1stCL_Jamamoto napsal:
Moc koukáš na filmy ala Pearl Habor....ono, jedna věc je se umět s letadlem odlepit někam se s ním dopravit a přistát, druhá věc je s ním bojovat...tedy ždímat stroj na maximální hranice svých možností.
opravdu si nedokážu představit spojeneckého důstojníka, který by si lajznul posadit pilota Spita bez jakýchkoliv instrukcí do
P-47 a řekl mu"tak leť"....
"Here's your new Mustangs, boys. You can learn to fly'em on the way to the target. Cheers!" -podplukovnik Don Blakeslee, velitel 4. FG, unor 1944. Pry presvedcil generala Kepnera, ze jednotka bude bojeschopna do 24 hodin po dodani stroju, protoze 'vsichni letali se Spitfiry'.
Rypat do Jamiho musite na urovni .
Nevím sice, jaká akce to byla popřípadě jak dopadla, (zajmalo by mne, jestli ten Untercolonel don Blakeslee po skončení te akce ještě něaké muže měl),ale spíš bych přiivítal nějakou směrnici ohledně přeškolení na nový typ a pod. Mám pocit, že např. i 112. peruť byla přezbrojena z Gladiatorů na P-40 přímo v poli, nicméně i tam se několik týdnů piloti učili s novými stroji vůbec zacházet a bylo hodně nehod, než si vůbec troufli vyletět proti skutečnému nepříteli. A i ten tvůj podplukovník chtěl na tom generálovi 24 hodin, nikoliv 10 minut, či hodinu. Speciálky většinou simulují jeden bojový den, nebo jeho výřez. I kdyby se ten tvůj příklad bral jako standart, i tak je to pořád ještě hodně dlouhá doba....:jamamoto:
Rýpnul jsi sice pěkně, ale zkus to ještě jinak....
CR_PETRAS napsal:
Pánové...tuto debatu bych ukončil slovy : "Je to na naší dohodě " :yes:
presne tak, takze pokud bylo dohodnuto ze pilot x poleti na Tboltu a nemohl se z duvodu ktere nikdo z nas nezpusobil pripojit na jetiste s Tbolty tak sel do spita neb tam se pripojit mohl, behem mise se diky vypadnuti nekolika pilotu letiste s Tbolty uvolnilo tak pote co regulerne pristal se pritem se do predem DOHODNUTEHO Tbolta, neshledavam na tom nic zavadneho natoz nefer!
Snad jedine ze blue muze vadit ze jejich "nepopiratelne vitezstvi" neni neni tak nepopiratelne..
Takže konečně trochu prostoru pro souhrn a zhodnocení:
Pokusím se nezdržovat a napsat to co nejvíce neosobně.
Základní problémy.
Základem teto akce bylo jak už někdo zmínil na TS...rozdíl mezi pozicí modrých a červených. Modří bránili a byli odkázáni hlavně na hlásnou službu..červení utočili a byli odkázání hlavně na časovou synchronizaci a podrobné plánování před akcí.
No a hned tu máme první problém...zatímco modří dodali seznam velitelů jednotlivých skupin..od červených nepřišlo nic..a tudíž jsem považoval napsané Komm na uvodní stránce v roasteru za přijaté. Až potud žádná trága...
problém nastal až v okamžiku kdy jsem ke svému zděšení zjistil, že ěm red vubec neslyší..a jediný kdo reagoval za RED byl Ikar..prostě proto že jsem na ěnj měl přímý kontakt přes nick...no a vzhledem k tomu, že ani blue nereagovali..krom Jamiho..(opět šeptání na nick)..jsem musel první 15 minut v průběhu akce přenastavovat celé šeptání na jedniltivé nicky velitelů. No a tady už se začalo projevovat jiné rozložení velitelů nežli jsem měl..u red...tudíž jediné funkční navigace jsem dostával od Ikara(dokud ho nesejmuli)...a od modrých..kde byli velitelé jasní.
Bohužel díky tomuto jsem se jakožto hlásná služba pro blue totálně znemožnil..a nakonec jsem reagoval na to co vyhodil server do chatu...děsný a sory...Návodčí prostě musí najít svuj grif.
K připomínkám Fučiho..že kdyby nebyl návodčí mimo..atd..musím tě zklamat Fuči...i kdybych byl stoprocentně in..nemohl bych ti zahlásit nic..jelikož Ikar nechal zničit v souladu s rozkazy vaše flaky u Carentanuá..dřív než messie proletěli frontou. Něco jiného pak ale byli flaky ve vnitrozemí..což už byl průser jednoznačně.
Důvodem je skutečně nedostatek systemu pro ohlašování polohy jednotek. Takže pro další akci by měl být připraven jednoduchý soubor pravidel kdy se hlásit co dělám.
System hlášení významných a běžných událostí:
- starty
- přistání
- sestřelení a sestřely
- útoky
- obrana
vše v určitém tvaru (poloha, výška, vektor apod)
Vše by se dalo zachránit jednoduchým povelem sdělte polohu..ovšem při nefunkčním TS (chybném nastavení z mé strany) to byl velký problém. Doporučuji pro příště vytvořit někým schopným exportovatelný profil do TS..kde bude nastavena komunikace pro všechny kanály , obě strany, i brifing kanál pro všechny. Teprve včera jsem se ochytřil o funkci channel pre-def apod.
O hledně kvoty letiště se jednoznačně jednalo o neznalost tvurce mapy..tj moje..tudíž pro příště zkušenost a doporučení probrat mapu s nějakým expertem...bohužel by pak nemohl letět..takže se nám to kapku zamotává...ale i to se nějak dá vyřešit.
