Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.
|
magot |
Přidané 21-11-2013 14:19
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Robo napsal:Ja som mal dojem, ze ta alfa verzia je urcena prave na testovanie a spatnu vazbu
Ne, je to šidítko za 100 koláčů ... hodit psovi kost aby neštěkal. Btw výraz alpha verze jistě neoznačuje všeobecně známý výraz "aplha verze" ze softwarového inženýrství kam ve skutečnostni nemají přístup ani placený testeři |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-11-2013 14:31
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
magot napsal:
Robo napsal:Ja som mal dojem, ze ta alfa verzia je urcena prave na testovanie a spatnu vazbu
Ne, je to šidítko za 100 koláčů ... hodit psovi kost aby neštěkal. Btw výraz alpha verze jistě neoznačuje všeobecně známý výraz "aplha verze" ze softwarového inženýrství kam ve skutečnostni nemají přístup ani placený testeři Magote, vývoj jakéhokoli SW v sobě obsahuje testování od raných začátků. Pokud lze, píší se testovací scénáře a funkce současně s tvorbou samotných programů. Tedy tvrdit, že do alfy nemají přístup placení testeři je řekneme velká umělecká licence.
Preview = něco, co se většinou dá spustit a dává to tušit, kam vývoj směřuje.
Alfa = v základu snad fungující aplikace, která ale nemá implementovány všechny plánované prvky.
Beta = relativně stabilní aplikace, která již obsahuje všechny důležité plánované prvky.
Release Candidate = stabilní aplikace obsahující všechny plánované prvky.
Release = tady začíná ta správná švanda když se ukáže, že to je spíš preview |
|
|
|
magot |
Přidané 21-11-2013 14:46
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Rumcajs napsal:Magote, vývoj jakéhokoli SW v sobě obsahuje testování od raných začátků. Pokud lze, píší se testovací scénáře a funkce současně s tvorbou samotných programů. Tedy tvrdit, že do alfy nemají přístup placení testeři je řekneme velká umělecká licence.[/b]
Samozřejmě že to neplatí, hlavně pro menší soft firmy, každej si to patlá jak se jim za chce.
Já pracuju pod velkou korporací a tam platí že do alpha verze mají přístup jen vývojáři.
Btw toto se snaží dodržovat např. DT. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 21-11-2013 14:49
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Magote že ty jsi chtěl něco dělat pro Jasona nebo Lofta a oni tě nechtěli?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
magot |
Přidané 21-11-2013 14:55
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
WT_Horrido napsal:
Magote že ty jsi chtěl něco dělat pro Jasona nebo Lofta a oni tě nechtěli?
S Jasonem se znám a jsem s ním za dobře. Plánoval jsem Zeppelin do Rofka .... ale není čas, to by byl fulltime job
Lofta moc nemusím, ale manažer bude lepší než Ilja, to je realita |
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-11-2013 15:10
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Ako si niekto mohol dovolit to robit inak ako DT?? skandal!
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Art |
Přidané 21-11-2013 15:28
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
@X Novotny @Hoper asi si nerozumíme . Je mi jasné, že nedostanu od žadného simulátoru 100% simulaci ale to že by letadlo mohlo stoupat tak jak stoupalo, rychlost max ve výšce max při zemi, rychlost otočení atd. když ty údaje o tom jsou není snad moc, že chlapi ? |
|
|
|
magot |
Přidané 21-11-2013 15:33
|
Fusioner
Příspěvek: 17611
Založený: 19.06.08
|
Každá solidní soft firma se snaží dodržovat určité standardy pokud se nejedná o filipínský vládní systém napsaný v indii.
Že udělaly do alpha verze hratelné, placené okénko je jen bussines model jak zaplatit včas zaměstnance.
Upravil/a magot dne 21-11-2013 15:57
|
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 21-11-2013 15:37
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
To, že jsem zaplatil za nedokončenou hru (alfu/betu/gamu/deltu to je úplně fuk) jsem bral prostě jako investici. Mohlo se mě to nevyplatit, ale opak je pravdou a já mám o zábavu postaráno a jako bonus o rok dřív . Kdyby to teď nějak krachlo tak mě to bude hodně mrzet, ale ne kvůli penězům, ale kvůli tomu, že jsem dostal tak namlsáno, že starého šturma už nějak nemám chuť ani pouštět.
