Nejvtipnější z celého kick-starteru je poslední pasáž:
Risks and challenges Learn about accountability on Kickstarter
The general risks are always the same: trying to do too much with not enough money and not enough time. We've been doing flight sims long enough to know that, and we've been doing it long enough to, hopefully, know how to avoid it.
The risks are always there. Unfortunately, there are always some things that you just don't know. Writing complex features from scratch always has that risk. We can't count the number of times when something we thought would take a month ended up taking two, and something we thought would take a week ended up being done in two days. It can go both ways, but of course, it's usually the former.
The project does contain some unknowns, most importantly the currently unfinished landscape engine, and the multiplayer module. The multiplayer module is in fact so unpredictable that we've taken it out of the kickstarter completely. We're going to work on it, but we'd rather not tie the overall schedule to it.
Other things, making airplanes fly, making tanks roll through the fields, making bombs explode, is generally rather predictable. It's time consuming, takes a lot of ingenuity and skill, but if we think it will take six months, it usually takes about six months.
So, the biggest unknown in this kickstarter is the landscape. There is a potential for something unknown, unpredictable, currently lurking in the shadows, jumping out eight months from now and causing us to delay.
We have been doing this long enough to know that this can happen, so the project has a little buffer.
We really want to make this work and we really, really, really want to make our fans happy. We've worked countless nights and weekends on our earlier projects and we'll happily do it again. We love what we do and we want to keep doing it, and that, to us, means that we can face any challenge that comes up.
Nevím proč to takhle rozepisoval, kdyby v zkratce napsal celý projekt je jedna velká neznámá, tak by to vyšlo na stejno.
magot napsal:
Nevím proč to takhle rozepisoval, kdyby v zkratce napsal celý projekt je jedna velká neznámá, tak by to vyšlo na stejno.
No páčto lidi, co nedělají software, si v zásadě vůbec neumějí představit, proč je nemožné vývoj SW odhadnout. On se to pokouší vysvětlit. Jenže to má taky potíž, to vysvětlení nikoho k lepšímu pochopení neposune. A proto bych byl ještě radikálnější než Magot. Já bych být na jeho místě nenapsal nic. Ne že bych nechtěl, ale tisíckrát už jsem se přesvědčil, že cokoli vysvětlovat nemá smysl. Jediné co funguje, je říct, poběží to tehdy a tehdy. Nechat si tam cca 3x času rezervu a pak je šance, že to vyjde. Dělat projekt s tím, že se dopředu ví, že je odhad pracnosti a není rezerva, je v podstatě projektová sebevražda. I Microsofti sklouznou projekt klidně o rok. A to ty projekty pečlivě plánujou a maj na to metodiky a vnitřní statistiky atd. Jediné, co mě zaráží, je že píše, že neznámá je engine. Jsem žil v domění, že engine existuje. No jestli ještě ne tak úplně, tak je to jízda na horské dráze.
Problém je v tom že Ilya je marnej megaloman, není schponej začít od menšího projektu. Tím pádem míň riskantního.
A když už bych začínal takhle velkej kikcstarter - má tam + - 2 000000 CZK, tak než bych ho odstartoval tak bych si s lidma co rozuměj plánování takhle velkýho soft. projektu probral co je reálné a co ne.
Hádám Iljův plán vzniknul nad panákem vodky a pláčem nad ztraceným projektem v nějakým zaplivaným baru kde mu to schválili místní štamgasti co tam vysedávaj už od otvíračky ...
Víš co, 2 000 000 CZK na SW projekt je jak plivnutí do moře. Ono to vypadá, že to je hodně peněz, ale to je jen pro jednoho. Je úplně běžný, že nákladově tě každej programátor / analytik vyjde na 100k měsíčně. Levnějc pořídíš jen sekretářky. Tým 10ti lidí stojí s přehledem 1 000 000 za měsíc. Možná že v Rusku to vyjde o něco líp, ale i tam už 100 000$ nebude zázrak. Takže 2 000 000 CZK je spíš mikro projekt. To je tak na to vyrobit tu mapu, skiny a použít existující 3D modely. Myslím, že třeba FM a DM už do toho nedostane. Tam prostě musí být nějaké sdílení vývoje s DCS World. Jinak by se to prostě nezaplatilo.