Ohledně pravidel jsem rád, že se líbila a byla hratelná. Trochu m mrzí, že jsem vymyslel vymyšlené..resp. navrhoval něco co již bylo otestováno. Nakonec po konzulatci s Ikarem který vlastně nastínil čekačky na refuel apod. se z toho vytvořily nějaké souhrnné časy. Po přečtení pravidel, jak jsi psal Fuči..si myslím, že v jednoduchosti je síla a výměna letadel s čekačkou by mohlo být to pravé jednoduché. Samozřejmě návrh.
Celkově bych akci hodnotil známkou 2-...tj dalo se tomu propadnout..ale rozhodně to muže být lepší. Pro návodčí následovníky mám spoustu nápadů k přemýšlení...a rozhodně doporučuji poslat na akci rodinu na Kanáry:sm8:
Kažsdopádně si myslím, že příprava celé akce návodčím..nebo organizátorem ..by měla být v souladu s obecně lítanými pravidly a předávána v určité podobě(šabloně) což mu velmi usnadní práci a na nic nezapomene. Já jsem např. zcela zapomněl na mapy každé strany pro testování strategií veliteli. a musel jsem narychlo dotvářet.
Pro případné následovníky zde přikládám operační rozkazy pro jednotlivé strany:
BLUE:
Vrchní velení Říše
Berín
15.6.1943
Denní rozkaz č. 145 236-66 pro jednotky dislokované v části Normandie - západ.
OPERACE ZEPPELIN
Typ operace: Defend
Čas startu operace: 7:30
Na přímý rozkaz Vrchního velení - Berlín, proveďte operaci ZEPPELIN.
Situace:
Britové dostávají posily a materiální zabezpečení ze strany USA. Toto zásobování se daří narušovat pouze z části a hrozí, nepřítel brzy dosáhne dostatečné úrovně k zahájení invaze na území Říše. Rušení našich radarů nahrazujeme více méně úspěšně pozemními pozorovateli s přímým napojením na Pozemní kontrolu oblasti. Zpoždění v předávání informací se podařilo zkrátit na 3 minuty. Jako hlavní hrozba se však jeví čím dál tím více předsunuté pozice RAF na ostrově British, odkud je již nyní schopna zasahovat hluboko do území Říše. V rámci přezbrojení jsou navíc v dokách Le Havru shromážděny ponorky jedna vedle druhé a to je příliš lákavý terč i pro jindy opatrnou RAF. Pokud by uspěla je naše nadvláda v Atlantiku ohrožena a následná materiální výpomoc by pro nás katastrofálně posílila pozici Británie. Vůdce nyní bojuje spravedlivý boj na východní frontě a proto je na Vás ochránit západní břehy Velkoněmecké Říše!
Cíl operace:
Zneškodnit veškeré aktivity nepřítele ve vzduchu v linii Carentan-Bayeux-Caen-Le Havre. Obsadit letiště a přilehlé prostory ostrova British. Bránit významná centra logistiky Říše:
- továrnu Daimler-Benz Caen
- Ponorkové doky a opravny v Le Havre
- Velitelství v St.-Lo
Podporovat pozemní operace Wehrmachtu u Carentanu. MAPA v příloze A3.
Způsob provedení:
Neprodyšně uzavřít linii Carentan-Bayeux-Caen-Le Havre a za pomocí pozemních pozorovatelů narušovat a eliminovat veškeré pokusy nepřítele o průnik nad území Říše, následně získat nadvládu ve vzduchu a vzdušným útokem podpořit invazi na ostrov British. Zneškodnit obranu letiště a přilehlých prostor. Po zneškodnění obrany obsadit letiště letmým přistáním min. 2 strojů. Zabránit případnému průlomu u Carentanu a podpořit naše pozemní jednotky.
Určené jednotky:
4 stroje Bf 109 G2 – dislokace letiště St.-Gatien L9.
6 strojů Bf 109 G6 – dislokace letiště St.-Gatien L9, St.-Paul D3.
8 strojů Fw 190 A5 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
2 stroje Fw 190 A6 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Operace vedoucí k získání nadvlády ve vzduchu:
Název: Linie smrti
Typ operace: Defend
Označení: D1
Čas startu operace: 7:30
Určené jednotky:
4 stroje Bf 109 G2 – dislokace letiště St.-Gatien L9.
6 strojů Bf 109 G6 – dislokace letiště St.-Gatien L9, St.-Paul D3.
8 strojů Fw 190 A5 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
2 stroje Fw 190 A6 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
Popis operace:
Eliminace všech vzdušných letů nepřítele na linií Carentan-Bayeux-Caen-Le Havre, pobřežím a důležitými průmyslovými centry. Zvláštní důraz je kladen na eliminaci průzkumných letounů, které sbírají cenné informace o našich obranných pozicích. Samotný směr a provedení průzkumného letu však může velení napovědět kterým cílům věnuje pozornost nepřítel a posílit tak jejich obranu. Proto se zakazuje útočit na průzkumná letadla dříve nežli nasadí zpáteční kurs. Dále se nařizuje sledovat a zaznamenávat trasy průzkumných letounů za účelem následného posílení konkrétních míst obrany vzdušného prostoru Říše. K Point de Hoc se blíží náš konvoj KK15/22 – zajistěte jeho bezpečnost.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dále jsou naplánovány následující operace:
Název: Průzkum
Typ operace: Recon
Označení: R1
Čas startu operace: 7:30
Určené jednotky:
1 stroj Bf 109 G2 – dislokace letiště St.-Gatien L9.