Navíc každýmu tady může být ukradený kam strkám svoje peníze! Takže s příspěvkama typu 100 koláču bych do toho nedal, můžete jít do pr.. respektive si na to udělejte jiné vlákno a tam si brečte jak chcete, ale prosím neplňte tím tohle. Jelikož tohle se jmenuje "Alpha-version of IL2BOS: Poznatky z testování.". |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 21-11-2013 16:06
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
magot napsal:
Každá solidní soft firma se snaží dodržovat určité standardy pokud se nejedná o filipínský vládní systém naspaný v indii.
Že udělaly do alpha verze hratelné, placené okénko je jen bussines model jak zaplatit včas zaměstnance. Tak třeba M$ taky používají miliony lidí jako neplacené testery. Uvolňují public bety celkem pravidelně. A pro předplatitele MSDN i různé ranné produkty. A je to docela solidní firma. Určitě to není tak, že existuje jedna zaručená metodika a zbytek jsou diletanti. Zde to byl poněkud riskantní tah, protože kvalifikace pro Alfu je čistě na základě předplacení. Tedy se k tomu dostanou lidi, kterým by to do ruky vlastně nemělo přijít. Ale tak jako celé podnikání je risk, i tohle může a nemusí vyjít. Oni díky tomu příslibu dost možná nějaké peníze vydělali navrch a nějaké možná zas kvůli tomu ztratěj. Ale ono se neví, kolik získali navrch a ani se nedozví, o kolik přišli. Takže na závěr zbude jen dojem, že to pomohlo nebo nepomohlo. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-11-2013 16:45
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Já si to předkoupil proto, že tvůrcům po RoFku věřím a tak trochu symbolicky jim touto cestou podporu (a důveru) vyjadřuji. A taky proto, že jsem měl volných těch 90 USD.
Nesouhlasím s tím, že by se v téhle fázi z jakéhokliv důvodu neměla hodnotit jakákoliv součást, která není výslovně zmíněna jako naprosto nedodělaná či zcela neimplementovaná. Je sice pravda, že naše diskuse o hmotnostech a setrvačnostech je možná maličko předčasná, ale co jiného, než feedback od lidí, kteří se tímhle dlouhou dobu do nějaké míry zabývají, by pro tvůrce mohl být důležitý ať již k potvrzení, nebo naopak vyvrácení nějakého parametru.
Ostatně implementace klapek není nic jiného, než další ze součástí balíku jménem letový model - a tato část ne, že je namodelována "možná v rámci tolerance trochu jkinak", ale je namodelována zcela opačně, tzn. vyvedeme-li to do absurdna, tak stejně, jako kdyby letadlo stoupalo po potlačení kniplu.
A když toto přijmeme jako bod, o kterém by diskuse měla být vedena, pak už se pouze bavíme o míře co ano a co už ne.
Nesdílím ani Magotův pesimistický pohled, ani Opitzův za každou cenu "škodolibý" pohled. Nesdílím ani řadu extrémně optimistických pohledů. Je to alfa a je to dobré, klapky mě trochu rozhodily, FM jsem čekal odladěnější, ale třeba zvuky jsem až tak dobré nečekal a samotnou obecnou fyziku RoFu vidět tady je také super
PS: mně to zatím funguje
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
1stCL_SaBot |
Přidané 21-11-2013 19:50
|
Uživatel
Příspěvek: 787
Založený: 29.09.05
|
Dotaz: Jak to vypada s HW narocnosti?
Rozbehal to nekdo na podobne plecce co mam ja?
3,3 Ghz ctyrjadro Intel jeste socket 775
4Gb Ram
Radeon 6850 ...giga ram
dik |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 21-11-2013 20:04
|
Moderátor
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Sohlas s Fučim. Je třeba hledat řešit a nehonit zbytečně tílko.
