Saburo napsal:
To Nevo :
palivové výpary mají mimochodem teplotu bodu vzplanutí ještě daleko nižší... google, google...
Ale po několika minutách letu s vypnutým motorem dojde zcela překvapivě k ochlazení bloku motoru i motorových instalací vinou prodícího vzduch a díky tomuto chlanému vzduche se tato instalace i nadále ochlazuje.
Tudíž beru oheň a případnou proměnu letounu na teplo a světlo krátce po poškození motoru, ale nějak mi to hlave nebere po několika minutách letu s vypnutým motorem.
Něco mi říká, že šturm nesimuluje závady elektroinstalace (zkrat...atd), které by za určitých okolností mohly vést k zažehnutí požáru.
Mám spíše pocit, že je defaultně nasavený čas, kdy má motor po určitém druhu poškození chytnout a nebere ohled na to jestli je stále v činosti, nebo ne.
taky si to myslim, ale nevidel bych jako hlavni problem zrovna k reseni, celkem bezpecne poznam kdy mi motor cadi cernym horlavym kourem a radeji rychle hopsam ci nouzove sedam...
spis jsou dulezitejsi veci k oprave
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
Ok. Saldy, to zakřivení skla si myslím, že může být jedním z problémů. Tempesťácká bublina je podle fotografií vypouklá opravdu řádně a mám jisté pochyby, že je tato vypouklost někde dokonale zakreslena, přístupná a tudíž zohledněna. Přitom to je to gró výhledu letadel Tempest, Spit,... Fotografie překrytů jsou více než výmluvné!
Náročnost otáčení by byla super věc, ale nejprve bych rád aby bylo v pořádku otáčení aspoň při vodorovném letu konstantní rychlostí .
Napr aj tie veci ako oprava kokpitov, 'neodsunutelnych' odsuvatelnych prekrytov. Nejaky moder by toto mohol zvladnut (a ked nie som moder, poskusim niekoho na to ukecat ).
Viem ze je tazke namodelovt cely stroj, ktory by odpovedal pozadovanej kvalite na oficialny patch. Ale sak existuju 'franken planes' ci ako sa to vola. Aj tako by sa dalo hadam cosi opravit. Napr zoberem model SpitaV zo Sturma, zoberem model Sifajra zo Sturma a odsuvatelnu kabinu zo Sifajra skusim napasovat na SpitV,....
Tak natoto rovno zabudni , franken nikdy....vies ako urobili vokes pre Hurika??? Tak , ze vo vnutri Hurikana je cely nos zo spita aj s filtrom.....
Robo, prosimte, jak je to s vlivem velikosti pilota na omezeni pohybu hlavy v letadle. Pripadne je pilot korektne velkej? Kdyz kouknu na zaber vnejsi kamery a srovnam podle fotek na netu, tak mi pripada, ze hlava pilota (a mozna cely pilot) je o neco vetsi nez na fotkach (dokonce i vuci te pancerove desce, ktera ma teda spravne rozmery, vypada hlava moc velka). Ale to je jen subjektivni dojem, nerikam, ze to tak je. Kdyz uz Marasek dela velkej rozbor situace, tak aby se to kdyztak taky zohlednilo, pokud to ma vliv. Ze by to umoznilo jeste vetsi rozsah 6dof do stran, bez pripadneho pronikani hlavy sklem atd.
311_Vont napsal:
Nevím jestli to sem už někdo psal, či se to řešilo někde jinde, ale nedá mi nenapsat, aby se někdo zamyslel nad tím co se děje obecně u všech velkejch bombrů když je trefí 20/30 mm granát do křídla.
V součastnosti v UP je to tak, že po zásahu křídla se B-17 všechny verze, B-24 atd. se převrátí o 90°C podél osy ať už se letí na levelu nebo to máte v ruce. Nicméně mi to přijde sakra přitažený za vlasy. PMám pocit, že je to nastavené stejně jako zásah flakem 88 mm.