Popis operace:
Proveďte průzkum předsunutého letiště na ostrově British H10.
Zjistěte postavení a počty flaků.
Název: Letiště British
Typ operace: JABO
Označení: J1
Čas startu operace: 9:15
Určené jednotky:
4 stroje Bf 109 G2 – dislokace letiště St.-Gatien L9.
6 strojů Bf 109 G6 – dislokace letiště St.-Gatien L9, St.-Paul D3.
Popis operace:
Napadení a následná eliminace obrany letiště na ostrově British H10. Po zničení obrany provést výsadek a zábor letiště letmým přistáním min. 2 strojů. Bránit případnému následnému pokusu o znovudobytí letiště. Pozice nepřátelské obrany zajistí operace R1.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Název: Průlom u Carentan
Typ operace: JABO
Označení: J2
Čas startu operace: 9:15
Určené jednotky:
8 strojů Fw 190 A5 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
2 stroje Fw 190 A6 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
Popis operace:
JABO nálety u Carentanu eliminovat nepřátelské pozemní jednotky těsně za frontou. Vystříhat se civilních obětí a příliš blízkého poletování u nepřátelské základny ve Valognes A10. Fotodokumentace není.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Název: Doky Le Havre
Typ operace: Defend
Označení: D2
Čas startu operace: 8:15
Určené jednotky:
6 strojů Bf 109 G6 – dislokace letiště St.-Gatien L9, St.-Paul D3.
Popis operace:
Bránit ponorkovou základnu v Le Havre, nepřetržitě hlídkovat proti výškovým útokům. FOTO http://grimreaper...Havre1.jpg-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Název: Pobřeží
Typ operace: Defend
Označení: D3
Čas startu operace: 9:15
Určené jednotky:
2 stroje Fw 190 A6 - dislokace letiště, St.-Paul D3.
Popis operace:
Eliminovat JABO nálety přes pobřeží, bránit dopravní tepny Říše, konvoje, transportní a skladové kapacity. Především překladiště v Cebourg.
FOTO http://grimreaper...bourg2.jpg-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Proveďte výše uvedené rozkazy se ctí a odpovědností. Vůdce na Vás spoléhá.
(Mapa bude ještě dnes aktualizována..cca ve 23:00 hod.)
****************************** RED:
Velitelství RAF
Londýn
15.6.1943
Denní rozkaz č. 21 458/8 pro jednotky dislokované v části Normandie - západ.
OPERACE JERICHO
Typ operace: Rescue
Označení: RS1
Čas startu operace: 8:00
Na přímý rozkaz Vrchního velení, Londýn, proveďte operaci JERICHO.
Situace:
Ze zachycené depeše a informací francouzského odboje vyplývá, že němci naplánovali na 17.6.1943 rozsáhlé čistky a popravy v neúnosně přeplněném POW táboře a věznici v Argentanu. Popravy jsou naplánovány na 3 hodinu ráno a hrozí tak likvidace mnoha výborných důstojníků a poddustojníků, jakož i mužstva. V čele táborové samosprávy stojí plk. Park, který musí být zachráněn.
Cíl operace:
Osvobodit POW zajatce dislokované ve věznici Argentan K2., zajistit dopravu plk. Parka na základny RAF. Mapa v příloze A3.
Způsob provedení:
Proniknout nepozorovaně přízemním letem do K2 a bombardovacím útokem zničit obrannou zeď věznice v Argentinu a umožnit útěk zajatců, zabezpečit přistání 1 stroje na blízkém letišti a dopravit plk.Parka na základny RAF.
Místo pro shoz bude označeno francouzským odbojem při vašem příletu. Signál jsou tři ohně. Při náletu nesmíte zasáhnout obytné a pracovní bloky za zdí. Při průletu dejte pozor na vysoké komíny za zdí – možný průlet v bočním náklonu. FOTO http://grimreaper...entan1.jpg http://grimreaper...entan2.jpg http://grimreaper...entan3.jpg http://grimreaper...entan4.jpg http://grimreaper...entan5.jpg
Určené jednotky:
3 stroje Mosquito bez doprovodu – dislokace letiště Valognes A10.
Krytí operace JERICHO:
Celodenní rušení radarových stanic nepřítele – AL proužky budou v průběhu celého dne průběžně shazovat letouny pobřežní stráže.
Dále pro úspěšné zakrytí operace JERICHO budou po celé délce fronty probíhat krycí operace s cílem zahltit obranu nepřítele. Naplánovány jsou následující krycí operace:
Název: Průzkum
Typ operace: Recon
Označení: R1
Čas startu operace: 7:30
Určené jednotky:
4 stroje Spitfire VIII – dislokace letiště British H10.
Popis operace:
Proveďte průzkum oblastí Caen, Bayeux, Le-Havre, Cebourg-pobřeží. Zjistěte následující údaje:
- Caen - zjistit polohu výrobních hal a jejich počet
- Západně od Bayeux - nalézt porouchaný vlak s POW
- Le-Havre - Zjistit polohu a počet zadokovaných ponorek
- Cebourg-pobřeží - najít místo kde se nakládají zásoby materiálu pro továrny Říše
Název: Doky Le Havre
Typ operace: Bomb/Torpedo
Označení: B1/T1
Čas startu operace: 8:00
Určené jednotky:
8 stroje A20 – dislokace letiště Valognes A10.
4 stroje P47 – dislokace letiště Valognes A10.
