přežít, jsem byl já, ale Spitfiry mě nenechaly nabrat víc než nějakých 400km/h. Po první dávce, která se zahryzla do trupu mého Focke-Wulfu, jsem raději vyskočil a šel si promluvit s Fajtlem, u kterého jsem se alespoň ujistil v jedné věci: v podobných mnou organizovaných akcích velet jakýmkoliv větším skupinkám už rozhodně v brzké době nebude.
Neber to zle, vim, ze tim tvoje prace s pripravou prisla vnivec, ale takhle to ve valce proste chodi. Alespon jsi taky jednou zazil situaci, kdy jsi proste nemel sanci.

HU neber to zle ale stejne sme se mohli zachvat i my(halvne Me 262 to mohly udelat naprosto beztrestne)....imho specialky sou prave o dodrzovani techle tech rozpisu.... priapdne jinejch pravidel...


Sabote taky nic ve zlem, ale myslim, ze jako pilot (zpraseneho) Tempestu to citim podobne jako HU, vy jste s 262 ani nemuseli vulchovat letiste, protoze vy jste nas v Tempestech vulchovali i ve vzduchu, kdo nezazil nepochopi Smutný((( Presto diky poradatelum za tu uslechtilou snahu uctit pamatku velkeho letce, diky.
 
Hoper
1stCL_Fucida napsal:
Hoper napsal:
AH_James_Gastowski napsal:
no, jestli měly Spitfiry startovat ze stejnýho letiště jak Tempesty a Mustangy, tak je ještě dobře, že to popletli. Už tak byl problém sladit starty dvou skupin Tempestů a skupiny Mustangů. Kdyby se nám tam pletli ještě Spitfiry, tak by nás ty Schwalbiny našly snad ještě nad vlastním letištěm Cool

jj, když jsem to viděl, tak jsem byl rád, že "druhá" skupina šla na to záložní letiště


Právě proto měla každá skupinka těch deset minut mezi nástupem do strojů a plánovaným startem. Přesně těch 10 minut, které FF vypustil.

mno, ehm, sme (Tempy) startovali dle plánu a najednou Ronsoč cosi o tom, že jeho mustafové už mají být ve vzduchu a ať ho pustím. Se divím, cože mi to má co lézt do mé skupiny, a on měl být nahoře už přede mnou ...
a sám si viděl, že sme měli začít ve 2000 a začínalo se s hodinovým zpožděním
Smutný
 
CR_PETRAS
Pro 310_Falcon..

Dora číslo 3 byla myslím moje.

A pamatuji si přesně tuhle polohu....málem jsem do tebe totiž narazilSmutný
 
http://avionika.webpark.cz
AH_Ronsoc
No Hopere ja T-Manni ,Vogel sme uz stali na drahe ale Winter !!!Noc pred akciou pretiahol (tomu ujovi co ukazuje s tymy zastavkamy pred lietadlom ) zenku tak sa mu chcel pomstit a poslal ho uplne zlym smerom !!! Ked Winter nato dosiel a kym ho tam skopaval na tom betonaku ubiehali drahocenne minutky!!!! Nadrzane Tempesty to uz nevydrzali a jeden huf uz lietol !!!
No co dodat TECHNICKE PROBLEMY!!!!!!!Šklebící se
 
Munny
AH_Ronsoc napsal:
Ked Winter nato dosiel a kym ho tam skopaval

Tak teď mi to došlo. Ta krev co měl Winter na rukou nebyla jeho:lol: A já hlupák ho chtěl tlačit na zdravotku.
 
313_Gryzlov
Upřímně o této akci?

Myslím, že tak rok 1940 by tomu seděl ... kdy Luftwaffe měla vzdušnou nadvládu ... jen ta letadla byla z jiné doby ...

Celou akci považuji za parodii. Paradoxem je, že jediná akce, která opravdu odpovídala konci roku 1945, byl právě vulch německého letiště Fajtlíkovými Spity. Ironií osudu také je, že tímto Fajtlík nechtěně vyrovnal účet a vrátil to Luftwaffe i s úroky za Kurland.

Fuči, že Fajtlík už nebude na speciálce velet skupině? … pokud vím, Fajtlík odstartoval podle špatné domluvy … na Kurlandu odstartovali Tvoji piloti vědomě mimo plán a vědomě napadli naše stojící letadla. Řekl si některému z nich, že na příští speciálce jim nesvěříš velení? Myslím, že ne … naopak … SaBot a Bumík letěli „samostatnou“ akci … nevyhrožuj tedy Fajtlíkovi, že příště nebude velet. Není to férové jednání.

