XXX_Dazz napsal:
Čučím na to a tak si myslím, že na první navigační pokus je to dost husté
a to si představ, že to omylem po dvou hodinách bloudění najdeš a pak se rozemeleš při přistání .
I mně to přijde docela dost drsné, ale LesniHU tohle umí, tak ví co dělá . Svojí trasu jsem si propočetl na 61 minut + 10 si dávám na nastoupání do přeletové výšky (pro tu jedinou jsem si přepočítal IAS uzly na TAS kilometry )
vůbec sem to ještě neviděl...
vůbec nevím, co se bude dít...
a musím tipovat na formule...
na ktreém TS se sejdeme ?
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Report:
Pilot - 312_strycekFido
Navigator(!) - 1stCL|Hiltos
Trasa Modra 4
Po nabrani preletove vysky nabran kurz. Potize s palubni vysilackou. Po spocitanem case nalezena lod. Vyfotografovana. Hneda dopravnihttp://sweb.cz/hi...ab0000.jpg. Nabran kurz k druhe lodi. Cestou postihl pilota infarkt. Cmoudy pousteny.
První cíl nalezen a rozpoznán jako těžký křižník (vpředu dvě střelecké věže, vzadu jedna). Druhý cíl jsem s největší pravděpodobností přeletěl, protože jsem spočítal, že 21:30 + 13 minut je 21:46. Letadlovka nakonec po dvojí opravě kurzu omylem nalezena. přistání bez potíží. V nádrži mi zbyly cca 3 galony benzinu.
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 08-06-2007 22:37
Lodě nalezeny jako, první obchodní (nebo tanker), druhá nejspíš křižník (v předu dvě a vzadu jedna dělová věž). Netuším jestli jsem se v navigaci nesekl a nechytal jsem lodě o jednu řadu bokem, čili více na západ. Každopádně kurs na letadlovou loď byl dost podobný takže jsem se trefil s posledními zbytky paliva na palubě (budíky ukazovaly 0). Přistání v poho (přistávací hák tentokrát bez poruchy).
P.S. Byla to neskutečná kujvájna Edit: jsem pěkný vůl nýbrž jsem si zapnul nahrávání až 2 min. před přistáním.
Upravil/a XXX_Dazz dne 08-06-2007 22:59
Noram trasa 8 REDS
kurz 360 , kontakt s lodí ,podle času by to měla být BS51(šedá obchodní),
takže pokračuji ještě dál na sever k mé první lodi BS55(šedá obchodní),
přepočítání kurzu na druhej cíl v CA51 ,cestou jsem viděl loď na deváté(hnědá obchodní ?),což jsem usoudil,že je loď v BW55 tak jsem ještě pokračoval v kurzu 110 ale nějak sem to nedal ,
tak jsem si řekl že se vrátím do k lodi v BW 55( tady jsem potkal Dazze ale nechtěl jsem se k němu přidat s tím,že správnej kurz najdu,což byla chyba bo Dazz letadlovku nějakou haluzí našel ikdyž u těch první ani nevěděl jestli našel správně )
a znovu přepočítávám kurz do CA51 (kurz 140 a asi 10 minut přes 5 sektorů) ,ale poté co jsem opět nic nenašel jsem to už nechal na pana příhodu, po náhodných otočkách a dojítí paliva jsem sedl na moře někam do louže.
tak jsem pak zvědav na tu mou čmáranici z logu LesníHu
Upravil/a Noram dne 08-06-2007 22:57
Pánové, omlouvám se ale kvůli pracovnímu vytížení jsem nebyl schopnej se dostavit na zatím žádný trénink takže tímhle přenechávám zodpovědnou pozici navigátora a palubního vypravěče vtipů někomu kdo na to bude mít víc času než já...