6 strojů Spitfire IX – dislokace British H10 – start 8:15
Popis operace:
Proveďte bombardovací/torpédový útok na doky v Le Havre. Cílem jsou ponorky a budovy opraven (suché doky) umístěné u Le Havre. Očekává se silný odpor nepřítele, místo je dobře hájeno flakem. Foto
Název: Továrna Caen
Typ operace: Bomb
Označení: B2
Čas startu operace: 8:30
Určené jednotky:
3 stroje Mosquito – dislokace letiště Valognes A10.
4 stroje P47 – dislokace letiště Valognes A10.
Popis operace:
Provedte bombardovací útok ze malé-střední výšky na továrnu Daimler-Benz v Caen, snižte výrobní kapacity Říše minimálně o dvě haly. foto
Název: Velitelství St.-Lo
Typ operace: Bomb
Označení: B3
Čas startu operace: 7:45
Určené jednotky:
3 stroje Mosquito – dislokace letiště Valognes A10.
4 stroje P47 – dislokace letiště Valognes A10.
Popis operace:
Proveďte bombardovací útok v malé výšce na předsunuté velitelství nepřítele v
St.-Lo C6. Cíl je umístěn v obytné zóně - zabraňte ztrátám na civilistech. Foto
Název: Překladiště Cebourg
Typ operace: JABO
Označení: J1
Čas startu operace: 8:15
Určené jednotky:
4 stroje Spitfire VIII – dislokace letiště British H10.
Popis operace:
Napadněte soustředěným útokem v malé výšce překladiště u Cebourgu – bližší info viz. ranní R1. Zničte maximum nepřátelské dopravní, manipulační a skladové techniky. Vhodné cíle určí Recon1. Fotodokumentace není.
Název: Letiště St.Gatien
Typ operace: JABO
Označení: J2
Čas startu operace: 9:15
Určené jednotky:
3 stroje Mosquito – dislokace letiště Valognes A10.
4 stroje P47 – dislokace letiště Valognes A10.
Popis operace:
Napadněte a zničte letiště v St. Gatien H7. Zničte obranu letiště a maximum strojů na zemi.
Název: Zbraně pro Cebourg
Typ operace: JABO
Označení: J3
Čas startu operace: 9:00
Určené jednotky:
4 stroje Spitfire VIII – dislokace letiště British H10.
6 strojů Spitfire IX – dislokace British H10
Popis operace:
Zničte samostatným letem pozemní cíle pravděpodobně TANKY v oblasti Bayeux F8. Zničte maximum nepřátelské bojové techniky. Pozici cíle určí R1. Fotodokumentace není.
Název: Vlak POW
Typ operace: Rescue
Označení: RS2
Čas startu operace: 9:30
Určené jednotky:
4 stroje P47 – dislokace letiště Valognes A10.
Popis operace:
Zničte hloubkovým JABO útokem porouchaný vlak s POW západně od Bayeux, zničte obranu, vagony s POW nesmí být zasaženy. Pozice vlaku zjistí operace R1. FOTO
Název: Konvoj u Point de Hoc
Typ operace: Torpedo
Označení: T1
Čas startu operace: 7:30
Určené jednotky:
6 strojů Spitfire IX – dislokace British H10
8 stroje A20 – dislokace letiště Valognes A10.
Popis operace:
Zničte konvoj zásobních lodí u Point de Hoc a uvolněte tak průnikový koridor na Le Havre
Po skončení naplánovaných krycích operací mohou být prováděny samostatné JABO útoky dle uvážení jednotlivých Komm dle aktuální situace a dispozic jednotek.
Proveďte výše uvedené rozkazy se ctí a odpovědností!
Bůh s Vámi.
Probůh....Ikare prosím, než něco napíšeš, přečti si prosím celé vlákno...kdybys to udělal věděl bys, že jsem o pár řádků výše napsal, že v tomto případě , který nastal u vás to naprosto chápu a respektuju a pak by sis možná odpustil ty naprosto zbytečné kousavé poznámky. Já jsem ani tak nechtěl reagovat na to, co bylo, ale na to co bude. Bavíme se tu o systému, který udělal LeKK a který, a na tom se myslím shodnem, by se dal úspěšně používat pro další akce tohoto typu. Já jsem jenom zmínil tenhle problém, který v těch pravidlech nijak oficiálně řešen nebyl. Myslím, že do budoucna by bylo dobré buď postihnout tento přestup nějakou větší časovou prodlevou(jako to bylo na SM), nebo to zatrhnout jako takové. Znovu pro Ikara a jiný plankton: Nemluvím tu o přestupu k jinému typu z technických důvodů, jak tomu bylo na Mosquito ride!!!!!
Dříve nežli se to zvrhne..i když určo ne..co se sejít a pokecat o všem...mužeme toho probrat daleko víc než tady...co v uterý ve wings..resnu salonek a budem mít klid.
Jinak ze své pozice návodčího jsem viděl pouze jediný problém...nedostatečná komm by TS. jinak to klidně muže dělat jeden člověk a bude to stíhat...zítra dodám fotky svého stanoviště..tak se kdyžtak moc nesmějte:sm27:
1stCL_Jamamoto napsal:
Probůh....Ikare prosím, než něco napíšeš, přečti si prosím celé vlákno...kdybys to udělal věděl bys, že jsem o pár řádků výše napsal, že v tomto případě , který nastal u vás to naprosto chápu a respektuju a pak by sis možná odpustil ty naprosto zbytečné kousavé poznámky. Já jsem ani tak nechtěl reagovat na to, co bylo, ale na to co bude. Bavíme se tu o systému, který udělal LeKK a který, a na tom se myslím shodnem, by se dal úspěšně používat pro další akce tohoto typu. Já jsem jenom zmínil tenhle problém, který v těch pravidlech nijak oficiálně řešen nebyl. Myslím, že do budoucna by bylo dobré buď postihnout tento přestup nějakou větší časovou prodlevou(jako to bylo na SM), nebo to zatrhnout jako takové. Znovu pro Ikara a jiný plankton: Nemluvím tu o přestupu k jinému typu z technických důvodů, jak tomu bylo na Mosquito ride!!!!!
