Ty tu něco cítíš, ale ono to tu není. Ani já ani nikdo jiný nemůže za Tvé subjektivní vjemy (Válec se tu předevčírem snažil maximálně korektně testovat a stejně se na něj vrhli).
Mám úplně stejně informací o BoS jako ty. I s tím málem se na něj moc těším (napsal jsem to tu opakovaně). Napíšu, že mi vyhovuje klikatelný kokpit a proč (sám víš, že ho při bombení používáme dost často, tedy aspoň já, pro nastavení salva či jednotlivých odhozů, pro přepínání nádrží, ve spitu třeba k nastavení zaměřovače a kompasu. V boji samozřejmě vůbec, asi si sám uvědomuješ absurditu toho dotazu). Autodeath napíše, proč mu klikatelný kokpit přijde jako důležitý atribut moderního simu (tedy takového, co si pod ním on představuje).
Ty napíšeš, že "niektori na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Pochop prosím, že toto není odsudek, ale je potenciální začátek flejmu (na fóru, kam si někteří jen chodí do druhých zarýt proto, že je zrovna baví jiná hra. Či dokonce z čisté radosti druhé srát). Nebo to minimálně nutně odradí lidi jako já od debaty. Proč zde vůbec něco psát, když se to hned vyloží úplně jina, než bylo míněno.
Takže znovu: těším se na BoB, jako jsem se těšil na CoD. Klikatelnost kokpitu na tom nic nemění. Ale názor na to, že mi bude chybět, snad vyjádřit mohu (aniž bych byl nařčen, "že na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Sakra to se fakt nedokážeme bavit normálně, bez toho, abychom si něco podsouvali, škodolibě se ušklíbali, snažili se mít neustále navrch? Aspoň někdo z nás?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ty tu něco cítíš, ale ono to tu není. Ani já ani nikdo jiný nemůže za Tvé subjektivní vjemy (Válec se tu předevčírem snažil maximálně korektně testovat a stejně se na něj vrhli).
Mám úplně stejně informací o BoS jako ty. I s tím málem se na něj moc těším (napsal jsem to tu opakovaně). Napíšu, že mi vyhovuje klikatelný kokpit a proč (sám víš, že ho při bombení používáme dost často, tedy aspoň já, pro nastavení salva či jednotlivých odhozů, pro přepínání nádrží, ve spitu třeba k nastavení zaměřovače a kompasu. V boji samozřejmě vůbec, asi si sám uvědomuješ absurditu toho dotazu). Autodeath napíše, proč mu klikatelný kokpit přijde jako důležitý atribut moderního simu (tedy takového, co si pod ním on představuje).
Ty napíšeš, že "niektori na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Pochop prosím, že toto není odsudek, ale je potenciální začátek flejmu (na fóru, kam si někteří jen chodí do druhých zarýt proto, že je zrovna baví jiná hra. Či dokonce z čisté radosti druhé srát). Nebo to minimálně nutně odradí lidi jako já od debaty. Proč zde vůbec něco psát, když se to hned vyloží úplně jina, než bylo míněno.
Takže znovu: těším se na BoB, jako jsem se těšil na CoD. Klikatelnost kokpitu na tom nic nemění. Ale názor na to, že mi bude chybět, snad vyjádřit mohu (aniž bych byl nařčen, "že na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Sakra to se fakt nedokážeme bavit normálně, bez toho, abychom si něco podsouvali, škodolibě se ušklíbali, snažili se mít neustále navrch? Aspoň někdo z nás?
Docela Tě obdivuju, že máš pořád sílu to řešit. Nedalo by se udělat vlákno do kterého by měl ten kdo chce psát práva a pokud bude vlákno s odpuštěním zasírat tak holt o práva přijde. Na hrubý pytel hrubá záplata.... Ať si jdou flejmovat třeba na lampárnu....
Upravil/a Lark dne 16-12-2012 14:06
Po pár dnech zavítám sem na vlákno BoS a tady se furt ještě řeší klikání myškou a míra simulace. Dokonce se do toho dokázala zátahnout i relističnost z pohledu výsledku války. Tak bych snad jen připomněl, že válka už byla vyhraná (či prohraná) a tedy simulace skutečné války není potřeba. Cíle toho projektu jsou mnohem mnohem skromnější. Zjevně se to dá shrnout tak, že simulovat to bude na solidní herní úrovni aerodynamiku, poškození, počasí, kolize (včetně vody). Ano rozhodně to není válka. Je to jen kousek tý války. A cílem je, abychom se mohli honit ve virtuálním vzduchu a měli z toho dětskou radost. Proto tam nebudou věci, které přesahují dětskou radost. Podpora pro dětinskou radost by vyšla draho. Vše je čistě moje doměnka skoro až spekulace.
