No,pro ty ,kdo se nezůčastnil trošku obrazem z útoku bílé 19+ :
Pro zmatení nepřátelských střelců útočím na zádech - první zteč.
[img]http://img393.imageshack.us/img393/8812/19rk7.jpg[/img] is not a valid Image.
Před druhou ztečí nerušeně nastoupávám tak o 1k nad bombery :
[img]http://img140.imageshack.us/img140/6527/19iipk5.jpg[/img] is not a valid Image.
Útočím na "kvaltu" na pravý přední bomber :
[img]http://img393.imageshack.us/img393/3381/19iiixy5.jpg[/img] is not a valid Image.
Stavím foka na ucho a v zatáčce solím sousední B-17 ... to nešlo odmítnout a hlavně to nešlo netrefit :
[img]http://img140.imageshack.us/img140/4765/19iiiiyw8.jpg[/img] is not a valid Image.
Chuděra :
[img]http://img393.imageshack.us/img393/8899/19iiiiiwj4.jpg[/img] is not a valid Image.
Já s Mustafou za prdelí ( kdo byl bílá 03 ..přiznejte se ) ,bez budíků a se smokem z motoru beru roha ... ale to jsem už nefotil
Upravil/a 1stCL_PETRAS dne 09-05-2008 12:16
a pokud budete na svém radaru trvat i na dále, můžeme tvrdit, že jako předvoj letěly Mosquita s "plíškama" a hlásná služba je oblbnutá zastíracíma náletama
Nebo je tlusťoch pošle nad Plzeň stíhat vlastní letadla.
Hoper napsal:
v první řadě - ta cifra čtverečních km nevím jestli je správně ale vem si, za jak dlouho prolítneš v pomyslném čtverci po úhlopříčce. I kdyby ses měl plazit nějakých 300km/h...
Ta cifra je správně. Si to klidně přepočítej Po úhlopříčce přeletíš jeden čtverec v 9000 m v Fw 190 A-9 tamní maximální rychlostí (630 km/h) cca za 80 vteřin. Pokud by letěly jen 300 km/h, pak je to rovných 170 vteřin. Ale mám za to, že takhle pomalu se v té výšce snad ani Fw 190 plazit nedokáže. To už je moc blízko pádovky.
Nejvzdálenější cíle se nacházely cca 115 km od sebe. Focke-Wulf letící udržitelnou rychlostí 550 km/h ji přeletí za 12 minut 20 vteřin.
-červení se budou rodit v levém rohu
Ano, pak odletí mimo mapu, kam to mají asi tak 30 vteřin a letí kam se jim za chce..neohrožováni LW
-pravděpodobně budou vidět kondenzačky, minimálně doprovodu, na dost velkou vzdálenost
Ne - kondenzačky jsou vidět snad na vzdálenost do nějakých 5 - 10 km. Nebo je na takhle krátkou vzdálenost ukazuje jen moje grafická karta? Teď jsem si to ještě znovu raději ověřoval. Každopádně formace B17 je vidět na mnohem větší vzdálenost díky samotným dotům. Ty jsou vidět dokonce ve vzdálenosti lehce přes 10 km.
-nás je 16 na docela velkou flákotu - musíme být rozhození po dvojicích, ale ne moc daleko od sebe - až dvojice objeví svaz (alespoň jeden), svolá na něj další nejbližší odpovídající počet dvojic (3 nebo všechny zbylé)
Samozřejmě. Ale tohle je taková samozřejmost, že to snad ani nemusíš psát, ne? Když je k chránění 6 cílů, tak se nějak nepočítá, že vše poletí v chumlu. Vychází to na necelé tři stroje na cíl.
počítá se se dvěma náletama (minimálně) -> nepoletí jeden let 3 hodiny
Ale může se letět hodinu a půl. Což stačí na přelet délky mapy snad na třikrát a dává to tedy absolutní volnost
-> pokud se mapa opouští v rozích a oni nesmí před cílem točit, jak asi poletí ? ...
No, asi vše budu muset rovnou psát 2x. Jak už jsem říkal:
LW měla v briefingu oznámeno, že nesmí létat mimo mapu a dostala seznam šestice cílů, rozmístěných na celkové ploše 3500 km2. K tomu měla k dispozici 16 letadel. Modří neměli informace o tom, že by se mapa dala opouštět pouze v rozích, neměli informace o příletových kurzech ani o výšce letu.