samozrejme jsem to cetl, a reagoval jsem prave na tve poznamky ktere ted (misto pochopeni) zlehcujes do podoby "ja to myslel az bude priste speciaplka.." Takze spis by se sluselo Jami napsat: "ach so! ted uz tomu rozumim, to jsem se zcela nepopiratelne spletl! tak to joo" to jsem se tu nikde v celem vlakne nedocetl, jenom furt poznamenavas hlavne at nelitaj ti cerveni na vice typech v tech speckach...
mno nic nema smysl to vice rozebirat jako plankton nemam zcela nepopiratelne sanci
Jsem zajedno s váma oběma...přeškolení na jiný ero(uplně jiný typ) je mimo diskuzi ..i když jsem puvodně to chtel povolit...tak vaše konzulatce OBOU byly naprosto přesvědčivé. Za to nedostetčné letiště ve valognes se ještě jednou moc omlouvám.:sm19:
1stCL_Jamamoto napsal:
Probůh....Ikare prosím, než něco napíšeš, přečti si prosím celé vlákno...kdybys to udělal věděl bys, že jsem o pár řádků výše napsal, že v tomto případě , který nastal u vás to naprosto chápu a respektuju a pak by sis možná odpustil ty naprosto zbytečné kousavé poznámky. Já jsem ani tak nechtěl reagovat na to, co bylo, ale na to co bude. Bavíme se tu o systému, který udělal LeKK a který, a na tom se myslím shodnem, by se dal úspěšně používat pro další akce tohoto typu. Já jsem jenom zmínil tenhle problém, který v těch pravidlech nijak oficiálně řešen nebyl. Myslím, že do budoucna by bylo dobré buď postihnout tento přestup nějakou větší časovou prodlevou(jako to bylo na SM), nebo to zatrhnout jako takové. Znovu pro Ikara a jiný plankton: Nemluvím tu o přestupu k jinému typu z technických důvodů, jak tomu bylo na Mosquito ride!!!!!
samozrejme jsem to cetl, a reagoval jsem prave na tve poznamky ktere ted (misto pochopeni) zlehcujes do podoby "ja to myslel az bude priste speciaplka.." Takze spis by se sluselo Jami napsat: "ach so! ted uz tomu rozumim, to jsem se zcela nepopiratelne spletl! tak to joo" to jsem se tu nikde v celem vlakne nedocetl, jenom furt poznamenavas hlavne at nelitaj ti cerveni na vice typech v tech speckach...
mno nic nema smysl to vice rozebirat jako plankton nemam zcela nepopiratelne sanci
Myslím, že tohle vlákno vzniklo hlavně kvůli tomu, abychom se pokusili do budoucna doladit výborný Lekkův systém tak, aby pak byl používán standartně na všechny speciálky. Tak jsem k tomu přistupoval alespoň já od samého začátku. O tom, pro kterou stranu byla, či nebyla mise úspěšná a do jaké míry je vlákno jiné. Nešlo mi o žádné napadání červených, o žádné útoky ani na tebe ani na někoho jiného. vůbec nerozumím, proč to hrotíš do nějakého konfiktu červení vers. modří a pod. O to přece vůbec nejde. Jde o to, aby ta pravidla byla pochopitelná a jednoduchá a při tom postihovala situace, které mohou nastat. To je vše, co jsem ti chtěl říct. Jestli z toho vyvozuješ něco jiného, mrzí mne to, ale co nadělám. Nemám zapotřebí se nějak vymlouvat, nebo něco zlehčovat, píšu to tak , jak to vidím. Nemusíš se mnou souhlasit, můžeš mít jiný názor. Ostatně, nepíšu to proto, abych se Ikarovi , či komukoliv jinému zalíbil, ale proto, že se snažím přispět k tomu, aby se nám všem pěkně létalo a bavili jsem se u toho tak pěkně jako v ten pátek. Toť vše.
S! 1stCL/Jamamoto
Myslím, že tohle vlákno vzniklo hlavně kvůli tomu, abychom se pokusili do budoucna doladit výborný Lekkův systém tak, aby pak byl používán standartně na všechny speciálky. Tak jsem k tomu přistupoval alespoň já od samého začátku. O tom, pro kterou stranu byla, či nebyla mise úspěšná a do jaké míry je vlákno jiné. Nešlo mi o žádné napadání červených, o žádné útoky ani na tebe ani na někoho jiného. vůbec nerozumím, proč to hrotíš do nějakého konfiktu červení vers. modří a pod. O to přece vůbec nejde. Jde o to, aby ta pravidla byla pochopitelná a jednoduchá a při tom postihovala situace, které mohou nastat. To je vše, co jsem ti chtěl říct. Jestli z toho vyvozuješ něco jiného, mrzí mne to, ale co nadělám. Nemám zapotřebí se nějak vymlouvat, nebo něco zlehčovat, píšu to tak , jak to vidím. Nemusíš se mnou souhlasit, můžeš mít jiný názor. Ostatně, nepíšu to proto, abych se Ikarovi , či komukoliv jinému zalíbil, ale proto, že se snažím přispět k tomu, aby se nám všem pěkně létalo a bavili jsem se u toho tak pěkně jako v ten pátek. Toť vše.
