October 20 2025 07:36:00
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Patch 4.03 - vaše první dojmy
Pavel
Rozdíl mezi traverzou a tělesem kapkovitého profilu je zohledněný v Cx - součiniteli odporu. Ten průřez S má za účel odlišit dvě tělesa kapkovitého tvaru ale různě veliká. Zkusím někde najít nějaký obrázek...
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
AH_Cutora
Plocha rozlisuje velikost telesa, soucinitel odporu (ale i vztlaku, momentu, ....) rozlisuje tvar telesa a jak tim vzduchem leti - jak je orientovan proti nabihajicimu proudu + hafo dalsich "drobnosti". V letectvi se za referencni plochu bere plocha kridla, protoze letadlo ma kridlo a jeho plocha je rozumne a snadno meritelna a tato plocha nese letoun.

Proto se take delaji tunelova mereni na geometricky podobnych modelech v urcitem meritku (treba 1:5) a namerene soucinitele principielne plati jak pro mereny model, tak pro vysledne dilo (letadlo, auto, barak, ...). Je tam teda jeste par vedlejsich vlivu ktere je treba brat v potaz (Mach, Reinolds, v extremnich pripadech i Prandtl), ale vcelku to tak plati.

EDIT: ale mam pocit ze moc dobre to vis Pavle ale chces slovickarit Mrknutí
Upravil/a AH_Cutora dne 13-02-2006 14:09
 
313_Gryzlov
Pavel napsal:
Gryzlove, nemá náhodou být ta plocha S ve vzorci odporu průřez kolmý na směr letu, a ne plocha křídel? Tj. v podstatě čelní pohled ?


Teoreticky ano, ale v letecké praxi se to vztahuje na plochu křídla. Takovou hezkou ukázkou je třeba JAK-1 a JAK-3. Pokud pomineme přesun lapačů much (chladiče) z pod motorem u JAK-1 pod trup u JAK-3, tak hlavní příčinou snížení celého odporu bylo to, že došlo ke zmenšení plochy křídla z 17,15 m čtverečních u JAK-1 na 14,85 metrů čtverečního u JAK-3.
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-02-2006 14:14
 
Pavel
AH_Cutora napsal:
... V letectvi se za referencni plochu bere plocha kridla, protoze letadlo ma kridlo a jeho plocha je rozumne a snadno meritelna a tato plocha nese letoun....


Jo tak, no já žil v přesvědčení, že to je průřez letadlem.
Ale pak teda v případě, že mám dvě letadla se stejnými křídly, ale několikrát tlustším trupem, v tomhle vzorci to vidět nebude ?

AH_Cutora napsal:
EDIT: ale mam pocit ze moc dobre to vis Pavle ale chces slovickarit Mrknutí


podezíráš mě neprávem :sm2:
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
313_Gryzlov
Pavel napsal:
AH_Cutora napsal:
... V letectvi se za referencni plochu bere plocha kridla, protoze letadlo ma kridlo a jeho plocha je rozumne a snadno meritelna a tato plocha nese letoun....


Jo tak, no já žil v přesvědčení, že to je průřez letadlem.
Ale pak teda v případě, že mám dvě letadla se stejnými křídly, ale několikrát tlustším trupem, v tomhle vzorci to vidět nebude ?


Tam se to projeví součinitelem odporu. Je to úplně to samé, jako když se počítá polára pro profil. Naměřené nebo napočítané součinitele vztlaku a odporu se vztahují na jednotkovou plochu křídla. Ta plocha je 1 m čtvereční.
 
Opitze
muzeme spocitat odporovou silu pro FW190 a pro Spita?

nasel jsem tam, ale nekde jinde, toto:

Fw190A6/Spit IXc

Lift Coef - 1.18/1.12
Weight - 9040lbs/7500lbs
Wing Area - 197sq.ft/242sq.ft
Wing Load - 45.88lb/ft/30.99lb/ft
Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
313_Gryzlov
CZ_Opitz napsal:
muzeme spocitat odporovou silu pro FW190 a pro Spita?


Pomocí CFD prograů ano, ale nezískáme tím skutečného hodnoty odporu obou letounů, ale získáme tím pouze hodnoty, které budou k sobě v takovém poměru, jako skutečné hdonoty odporu obou letadel. Navíc by se musely napočítat kompletní poláry. Není to legrace.
 