Něco málo k situaci na mapě … konec války a Spojenci mají jen dvě letiště, kdežto mocná Luftwaffe hned několik a je roztahaná po celé mapě? Jinými slovy, na to že to byl konec války, poněkud zajímavá situace … chápu, že nebyla vhodná mapa, ale tohle bylo trošku moc i na aprílový vtip.

Nasazení Spojeneckých letadel
To mě dostalo … Luftwaffe má v dané oblasti 4x Me-262, 1x Ta-152, 1x Do-335, x K-4 a K-4 /C3, x Fw190D-9, celkový poměr sil je 1:1 a velení Spojenců pošle většinu letadel na pozemní cíle? To už není vtipné ani na aprílový vtip. Nehledě na to, že naše Tempesty pocházejí ze začátku roku 44 a proti nám stavíte K-4/C3 … i obyčejná K-4 má převahu nad našimi Tempesty.

Z mého pohledu neměla celá akce s koncem války nic společného. A není to vinou Hopera nebo našeho (ne)umění pilotáže.


Omlouvám se. Asi jsem se špatně učil dějepis, ale nějak mi uvízlo v paměti, že na konci roku 45, byly vidět na obloze kondenzačky spojeneckých letadel … německá letiště zamknutá spojeneckými letouny a ne naopak. Ale asi jsou lepší informace o tom, jak to bylo a podle toho byla připravená i tato mapa.
 
WT_Horrido
Gryzlove slo prece o to aby mapa byla hratelna ne? Šklebící se
Tedy germani musi vzletnout, nastoupat a vyhrat - jde o hratelnost, v prvni rade. Šklebící se
Historicka vernost nastupuje jen v pripade ze neomezuje hratelnost...Mrknutí
Upravil/a WT_Horrido dne 05-04-2006 08:09
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
1stCL_BlueL
313_Gryzlov napsal:
Upřímně o této akci?

Myslím, že tak rok 1940 by tomu seděl ... kdy Luftwaffe měla vzdušnou nadvládu ... jen ta letadla byla z jiné doby ...

Celou akci považuji za parodii. Paradoxem je, že jediná akce, která opravdu odpovídala konci roku 1945, byl právě vulch německého letiště Fajtlíkovými Spity. Ironií osudu také je, že tímto Fajtlík nechtěně vyrovnal účet a vrátil to Luftwaffe i s úroky za Kurland.

Fuči, že Fajtlík už nebude na speciálce velet skupině? … pokud vím, Fajtlík odstartoval podle špatné domluvy … na Kurlandu odstartovali Tvoji piloti vědomě mimo plán a vědomě napadli naše stojící letadla. Řekl si některému z nich, že na příští speciálce jim nesvěříš velení? Myslím, že ne … naopak … SaBot a Bumík letěli „samostatnou“ akci … nevyhrožuj tedy Fajtlíkovi, že příště nebude velet. Není to férové jednání.

Něco málo k situaci na mapě … konec války a Spojenci mají jen dvě letiště, kdežto mocná Luftwaffe hned několik a je roztahaná po celé mapě? Jinými slovy, na to že to byl konec války, poněkud zajímavá situace … chápu, že nebyla vhodná mapa, ale tohle bylo trošku moc i na aprílový vtip.

Nasazení Spojeneckých letadel
To mě dostalo … Luftwaffe má v dané oblasti 4x Me-262, 1x Ta-152, 1x Do-335, x K-4 a K-4 /C3, x Fw190D-9, celkový poměr sil je 1:1 a velení Spojenců pošle většinu letadel na pozemní cíle? To už není vtipné ani na aprílový vtip. Nehledě na to, že naše Tempesty pocházejí ze začátku roku 44 a proti nám stavíte K-4/C3 … i obyčejná K-4 má převahu nad našimi Tempesty.

Z mého pohledu neměla celá akce s koncem války nic společného. A není to vinou Hopera nebo našeho (ne)umění pilotáže.