Luftwaffe nevěděla nic o pravidlech, která omezovala červené a která by mohla pomoct právě u LW k nějakému plánování "a logickému stopování". Tudíž žádné takovéhle plány nemohly proběhnout. Prostě to v briefingu nebylo. Změna kurzu po odhozu je historicky zcela korektní záležitost. LW se nemohla dovtípit, že bombardéry mají nadiktováno letět rovně a netočit.
tady ti už dál radit nebudu, je možnost, že se to poletí třebas ještě jednou.
No vzhledem k tomu, že jsi ještě vůbec nic neporadil (rozhodně nic, co není úplnou samozřejmostí), tak by ses o to pokusit i mohl.
- pokud bude čas, zaútočit ve větším počtu -> pak by možná šlo provést i dva útoky po sobě pokud ne, nezbývá než zaútočit jen jednou a mazat dolů, aby se uteklo coveru -> z toho, co jsem psal výše o směru příletu, lze vyvodit i směr odletu (červení nebudou zbytečně točit kolečko nad minimálně flakama...) -> lze vyvodit, kam poslat rychlejší letadla na čelní útok -> pak je možnost zaútočit i podruhé
a až pak zdrhat domů
Útok zepředu je standardní a jediný relativně bezpečný typ útoku. Ano, může se to povést i zezadu, pokud je rychlost vysoká, letoun nemusí svaz dotahovat - viz. Petras. Ale u obojeho je podmínkou, aby útočící stíhači byli alespoň trochu na správném místě. Čehož v této akci mohlo být docíleno do značné míry pouze dílem náhody a ne plánování. Operativní změny plánů byly komplikované díky výše zmíněným faktům spojujících absurdní výšku letu bomberů a zcela nulové informovanosti LW.
jinak - docela si stěžujete na absenci radaru nebo hlásné služby
nepopírám, že to je to pro vás v tomto smyslu těžší, ale osobně mám za to, že se tímto způsobem simulují klamné a rušivé nálety na jiné cíle, než je ten hlavní a jak už jsem psal před tím, nemůžete mít přeci dán svaz přímo pod nos, abyste si pak mohli jen střílet...a pokud budete na svém radaru trvat i na dále, můžeme tvrdit, že jako předvoj letěly Mosquita s "plíškama" a hlásná služba je oblbnutá zastíracíma náletama
Cože? Window před denním náletem koncem roku 1944?
Jediné, co absence radaru simuluje, je výpadek proudu v celé Říši. Asi "včera" Mosquita dostala všechny elektrárny i záložní generátory
"Turbovo okienko pilotáže jsem" četl, opravdu pěkné počtení...ale stejně si pořád myslim, že drtivá příspěvků je psaná o ničem. Nejsem znalec historie ani takticko technických dat; mě stačí chytnout joy a zapomenu i na rodinu, ale tušim, že v roce 44 jsme my "temná strana" byly stejně nahraný. Ať už po technický stránce, přes početní stavy a hlavně po stránce zkušenostní...takže jestli to chcete mít real, Vy všichni starý šturmovnici běžte k červeným a ja si dojdu pro spolubojovníky před školní jídelnu(doufám, že mám dost tatranek)
Upravil/a TozziFan dne 09-05-2008 10:10
- jsi k nám schovívavý ;)
- chtěl bys je snad rozstřílet ještě během formování svazu ? ;)
-
- mno, chceš tu radit, tak nevím, co je samozřejmé a co ne ;)
- pokud sis nevšiml, startovalo se v určité letové hladině a bombardovalo se v jiné. Poněkud rozdílnější. Nastoupání nám trvalo nějakou dobu, takže mapu jsme obletět "snad třikrát" nemohli.
- to, že jsme mapu mohli opouštět jen v rozích, byl mínus pro nás. Pro vás to znamenalo, že budeme na mapě o kus déle (nemohli jsme vzít mapu shora dolů a pak hned frnk...)
- vzhledem k tomu, že nám dané cíle byly mmj v E1, I7 a M7, daly se tyto při troše přemýšlení vyloučit jako málo pravděpodobné - při Lekkově plánování se myslí na obě strany
Zbývají tedy tři cíle v I4,C5 a pak ten "náš". C5 je plonkový, Pokud budou bombery kroužit v levém horním rohu mapy kvůli nastoupání, ustálí se zaměřovač před příletem cíli ?...