Ty tu něco cítíš, ale ono to tu není. Ani já ani nikdo jiný nemůže za Tvé subjektivní vjemy (Válec se tu předevčírem snažil maximálně korektně testovat a stejně se na něj vrhli).
Mám úplně stejně informací o BoS jako ty. I s tím málem se na něj moc těším (napsal jsem to tu opakovaně). Napíšu, že mi vyhovuje klikatelný kokpit a proč (sám víš, že ho při bombení používáme dost často, tedy aspoň já, pro nastavení salva či jednotlivých odhozů, pro přepínání nádrží, ve spitu třeba k nastavení zaměřovače a kompasu. V boji samozřejmě vůbec, asi si sám uvědomuješ absurditu toho dotazu). Autodeath napíše, proč mu klikatelný kokpit přijde jako důležitý atribut moderního simu (tedy takového, co si pod ním on představuje).
Ty napíšeš, že "niektori na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Pochop prosím, že toto není odsudek, ale je potenciální začátek flejmu (na fóru, kam si někteří jen chodí do druhých zarýt proto, že je zrovna baví jiná hra. Či dokonce z čisté radosti druhé srát). Nebo to minimálně nutně odradí lidi jako já od debaty. Proč zde vůbec něco psát, když se to hned vyloží úplně jina, než bylo míněno.
Takže znovu: těším se na BoB, jako jsem se těšil na CoD. Klikatelnost kokpitu na tom nic nemění. Ale názor na to, že mi bude chybět, snad vyjádřit mohu (aniž bych byl nařčen, "že na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Sakra to se fakt nedokážeme bavit normálně, bez toho, abychom si něco podsouvali, škodolibě se ušklíbali, snažili se mít neustále navrch? Aspoň někdo z nás?
Samozrejme ze je to stale dokola to iste. A tiez sem nepisem prvy raz, aby ste pockali na dalsie informacie. K tomu ako Valec testoval - co myslis, kto mu s tym asi pomahal? Mne vycitas, ze tu mam subjektivne vnemy - hm, tak potom tvoje su ake? Objektivne? Nehnevaj sa, ale zacinam mat dojem, ze jediny spravny nazor je ten, ktory koresponduje s tvojim. Kde som niekoho odsudil za to, ze sa mu paci ten poondiaty kokpit a moze do neho klikat? A zamerne som uviedol Spita na to, kedy si pouzil nejake klikatko. V bombarderi letis inak ako v stihacke. Ziadna absurdna otazka, je to velmi konkretny priklad. Lenze tvoja odpoved je presne v tom duchu ako som sa obaval. Povedz mi, v com som sa mylil, a koho som osocil. Ja som ti napisal konkretne co sa mi nepaci na prispevkoch a napisal som to velmi konkretne s dodatkom aby sme pockali na viac informacii. Ale zistujem, ze ved vlastne by som si mal sakra rozmysliet, kym sa odvazim mat takyto nazor.
A k tomuto:
310_cibule napsal: Takže znovu: těším se na BoB, jako jsem se těšil na CoD. Klikatelnost kokpitu na tom nic nemění. Ale názor na to, že mi bude chybět, snad vyjádřit mohu (aniž bych byl nařčen, "že na tomto fore vopred odsudzuju BoS - a pritom bolo iba oznamene ze bude Ze nebude klikatelny kokpit? No - tak tym padom je to cele v prdeli, to nebude urcite dobre, lebo my to chceme ale oni nam to nedaju... a tak dalej a tak dalej".
Kde do kelu som ti bral tvoj nazor? Ukaz mi jeden jediny prispevok, kde som niekomu bral jeho nazor alebo som ze by bol mnou niekto "nařčen". Alebo jediny spravny nazor je ten Cibulov? Ja som vyjadril nazor SVOJ a zrazu zistujem, ze ho tu vyjadrit nemozem. Pretoze sa tu niekto hned citi dotknuty. V tomto pripade ty Cibule aby som bol konkretny - a pritom neopravnene. To co som napisal - tak za tym si stojim, precitaj si tych 13 stran v tomto vlakne a potom tie dalsie strany nielen tu ale i na fore 1C, kde sa dokazuje aky je engine RoF neschopny urobit dobry letecky simulator. A vsetky tie kecy okolo klikatelneho kokpitu, enginu, grafiky a podobne su len toho dosledok.