Omlouvám se. Asi jsem se špatně učil dějepis, ale nějak mi uvízlo v paměti, že na konci roku 45, byly vidět na obloze kondenzačky spojeneckých letadel … německá letiště zamknutá spojeneckými letouny a ne naopak. Ale asi jsou lepší informace o tom, jak to bylo a podle toho byla připravená i tato mapa.

mno gryzlove a jak by si pak vysvetlil ten kurnald tam vas bylo asi 2x tolik, a meli ste cca 7 sestrelu my oklo 25(to ste meli technickou vyhodu ze ste meli jen La7 a Jak3) tedka to bylo 11 ku 27-28a vyjma 262 si ty era tam byly v celku vyrovnany... kdyz si odectes ty 262 ktery maj 17sestrelu (tempesty a mustangy) tak je to vyrovnany ne? me proste prijde ze ste to proste nezvladli takticky....
P.S nekdy muzete udelat specialku podobneho rosahu ve vasi rezii ne?
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 05-04-2006 08:17
 
313_Gryzlov
Blue, to myslíš vážně? Na Kurlandu jsme sice měli 2x tolik letadel, ale celkově méně stíhačů ... sčítáš dohromady stíhače a bombardéry.

EDIT:
To platí i o rozložení poměru sestřelů mezi stíhače a bombardéry.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 05-04-2006 08:22
 
313_Gryzlov
WT_Horrido napsal:
Gryzlove slo prece o to aby mapa byla hratelna ne? Šklebící se
Tedy germani musi vzletnout, nastoupat a vyhrat - jde o hratelnost, v prvni rade. Šklebící se
Historicka vernost nastupuje jen v pripade ze neomezuje hratelnost...Mrknutí


Ano Horrido, nezbývá než souhlasit :yes:
 
1stCL_BlueL
mno gryzlove nevim kolik vas ten kurland letelo doopravdy ale meli ste mit 28 stihacek... my 20...
Upravil/a 1stCL_BlueL dne 05-04-2006 08:28
 
313_Gryzlov
Blue, my jsme to nezvládli takticky? :sm6:

Blue, kdyby šlo o taktiku a naše velení mělo všech pět pohromadě, tak naše rozkazy nezní: zničte pozemní cíle tam a tam ... ale všichni stíhači podvěšené nádrže, 100% paliva, stoupat, dokud vám nezamrznou výškoměry a vyčistěte oblast od nepřátelských stíhačů, uzamkněte jim letiště a pak se zabývejte pozemními cíli ... ale rozkaz zněl jasně ... pozemní cíle. Tak mi tady nevykládej, že jsme něco nezvládli takticky.
 
1stCL_Pospa
Nevím o co vám jde. Sice na této akci byl historicky nepoměr sil, podivné plánování, nudné počasí, ale já se bavil. A o to jde ne ?

Se z tech kravin co se udelaly poučme a šup na další akci !

:sm31:
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
313_Gryzlov
1stCL_BlueL napsal:
mno gryzlove nevim kolik vas ten kurland letelo doopravdy ale meli ste mit 28 stihacek... my 20...


28 papírově ...

Blue ... hodnotíme Kurland nebo aprílovou Normandii 45, z 1.4. 2006?

Jestli se chceš bavit o Kurlandu, tak to je pro jiné vlákno.

P.S.
28 papírově ...

Pátek
La-7 ... první akce 10 letadel, pak 4
JAK-3 ... 9 letadel
P-39 ... 3

Sobota
La-7 ... 6 letadel (nebo 8, teď nevím)
JAK-3 ... 7 letadel
P-39 ... 3 letadla

Ta letadla byla přikována k bitevníkům nebo bombardérům a navíc posílána (v pátek) na hranice svého maximálního doletu. Také logické, že?

Ale jak říkám ... jestli chceš hodnotit Kurland, tak to je na jiném vlákně.
 
1stCL_Fucida
313_Gryzlov napsal:
Upřímně o této akci?

Myslím, že tak rok 1940 by tomu seděl ... kdy Luftwaffe měla vzdušnou nadvládu ... jen ta letadla byla z jiné doby ...

Celou akci považuji za parodii. Paradoxem je, že jediná akce, která opravdu odpovídala konci roku 1945, byl právě vulch německého letiště Fajtlíkovými Spity. Ironií osudu také je, že tímto Fajtlík nechtěně vyrovnal účet a vrátil to Luftwaffe i s úroky za Kurland.

Fuči, že Fajtlík už nebude na speciálce velet skupině? … pokud vím, Fajtlík odstartoval podle špatné domluvy … na Kurlandu odstartovali Tvoji piloti vědomě mimo plán a vědomě napadli naše stojící letadla. Řekl si některému z nich, že na příští speciálce jim nesvěříš velení? Myslím, že ne … naopak … SaBot a Bumík letěli „samostatnou“ akci … nevyhrožuj tedy Fajtlíkovi, že příště nebude velet. Není to férové jednání.