Co se klapek a jejich efektu týče byl bych za pořádnou promyšlenou agitaci. myslím že slušně znalých lidiček je tu dost na to aby to dotáhli do slušné prezentace tvůrcům. |
|
|
|
313_Nevo |
Přidané 21-11-2013 20:11
|
Uživatel
Příspěvek: 1888
Založený: 13.08.06
|
Arti, a ako to lietadlo stupalo? Aku malo max rychlost vo vyske a pri zemi? A ako zatacalo?
Tak na toto sa snazia odpovedat (uz od nepamati) tvorcovia simov nejakou tou vlastnou simulaciou FM. A upravou na zaklade vstupov od ludi ktory ten FM testuju a ladia.
Ktory z nich sa najviac blizi? To je subjektivny pocit kazdeho z nas. A preto vdaka za moznost vyberu (uz od nemapati) toho 'jedineho praveho simu' pre nas
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
|
|
|
|
Shadowdeath |
Přidané 21-11-2013 20:31
|
Uživatel
Příspěvek: 844
Založený: 03.02.13
|
1stCL_SaBot napsal:
Dotaz: Jak to vypada s HW narocnosti?
Rozbehal to nekdo na podobne plecce co mam ja?
3,3 Ghz ctyrjadro Intel jeste socket 775
4Gb Ram
Radeon 6850 ...giga ram
dik
Má to engine ROFu, takže by to mělo mít +- stejné nároky. A ROFko můžeš zkusit zadarmo.
Jinak já mám (Intel i5 3,3GHz, 8GB RAM, gtx560) a podle frapsu mám 25-50 fps a je zajímavé, že nastavení grafiky to moc nemění Ať dám vše na max nebo min, je to stejné. Ale zatím, jsem tam jen já, malá mapa, a pár autíček co se mě pletou pod kola jinak ofic min. požadavky zde: http://il2sturmov...out/#specs. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-11-2013 20:44
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
SaBi, maximálně vyměnit grafárnu, zbytek bude OK.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Art |
Přidané 21-11-2013 22:01
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
313_Nevo napsal:
Arti, a ako to lietadlo stupalo? Aku malo max rychlost vo vyske a pri zemi? A ako zatacalo?
Tak na toto sa snazia odpovedat (uz od nepamati) tvorcovia simov nejakou tou vlastnou simulaciou FM. A upravou na zaklade vstupov od ludi ktory ten FM testuju a ladia.
Ktory z nich sa najviac blizi? To je subjektivny pocit kazdeho z nas. A preto vdaka za moznost vyberu (uz od nemapati) toho 'jedineho praveho simu' pre nas
Je spousta archivů, některá letadla se dochovala, letecké příručky atd. Samozřejmě ty ruské nejsou nejlepší, ale co se dá dělat. Jinak, že se autoři simulátoru snaží ? no co jsem tak koukal a četl a pak si vyzkoušel tak původní Il se vůbec ničeho takové nedržel..až to předělával jiný tým to samé WT ma té napsané simulátor a se simulátor to má společné totální h.... a spousta dalších "simulátorů". |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 21-11-2013 22:06
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10827
Založený: 26.01.13
|
Arte, původní IL se toho držel hodně pevně. Jeho letové modely byly na svou dobu fantastické. A i dnes jsou pořád HODNĚ kvalitní. Díky práci Olega i DT může Šturmovik i po 12 letech stále zaujmout a lecos nabídnout.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Art |
Přidané 21-11-2013 22:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 207
Založený: 19.11.13
|
1stCL_Fucida napsal:
Arte, původní IL se toho držel hodně pevně. Jeho letové modely byly na svou dobu fantastické. A i dnes jsou pořád HODNĚ kvalitní. Díky práci Olega i DT může Šturmovik i po 12 letech stále zaujmout a lecos nabídnout.