313_Gryzlov
CZ_Opitz napsal:
muzeme spocitat odporovou silu pro FW190 a pro Spita?

nasel jsem tam, ale nekde jinde, toto:

Fw190A6/Spit IXc

Lift Coef - 1.18/1.12
Weight - 9040lbs/7500lbs
Wing Area - 197sq.ft/242sq.ft
Wing Load - 45.88lb/ft/30.99lb/ft


Tohle si vztal kde? Součinitele vztlaku platí pro jaký úhel náběhu?
 
313_Gryzlov
Teoreticky by bylo možné vypočítat součinitele odporu z maximální rychlosti, pokud by bylo známo veliké množství parametrů, ale i kdyby jsme tyto parametry znali a vypočítali tak součinitele odporu pro obě mašiny, tak získáme pouze jeden součinitel odprou, pro daný úhel náběhu. Vzájemně tedy neporovnatelné.

EDIT:
Ale netvrdím, že by to nebylo zajímavé vědět Úsměv
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-02-2006 14:56
 
Opitze
Gryzlove... Úsměv
nemame v praci co delat, ze? Úsměv co musime tedy znat, abychom dokazali spocitat na zaklade fyzikalnich zakonu, tento priklad:

FW190A6 a vedle je Spit IXc

leti ve vysce 2000m, rychlosti 350km/hod
oba dva zacnou klesat pod uhlem 45stupnu...

kdo bude ve vysce 1000m driv? a jaky odstup ziska?

nezabijej me! Šklebící se


Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
Liptow
Lazy, ta poznamka o "well matched planes" platila pre porovnanie Fw 190 A-4 a Spitfire Mk.IX (verzia z roku 1942) - E. Brown tam pise ze masiny su vykonovo natolko rovnocenne, ze v boji 1:1 vyhra lepsi pilot.

Ja osobne by som 1:1 co-alt nesiel ani v A-5 vs Spit Mk.V (snad len head-on a prec). Co on ziska na zatacke, ja neziskam na akceleracii v strmhlavom lete a zoomclimbe, naopak este stratim ked trochu zatocim.
 
313_Gryzlov
CZ_Opitz napsal:
Gryzlove... Úsměv
nemame v praci co delat, ze? Úsměv co musime tedy znat, abychom dokazali spocitat na zaklade fyzikalnich zakonu, tento priklad:

FW190A6 a vedle je Spit IXc

leti ve vysce 2000m, rychlosti 350km/hod
oba dva zacnou klesat pod uhlem 45stupnu...

kdo bude ve vysce 1000m driv? a jaky odstup ziska?

nezabijej me! Šklebící se



Jen tak co mě z fleku napadá ...
tah, tedy přesněji přebytek tahu (= akcelerace) a s tím související
součinitele odporu pro obě letadla pro různé úhly náběhu, protože s narůstající rychlostí bude klesat úhel náběhu. Dá se říci, že nám chybí poláry pro obě letadla.

No a pak už jenom diferenciální rovnice, které popisují pohyb obou letadel, ale to je to nejmenší, co by mě trápilo Úsměv

EDIT:
A neboj, nezabiju Úsměv Není od věci si takhle procvičit základní aerodynamiku Úsměv
Upravil/a 313_Gryzlov dne 13-02-2006 15:17
 
312_Lazy
Lazy, ta poznamka o "well matched planes" platila pre porovnanie Fw 190 A-4 a Spitfire Mk.IX (verzia z roku 1942) - E. Brown tam pise ze masiny su vykonovo natolko rovnocenne, ze v boji 1:1 vyhra lepsi pilot.

To mluvis o necem jinym nez ja. Faustnik na svym foru zcela vazne tvrdi, ze A4 a SpitVb jsou vyrovnana letadla:
The derated A4 matches well with the Spit Vb.
 
312_Lazy
Ja osobne by som 1:1 co-alt nesiel ani v A-5 vs Spit Mk.V (snad len head-on a prec). Co on ziska na zatacke, ja neziskam na akceleracii v strmhlavom lete a zoomclimbe, naopak este stratim ked trochu zatocim.


A jak by sis predstavoval, ze bys mnohem lepe tocici a zhruba stejne stoupajici letadlo dokazal 1vs1 porazit?
 
mkubani
The derated A4 matches well with the Spit Vb.


Ved pise DErated A4. To znamena podhodnotena. Takze za normalnych okolnosti Spit Vb by bol o triedu prekonany.
 
mkubani
312_Lazy napsal:
[quote]
A jak by sis predstavoval, ze bys mnohem lepe tocici a zhruba stejne stoupajici letadlo dokazal 1vs1 porazit?