K SaBotově náletu - dostal po něm takovej kotel, jakej ode mě nedostal za dva roky, co se známe, rozhodně jsem si nebral servítky. Tím to pro mě zhaslo. Celou speciálku jinak zvládl na jedničku a já se za něj opět kdykoliv postavím. Mojí důvěru sice narušil, ale nezlomil. FF ji rozdupal jak hrad z písku. FF může velet skupině, ale nebude operovat jako čistě samostatná jednotka. Někdo bude dělat dozor nad ním. To samozřejmě platí jen pro mnou organizované speciálky - vybíral jsem velitele skupin doteď, budu je vybírat i nadále.

Něco málo k situaci na mapě … konec války a Spojenci mají jen dvě letiště, kdežto mocná Luftwaffe hned několik a je roztahaná po celé mapě? Jinými slovy, na to že to byl konec války, poněkud zajímavá situace … chápu, že nebyla vhodná mapa, ale tohle bylo trošku moc i na aprílový vtip.


Kdybychom vám letěli zamknout letiště..nebo napadnout, tak je tvá poznámka opodstatněná. Luftwaffe používala 3 letiště, jedno na Me 262 + Fw 190 D-9, druhé Bf 109 a třetí pak Do 335 a Ta 152. Letiště dvě a tři se klidně mohla spojit, na funkčnost to nemělo vliv, ale když jsem upravoval letiště Befek, tak jsem tam zapoměl postavit statického Pfeila a nějaké Ta 152 H..musel bych letiště překopávat, tak jsem si řekl, že jako "Spezial Truppe" pojedou z původního letiště Stuk..bylo to fuk. Ale měl bys rozlišovat věci, které mají na průběh a výsledek vliv a věci, které na něj vliv vůbec nemají. Vliv by mělo třeba to, kdyby Fw 190 D-9 startovaly 10km od Me 262. Tohle se ale nestalo. Na vaše jediné velké letiště nebyl podniknut jediný útok. Dle plánu jste měli 10 minut na seřazení se na letišti a start. To je myslím dostatek času - navíc jsem se to pokoušel načasovat tak, aby se tam najednou nemotaly dvě skupiny, které spolu nespolupracují. FF byl v pohodě. Odvelel své piloty na letiště, které tam bylo z jediného důvodu: kdyby nebylo technicky možné umístit na to velké betonové letiště všech 30 pilotů, tak by někteří šli z jižního (podobnou zálohu jsi měl na Kurlandu u Janischkenu, kde jsme si nebyli jistí, jestli se všichni vejdou).

Nasazení Spojeneckých letadel
To mě dostalo … Luftwaffe má v dané oblasti 4x Me-262, 1x Ta-152, 1x Do-335, x K-4 a K-4 /C3, x Fw190D-9, celkový poměr sil je 1:1 a velení Spojenců pošle většinu letadel na pozemní cíle? To už není vtipné ani na aprílový vtip. Nehledě na to, že naše Tempesty pocházejí ze začátku roku 44 a proti nám stavíte K-4/C3 … i obyčejná K-4 má převahu nad našimi Tempesty.


4x Me 262 (první start bombardovací A-2a, druhý stíhací A-1a), 6x Fw 190 D-9/C3, 4x Bf 109 K-4/B4, 4x Bf 109 K-4/C3 (měly být nasazeny Bf 109 G-10, ale na ty bohužel nejde dát přídavná nádrž, což pro ně znamenalo konečnou Smutný ), 1x Do 335, 1x Ta 152 H-1 = jeden chyběl, tedy 19 strojů. Z toho Bumík se SaBotem operovali samostatně s instrukcemi: do ničeho se dlouze nezaplétat, spíše jen občas něco zobnout. Skutečně kooperujících strojů bylo tedy 17ks.
14x Tempest, 5x Mustang III, 10x Spitfire IX/25lbs. Papírově 29 strojů, před startem jsem Winterovi povolil šestého Mustanga, takže vás mohlo být 30. To by v danou chvíli udělalo rozdíl těměř 2:1 skutečně kooperujících letadel. Původně ještě měly být použity Fw 190 D-9/B4, ale vinou technické chybky na mojí straně jsme nakonec letěli v C3 verzi.

proběhnuvší & plánované souboje:
====================
- Fw 190 D-9 vs. Tempesty* (plán 6 : 14)
- Me 262 A-2a vs. Spitfiry* (plán 4 : 10)
- Bf 109 K-4 vs. Mustangy (plán 8 : 5)
====================
- Fw 190 D-9 vs. Spitfiry** (plán 6 : 10)
- Me 262 A-1a + Bf 109 K-4 vs. Mustangy + Tempesty (plán 12 : 19)
====================
- všichni proti všem (plán 20[18] : 29)***
====================