S! 1stCL/Jamamoto
Souhlasim s tebou v tom, ze bychom se meli venovat konstruktivnejsim tematum.
Myslím, že tohle vlákno vzniklo hlavně kvůli tomu, abychom se pokusili do budoucna doladit výborný Lekkův systém tak, aby pak byl používán standartně na všechny speciálky. Tak jsem k tomu přistupoval alespoň já od samého začátku. O tom, pro kterou stranu byla, či nebyla mise úspěšná a do jaké míry je vlákno jiné. Nešlo mi o žádné napadání červených, o žádné útoky ani na tebe ani na někoho jiného. vůbec nerozumím, proč to hrotíš do nějakého konfiktu červení vers. modří a pod. O to přece vůbec nejde. Jde o to, aby ta pravidla byla pochopitelná a jednoduchá a při tom postihovala situace, které mohou nastat. To je vše, co jsem ti chtěl říct. Jestli z toho vyvozuješ něco jiného, mrzí mne to, ale co nadělám. Nemám zapotřebí se nějak vymlouvat, nebo něco zlehčovat, píšu to tak , jak to vidím. Nemusíš se mnou souhlasit, můžeš mít jiný názor. Ostatně, nepíšu to proto, abych se Ikarovi , či komukoliv jinému zalíbil, ale proto, že se snažím přispět k tomu, aby se nám všem pěkně létalo a bavili jsem se u toho tak pěkně jako v ten pátek. Toť vše.
S! 1stCL/Jamamoto
Souhlasim s tebou v tom, ze bychom se meli venovat konstruktivnejsim tematum.
Takže tady dávám souhrn problémů, které by se měli nějak ošetřit jednoduchým pravidlem nebo pravidly.:
Speciálka (akce)- popis a pravidla tvorby scénáře:
-Jedná se o střet dvou stran(blue/red) které neznají plánované operace protivníka.
-Celkově akce musí být navržena pro účast min. 20 lidí
-Každá strana má svého velitele (letící/ležící)
-Každá skupina letadel určená ve scénáři má přidělený volací znak
-Scénář obsahuje min. dva úkoly/operace pro každou stranu
-Podklady pro akci musí být předány min. v týdenním předstihu velitelům obou stran
a musí obsahovat:
-popis operací a podmínky jejich splnění (min. počty/% zničených jednotek)
-cíle akce a jejich fotodokumentaci (pokud jsou dostupné)
-mapu akce se zakreslenou frontou a umístěním jednotlivých cílů
-mission pack pro každou stranu určenou velitelům pro plánování strategie
-časový harmonogram operací pro každou stranu
-přidělené volací znaky a roaster s vyznačením velitelů všech skupin, velitelů stran a návodčího
-pravidla která se budou používat, včetně vyjímek
-čas srazu pilotů na TS, čas hromadného brífingu (pokud bude), čas startu akce, odhad celkového času akce, IP serveru a IP Teamspeaku který bude použit
-meteorologické podmínky za kterých se poletí/ termín jejich stnovení
-místo FTP pro tvorbu skinpacku (IP, cesta, konečný termín)
-
-Účast na akci bude dobrovolná, či přímo na pozvání pořadatele/ů
Pravidla akce - návrh:
Mezipřistání jsou povolena kdekoliv. Výzbroj a výstroj libovolná.
Tankování a výměna poškozených strojů je povolena – podmínkou je přistání na vlastním letišti stylem RTB, SAS – doba výměny min. 10 minut – po dobu výměny pilot musí stát na stojánce (tj. jednou provést refly a narodit se) – podléhá oznámení návodčímu.
Záchrana bail out pilota je povolena - podmínkou je, že zachránce musí sednout ve čtverci kde přistál sestřelený pilot. Navigace dopadu podléhá ohlášení návodčímu.
Celá akce bude kontrolována trackem, extery nejsou povoleny,
Střelba na padáky a vulching jsou povoleny
Obsazení nepřátelského letiště obnáší zlikvidování veškeré aktivní obrany(flaky, baráže apod.) a letmé přistání min. dvou letadel útočníka.
PK, přistání+refly na neutrálním letišti a kdekoliv mimo vlastní stojánky znamená vyřazení z bojů.
Disconnect během letu je zakázán - letadlo musí vždy dopadnout/přistát na zem.
Reconnect po vyhození serverem musí být posouzeno individuálně návodčím.
Je zakázáno brát typ letounu nad počáteční stavy letadel. Výměna poškozeného letadla je možná - přelety mezi letišti jsou +5/+10 min. k refueling time
Celkový počet letade muže být omezen - výměna a odečítání letadel je zaznamenávána serverem.
Disconnect + reconnect je povolen pouze po přistání na vlastním letišti – maximální doba odpojení je xxx minut. – podléhá oznámení návodčímu!
Povinnosti účastníků akce:
Organizátoři:
- dodržet termíny a šablony pro tvorbu a předání podkladů, maximálně vyvážit akci pro obě strany
- odpovídají za vyváženost, hratelnost a komplexní informace v podkladech pro akci
Velitelé:
- dodat podklady pro spuštění akce (roaster, operační rozkazy podvelitelům a návodčímu), vypracovat operační rozkazy podvelitelům pro každou akci scénáře
Piloti:
- znát a umět lítat podle pravidel pro akci včetně TS pravidel komunikace
Návodčí:
-Působí jako rozhodčí ve případných sporech.
-Návodčí zaznamenává track akce, plus eviduje velitelský čas. Akci pouští odpočtem v chatu.