Letu zdar!
dopadlo to dle očekávání ;)
paliva sice bylo ještě dost, ale když byl ten trénink, tak jsme si s HeRou zkusili sednutí na vodu, jak nám to půjde...
trasa byla modrá 7
kurz 211° - 162° - 30x°
start cca 20:52
v 21:26 na 3clk jsme uviděli "puntíka" vlevo od nás
devět minut před dalším otočným bodem přelétáme nad další nákladní lodí - beru to tak, že je to naše a točíme na kurz 304° (oprava od původního plánovaného 301°)
ve 21:52 vidíme zřetelně hnědou nákladní loď (bohužel sem si nenapsal na kterém boku, ale řekl bych, že na pravém)
ve 21:55 na 9clk v dálce nákladní loď
ve 22:00 na 3clk další nákladní a v dálce v tom samém směru další tečka
na otočném bodu to patrně nebyla naše, takže jsme byli nějakých ?40km? severněji
od začátku jsme letěli na úsponý režim-nějakých 260km/h -čiliž daleko pomaleji, než ostatní
jelikož se ale již všichni blížili k cíli, zavelel jsem HeRovi zvýšit rychlost a bajvoko nahodil i opravu kurzu
jenže pak jsem začal uvažovat, kde teda jsem - jestli jsme o devět minut minuly svůj cíl, pak jsem byli východně od letadlovky
pokud ne, pak jihozápadně
bylo na mně, abych si vybral správnou variantu, neb ve stanovený čas jsem nad letadlovku nepřiletěli :)
takže jsem nějak zmateně lítali a lítali, až jsem doporučil to nouzové sednutí - paliva bylo ještě dost, ale nechtěl jsem Fučiho zbytečně zdržovat
dosednutí bylo možná rychlé, možná se s bačkorama venku nedá provést - ocitli sme se hlavou dolů
začalo ze mne vytékat (ústy) víno, co jsem pil během letu, takže jsem se rozhodl opustit letadlo a důvěřovat záchranné vestě
omlouvám se HeRovi (a Fučimu), ale příprava byla na joposledníchvíli :( a možná během plánování došlo už hned na začátku k početní chybě
-> bude nějaká obecná domluva pro Valy, v jaké výšce se poletí a jakou rychlostí ?
bude se daná výška nabírat nad místem startu (kroužení) nebo během letu k prvnímu WP (pak se ale bude lišit rychlost) ?
nevím jaké byly ty předcházející tréninky, ale tento byl docela důležitý - navigátoři měli možnost poznat, že to nebude prdel...
je sice pravdou, že bude navigovat (s nejvetší pravděpodobností) k cíli jen jeden, ale i pro cestu zpět se dynamická navigace hodit bude
- MYSLÍM, ŽE BY SE ŠIKNUL JEŠTĚ MINIMÁLNĚ JEDEN TEN SAMÝ TRENINK - ÚČAST DNES BYLA VYLOŽENĚ SLABÁ ...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Report treningu c.2 (zaletene offline):
Lietadlo - A6M5-21
Vzlet bez problemov, let na juh a najdenie lietadlovky tak isto bez problemov. Pristatie asi na 3-4 lano.
Report vcerajsieho navigacneho treningu:
Lietadlo - A6M5-21
Trasa - 8
Vzlet z lietadlovky 20min po starte misie - odchylka od start. pozicie vypocitana ako 15km. Oprava kurzu voci prvemu TP1 na 166°, vzdialenost 144km. Let vo vyske cca 2000 - 2500m, rychlost cca 350km/h. Po 25minutach som usudil, ze som nad TP1, otocil na kurz 297° k TP2. Lod bola zahliadnuta trosku obdalec, co moze znamenat bud ze naozaj nebola v strede sektora, alebo ze som sa netrafil o take 2-3km. Nicmenej na 2.legu som ju takmer nadlietal, a identifikoval ako cervenu nakladnu lod (pravdepodobne tanker). 5:24 min po vydani sa na 2.leg mi padol komp, takze moja put sa skoncila
Dufam ze potom bude k dispozicii nejaky obrazok, ako sme bludili
Strasne me stvou me problemy s pripojenim, ktere me odrizly od akce Ted to zrovna chvili jde.
Moje zkusenosti z letani navigaci a plany jak jsem si predstavoval ze se to poleti:
Po vzletu se stoupa v dohledu sveho svazu. Na trasu se vydate az po dosazeni letove hladiny a preletu nad svym svazem/letadlovkou. Musite si zaznamenat cas. Ze znameho casu, kruzu a rychlosti vasi lodi vite tedy jeji polohu (a tim svou) v okamziku kdy jste se vydali na trat. Celou trat musite letet jednou pevne danou rychlosti. Letovou hladinu jsem pocital mezi 2500 az 3500m. Pro VALa jsem odzkousel, ze je rozumna cestovni rychlost s velkou vydrzi je 290km/h IAS ve 3000m. SBD ve 3000m 280km/h IAS.