I4 a L3 - vcelku blízko sebe, uprostřed mapy. V rámci dvou letů pravděpodobné, že nepřiletí od JZ nebo J - bude třeba rozmístit stíhače severně od Berlína až někam k F/O - je to osm dvojic na jedenáct čtverců
nejpomalejší letadla nejblíže k předpokládanému cíli, FW, letící 550, můžou být klidně dál
dalo se tedy hlídkovat na rozmezí 7-8, po objevení svazu se stíhači měli sletět k jejich ústupové trase - stíhači, dle histerična, většinou neútočili nad vlastníma flakama...
- cože jsi myslel tou absurdní výškou letu bomberů ??
- jistě, specielně kvůli tobě, abys věděl, proč se ti svaz neservíruje přímo pod nos
A jedna technická - kolik jsi věnoval přípravě času ? Kdy jsi začal (začali jste) plánovat a přemýšlet ?
Přemýšleli jste ? Plánovali ? Nebo zas jen čekali, že se vám nahlásíme, vy si nastoupáte, zastřílíte a půjdete domů po dobře vykonané práci ?
Jo ty vlastně píšeš, že jste měli tak málo info, že jste se na to úplně vybodli...
Tudíž žádné takovéhle plány nemohly proběhnout
Proč ses tedy neozval před tím ?
Je smutné, že nejen že hrozí, že budou červení lítat v německých bomberech aby tyto byly obsazené, ale červení budou muset i za modré plánovat a přemýšlet...
Když už ti tu dávám rady - až se ti příště při přemýšlení nad plánováním bude zdát, že je akce pro modré nesplnitelná, ozvi se včas - před akcí. Případně se zeptej autora, jestli jsi ho dobře pochopil.
Nebo holt pak buď zticha. Také to tak už dělám u jedné připravované akce. Ač se mi tam spousta věci nezdá a jen doufám, že to autor s náma myslí dobře.
a ad
Změna kurzu po odhozu je historicky zcela korektní záležitost. LW se nemohla dovtípit, že bombardéry mají nadiktováno letět rovně a netočit.
- tím točit bylo myšleno, že pokud přiletím od SZ, nebudu v blízkosti Berlína točit na "malém" poloměru návratový kurz JZ, abych byl co nejdelší dobu v dosahu flaků a stíhačů. Bombery ve formaci létají krapet jinak, než stíhači ve volné sestavě, někdy se na to koukni na nějakém ntrk.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
1stCL_PETRAS napsal:
...
Před druhou ztečí nerušeně nastoupávám tak o 1k nad bombery :
...
Petras si nerušeně nastoupává, zatímco ostatní vzrušeně hledají kde je svaz :))
Hele, Fuči, tys v tu dobu byl taky vzrušenej ? ;) :))
Teď vážněji - jako první nás našli Me-210 ?
Kdo nás nenašel nebo neměl šanci doletět vůbec ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Petrasi ta chuděra byla už tak vyhuntovaná od Punkeyho že pomalu ani nereagovala na povely pilota Odstřelil mi motor,zapálil nádrž,táhnul sem za sebou dým jak na čarodějnicích.Cuděra Punkey mě pořádně osolil ,v klidu nastoupal a dostal od Permonových střelců do motoru.Asi byl taky do křupava než vyskočil
myslím že je čas aj na nejaký flejmovací príspevok aj odo mna.
kedže moja učasť bola vo hviezdach a kedže mne je jedno za aku stranu letím, do príprav tejto misie som sa nezapájal.
takže dakujem Lekkovi ,za to že ma vôbec zobral, lebo tieto špeciálky vyžaduju dôkladnu prípravu a tréning.
Kedže bol nedostatok pilotov B17 išiel som do bombera.
pilot B17.
Po rozchode na vlastné kanaly v TS som sa stal pilotom B17. No konečne , poriadne lietadlo pre poriadneho chlapa. Ale po chvíli počuvania a zvyšuceho sa môjho krvného tlaku, som tak trochu vybuchol (klasika) a išiel som za Lekkov vybaviť , čo bolo nevybavené. B17 nemali totiž ani šajnu, kde ako prečo s kým za kým pred kým.