Popravde Cibule - ak si ma chcel nasrat, tak ti gratulujem. Podarilo sa ti to totiz dokonale.
Upravil/a Baron dne 16-12-2012 14:38
Dobře, Barone. Končím, zjevně si v této debatě vůbec nerozumíme a každým dalším vstupem se to jen zhoršuje. Vyklízím pole.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Ad klikatelny kokpit:
bohuzel ono to ma dalekosahle dusledky. Jak bude letadel pribyvat, tak bud bude rapidne expandovat seznam klaves, nebo budou vsechna letadla jako pres kopirak. Co na to, ze nektere melo treba dva chladice a moznost vyradit ten prostreleny z obehu, ve hre to mit nebude, neb nebude ovladaci klavesa. A kdyz tam nebude ta klavesa, tak vlastne ani neni treba implementovat ty dva chladice, ze.
Udelat klikately kokpit je neco mezi jednoduchym a trivialnim a pridat hitboxy je vzhledem k objemu prace na 3D modelu minimum. Smer pohledu je jako draha strely, algoritmus detekce dopadu je stejny.
Bohuzel je takova tendence delat rovnitko mezi klikatelny kokpit a kompletni startovaci sekvenci, coz je sice dobre vyuziti, jenze spatnym smerem. To rovnitko asi vzniklo tim, ze tohle se asi bez klikatelneho kokpitu temer udelat neda. No a dusledkem je logika: simulator pro bezneho frantu -> bez slozitych checklistu -> bez klikatelneho kokpitu. No a ja, po precteni tech ruznych oficialnich prohlaseni rikam, ze novy simulator bude z hlediska simulace ekvivalentem il2. Ano, bude mit lepsi grafiku, lepsi efekty, vsechno se to bude lesknout, ale zase skoncime na tom, ze bude jedno letadlo jako druhe. Castecne proto, aby ten bezny franta mohl sednout do kazdeho latadla a sestrelit pet nepratel bez premysleni (coz je cil tvurcu), castecne proto, rozdily mezi letadly (funkcni rozdily!) nepujde realizovat kvuli chybejicim ovladacim prvkum. Ono to do sebe zapada dobre, kdyz nechceme delat slozitou hru, staci nam par pevne danych klaves, ale zavira to dvere moznostem v budoucnu.
Jeste dodatek, klikaci kokpit se samozrejme da pouzivat v boji. Kdo zkousel BS, vi, ze se to da i pri letu mezi stromy par metru nad zemi. A druha vec, tenhle simulator vyjde za dva roky, +-. To je dlouha doba. Tou dobou uz treba bude mit kazdy druhy prodany notebook touchscreenovy display. Jak to pak bude s tim, zde vyzdvihovanym, "immersion", kdyz budeme hledat pismenko uprostred klavesnice, abychom zmackli tlacitko uprostred obrazu?
LesniHU napsal:
No a ja, po precteni tech ruznych oficialnich prohlaseni rikam, ze novy simulator bude z hlediska simulace ekvivalentem il2. Ano, bude mit lepsi grafiku, lepsi efekty, vsechno se to bude lesknout, ale zase skoncime na tom, ze bude jedno letadlo jako druhe.
Tohle přesně mě napadlo taky. Bude to IL2 1946 v novém a kvalitnějším kabátě. Ale uvidíme.... já bych zbytečně nepředbíhal.
Chlapci pesimisti, lítáte ROF? Asi ne, tak napíšu pár slov.
Všechny letadla se startují stiskem E (jo až tak snadné to je).
Některý z nich mají
- Ovládání chladiče
- Ovládání směsi
- Ovládání výškového plynu
- Blip switch
Tedy vesměs opravdu pár čudlíků na ovládání. Navíc ty letadla nemají skoro žádné přístroje a krom páky už tam opravdu nic není. Jsou tedy všechny stejné? No to rozhodně ne. Je to přesně naopak. Každé z nich je velmi svébytné. Každé z nich se chová ve vzduchu jinak. Každé tropí jiné vylomeniny. A s každým se lítá jiná taktika. A tu musí jeden přizpůsobovat podle toho, co má protivník.
Komu chybí klikatelný kokpit doporučuju jediné, založte si firmu na vývoj her a pusťte se do projektu toho pořádného flight simulátoru. Až spíchnete něco, co se podařilo prodat, přijďte poklábosit na forum.