Toto sa relativne nedavno riesilo (a vyriesilo v DT patchi).
lochness napsal:
Robo, prosimte, jak je to s vlivem velikosti pilota na omezeni pohybu hlavy v letadle. Pripadne je pilot korektne velkej? Kdyz kouknu na zaber vnejsi kamery a srovnam podle fotek na netu, tak mi pripada, ze hlava pilota (a mozna cely pilot) je o neco vetsi nez na fotkach (dokonce i vuci te pancerove desce, ktera ma teda spravne rozmery, vypada hlava moc velka). Ale to je jen subjektivni dojem, nerikam, ze to tak je. Kdyz uz Marasek dela velkej rozbor situace, tak aby se to kdyztak taky zohlednilo, pokud to ma vliv. Ze by to umoznilo jeste vetsi rozsah 6dof do stran, bez pripadneho pronikani hlavy sklem atd.
Pohlad zvonku asi az tak velmi nevadi. Je tam zopar takych proporcnych podivnosti, ale vcelku moze byt... Ten model je tusim +- korektne velky, mozno magot vie kolko 'meria' Il-2 pajko v 3d maxe, ja neviem. To ale nijako nesuvisi s pohladom pilota z kokpitu. Kokpit lietadla je uplne samostatny 3d model (oproti vonkajsiemu 3d modelu), pricom samozrejme casti sa prelinaju, t.j. z kokpitu vidis von na kridlo, a to je ozajstne kridlo tvojho vonkajsieho modelu. No a v tom kokpite je v priestore umiestneny objekt (predstav si ho ako bod), ktory sluzi ako kamera. Kazdy kokpit ma tie kamery 2, na kazdy pohlad jednu (normalny posed a pohlad cez zameriavac). No a od pozicie tejto kamery v priestore kokpitu zavisi, co virtualny pilot vidi. tento bod nema nic spolocne s proporciami 3d modelu pilotika v lietadle.
Je zrejme, ake trable s tym suvisia - ten bod je v strede priestoru a ma za nasledok kyklopiu optiku (s tym sa neda na PC urobit nic). Vramci 6DoF sa potom moze bod od 4.11 naklanat, pricom tento pohyb je pre kazdy kokpit limitovany individualne podla tvaru kabiny a vobec, vychodiskovej pozicie. Ked povolis privela pohybu zo strany na stranu, sice sa mozes obzriet, ale ten bod uz trci cez sklo kabiny von a je to vidiet. Pamatate sa ako bolo vidno v Cobre vzadu kus kabiny skla? Takze take daco. Takze 6DoF je v Tempeste v 4.11.1 posunuty o 3cm navyse na kazdu stranu. 3cm je aj dost, vid Maraskova studia. Je to o cosi lepsie, ale stale to nie je ono.
Dalsi pokus bol posunut bod smerom vpred s tym, ze mozno len bol prilis blizko tej doske pri pohlade vzad a teda nemal dost priestoru. Aj ked som bod posunul tak, ze bol pri pohlade vpred uz ocividne za primeranou poziciou, tak sa vyhlad vzad vobec nezlepsil.
Je to chyba rovnaka ako zameriavac Bf 109,, ktory sa neda v hre pouzit zazmurenim oka, ta percepcia priestoru je taka aka je a nenasiel som sposob, ako to vyriesit. S tym Tempestom som stravil par hodin roboty tak mi ani neskusajte tvrdit, ze nepocuvam a neuznavam, ze to je debilne. Ved ja ten sim lietam a chcem vidiet vzad kua! P-47 detto.
