LEON napsal:
Mé osobní pravidlo - Nedělej ostatním to, co nechceš aby ostatní dělali Tobě.
S tím můžu souhlasit, jenže je to taky tak trochu utopie. Někdy se to prostě semele, že i já začnu střílet po letounu, kterému nejde motor, pilot je těžce zraněn apd. Prostě v zápalu hry to člověk občas přehlédne. Ale na druhou stranu jsou vyhlášení lupiči a loupežníci(nic proti Rumcajs, náhodná shoda), kteří prostě před ty tvoje kolomety vletí, i když je jasný že soupeř už neunikne.
Navíc, jakou může mít člověk radost z chudáka rozstřílenýho na zemi, to není žádný duel, adrealin, kvůli tomu ROF přece nehraju...
Velkou. Kolikrát jsme narazili na enemáka v dvousedadláku, který jen tak sedí na louce a sleduje nás přes mířidla kulometu?
Když už jsme u toho: Která poloha páčky chladiče u Albíka V je "otevřeno"? Ne že bych to nějak extra potřeboval - pára za mnou není ať mám páčku vepředu či vzadu (asi zkušenosti z dřívějších simů že to nepřetěžuju).
A mch, včera jsem byl na TS (i ve hře, ale ne na Syndikátech - na nějakém tréningáči - nejde mi to), na kanále RoF, protože do kanálu CK se (logicky) nedostanu.
K debatě o hádchór kontra arkáda: Přiznám se, že kdyby na serveru byly pohledy zvenčí, ani bych to nevěděl. Nevím ani kde a jak se zapínají. A také to považuji za arkádu.
Co se týče ikon, mám na to tento úhel pohledu (a je mch stejný už od doby co jsem začal lítat šturma): Každý máme jiný počál. Máme také jiný monitor. Máme hru, která rozhodně nezobrazuje letadla na obloze tak dobře, jak dobře je vidět v reálu. A konečně máme někteří brejle (vč. mě) a díky tomu by nás k válečnému letectvu nevzali.
Mám za to, že rozdíly v PC + monitoru jsou takové, že je (pro hru, nikoli pro skutečnou válku) zapotřebí něčeho, co nám zobrazení tak nějak zglajchšaltuje, a tím vytvoří aspoň trošku sparavedlivé podmínky. Jde o hru. Ne o válku. Takže jsem pro ikony. Protože ty se zobrazují všem stejně, podle nastavení serveru či samotné hry. A nepovažuji je za arkádu, protože když vlezu do reálného letadla, tak vidím i co mají lidičkové dole na talíři. Ve hrách vidím h**o. Tak max tři pixely v rohu obrazovky - a to je málo.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
je to možná nespravedlivé
ale jako třeba v rpg mě štve když se na mě řítí v temné kobce skřet který má nad hlavou nápis - skřet L23 HP260
u FPS (třeba red orchestra)
plížím se za rusa ulicema stalingradu a najednou z druhé strany mě přepadne banda skopčáků s cedulkama - hans, franta, ada ...
to samé u let. simulátorů když na mě ze slunce vyletí tečka s nápisem BF-109F Rum_cizozemský
prostě mě to připádá divný a kazí mě to požitek ze hry
real let: hele co to letí vedle nás to je čmelák
ne to bude nějaký veterán z první světový maj tu někde sraz
to se mě nezdá
nevidíš ty divný křídla
ti říkám to je čmelák
...