Běžný Franta by samozřejmě měl prodělat výcvik (nejlépe několikaměsíční, možná v rámci realismu několikaletý) aby zvládl své komplexní letadlo které je úplně jiné než ostatní, na svém notebooku s touchscreenem a mohl sestřelovat s přemýšlením (a pohrdat ergonomií). Pokud se k tomu tedy dostane...
Pak má na výběr misi s airstartem (za jejíž provedení by se styděla hra z roku 1980) proti AI provozující pilotáž na úrovni průměrné améby na mapě jejíž okraje jsou vidět na obzoru (pokud možno na mapě která nemá s akcí nic společného, ideálně Bodenplatte na Kavkaze).
A samozřejmě ještě může letět online. Když během týdne odlétá dva tréningy a o weekendu se dostaví do akce, pokud ho tam náhodou pustí protože je málo "volných slotů." Na třicátém osmém zaheslovaném foru už se registroval automaticky. A pokud má velké štěstí může využít veřejného serveru kde je vždy spousta sedmi lidí, všichni na té straně kde jsou lepší letadla.
A za tohle by měl běžný Franta dát maximálně 45 dolarů ani o dolar víc. A vyžadovat DX11!
Upravil/a WT_Horrido dne 17-12-2012 08:15
Rumcajsi, Zero v Ilovi se chová také jinak než P-39
a Lesník je z DT
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Horri, bavíme se o simu, který plánují nejdříve na rok 2014 ? Nebo o čem to tu teď píšeš ?
A dle tvého rozboru - jak běžný Franta má vědět, že jsou letadla, která se zpomalují tím, že za letu vypínáš motor ?? Jak má běžný Franta vědět, že letadlo je vybavené kompresorem a ten se v určité výšce musí zapnout ? Jak má vědět, že "tohle" letadlo letí takhle a nemůže se s ním "takhle" proti tamtomu letadlu ?
Pověz mi Horri, jak dlouho se zabýváš ty leteckou tematikou, že jsi pak schopen rozpoznat tuten dvojplošník od tamtoho, abys věděl, co je to zač a na čí straně letí.
Odporuješ si "volnýma slotama" a "spoustou sedmi lidí" (což ani není pravda a sám to dobře víš)...
A znovu se ptám (ta otázka byla totiž především směřována na tebe) - jak by měl vypadat letecký simulátor z WWII v roce 2014 ?
Dost z vás tu nadává na Ila, ale vždyť vy toho stařičkého Ila vlastně stále chcete, jen v omalovánkovatějších barvách.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Dokud se nenaučíme debatovat s respektem k názoru druhého a s tím, že chceme diskutovat a ne ty druhé jen srát, zesměšňovat, že nepotřebujeme za každou cenu prosadit svůj názor, vnutit ho jiným, tak to tu bude vypadat jak na pískovišti, kde si děti šlapou po bábovičkách.
Škoda, spoustu lidí zde má co říct.
P.S. Rumcajsi, drtivá většina z nás tu létá RoF i CoD. Myslím, že všichni těšíme i na BoS. To nemá s pesimismem nic společného.
P.P.S. Hu, zdravím.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Mne je uplne jedno ci vyvojari spravia zakladne stroje 'full click' alebo ala IL2.
Chcel som len poukzat na to, ze si myslim ze existuje model, ktory vie uspokojit 'skoro vsetkych'.
Zoberme si Third Party a FS. Kedy vysiel napr FS2004? Hmmm.. tie roky zase.. 2003. A ako dlho funguju Third Party okolo FS ktore dlhodobo chrlia lietadla na urovni trenazerov a im to dodnes zaraba? Napr spominany A2A ktory od dob FS2004 produkuje stroje that could be flown “by the book”.
A to ze FS si zaklada na tom ze je 'PC trenazerom' nie je vyhovorka. Nikto nenuti Third Party vyvijat lietadla na urovni trenazerov. Aj DCS sa od LOCKONu posunul do role 'trenazeru' ale pripravovane Third Party addony nemusia dosahovat tuto uroven. Ani samotny FC3 tejto urovne nedosahuje.
Je to o tom, ze tieto simy si takuto komunitu zakaznikov okolo seba vypestovali. A aj CLOD si uz urcite stihol par takychto zakaznikov ziskat.
Tak si potom myslim, ze je tam pristor. Zoberme si online store ala ROF, Third Party podporu ala DCS a pokial sa najdu zakaznici co to zapalatia (napr kickstarter), tak mozme dodavat stroje do daneho simulatoru jak na beziacom pase, inak povedane jak do FS.