-Návodčí provádí pozemní hlásnou službu - tj s mírným nebo žádným zpožděním oznamuje straně obránce, že frontu překročil nepřítel, typ, počet, výška v celých km, vektor. Zpoždění oznámení cca 1-2 minuty.
-Návodčí zaznamenává časy pro refueling, výměnu letadel a pouští piloty zpátky na start.
-Návodčí pomáhá vedoucím obou stran s organizací a komunikací ve vzduchu (transit informací)
-Návodčí je nestranný a poskytuje pouze informace o jednotkách a cílech nacházejících v zonách "jeho virt. dosahu" (tj tam kde je flak, kde je obrana cíle, při útoku na cíl..zkrátka kdykoliv je možnost spatřit era nepřátelskýma jednotkama (pozemníma, vodníma, leteckýma) - Míra dosahu je konkrétní čtverec a nezáleží na tom jestli jste uprostřed nebo na kraji.
-Návodčí hlídá časy a polohy PK, Bail outů, a následných rescue, jakož i místa přistání jednotlivých letadel pro následnou výměnu letadla apod.
-Návodčí vás má rád a proto pro vás udělá i nemožné abyste přežili, takže vás dovádí na letiště v případě poškození, automaticky a opakovaně vyzývá ostatní letouny k vaší záchraně v případě bail outu - ale nemuže vám to nařídit. Rozhodnutí je na velitelích rojů/schwarmů a na velitelích obou stran.
-Návodčí hodnotí jednotlivé oparace a píše výsledkovou statistiku.
-Návodčí oznamuje aktuální změny bojové situace na mapě.
-Návodčí nesmí činit žádná rozhodnutí ani rozkazy ohledně prováděných operací (na to měl dost času při přípravě) Vyjímku tvoří konzultace s vedoucími strany, kde muže při nejasných situacích sloužit jako nestranný guru a pomáhat velitelům se rozhodovat ohledně priorit.
***********
Tak a mužeme začít měnit a doplnovat.
Upravil/a Lekk dne 19-06-2006 16:17
Když jsem po velmi zdařilém Kurlandu přemýšlel o nějaké vlastní akci chtěl jsem jí udělat hodně otevřenou.A velmi se to podobá tomu co jsme letěli,ale třeba tam je pár nápadů.
Jednalo by se o jedinou akci a úkolem by bylo zničení jednoho až dvou cílů ze všech potencionálních.
Návodčí(tvůrce)by dodal mapu,kde by byly jen potencionální cíle.
O umístění cílů by věděly obě strany.
Dále by tvůrce dodal mapu jednotlivým stranám,kde by mělo být vyznačených pár území ze čtverců,kde by byl funkční radar a pár čtverců s pozemní hlásnou službou.Tyto oblasti by zabírali tak max 60% mapy a ležely by převážně na vlastním území.Radar by mohl zasahovat i přez frontu(do nějaké vzdálenosti)
O umístění těchto zón by druhá strana nevěděla.
Velitelé jednotlivých stran by si z celkového množství cílů vybrali jeden hlavní a jeden náhradní(záložní)a jeho zničení by podřídili celou operaci.Samozřejmostí by byl cover bombardérům,klamné manévrování se skupinkami letadel,měnění směru náletu,koordinace útoků více skupin atd.fantaziji se meze nekladou
Zároveň by velitelé organizovali i obranu vlastních možných cílů(pokud by to nebyla jen akce typu bráníme-ůtočíme)
Jestli by to zvládli i s tím,že by šli sami do vzduchu-to asi ne
Návodčí by nedělal vlastně nic jiného než jen sbíral informace o pohybu skupin letadel a podle toho jestli by se nacházela v oblasti radaru,hlásné služby nebo ničeho,by předával informace velitelům jednotlivých stran.
Radar i pozemní hlásky by měly svá omezení
Radar-nehlásil by letadla letící níž než řekněme 300m a neudával by kurz a počet letounů(jen třeba velká,nebo malá skupina).To by šlo jen v nějaké bližší vzdálenosti
Hlásná služba-dokáže přesně spočítat počet letadel a určit jejich kurz.Má ale malý dosah(max jeden čtverec)a nezjistí výšku letu(jen jestli jsou vysoko,nebo nízko)
Co se týče dalších startů,tak by měli význam hlavně pro stíhačky.Čekání na dotankování a znovuvyzbrojení 10min je tak akorát.Možná by se mohla dát možnost hned po přistání vlézt do mašiny co je v rezervách-takže na další vzlet by nečekali piloti ale jejich stroje.
Omezení množství paliva by taky mohlo mít zajímavé důsledky a stavělo by velitele před problémy neuspěchaného startu obranných stíhaček nebo omezení doletu stíhacího coveru.
Při sestřelení a výskoku nad vlastním územím by musel každý pilot čekat,jako nutný přesun, řekněme 5min.na každý čtverec vzdálenosti od nejbližšího letiště.
Při sestřelení za frontou by měl smůlu a ještě by musel prozradit druhé straně co byl jeho úkol :-)
Kdo by padnul-byl by mrtvej a asi by neměl zasahovat do bojů ani jaksi ze záhrobí.
To vše by si hlídali piloti sami.
(což jsem při páteční akci vesele praktikoval)
Byla by to vlastně taková coop s radarovým naváděním,takže i noční lety měly své kouzlo
1stCL_Jamamoto napsal:
Moc koukáš na filmy ala Pearl Habor....ono, jedna věc je se umět s letadlem odlepit někam se s ním dopravit a přistát, druhá věc je s ním bojovat...tedy ždímat stroj na maximální hranice svých možností.
opravdu si nedokážu představit spojeneckého důstojníka, který by si lajznul posadit pilota Spita bez jakýchkoliv instrukcí do
P-47 a řekl mu"tak leť"....