310_Pip napsal:taky si to myslim, ale nevidel bych jako hlavni problem zrovna k reseni, celkem bezpecne poznam kdy mi motor cadi cernym horlavym kourem a radeji rychle hopsam ci nouzove sedam...
spis jsou dulezitejsi veci k oprave
Ano Pipe, toto ma vytrvalo serie uz cca od roku 2001. Ako naveky dymiaca Kobra, Olegoles a podobne pikosky
Lochnessi, k tvé poznámce mám něco ze svého pokusu: protože nemám přesné rozměry pancéřové desky (běžně dostupných materiálů se nedá úplně držet, stačí pak porovnat s fotografiemi), volil jsem pro finální měření desku o 11cm větší než je šířka mojí hlavy! Pokud by byla deska o něco užší, což předpokládám, odchylka měření byla zanedbatelná. Pokud by byla ještě širší, nastával by problém výhledu při dotažených pásech "na krev". Piloti, dle jejich zpráv, si takto dotahovali pásy převážně pouze při nouzovém přistání a i v boji převážně popisují, jak při různých manévrech doslova visí na popruhách a nohách pevně zaklesnutých v pedálech.
Nejdůležitější je tedy dle mého názoru a výsledku pokusu velikost mezery mezi deskou a překrytem. Při absolutně dotažených pásech mně stačila 10cm mezera k tomu, abych viděl pomyslnou směrovku již 1m za zády! Při uvolněných pásech stačila mezera pouhých 8cm.
Protože jsem tedy manipuloval i s velikostí desky, výsledný efekt by měl být shodný, jako bych měnil velikost hlavy k jednomu rozměru desky. Přitom odchylky měření byly zanedbatelné.
Tedy: ani velikost desky, ani velikost pilota, ale mezera mezi deskou a kabinou je dle mého stále stěžejní.
Co se týká celkového pohybu pilota v reálu, určitě bude mít i průměrně velký pilot podstatně větší problém s pohybem třeba v Bfku, než hodně velký pilot třeba v Tempestu.
Podle jakých pravidel tohle vše funguje ve hře netuším a ani by mne to nezajímalo, nebýt té nespravedlnosti spáchané na výhledu z mého miláška. Posuzuji vše podle toho, jak se mi co zdá přirozené, logické, historicky logické a ve shodě s tím, co nám zanechali přímí aktéři - fakta a svědectví. Toto se snažím dát dohromady a poskytnout profíkům aby se s tím lépe porvali.
ja bych mal do 4.13 iba 2 priania:
1) aby DT fungovali dalej ako doteraz a držím im palce
2) aby se dohodli modeři a DT a sjednotili komunitu.
tolko moje priania.
Dík borci
Robo a Marasek - rgr. Me napadla trivialni idea, ze by prave pohyb hlavy v kokpitu, respektive to jak blizko ke sklu se hlava priblizi (aniz by prosla sklem, jak Robo upozornuje - limity 6dof) a tudiz i vychozi bod, odkud kyklopi oko nakukuje za desku, zavisel na fyzicke velikosti pilotika (jakoze v kokpitu je modelovana cela hlava s jednim okem). A tedy jsem usoudil, ze mozna vetsi velikost, nez je odpovidajici realnemu cloveku pri zachovani realneho rozmeru kokpitu, mohla zpusobit, ze se proste oko nedostane do stejne pozice, jako kdyz realny pilot otocil hlavou. Jak rikam, byla to trivialni myslenka. Anzto nejsem 3dgrafik, nemel jsem tuseni, jak je to modelovane (nedokazu si ani predstavit, proc a v cem je to v Tempestu jine od relativne podobeho FW190, kde je dozadu videt extremne dobre).
Rozhodne jsem nechtel nic namitat proti tobe Robo, tak nejak jsem pochopil, ze tady nepises jen ideje, nybrz vysledky prace. Jen jsem chtel pomoct. Nekdy jabko spadne i na nejvetsiho vola a muze prispet k reseni problemu. Ale uz mlcim
Upravil/a lochness dne 20-04-2012 22:38
co som to tu placal o tych stopovkach Fw bol zli prklad najhorsie je na tom I-16 ked vas nahana I-16 alebo Cajka , Chato a rozpali sa po vas tak to je skvor starwars nez ww2 samozrejme plati to u vsedckych lietadlach co maju gulomet skas .....