Samozrejme vsetko sa to odvija od solidneho zakladu, ktory musi byt. A myslim si ze Digital Nature engine tym solidnym zakladom moze byt.
Viem, ze predbieham, ale bolo by to dost super, keby k podpore Third Party vyvojari 7771C nakoniec pristupili. Tak by si nakoniec danu offline kampan mohol zaletet clovek po stalceni 'E' alebo clovek co stravi 5min startovanim. A takyto by sa kludne mohli potom stretnut online. A vsetci by boli spokojni. DCS k tomuto myslim smeruje.
Snad sa toho raz dockame aj na poli WWI(I). A mozno sa len caka, ci stojate vody rozburi hodena rukavica v podobe DCS P51.
( pojdem sa spytat na ofikos forum IL2, snad odpovedia v piatok )
PS: osobne si myslim, ze by nebolo od veci, keby sa spravil stroj s nejakou zlozitejsou startovacou procedurou a bez klikatelneho kokpitu. Sak klavesnica (+joy) ma dost tlacitok aby tu proceduru pokryla. A mat vytlaceny chcek list tiez nie je problem.
Mozno by to chcelo vyskusat spravit v IL21946 v ramci nejakeho modu. HISTOMOD od fr ako spominal Hoper s niecim takym uz zacal.
Upravil/a 313_Nevo dne 17-12-2012 09:39
Mimochodem ví se, kdy bude v DCS k mání vedle mustanga i jiné éro z WWII?
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
autodeath napsal:
Zas takovej duvod k jasotu to zatim neni. Kazde odstraneni casti simulujici realne deje je zjednoduseni ve smyslu ostraneni prvku, ktery jsme ochotni sledovat a modelovat => krok zpet ve smyslu cesty k cili 'simulator valky'. Jasat nad nad takovymi ukroky mi prijde ... jak to napsat, aby mi to tady cibule neprejel cernou fixou ... skromne.
Interaktivni kokpit neni dulezity z hlediska toho, zda se po nem da ci neda smejdit mysi, ale z hlediska toho,zda jsou jednotlive ovladaci prvky a systemy modelovane a jaky maji vliv na dalsi modelovany deje. Smysl maji. Velitel tanku v tankovem simulatoru napojenem na vycvikovy simulator velitelstvi praporu by moc nadseny nebyl, kdyby mu v ramci vycviku vedeni boje osadkou tanku ovladaci prvky jeho tankovyho druzstva scvrkly na tlacitka 'Start', 'Vpravo', 'Vlevo', 'Vpred', 'Stuj', 'Vzad' s argumentaci, ze z hlediska praporu jsou jeho velici akce marginalni.
Sice chapu, ze kazdy z nas povazuje to svy simulovany letadelko za superstroj rozhodujici valky, ale z hlediska vysledku skutecnych valek je ta jeji letecka cast marginalni. Pokud se tady deklaruje, ze novy sim nebude mit modelovanou interakci leteckych operaci s pozemnimi operaceni, ktery budou zase odbyty jakymisi mlhave definovanymi 'cili', je to jednoznacne krok zpet. I kdyz chapu, ze se spousta lidicek rada serve nad temito parodiemi pozemnich operaci ve stejnych rvackach, v nichz se stastne mydli nejake to desetileti, ovsem v novem kabate, ale to nemeni nic na faktu, ze jediny projekt, ktery se aspon nejak cestne snazi vyrovnat s problematikou simulace valky, i pro pristich par let zustava staricky WWIIOL. Pokud ty deklarovane cile budou realizovany, pak jasat nad takovou bidou je znakem opravdu vyvinuteho centra skromnosti.
Apropo, naplacat 13 stran o projektu, o nemz jsou informace ponejvice spekulativni povahy a pri tom vyuzit to jako prima zaminku k rozdeleni se do smecek, ktery se vzajemne neposlouchaji, postekavaji a zerou, je vzhledem k tomu, jak mala je skupina milovniku simulaci, smesne ... nejspis neco divnyho se slovanskou povahou ... diskuze neslouzi k tomu, aby se vzajemne pozvymenovaly nazory, ale jako vitana bojova arena pro ega...
zas na par mesicu *howgh*
Tomuhle tak trochu nerozumím. Je-li interaktivní kokpit známkou kvalitní simulace (pokud samozřejmě daná akce vyvolá odpovídající reakci), pak je na tom WWIIOL hodně, ale opravdu hodně špatně. Interaktivní kokpit v ní totiž není a jednotlivé akce se navíc dají "fixlovat". Například plynulé/vícestupňové nastavení klapek u jakéhokoli letadla, nastavení trimu na ovládacích plochách kde nebylo možné, atd.