"Here's your new Mustangs, boys. You can learn to fly'em on the way to the target. Cheers!" -podplukovnik Don Blakeslee, velitel 4. FG, unor 1944. Pry presvedcil generala Kepnera, ze jednotka bude bojeschopna do 24 hodin po dodani stroju, protoze 'vsichni letali se Spitfiry'.
Rypat do Jamiho musite na urovni .
Nevím sice, jaká akce to byla popřípadě jak dopadla, (zajmalo by mne, jestli ten Untercolonel don Blakeslee po skončení te akce ještě něaké muže měl),ale spíš bych přiivítal nějakou směrnici ohledně přeškolení na nový typ a pod. Mám pocit, že např. i 112. peruť byla přezbrojena z Gladiatorů na P-40 přímo v poli, nicméně i tam se několik týdnů piloti učili s novými stroji vůbec zacházet a bylo hodně nehod, než si vůbec troufli vyletět proti skutečnému nepříteli. A i ten tvůj podplukovník chtěl na tom generálovi 24 hodin, nikoliv 10 minut, či hodinu. Speciálky většinou simulují jeden bojový den, nebo jeho výřez. I kdyby se ten tvůj příklad bral jako standart, i tak je to pořád ještě hodně dlouhá doba....:jamamoto:
Rýpnul jsi sice pěkně, ale zkus to ještě jinak....
Ne. Nevidim duvod, proc tu rozjizdet vaznou debatu o smernicich a o tom, kolik casu reprezentuje jaka specialka. Ty jsi psal, ze si neumis predstavit takoveho dustojnika, a hle, ted uz muzes hrde prohlasit, ze si ho predstavit umis.
Tankování a výměna poškozených strojů je povolena – podmínkou je přistání na vlastním letišti stylem RTB, SAS – doba výměny min. 10 minut – po dobu výměny pilot musí stát na stojánce (tj. jednou provést refly a narodit se) – podléhá oznámení návodčímu.
***********
Tak a mužeme začít měnit a doplnovat.
Mylsim, že čekačka 10 min na stojance je přiliš ryziková pro pilota. Je to jako čekat na smrt a nijak to neovlivnit. Nebylo by vhodnější počkat v menu. Přece jen Když se člověk přiřití s vypětím sil a nekdo ho v 9 min veme přes křidla něčím těžkým, tak to nenadchne. But bych zkartil dobu a čekačku na stojance nechal, nebo dobu deseti min nechat, ale v menu.
Tankování a výměna poškozených strojů je povolena – podmínkou je přistání na vlastním letišti stylem RTB, SAS – doba výměny min. 10 minut – po dobu výměny pilot musí stát na stojánce (tj. jednou provést refly a narodit se) – podléhá oznámení návodčímu.
***********
Tak a mužeme začít měnit a doplnovat.
Mylsim, že čekačka 10 min na stojance je přiliš ryziková pro pilota. Je to jako čekat na smrt a nijak to neovlivnit. Nebylo by vhodnější počkat v menu. Přece jen Když se člověk přiřití s vypětím sil a nekdo ho v 9 min veme přes křidla něčím těžkým, tak to nenadchne. But bych zkartil dobu a čekačku na stojance nechal, nebo dobu deseti min nechat, ale v menu.
Nesouhlasim, po nekolika desitkach minut, kdy stihac ohrozuje vsechny nepratele okolo, je jenom fair, aby byl taky chvili cil treba pro bombardery. V realu pilot i prezbrojovany letadlo taky bylo znicitelny - a vic nez na deset minut. Navic ta cekaci doba na plose zvysuje dulezitost taktickeho planovani (kdo kdy koho pohlida). Ja to povazuji za nejlepsi myslenku, co se u specialek za posledni mesice objevila.
Ta čekačka v eru je skutečně myšlena jako stresující prvek a další přiblížení reálu...samozřejmě mužete letadlo opustit vyskočením když to okolo vás začne bouchat a jste pak bail out..ale přežijete a pokud někdo sedne pro vás v rescue..jste i zachráněni.
Tj skutečně nemusíte sledovat jak vám třicka urve makovici...ale i ten poslední nováček si musí sakra uvědomit, že ero je nejzranitelnější na zemi!!! Kde bohužel musí každé ero občas být..takže sedání po rojích s odstupy..aby byl vždycky někdo ready pro scramble vzlet by mělo být postupně zařazeno do taktiky velitelů rojů nebo stran.
MR akce nám dala hned dva hezké příklady útoku na letiště systémem taktiky rozumu. První akce..Le Havre..kdy bombři stáli proti jedinému letadlu místního coveru. Druhá pak brilantní zábor letiště modrými v British..kde sedli bombři po náletu na Le havre a stali se tak bail out/zajatci..dokud je nevysvobodilo messie..co s nima bohužel havarovalo o kus dále.
Rád bych abyste se klepali strachy o svuj skvělej kejhák od začátku až do konce akce.
Doktorkop napsal:
Co se týče dalších startů,tak by měli význam hlavně pro stíhačky.Čekání na dotankování a znovuvyzbrojení 10min je tak akorát.Možná by se mohla dát možnost hned po přistání vlézt do mašiny co je v rezervách-takže na další vzlet by nečekali piloti ale jejich stroje.
Nevím ale i připravení rezervní mašiny zabere nějaký čas...asi 10 minut
Upravil/a Lekk dne 19-06-2006 23:59
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.