Naprosto přesně. Ilja zjistil, že se velká část lidí bojí investovat. A není se čemu divit. Já rozjet Kickstarter, tak to hrnu na potencionálního zákazníka každý den. Informace, videa, screenshoty. Ale Ilja... nic. Jen stále nějaké spekulace jak co udělat a rozdělit. Podle mě všechno špatně. Ještě se neobjevil ani kousek videa s EDGE (to by snad nemusel být problém dát P 51 na kousek pobřeží (i kdyby to měli testnout nad Nevadou, vcelku šumák jen vidět snahu). Už nevěřím ani termínu vydání. Prostě nedůvěra a proto žádné peníze. Nechci srovnávat, ale BoS mě v tomhle přesvědčuje o 100% více (a vždy jsem věřil, že se Jason do WWII pustí). Pravidelné aktualizace, Live Stream a odpovědi na otázky, kdy je jasné ano nebo ne. Jsem fakt zvědavý jak Iljovo WWII:Europe 1944 dopadne. Na mapě cca 100 x 160km se toho v dnešní době moc udělat nedá. Jde jen o můj názor.
Alan Grey napsal:
...Nechci srovnávat, ale BoS mě v tomhle přesvědčuje o 100% více (a vždy jsem věřil, že se Jason do WWII pustí). ...
Pardon za OT, len si dovolím poznamenať, že Jason už pomerne skoro po svojom prevzatí Neoqb (a teda aj RoF ako projektu) napísal, že jeho srdcovkou je WW2. Tiež písal, že jeho plánom je spraviť všetky hlavné bojiská WW2 (mne by stačilo aspoň Francúzsko 1940 ). Je to beh na dlhé trate, skôr Maratón, ale vyzerá to tak, že Jason vie čo chce a cieľavedome za tým ide. Osobne sa mi zatiaľ hodne pozdáva spôsob aký zvolil.
Iljič je pořád stejný, jak kdosi i tu napsal, megaloman. A taky hodně velký zmatkař, který nemá kontrolu ani nad sebou samým (např. jeho poslední upload důležitého videa) (a to jeho rozhazování rukama a gestikulace během řeči na videu MĚ VÁŽNĚ NEUVĚŘITELNĚ OTRAVUJE), natož nad složitým a dlouhodobým projektem. Celý ten kickstarter, jeho updaty a diskuze pod nimi, je neuvěřitelně zmatkařská záležitost. Do designu hry a business modelu mu teď kecá každý, kdo mu tam přislíbil min. 1 dolar. Desítky lidí tak veřejně radí a představují své vize a skoro to je jako nějaký virtuální kibuc, kde všechno patří všem a vše se děje pro dobro většiny a komunity.
A co víc - Iljič nemá vůbec žádnou dlouhodobou strategii a jasný business model, takže pár dní před koncem této kampaně se ptá svých "investorů", co a jak udělat, aby z lidí vytáhl víc peněz - místo toho, aby převzal zodpovědnost a toto vše vymyslel sám. Nakonec přijde se zásadní změnou - totiž s free2play - a navíc ještě ani neví, kolik letadel má nějaký zákazník v budoucnu dostat... 1 letadlo nebo 3? A které? Rozhodnou backeři z KS??? WTF??!!
Snad každému je dnes jasné, že dostal peníze jen od těch svých fanatiků a nějaký Oleg, byť u hořícího krbu, novým a mladým lidem mimo tuto komunitu pravděpodobně ani nic neříká.
Přitom se neustále ignoruje konkurence, která zde už čeká za dveřmi a opravdu nevím, jak chce Iljič porazit BoS, když to chce mít jen klikfest pro naprosté stárnoucí maniaky, kteží nemají žádný jiný sociální život. Ale budiž, chce udělat hru pro cca 2000 lidí worldwide... Pokud mu to stojí za to, tak ať do toho jde, ale myslím si, že by si měl konečně přiznat, že jeho role v sim světu není opravdu "legendární", případně ne v pozitivním smyslu.
Jak někdo může o sobě říkat, že je legenda, když 7 let něco "vyvíjel" a sliboval, aby z toho nakonec byl zmetek, jehož největší nextgen fíčura byl antiepileptický filtr, který hned v prvním "patchi" vypnul.