WWIIOL exceluje, nebo spíš excelovalo, v celkové simulaci válčiště. Možnost zažít válku v pohybu na mapě o rozloze řekněme 200x300km, kde všechny pozemní, námořní, vzdušné cíle jsou živý hráči je do dnešních dnů neopakovatelná. Bohužel tento přístup vyžaduje komunitu hráčů dostatečně širokou, aby během primetimů bylo na serveru nejlépe alespoň 800-1000 lidí. To se bohužel dělo naposledy kolem roku 2005. Jakmile počet hráčů na serveru klesl na 100-200 během špičky, celá simulace šla do kopru a začalo to spíš připomínat válku nindžů. Ono jaksi, když se 150 lidí začne nahánět na pěti místech, každé o rozloze řekněme 5x5km nemá to se simulací války moc společného.
Z hlediska komplexnosti je opravdu zajímavé porovnat CLOD a ROF.
Provovnejme třeba startování Hurricanu a spadu XIII.
Hurricane
nastavit žaluzie chladiče
nastavit bohatost směsy paliva
nastavit správnou nádrž
zapnout magneta
zmáčknout na klávesnici tlačítko pro start motoru
zahřát motor
Spad XIII
nastavit žaluzie chladiče
nastavit bohatost směsy paliva
zmáčknout na klávesnici tlačítko pro start motoru
zahřát motor
rozdíl je v tom že v ROF nezapínám magneta a nádrž
Jaký to má dopad na realističnost.
Zapínání magnet - dle mého názoru žádný. Je to jen pro dobrý pocit hráče že teda udělal nějaký úkon.
Přepínání nádrží - toto je podstatné. U letadel která měla více nádrží bylo nutné je používat ve správném sledu aby byla např. zachována poloha těžiště v povoleném rozssahu. Ale tvůrci BOS zatím neřekli že to tam nebude.
Proto si myslím že je zbytečné "dopředu stahovat kalhoty když brod je ještě daleko" a bát se že BOS bude arkáda málo simulující realitu. On toho ROF umí docela hodně už teď.
313_Nevo napsal:...
PS: osobne si myslim, ze by nebolo od veci, keby sa spravil stroj s nejakou zlozitejsou startovacou procedurou a bez klikatelneho kokpitu. Sak klavesnica (+joy) ma dost tlacitok aby tu proceduru pokryla. A mat vytlaceny chcek list tiez nie je problem.
Mozno by to chcelo vyskusat spravit v IL21946 v ramci nejakeho modu. HISTOMOD od fr ako spominal Hoper s niecim takym uz zacal.
Pust si DCS Black Shark, nebo A-10 a nemusíš čekat až to někdo implementuje do Ila. Ka-50 má startovací proceduru tuším 60ti krokovou. A-10C je na tom podobně jen ještě hůř v tom smyslu, že člověk musí pravidelně čekat na synchronizování INS, GPS, nahrání detailů letového plánu do palubního počítače, informací o podvěšených zbraních a podobných věcí. Celkově to zabere kolem 15minut. I pokud lítáš denně ten samý stroj je to docela fuška to zvládnout. Ať už máš checklist, nebo ne.
Zvládat tohle za jeden večer u 3-4 odlišných strojů, s odlišným uspořádáním kabiny, odlišnými kroky je totální hloupost. 99,99% lidí, kteří budou hrát WWII sim, něco takového přeskočí klávesovou zkratkou, která celou sekvenci projede za ně, nebo to rovnou nastaví v settings jako volbu start s "oživeným" strojem.
Btw. Tým kolem DCS vydává jedno pilotovatelné letadlo za 1-2roky. To opravdu není cesta, kterou by komunita hráčů WWII letadel byla ochotna akceptovat, natož zaplatit.
PS: Na začátku roku jsem sérii DCS létal docela dost. Podrobnost simulace je úžasná, mně osobně se líbí, ale herní komunita je bohužel jiného názoru. Pokaždé, když jsem se během 3 měsíců pokoušel připojit na online, bylo mezi 8-10 večer na všech serverech tak 20 lidí. A to ještě když byl hodně "narvanej" den. Navíc začasto rozlezlý na několika různých serverech. Pro online hraní je DCS zkrátka bohužel nepoužitelný.
Upravil/a Pragr dne 17-12-2012 11:15
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.