Horizontalny boom and zoom. Ale na to okrem rychlosti treba aj slusnu akceleraciu a schopnost rychlo sa odputat v dajv v pripade nebezpecenstva. Ale to momentalne u A-4 nie je az taka pravda. Nie ze by mi to osobne az tak vadilo. Mne staci rychlost. Úsměv
Upravil/a mkubani dne 13-02-2006 15:58
 
Opitze
313_OTU_Gryzlov napsal:
CZ_Opitz napsal:
Gryzlove... Úsměv
nemame v praci co delat, ze? Úsměv co musime tedy znat, abychom dokazali spocitat na zaklade fyzikalnich zakonu, tento priklad:

FW190A6 a vedle je Spit IXc

leti ve vysce 2000m, rychlosti 350km/hod
oba dva zacnou klesat pod uhlem 45stupnu...

kdo bude ve vysce 1000m driv? a jaky odstup ziska?

nezabijej me! Šklebící se



Jen tak co mě z fleku napadá ...
tah, tedy přesněji přebytek tahu (= akcelerace) a s tím související
součinitele odporu pro obě letadla pro různé úhly náběhu, protože s narůstající rychlostí bude klesat úhel náběhu. Dá se říci, že nám chybí poláry pro obě letadla.

No a pak už jenom diferenciální rovnice, které popisují pohyb obou letadel, ale to je to nejmenší, co by mě trápilo Úsměv

EDIT:
A neboj, nezabiju Úsměv Není od věci si takhle procvičit základní aerodynamiku Úsměv


jj, taky si rikam, ze naucit se neco noveho a protocit zavity neni nikdy na skodu(vid Cibule Šklebící se)... tak ja zalozim novy thread a tam zadam ulohu, ty tam napises co potrebujeme znat a potom to proste nejak vsichni spolecne dopocitame... Úsměv
Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
313_Gryzlov
Klidně, ale obávám, se že to dopadne tak, že akorát budeme konstatovat, že neznáme to a to a na tom to zůstane viset Úsměv
 
Opitze
tak fajn Úsměv mozna najdeme dalsi nadsence a potom i nejake info na webu a tak podobne Úsměv
Válka a korupce se nedá oddělit.

Dosažení kritické meze korupce téměř vždy vyvolá občanskou válku. A válka vyvolá ještě větší korupci. A tato korupce vyvolá další nestabilitu, která oslabí již tak oslabené demokratické instituce. Oslabí demokratickou kontrolu elit, kontrolu vlády, kontrolu státní autority. Války vedou armády a jejich generálové. A armády z podstaty nejsou demokratické instituce. Pro generály armád je válka požehnání. Kdo podporuje válku vedenou zkorumpovaným státem, podporuje jak samotnou korupci, tak v důsledku i úplné zničení demokracie a svobody v tomto státě.
 
312_Lazy
Ved pise DErated A4. To znamena podhodnotena. Takze za normalnych okolnosti Spit Vb by bol o triedu prekonany.

A tobe za soucasnych okolnosti (1.35ata/2400rpm) neprijde spitV o tridu prekonany?

Horizontalny boom and zoom. Ale na to okrem rychlosti treba aj slusnu akceleraciu a schopnost rychlo sa odputat v dajv v pripade nebezpecenstva. Ale to momentalne u A-4 nie je az taka pravda. Nie ze by mi to osobne az tak vadilo, ale myslim, ze na to chcel Faustnik poukazat (ak som to spravne pochopil).

Presne zneni otazky a cele odpovedi:
Q: What do you think Faust? You've seen my fighter matchups for Ghost Skies. Do you think I should pull the A4 and put in the A5, or would that cause a riot?

A: The derated A4 matches well with the Spit Vb.
The A5 is a good match for the Spit LFs.

Pokud nekdo tvrdi, ze SpitfireVb je srovnatelne letadlo s FW190A4 (1.35ata/2400rpm), mam velmi silne pochybnosti o jeho schopnosti objektivne posoudit i jine veci.

A4 uleti Spitovi V bez problemu, jak stremhlav tak i v horizontu. Pokud ale uz sedi spit fokrovi za zadkem, chyba je v pilotovi a ne v letadle.

Srozumitelneji: SpitVb je ve srovnani s A4 totalni srot.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

38,314,618 návštěv