Velké Obrovské Ništ. Po rýchlostom brífingu s Lekkom som sa ustavil dočasným diktátorom, lebo tu nastal "klasický redácky bordel a anarchia". Ustanovil som zostavu , velitela B17 a hned sa aj zbavil velenia. Nosím smolu , takže velitelom ani náhodou, všetci by ste v B17 zomreli. takto mali aspon nejaku šancu.
pri rozdelovaní , som spravil jednu obrovsku chybu, čo nás stála krásny zážitok a ohrozila celu skupinu i operáciu. Občas robím chybu a čítam aj bluácke príspevky ohladom ich schopniostí poradiť si s B17 ala FW190.
Vzhladom na hrubé precenenie schopností enemies, aj ked vzhladom na výškovu hladinu v ktorej sa letelo ich šanca bola menšia ako obvykle som ukecal chlapov v B17, že lepšie bude vziať 75% paliva. nabuduce zoberiem sestričky od červeného kríža.
Prišli sme o zážitok z písania. viac ako 7km sme nevytiahli a tým pádom sme boli v hladine , kde fw190, Bf210 a Bf109 maj velvmi dobré vlastnosti.
týmto sa všetkým pilotom v B17 ospravedlnujem.
1. To Lekk: to že sa rozkazy niekde zabudli , to sa stáva.
Ale nabuduce, prosím, žiadna demokracia, treba určiť velitela skupiny a basta. ten bude mať zodpovednosť. Na jedného človeka organizovať takuto špeciálku je toho vela.
Let.
Aj ked sme mali možnosť letieť mino mapy, tuto ( mne trochu vadiacu vec) sme velmi nevyužili. Formovali sme sa mimo mapy, to áno, ale let do bojovej zony prebiehal poždlž/na hranici mapy. Takže možnosť zachytenia stíhačmi od LW bola.
Let vo formácii.
Ako už som viac krát povedal, let v zostave bombarderov vyžaduje narozdiel od letu v stíhačky poriadny a dlhodobý tréning. Ak letíte v stíhačke, dodržiavať odstup cca 200-300m , je to ideálne. U Bombardérov vzdialenost 100 je katastrofa. Prvá trojka bola v pohode, skusený, elitní piloti, maju v bomberoch dost nalietaného , jednotka z hviezdičkou. Druhá trojka ( i moja maličkosť) , strašné, ideálne pre zostrel, čo sa aj stalo.
Bombardovanie.
Ak sa niečo ku*ví, tak da to zku*ví ešte viac. Stala sa nepodhopitelná vec. Nielen že sme sa nedokázali sustrediť ale dokonca niektorí piloti začali bombardovať samostatne, každý sám za seba. išlo ma je*nuť, čo sa dialo.
Znova apelujem na trénigy. lietať v stíhačke je easy. už i moja 7-ročná neter má na svojom konte dvoch onnline experten.
Bombardéra, nech už su v akokolvek množstve vo skupine, musia konať ako jedno jediné lietadlo. Manévre, zostava, bombardovanie ako jedno jediné lietadlo ako jeden celok, jeden team. Letieť sám, bombardovať sám, to je tak vhodné na DF.
defenzíva.
kedže , všetká tá naša príprava bola ad hot, vela vecí sa zabudlo , nedotiahlo do konca. Záchytné body, body sustredenia, záložný plán, volacie znaky, opravné trasy, atd, nič. Utok dvoch Fw190 (konečne nejaký poriadny piloti, Salute! ) prebiehal v ich réžii. naše straty boli spôsobené len našou nedisciplinovanostou, minimom trénnigu, nik nevedel čo robiť po odbombardovaní. Najväšou chybou bolo to, ze sme neboli schopní dodržať základnu stanovu pre let bombardérov. Jeden za všetkých a všetci za jedného a to v jednej formácii. Jeden B17 server vykoplo a tým zdezorientovalo ceký team. Druhý tažko poškodený, vybuchol po horení paliva. Dva dalšie ťažko poškodené.
Všetko padá na naše hlavy, nezodpovednosť, nekázen.
Boli sme roztahaní ako husi.
Chvála bohu za stíhačov, ktorí prišli aj ked neskoro. ( neviem ale mám pocit, že vtom rýchlom briefingu som kecal na zlý kanál), neviem.
Z hlásenia obrany B17 a spolupráce so stíhačkami :jeden Fw190 uhorel a jeden poškodený.