tady věž pardubice pozor cesno z kurzu 273 se kvám blíží vrtulník záchrané služby
Třeba poměrně často se vyskytne potřeba vysvětlit nováčkům význam světlic. Přicházejí na Syndikáty a rozčilují se, "přeci jsem vystřelil zelenou světlici, jak to že po mě střílíte?!". Pak přijde jinej a myslí si, že když vystřelí bílou, má volnou cestu domů. Nebo oranžovou, že jako přistává a tedy se po něm nemá střílet. Tak jim svorně říkáme, že význam světlice je bez ohledu na barvy stejný "Podívej se sem, když jsem přítel, pomoz mi, když nepřítel, sundej mě". Někteří jsou chápaví a podruhé se již nezeptají. Jiní jsou také chápaví, ale mají z toho málem infarkt, že na Full Real serveru se nevyskytují rytíři nebes podle knížek o Vinnetouovi. Osobně střílím do posledního náboje, pokud mám jen podezření na to, že předemnou je někdo z PL1, nebo UA. Bohužel nejčastěji mám před hledím Coque, Gnome Omega, či jiné poctivé dříče. U jmenovaných je mi už naopak blbé, když se zase napíšou. Ne snad proto, že bych byl gentleman, ale přeci jen je mi jasné, že zejména ti dva jmenovaní lítají ty SE5 ve stylu "Šla Maruška pro jahody a náhodou potkala 12 dědečků" a že je asi děsně štvu.
LEON napsal:
Mé osobní pravidlo - Nedělej ostatním to, co nechceš aby ostatní dělali Tobě. Navíc, jakou může mít člověk radost z chudáka rozstřílenýho na zemi, to není žádný duel, adrealin, kvůli tomu ROF přece nehraju...
WT_Horrido napsal:
Boelcke jednou poškodil kormidla francouzského Voisinu. Letadlo přestalo padat a Boelcke se vracel k druhému útoku, když ke svému úžasu spatřil, jak pozorovatel vylezl na křídlo, aby pochroumaný stroj vyvážil. Boelcke chvíli přemýšlel o bezbrannosti francouzského stroje, ale pak se přiblížil na krátkou vzdálenost, zastřelil pilota a stroj poslal k zemi.
„Vznešená romantičnost vzdušného válčení vyniká zřejmě na tištěné stránce mnohem výrazněji, než tomu bylo ve skutečné praxi.“ William E. Johns autor Bigglese.
Na druhou stranu je ROF jen hra, takže chování těch kteří se v ní "realizují" je trošinku směšné
Pri cteni Boelckeho deniku jsem narazil na stejnou prihodu, ale s jinym koncem. Boelcke se rozhodoval jestli ho ma dorazit nebo ne a nakonec ho odehnalo jine letadlo.
313_OTU_oblak napsal:
Nevo - doplním jen, že stačí vzpomenout na Sabura Sakaie, který po souboji s wildcatem za heslem "to je válka" po chvíli souběžného letu jej poslal do vody, i když by vyřízen.
Příkladů je víc...ale paradoxně, najdou se i dobré. třeba gabreski s rozstříleným thunderboltem při návratu potkal nepřítele, ale ten jej nechal odletět.
problém je v tom, že Sakai byl Japonec a ti neměli vzdávající se nepřátele moc rádi
a druhý problém byl Nišizawa, který spoustě "sestřeleným" letadlům "zamával" a oni pak ještě dokázali doletět domů a přistát...
a když jsi uváděl ty paradoxní případy, klidně jsi mohl zůstat u toho Sakae a zmínit příběh se sirotkama ;)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
WT_Horrido napsal:
Boelcke jednou poškodil kormidla francouzského Voisinu. Letadlo přestalo padat a Boelcke se vracel k druhému útoku, když ke svému úžasu spatřil, jak pozorovatel vylezl na křídlo, aby pochroumaný stroj vyvážil. Boelcke chvíli přemýšlel o bezbrannosti francouzského stroje, ale pak se přiblížil na krátkou vzdálenost, zastřelil pilota a stroj poslal k zemi.
„Vznešená romantičnost vzdušného válčení vyniká zřejmě na tištěné stránce mnohem výrazněji, než tomu bylo ve skutečné praxi.“ William E. Johns autor Bigglese.
Na druhou stranu je ROF jen hra, takže chování těch kteří se v ní "realizují" je trošinku směšné
Pri cteni Boelckeho deniku jsem narazil na stejnou prihodu, ale s jinym koncem. Boelcke se rozhodoval jestli ho ma dorazit nebo ne a nakonec ho odehnalo jine letadlo.