To je jako by o sobě architekt říkal, že je legenda, protože 7 let stavěl dům, který nakonec po týdnu spadl...
Ale ono stačí natočit na video moudře vypadajícho Olega u zapáleného krbu v koženém křesle za pár desítek tisíc Kč a Amíci, kteří prostě mají hodně pěněz a neví, co s nimi začnou sypat.
Ani ti "hardcore" fanatici si totiž nedokáží přiznat, že už i ten CLOD byl i jejich fiasko, protože už CLOD byl dělán pro ně, a tito fanatici od sebe programově a velice agresivně odehnali všechny, kteří chtěli tento fanatický, extrémistický styl posunout trochu do středu.
Zůstala jen tato pošahaná komunita, která si stále nedokáže přiznat, že jejich představy o simu jsou prostě nerealistické a nerealizovatelné a pokud to jednou nebude dotovat nějaká komunistická dotace z EU v podobě několika SET miliónů, tak takový "sim" nikdy nemá šanci na úspěch.
Opět ještě chci zdůraznit, že základní problém v "designu" business modelu je toto:
"3 planes for $1 for KS backers is still way better than 3 airplanes for free for everyone who ever gets the release version...."
Zatímco BoS má dvě varianty produktu, Iljič jich má asi 5 a vše nezáleží na PENĚŽENCE ZÁKAZNÍKA, ale na rádoby"investorech", kteří mu dali nějaké drobné do začátku... Já jsem vždy chápal KS jako druh charity a tady to jde daleko za ní, je to prostě značně pokřivený "business" mezi majitelem a investory. Samozřejmě, že "investor" v tomto případě je za BLBA už od začátku, ale to Iljičovi nikdy nevadilo... Minule udělal blby z lidí, co byli na konci procesu, dnes dělá blby z lidí, kteří jsou na údajném začátku.
Upravil/a Opitze dne 01-10-2013 01:42
jak to tady tak pročítám tak jsem se zasnil
jak jsem před lety v jednom simulátoru
lítal online na jednom servru bez ikon letadel na mapě ...
hledal třičtvrtě hodiny nepřátelskou tečku na monitoru
kroužil kolem ní abych se ujistil že ta tečka je fakt nepřátelská
pokud jsem nad ní zvítězil, půl hodiny hledal cestu dom a modlil se aby mě nedošlo palivo
a u toho snil jak by bylo krásné mít klikatelný kokpit atd atd
pak jsem zestárnul přišli děti pupek pleš ...
člověk si musel rozdělit svůj volný čas mezi děti, pivo, pc, knížky ... sex
a už to prostě nejde a ani nějak není chut
PC
jednou za čas offline ROF, 1946 modovanou 4.09
(zmáčknout autopilota, zrichlit čas k frontě, vypnout autopilota, polítat si, zrychlit čas a k letišti)
během letu stejně tak třikrát pauza páč někdo něco potřebuje
WT - no někoho online masomlejn baví mě už nějako ne
SKYRIM - konečně se mě povedlo dolízt na ten kopec s mnichama a zjistit že sem fakt drakorozený
ZAKLÍNAČ 2 - sem už v městě u trpaslíku cca po roce a půl
GW2 - hraju nejvíc páč se dá kdykoliv odejít a zase se vrátit tam jen mluvit s lidma a hrajou to i živý holky
dokonce znám kamarádím se s jedním co si v MMORPG našel reálnou ženu no fakt ... a už maj taky děti
PIVO
no není to co dřív dám si pár piv (hmmm tak pět)
a se motám a zpívám atd
no aspon člověk ušetří když se chce opít
KNÍŽKY
jsem po roce na 9 000 str. malazké knihy padlých
tedy dom mě snad už dneska pošták dovalí poslední díl
dotoho nějaké oddychovky war z, sven hasel, žamboch atd
SEX
co to je
a co z toho
nic
jen se taky nudím v práci jako ty a píšu si aleboráty o tom že mě iljův sim vlastně nezajímá a nechci ho
ano stačí mě to co mám
a žena mě kupilo k vánocům zlatou cihličku do BOS tak sem zvědavej kdy toho zaklínače konečně dohraju no dokonce pětiletky snad ano
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.