A co teda Fw 190 ? a proč to tolik týmu předělávalo? nebo to je vše jen drb ? |
|
|
|
Farky |
Přidané 21-11-2013 22:29
|
Uživatel
Příspěvek: 631
Založený: 04.04.08
|
Celá debata o placené a předražené pre alfě mi přijde hrozně absurdní. Tady přece nikdo nedal 90 dolarů za nehotovou hru, všichni si několik měsíců dopředu zaplatili za HOTOVOU hru. Což je běžná věc, předplatit si věc co ještě není vydaná dlouho dopředu. A nejenom v herním průmyslu, já to například dělám i u knih. Pokud věřím že to bude při vydání dobré (bude to stát za ty prachy) nemám problém si to zaplatit dopředu. To za prvé. Za druhé - všichni ti co si to předplatili by si to stejně při vydání koupili v plný palbě za 100 babek. Proč by za to nedali ty prachy teď, když to znamená příjemný bonus přístupu ke hře dlouho předem? Což je mimochodem dost nadstardandní věc, pustit lidi co si to předplatili ke hře už teď. Je to oboustraně výhodný byznys - vývojáři dostali nějaké finance, zpětnou odezvu (ke které nikoho nenutí, předplatitelé BoSu NEJSOU betatesteři) a můžou si sbírat data a předplatitelé si s tím můžou hrát a taky malinko ovlivňovat výslednou hru (viz. třeba hlasování o přístupu ke gunpodům u Bf 109F-4). Je mi jasný že to co jsem tady teď o preorderu napsal vůbec nic nezmění, ale musel jsem to alespoň zkusit.
---------------------------
Malinkatý shrnutí prvního testování BoSu - jednoznačně převládají pozitivní pocity.
Je to v podstatě RoF převedený do WWII, což je dobrá zpráva. Stavějí na dobrém a vyzkoušeném základu s kterým mají zkušenosti a vylepšují ho, žádné magalomanské choutky typu všechno zahodíme a celý to uděláme od nuly, to budou všichni čumět co to všechno umí.
I v takhle ranné verzi je to překvapivě stabilní, i když mi to párkrát spadlo. A to jsem to zkoušel na WinXP, což je pro hry už mrtvej OS. HW náročnost cca jako RoF.
Hlavní menu uživatelsky přívětivé, zcela přehledné a snadno pochopitelné. Nastavení ovládání opět udělané jasně a přehledně, což rozhodně nebývá u her zvykem. S MSFF2 nebyl sebemenší problém.
Mise velmi dobře připraveny, v briefingu se člověk dozvěděl všechno potřebné. To platí zejména pro první seznamovací misi - text briefingu obsahoval jasné instrukce co a jak nastavit pro start motoru a jak nastavit motor pro vzlet.
Potěšil mě engine management - všechny páky dělaly to co dělají i v reálném éru, motor reagoval na jejich nastavení tak jak má. Všechny hodnoty odpovídaly reálné letové příručce pro LaGG-3, spokojenost.
Nepotěšil mě způsob rozhlížení, pilot se otočí bez sebemenších problémů o 180 stupňů. Byl bych mrzutej kdyby to tak mělo zůstat.
Velmi mě potěšilo zjištění, že rádiová komunikace bude probíhat tak jak má. Tedy soudě podle skriptované ochutnávky, která byla příjemným překvapením v jedné misi. To znamená že tam budou fungovat volací znaky, ne že tam bude jen někdo mluvit a já nebudu vědět kdo a na koho. Právě rádiová komunikace bude jedním z důležitých prvků offline hraní (zejména ve smyslu vytvoření atmosféry) a jsem zvědavý jak se s tím poperou.
Letový model a model poškození - FM se bude ještě hodně ladit (což říkali i vývojáři), nadzvednou mírně obočí mě přinutili jen asi dvě tři věci. O klapkách už byla řeč, nemá cenu to z mojí strany dál rozebírat. LaGG umí výkrut pekelně svižně a jsem si jistý že se to změní (FM se bude ještě samozřejmě ladit, říkali vývojáři přesně na dotaz na rychlost výkrutu LaGGu). Jinak to ponechám bez komentáře. Model poškození není hotový, takže úplně bez komentáře.
Upozorňuji, že to je můj ryze subjektivní komentář momentálního stavu. A taky upozorňuji, že to obsahuje velké množství bugů a zatím nefunkčních věcí (jako každá ranná verze dlouho před vydáním hotové hry). |
|
|