[url=http://www.amazon.com/gp/product/B0082X3Q7Q?ie=UTF8&ref=oce_digital
]Zdroj - Held in de Lucht[/url]
No on tam píše že i když viděl střelce na křídle vystřelil na pilota a až potom ho zahnal jiný frantík. V knize je cudně napsáno, že Voisin nakonec spadl. Zda přičiněním střelby na pilota je otázka... Ale střílel.
Upravil/a WT_Horrido dne 02-11-2012 20:32
TozziFan napsal:
...A doprovod poškozeného soupeře k jeho frontě? Utopie.
V dobách Red Baronu 3D se toto opravdu na velkých on-line turnajích letek stávalo. Dokonce byl tento bod včleňován i do pravidel letek. V dnešních podmínkách v ROF se to bohužel zdá jako věc z naprosto jiného světa...
TozziFan napsal:
LEON napsal:
Navíc, jakou může mít člověk radost z chudáka rozstřílenýho na zemi, to není žádný duel, adrealin, kvůli tomu ROF přece nehraju...
Velkou. Kolikrát jsme narazili na enemáka v dvousedadláku, který jen tak sedí na louce a sleduje nás přes mířidla kulometu?
Rozstřílený dvousedadlák stojící na čumáku na zemi už těžko někam doletí a svůj cíl už tedy nesplní. Proto se raději od něj otočím a letím vyhlížet nějakého létajícího nepřítele. Konec konců dvousedadlák zabodlý do země se už určitě někomu ve statistikách ,,připsal" takže další střelba je stejně jen plýtvání municí a zbytečně se akorát vystavím tomu zkrvácenýmu joudovi v zadním střelci, kterej stejně ze země ohrozí akorát tak ty, co ho jdou zprasit, nikoho jinýho...
alfik napsal:
...
Mám za to, že rozdíly v PC + monitoru jsou takové, že je (pro hru, nikoli pro skutečnou válku) zapotřebí něčeho, co nám zobrazení tak nějak zglajchšaltuje, a tím vytvoří aspoň trošku sparavedlivé podmínky. Jde o hru. Ne o válku. Takže jsem pro ikony. Protože ty se zobrazují všem stejně, podle nastavení serveru či samotné hry. A nepovažuji je za arkádu, protože když vlezu do reálného letadla, tak vidím i co mají lidičkové dole na talíři. Ve hrách vidím h**o. Tak max tři pixely v rohu obrazovky - a to je málo.
A ty myslíš, že všichni piloti za války snad měli naprosto stejný zrak? Některým dokonce občas cáknul do ksichtu na brejle z motoru olej a to podle mě mělo na viditelnost větší vliv, než rozdíl mezi 24" a 20" LCD u nás hráčů Ikony nad letadly akorát mrší dojem ze simulátoru, to plně souhlasím s 313_123, snad ještě tak v nějakým WoWku nebo podobným Fantasy MMO RPG...
Upravil/a LEON dne 02-11-2012 21:56
WT_Horrido napsal:
Boelcke jednou poškodil kormidla francouzského Voisinu. Letadlo přestalo padat a Boelcke se vracel k druhému útoku, když ke svému úžasu spatřil, jak pozorovatel vylezl na křídlo, aby pochroumaný stroj vyvážil. Boelcke chvíli přemýšlel o bezbrannosti francouzského stroje, ale pak se přiblížil na krátkou vzdálenost, zastřelil pilota a stroj poslal k zemi.
„Vznešená romantičnost vzdušného válčení vyniká zřejmě na tištěné stránce mnohem výrazněji, než tomu bylo ve skutečné praxi.“ William E. Johns autor Bigglese.
Na druhou stranu je ROF jen hra, takže chování těch kteří se v ní "realizují" je trošinku směšné
Pri cteni Boelckeho deniku jsem narazil na stejnou prihodu, ale s jinym koncem. Boelcke se rozhodoval jestli ho ma dorazit nebo ne a nakonec ho odehnalo jine letadlo.
[url=http://www.amazon.com/gp/product/B0082X3Q7Q?ie=UTF8&ref=oce_digital
]Zdroj - Held in de Lucht[/url]
No on tam píše že i když viděl střelce na křídle vystřelil na pilota a až potom ho zahnal jiný frantík. V knize je cudně napsáno, že Voisin nakonec spadl. Zda přičiněním střelby na pilota je otázka... Ale střílel.