PS hral som teda vela leteckych hier z ww2 a tak farebne stopovky som nasiel len v IL-2
lochness napsal:Rozhodne jsem nechtel nic namitat proti tobe Robo, tak nejak jsem pochopil, ze tady nepises jen ideje, nybrz vysledky prace. Jen jsem chtel pomoct. Nekdy jabko spadne i na nejvetsiho vola a muze prispet k reseni problemu. Ale uz mlcim
nie nie Lochu, to som tak ani nahodou nebral a tvoj vstup si velmi vazim Ja som sa len snazil vysvetlit, ze ako to vobec funguje a preco sa mi to zatial nepodarilo nejak normalne vylepsit, aj ked som nad tym problemom stravil isty cas. Takychto chybiek s poziciou pilota je v hre viac (dFrog ma zasobuje, daktore sa pomaly riesia, na ine nie je cas, resp. nie su take akutne). Hocijake navrhy su dobre navrhy.
Marasek napsal:
Co se týká celkového pohybu pilota v reálu, určitě bude mít i průměrně velký pilot podstatně větší problém s pohybem třeba v Bfku, než hodně velký pilot třeba v Tempestu .
S celkovým pohybem určitě, s otáčením to ale bude podobné.
Souhlasím, že velmi zásadní je prostor, kam pilot může ještě strčit hlavu (prostor mezi deskou a sklem). Každý centimetřík navíc se počítá. Neméně důležité jsou ale i slepé úhly, které dělá samotná opěrka. V letadle se totiž opravdu nedá počítat s extra otáčením a vykláněním - kdo někdy seděl přikurtovaný v sedačce, nohy natažené na pedálech, břišní (!!!) pásy dotažené, padák na zádech/pod zadkem, jistě potvrdí. Mimochodem ramenní pásy, které se obvykle nechávají volnější (krom přistání...co kdyby), omezují především pohyb dopředu, samotné otáčení či vyklánění těla spíše méně.
Třeba ( ) Fw 190 má opravdu hodně úzkou opěrku (tak akorát na hlavu + kousíček rezerva) pilotovi tak výhled téměř nedokáže zastínit. Sami se ale můžete podívat, jak se ve Šturmovi zhorší výhled u Fw 190 s vypouklým překrytem (třeba A-8 vs. A-9) - a to je ta pozdější deska mohutnější opravdu o málo. I to málo je ale dost, aby to udělalo při identickém pilotovi rozdíl - mírně se zúží prostor mezi sklem a deskou a zároveň se zvětší vzdálenost mezi středem a vnější stranou opěrky. A to se pohybujeme stále v řádu jednotek centimetrů.
Co se dle mého názoru dá (a mělo by) udělat, je povolit vyšší boční pohyb v kombinaci s posunutím posedu dopředu, tedy přesně to, s čím experimentuje Robo.
Loch napsal:
(nedokazu si ani predstavit, proc a v cem je to v Tempestu jine od relativne podobeho FW190, kde je dozadu videt extremne dobre)
Především výrazně užší pancéřová deska u Fw 190.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 20-04-2012 23:42
saldy napsal:
Nemělo by se namodelovat i zkreslení výhledu v důsledku zakřivení takového skla? A třeba i to, že otočení pilota za sebe mohlo být fyzicky docela náročné?
Vzhledem k tomu, ze pilot je pevne pripoutanej, je nejaky vykukovani zpoza desky dost nerealny. Neotocis se, protoze ti v tom brani pripoutany opacny rameno, takze ten pohyb(rotace) tela do strany je minimalni a mel by byt bran na zretel. Dulezitejsi velikost vlastni pancerovy desky, nez to kolik je mista mezi deskou a kabinou, protoze se tak daleko abys za ni uplne videl nevyklonis pokud si nepovolis pasy, coz nekteri piloti sice delali, ale nebyla to kvuli bezpecnosti bezna praxe.
Edit: Fucida to napsal o neco driv. Jen ty rameni pasy si pri "for fun" litani povolit muzes, pri bojovym litani s velkym pretizenim(pozitivni-negativni G) to hadam asi tak snadny nebude.