Ustup.
anarchia. po odbombardovaní nastala nemilá vec. Neviem ale z briefiengu (po hlase) sme mali točiť na 250. Točili sme na 120.
demokracia je krásna vec ale v bitke je na hovno. ospravednujem sa všetkým , je pravdepodobné ýe stave trošku nervoznom, som použil zvýšený hlas i negentlmenské slová. Ospravedlnujem sa ak som sa v tomto mýlil. takže zmena kurzu na 270 pozdlž mapy ,teda cez celu mapu.
Nechcel som počuvať priblblé kecy bluákov, že sme vyšli z mapy na východe, tak sme to riskovali cez celu mapu. vdaka obetavým doprovodným stíhačkám, (asi samé nevedeli , čo sa deje) sme tuto najrizikovejšiu čast letu prežili bez straty. Strácali sme výšku.
Druhý let.
kedže ráno skoro stávam , druhý let som neplánoval. Ale možnosť že si zalietame vo velkej formáciiB24, to som si nechcel nechať ujsť a hovoriť si , že som to zmeškal len preto , aby som mohol v Lousiane kopať sračky. Tu sa ospravedlnujem , zase som vtom strese spravil prvotnu chybu. takže vypukol pekný chaos, ktorý by sa dal vzládnuť ,keby do toho neprišlo vykopávanie a lagovanie pilotov. Sledujete niekoho vo formácii, lenže ten je v lagu (a pritom letíme rovno) a snažit sustrediť ostatných je márna.
vykopnutý medzi poslednými.
Zhodnotenie:
Ako pilot B17 , mi chýbalo jedno jediné. Pristávanie s B17.
Lekk, je to dobrý nápad, ale chcelo by to nejako poriešiť s pristávaním. ide tu o zhodnotenie.
Ako pilot.
neuveritelné , ale bavil som sa , napriek samým problémom. A letel by som to znova.
Pre Lekka. ak budeš znovu organiozovať tak daj vedieť , hlásim sa ako prvý , ti pomôcť. ale pozor, mám len šialené( teda reálne-historické) nápady. Kraken a Cutora to môžu potvrdiť pri plánovaní Midway.
Všetko odod mna zamietli .
Celkové zhodnotenie.
Od roku 2005 sme sa ako celá komunita nikam nepohli. Stagnujeme.
Vyhoreli sme. To je škoda. lebo znovu chytám druhý dych.
je vidět, že už jsi starší a rozumnější a máš tudíž ohledy na mé zdraví :)
děkuji
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Tajpan napsal:
...
Zhodnotenie:
Ako pilot B17 , mi chýbalo jedno jediné. Pristávanie s B17.
Lekk, je to dobrý nápad, ale chcelo by to nejako poriešiť s pristávaním. ide tu o zhodnotenie.
...
to přistávání mi také trošku chybělo
šlo by to řešit takovou "frcprc náhražkou" - cca 30-40km za rohy mapy dohodit letiště. Jedno a to samé, jen 4x posazené do odpovídajících souřadnic. Díky vyklesávání by se "doletělo" brzy po opuštění mapy.
Jen by se tím dost navýšil počet objektů - patrně by nestačila jedna dráha, chtělo by to i pojížděčky a stojánky. Udělat to jde, ale je to hafo objektů. A to celé x4 ...
A také by to nebylo těch Hiltošových 400+km od cíle, ale desetkrát méně.
Ovšem s tím, že i tak by nám sedání trvalo 10-15minut - doba, po kterou by se modří celkem nudili...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Rufu napsal:
Petrasi ta chuděra byla už tak vyhuntovaná od Punkeyho že pomalu ani nereagovala na povely pilota Odstřelil mi motor,zapálil nádrž,táhnul sem za sebou dým jak na čarodějnicích.Cuděra Punkey mě pořádně osolil ,v klidu nastoupal a dostal od Permonových střelců do motoru.Asi byl taky do křupava než vyskočil
Punkey snad na motor nedostal, ale dostal na pravý křídlo, z kterýho zbyla jen konstrukce a z ovládání zůstaly jen přetrhaný dráty. Pak jsem omdlel a víc si nepamatuju.
jinak - docela si stěžujete na absenci radaru nebo hlásné služby
nepopírám, že to je to pro vás v tomto smyslu těžší, ale osobně mám za to, že se tímto způsobem simulují klamné a rušivé nálety na jiné cíle, než je ten hlavní a jak už jsem psal před tím, nemůžete mít přeci dán svaz přímo pod nos, abyste si pak mohli jen střílet...a pokud budete na svém radaru trvat i na dále, můžeme tvrdit, že jako předvoj letěly Mosquita s "plíškama" a hlásná služba je oblbnutá zastíracíma náletama
Cože? Window před denním náletem koncem roku 1944?