Dohledal jsem, znova precetl a mas pravdu. Strilel.
313_OTU_oblak napsal:
Nevo - doplním jen, že stačí vzpomenout na Sabura Sakaie, který po souboji s wildcatem za heslem "to je válka" po chvíli souběžného letu jej poslal do vody, i když by vyřízen.
Příkladů je víc...ale paradoxně, najdou se i dobré. třeba gabreski s rozstříleným thunderboltem při návratu potkal nepřítele, ale ten jej nechal odletět.
problém je v tom, že Sakai byl Japonec a ti neměli vzdávající se nepřátele moc rádi
a druhý problém byl Nišizawa, který spoustě "sestřeleným" letadlům "zamával" a oni pak ještě dokázali doletět domů a přistát...
a když jsi uváděl ty paradoxní případy, klidně jsi mohl zůstat u toho Sakae a zmínit příběh se sirotkama
připomeň mi to, už je to dlouho co jsem to četl...
Hoper napsal:
a když jsi uváděl ty paradoxní případy, klidně jsi mohl zůstat u toho Sakae a zmínit příběh se sirotkama
připomeň mi to, už je to dlouho co jsem to četl...
nebylo to v knížce, četl jsem to někde na webu - útočil na nějaký dopravák, ale zjistil, že z okýnek na něj vyděšeně civí jeptišky a malé děti
tak je nechal být
x let po válce pak někdo z USA zjišťoval, kdo je to tenkrát nechal být a údajně to byl právě Saburo (a jeho piloti)
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Dovolím si sem dát přepis z moc hezké knihy Triumf a tragedie. Autoři Miloš Šedivý a Valerij Dymič
Je to sice off topic, ale je to taky o dětech a přesile.
… 17. prosince 1941 se u 154. IAP přihodila další událost, která stojí za zaznamenání. Velitel letky kapitan Petr Andrejevič Piljutov sám doprovázel devět dopravních letadel Li-2, které odvážely děti z obleženého Leningradu. Těsně před letem bylo letiště Plechanovo napadeno německými Bf-110, které na zemi poškodili tři Tomahawky, které byly se strojem kapitana Piljutova připraveny ke startu. Nízká oblačnost skýtala naději, že let proběhne nepozorován, zjistit nízkoletící dopravní Li – 2 bylo poměrně obtížné. Letci III./JG 54 byli však na skupin sovětských strojů navedeny naprosto přesně. Osamoceného sovětského stíhacího stroje P – 40C, který letěl těsně pod mraky si ani nevšimli. Německé Bf – 109F letěly v roztažené sestavě tří dvojic a na vedoucího poslední dvojice Piljutov zaútočil. Messerschmitt začal hořet a ostatní němečtí letci se rozletěli. To, že se v letadlech přepravovalo tři sta dětí mělo na na psychiku sovětského letce velký vliv. Polkovnik aviacii Piljutov později vzpomínal, že „pustit Me-109 k dopravním letadlům jsem prostě nemohl“. Tato představa ovlivnila i celý průběh dalšího boje. Protivník se rozhodl potrestat opovážlivce, který jej napadl, a upustil od pronásledování dopravních strojů. V manévrovacím boji v zatáčkách však byl Tomahawk podstatně lepší než německé Bf 109F a osamocený sovětský stroj se ukázal jako tvrdý protivník. Vertikální manévr s ohledem na nízkou oblačnost němečtí letci nemohli použít. Piljutov při čelním útoku ještě sestřelil další Bf 109F, přesila však byla příliš velká – byl raněn do ramene a levé ruky. Takto zraněn vydržel bojovat ještě dalších 15 minut a byl raněn podruhé. Nouzově přistál na ledě Ladožského jezera, kde před ním přistály jím poškozené německé stroje. Dopravní Li-2 byly tou dobou již v hlubokém sovětském týlu …
Upravil/a jirik dne 03-11-2012 18:36
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.