Upravil/a Mech dne 20-04-2012 23:59
Fuči, k tomu porovnání výhledu u Tempesta a FW - němečtí testovací piloti si pochvalovali vynikající výhled z kořistního Tempestu a to samozřejmě i dozadu. Máš pocit, že výhled z Tempestu v Il2 je opravdu vynikající?
Další otázka do placu chytrolínů - létali testovací piloti neukurtovaní, že si mohli tento výhled pochvalovat a že podobné řešení doporučovali do výroby i ostatních typů (Spit XVI, XIV a vlastně veškerá poválečná konstrukce) ?
Já se dokážu smířit s tím, že je prostě výhled dozadu horší, než v běžném bombardéru, ale ať mě nikdo nekrmí tím, že je tpo tak vlastně správně
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
Napr aj tie veci ako oprava kokpitov, 'neodsunutelnych' odsuvatelnych prekrytov. Nejaky moder by toto mohol zvladnut (a ked nie som moder, poskusim niekoho na to ukecat ).
Viem ze je tazke namodelovt cely stroj, ktory by odpovedal pozadovanej kvalite na oficialny patch. Ale sak existuju 'franken planes' ci ako sa to vola. Aj tako by sa dalo hadam cosi opravit. Napr zoberem model SpitaV zo Sturma, zoberem model Sifajra zo Sturma a odsuvatelnu kabinu zo Sifajra skusim napasovat na SpitV, alebo ak len kabina nepasuje, tak cely kus trupu alebo tak cosi.
Takto nejak poriesit aj napr tie chybne budiky, alebo ja neviem este co...
Tohle samozřejmě jde, u externálu je to bez problému, tam je kabina zvlášť (kvůli animaci odhozu kabiny při výskoku pilota) a tudíž by stačilo v javě přidat animaci odsouvání. Model kokpitu už kryt kabiny zvlášť nemá a tudíž by se musel předělávat. Tady je škoda že se na to nemyslelo když se kokpity upravovaly pro 6dof.
Upravil/a Stoupa dne 21-04-2012 00:18
radko1111 napsal:
co som to tu placal o tych stopovkach Fw bol zli prklad najhorsie je na tom I-16 ked vas nahana I-16 alebo Cajka , Chato a rozpali sa po vas tak to je skvor starwars nez ww2 samozrejme plati to u vsedckych lietadlach co maju gulomet skas .....
nevim co vsechno si hral (ja toho hral taky dost a stopovky meli vetsinou jednu barvu bo se s tim grafici neparali), ale v tech hrach asi nebylo tolik letadel s tolika druhy zbrani a naboju, co kdyz ty stopovky opravdu takovou barvu meli?
Priklad trochu bokem, borec co lital v NAMu s vrtulnikem popisoval jak v noci poznavali pozice jednotek podle stopovek, zelene z M16 a cervene z AK, to mas jenom dve strany a uz dve barvy, ted se mrkni kolik stran/narodu mas ve sturmovi...
radko1111 napsal:
PS hral som teda vela leteckych hier z ww2 a tak farebne stopovky som nasiel len v IL-2
imho by to paradoxne mel byt jeste vetsi starwars nez to ted je, ted maji ty stopovky (hlavne kulometne, ty kanonove vypadaji zhruba jako to co tu nekdo postoval z ww2) podobu takove kapky a co sem koukal na videa tak ty stopovky byly spis jenom cary.... (proste jak to ma clod, akorat jinak obarvit)
barvy bych nechal, pokud teda nejsou nekde vylozene spatne...
dotaz na DT: jednu dobu sem pouzival mod, cca 3 male soubory ktere delali ty koure stopovek 3d, misto tech dlouhych car, a vypadalo to moc dobre (pokud clovek nestrilel z hurrika, tam pres kour nic nevidel, ale to by nemel byt problem upravit) neuvazuje se o necem podobnem?
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.