Urcite, a taky Rope plus Carpet a ostatni rusicky.
jinak - docela si stěžujete na absenci radaru nebo hlásné služby
nepopírám, že to je to pro vás v tomto smyslu těžší, ale osobně mám za to, že se tímto způsobem simulují klamné a rušivé nálety na jiné cíle, než je ten hlavní a jak už jsem psal před tím, nemůžete mít přeci dán svaz přímo pod nos, abyste si pak mohli jen střílet...a pokud budete na svém radaru trvat i na dále, můžeme tvrdit, že jako předvoj letěly Mosquita s "plíškama" a hlásná služba je oblbnutá zastíracíma náletama
Cože? Window před denním náletem koncem roku 1944?
Urcite, a taky Rope plus Carpet a ostatni rusicky.
Tak jistě..proč ne Ale samotný Window v téhle době už asi neměl extra nějak závratně velkou účinnost, ne?
jinak - docela si stěžujete na absenci radaru nebo hlásné služby
nepopírám, že to je to pro vás v tomto smyslu těžší, ale osobně mám za to, že se tímto způsobem simulují klamné a rušivé nálety na jiné cíle, než je ten hlavní a jak už jsem psal před tím, nemůžete mít přeci dán svaz přímo pod nos, abyste si pak mohli jen střílet...a pokud budete na svém radaru trvat i na dále, můžeme tvrdit, že jako předvoj letěly Mosquita s "plíškama" a hlásná služba je oblbnutá zastíracíma náletama
Cože? Window před denním náletem koncem roku 1944?
Urcite, a taky Rope plus Carpet a ostatni rusicky.
Tak jistě..proč ne Ale samotný Window v téhle době už asi neměl extra nějak závratně velkou účinnost, ne?
WINDOW was first used by the RAF in a series of attacks on Hamburg: the first was on the night of 24/25 July 1943, followed in quick succession on 27/28 and 29/30 July. A fourth raid on 2 August was a failure due to a massive thunderstorm over the target. The strips 30 cm long and 1.5 cm wide were being dropped at the rate of a bundle a minute. 2000 of the strips would have appeared to Wurzburg operators as the echo of a heavy bomber. The effect, particularly on the first night, was dramatic. The entire radar system was disrupted. Searchlights were seen to be waving aimlessly; Anti-aircraft fire was hesitant and inaccurate and gave way to barrage fire; German fighter pilots were losing their cool in the general mayhem and the intercepted radio traffic showed the enemy ground controllers were hopelessly confused. 700-800 RAF aircraft dropping WINDOW had created on German radar screens the suggestion of 11,000 bombers about to attack.
The results spoke for themselves. Only 12 aircraft were lost on the first Hamburg raid - just 1.5%. On the second and third raids losses crept up a little - to 17 and 27 aircraft - but still significantly below the previous loss rates. From then on, WINDOW became routine on every flight until the end of the war. It was manufactured in varying dimensions to match different frequencies.
Meli by nejak postupem casu prestat fungovat ? Sacilo je akorat dycky pristrihnout na tu spravnou vlnovou delku.
Taky to nebyla jedina hracka ketou 100 Group mela.
Ostane nemci uznali spojeneckou 'Electronic Supperiority' sami: "The combination of the Pathfinders’ operations, the activities of No. 100 Group, the British advantage in radar, jamming and WINDOW techniques combined with intelligent attacking tactics, as well as the discipline and bravery of the RAF crews, have been remarkable. We had our severe problems in trying to defend Germany in the air."
Teď mám ale na mysli pozemní radary, ne ty letecké, které se s trochou štěstí a dezorientace po probdělé noci nad Kölnem dají ukořistit. Měl jsem za to, že Window chvíli fungovalo, pak zase ne, pak zase jo a pak zase ne..atd. Ale o nějakém úspěšném nasazení tohoto typu rušení za dne jsem moc nečetl. Tak nějak mi přijde, že stíhači LW byli naváděni poměrně kvalitně a k nenalezení cílů zase tak často nedocházelo.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.