* - bylo to naplánováno naopak, než to nakonec proběhlo. Tempesty se měly utkat s Dorami a Spitfiry s Me 262, ale holt to občas nevyjde Úsměv.
** - Fw 190 D-9 se měly pokusit zastavit/zabrzdit Spitfiry útočící na letiště - krátce před útokem měly odstartovat Me 262 a zmizet na severu. Jak to dopadlo víte všichni. Letiště bylo kvůli eliminaci lagů téměř bez flaků..pro Spitfiry se jednalo spíš o střelnici.
*** - nakonec byly odvolány Me 262. Spojenců bylo mélo, tak jsem ukončil speciálku pro naší nejúdernější skupinu.

Z mého pohledu neměla celá akce s koncem války nic společného. A není to vinou Hopera nebo našeho (ne)umění pilotáže.


V tomhle se neshodneme. Já jsem přesvědčený, že se jednalo právě o nezvládnutí pilotáže veskrze neznámých strojů (Tempest/Mustang III) a i vlastní taktiky. Když jste na konci dne přiletěli opravdu s výškovou převahou a podařilo se vám nás jinými stroji stáhnout dolů, tak jste byli docela úspěšní. Jenže Tempesty celkovou kooperaci zvládnutou neměly vůbec. Nebyl to tým, ale jen kopa individualit (z mého pohledu). V Me 262 proti tomu seděli piloti, kteří létají spolu, jsou to veteráni s mnohaletými zkušenostmi - a očekával jsem od nich, že řádně zamíchají kartami. Pak jediné, co se Luftwaffe dozví je, že z Tempestu bylo kulový vidět. Jenže to zní zase docela směšně, když to říkáš pilotům, kteří jsou schopni přežít desítky misí v řadě na stroji, jakým je Bf 109 G-6, kde výhled na šestku neexistuje a Tempest oproti tomu je úplná nádhera. Jenže když se Tempesty nekryjí vzájemně, tak je to horší.

Omlouvám se. Asi jsem se špatně učil dějepis, ale nějak mi uvízlo v paměti, že na konci roku 45, byly vidět na obloze kondenzačky spojeneckých letadel … německá letiště zamknutá spojeneckými letouny a ne naopak. Ale asi jsou lepší informace o tom, jak to bylo a podle toho byla připravená i tato mapa.


Tohle ti asi uvízlo trochu špatně. Luftwaffe neprováděla žádný útok na spojenecké letiště a tedy nikoho neuzamkla..vlastně ani RAF nikoho nezamkla. jen zaútočila a odlétla, což nejde mít za zlé nikomu z účastníků, pokud splnili rozkaz.
To, že bylo papírově 14 Tempestů a 5 Mustangů "uzamknuto" osmičkou vesměs nováčků v Bf 109 a čtveřicí veteránů na Me 262..(i když tady se myslím angažoval více i Bumíkův Dornier) no, i 3.5.1945 měl Clostermannův dost vysoké ztráty, ne?

Poučení pro mě jakožto organizátora:
- i 4 Me 262 byly moc silné, když za jejich kniply seděli Blue, Pbarry, Bukin a Mak. Kombinace stroje o třídu překonávajícího spojeneckou techniku a pilotů, kteří jsou na sebe zvyklí a natolik zkušení.. příště to takhle nebude. Buď dostanou Schwalbe k dispozici slabší piloti, nebo jich bude méně.
- pokud chci nechat letět nějaké piloty na strojích, na které nejsou zvyklí a které se diametrálně odlišují od strojů, na které zvyklí jsou, tak je potřeba jim dát více času na přípravu a společné tréninky. Podobné jako když posadím naše specializované Befkaře do Fw 190 a řeknu jim: do toho
- lépe organizovat velení a komunikaci mezi veliteli.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Pospa
Promiň Fuči, ale vše přece nemůže dopadnout na 100% dle tvého plánu. Podle mě tenhle prvek "chaosu" je právě zajímavej. Proč se rozčilujeme s křížkem po funuse. Nebylo by lepší rozkazy velitelům rozeslat předem ? Nemusel by si se teď navážet do Ffajtla. Pravdou je že v Tempestech letěla spousta lidí kteří spolu nelítají tak jako vy nebo 313, 310. A proto by nějakých 14dní na slétanost bylo fajn. Taky bych uvítal maličko podrobnější briefing už při vyhlášení akce, protože tohle byla maličko střelnice pro LW. Vědět tohle předem asi bych si účast rozmyslel.
 
http://www.aeroklub-sumperk.cz/
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,015,322 návštěv