Navigator si musi kazdych 5 minut zakreslovat do mapy aktualni pozici. Respektive delat si znacky kde je, protoze v pripade ze zjisti nutnost odchylky, musi na to okamzite reagovat a vedet kde je aby mohl rychle nakreslit caru noveho kurzu.
Jakmile zacnete klickovat, menit rychlost nebo letovou hladinu, jste v haji. Na ty vzdalenosti se okamzite ztratite a nenajdete.
Pri navratu se nesnazte na svou letadlovku trefit presne. Nezvladnete to. Naplanujte si navrat tak, ze skoncite 40km za lodi, otocite tam na kurz jakym jede ona a vite, ze ji mate ve sve predni polosfere. Pokud ji nevidite, predletite ji o 30km (respektive prostor kde ji ocekavate) a zacnete krizovat pod cca 60stupni smerem zpet a divat se do smeru odkud by mela prijet. Krizovat zleva doprava o takovych 20km od pomyslne osy jeji jizdy.
Trat sve letadlovky si nakreslete jako caru do mapy a udelejte si znacky s polohou s rozestupem kazdych 15min at se muzete snadno orientovat kde je a kam mate letet zpet.
Takhle jsem si to planoval ja, dokud mi net neudelal caru pres rozpocet.
jo, to s tím nabráním výšky nad svazem je rozumný
za jedno se aspoň zformuje letka a pak se aspon lépěji dodržuje přeletová rychlost
jen se holt musí pak správně určit poloha poodplutého svazu ;)
ad zakreslování polohy každých 5minut - nad mořem ? bez sextantu ? bez radaru (nebo jiných pomůcek)
pokud máš odchylku, tak buď minimální (vteřinovou) nebo dlouhodobou
a u tý dlouhodobý pak stejnak nevíš, jak dlouho blbě letíš
má to jen ten význam, že máš pak graficky vidět, kde si myslíš že jsi
hmm, což taky ale není k zahození
mno prostě si to měl vymyšlený dobře :D
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Safrik napsal:
Jen tak me napada s tim navratem, co si tak vyzadat navratovy kurz radiem? nez slozite hledat?
startovali jsme z jedné letadlovky a přistávali na jiné
(to víš že jsme to zkoušeli :D)
ed: mno a je to přeci akce o navigování...
Upravil/a Hoper dne 10-06-2007 11:16
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Fuci, LesniHU mozna vi, co dela, ale taky to neumi :-). Kdyby si kreslil caru na mape, zjistil by, ze si spocital kurs o deset stupnu spatne, a to mnohem driv, nez kdyz zkousel najit lod na uplne spatnem miste. Takze ciste analytickou metodu tuzka+papir+logaro+vzorce nemuzu moc doporucit, i kdyz pocitat tim zpusobem neco behem letu je zajimavy zazitek.
No, studenou sprchu mame vsichni za sebou a ted asi neuskodi dat si to jeste jednou, pripadne vickrat. Takze dalsi kolo si dame v UTERY, coz je posledni den, kdy to muzu letet taky (pokud do te doby rozchodim doma internet) a muzu udelat obrazky - pak budu pryc. Pripadny dalsi trenink je na vasi iniciative nebo ne Cutorove ci admiralskem rozkazu.
EDIT: zda se, ze webzdarma ma s svg trochu problemy. Jestli se mi podari protunelovat a rozchodit FTP, nahraju ke stazeni archiv, do te doby vam zbyva jen moznost stahnout si to svg, ulozit na disk, udelat podadresar 'mapy' a do nej stahnout podklad http://lesnihu.wz...acebig.png,
a prohlizet lokalne.
EDIT2: lesnihu.wz.cz/Cor...vigace.zip, stahnout, rozbalit, dvojklik na svg nebo pretahnout do okna weboveho prohlizece.
Upravil/a LesniHU dne 10-06-2007 13:58
Hmmm..tak už je mi jasný, proč jsem druhou loď nenašel . Ona totiž v daném sektoru vůbec nebyla..nejbližší dvě byly shodně vzdálené cca 25km vzdušnou čarou .
LesniHU, ako tak pozeram, tak si nam japoncom pripravil nemilu chybku - nasa startovacia lietadlovka startovala 60km vychodnejsie ako mala!! To sa potom mozme divit, ze nikto netrafil... aj ked to asi nebol jediny problem..
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.