Chátrající Yak-11
|
Pavel |
Přidané 02-05-2006 19:59
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 298
Založený: 16.01.06
|
Není letuschopný
Důvod je ten, že má (prý) poškozené hlavní nosné části draku po havárii, díky níž nedoletěl v r. 1948 do Izraele. Co je na tom pravdy nevím.
Btw. jeho s/n je TE565, a jeho "brácha" TE566 se dostal v roce 1976 z Izraele do Británie, pak byl za těžké peníze zrestaurován, od roku 1992 létán, několikrát přebarven, pak prodán do JAR, kde s ním v r. 2002 smrtelně havaroval pilot Mike Snoyman. Letoun byl zcela zničený.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
|
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 02-05-2006 22:06
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
Když už jsem u toho netu, tak jsem ta nacvakal jméno Mike Snoyman.
A oha. On se zabil ve spitfajru.
To je samozřejmě ještě větší škoda než ten Jak (zvlášť, když byl od české skvadrony...).
Ale někde je chyba....
#37131 - 26/04/02 08:20 PM Edit Reply Quote
Yesterday the former RAF Czech Squadron Spitfire F.Mk.XII was destroyed in a fatal crash at Wonderboom Airport outside Pretoria. For reasons as yet unknown, the plane stalled while circling to land, cartwheeled on impact and exploded. The pilot was owner Mike Snoyman, a pillar of the local warbird community and owner of a beautifully rebuilt Yak-9 and (rumoured) a Vought F4U which was awaiting clearance for reassembly in SA.
:confused::confused::confused::confused:
:sm39::sm39: |
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 02-05-2006 22:10
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
To je ten Spit
http://www.warbirdregistry.org/spitregistry/spitfire-te566.html
budiž mu země lehká......
......a tomu Snoymanovi samozřejmě taky S!
:cry: |
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 02-05-2006 22:13
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
Jo, fajn, jsem magor. Je mi to jasný.
Nikdo tu neřekl, že TE 566 je Jak
Sorry za zahnojení fóra třemi zbytečnými příspěvky |
|
|
|
Wardog |
Přidané 03-05-2006 06:58
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
Jakej Jak? Pavel psal o Spitfiru ne? Takže jsou tvoje příspěvky v pořádku |
|
|
|
313_Hidde |
Přidané 03-05-2006 07:51
|
Nováček
Příspěvek: 26
Založený: 11.10.05
|
Tento spit poznam. Roky som ho mal zaveseny nad postelou a videl som ho aj vo vela dokumentoch, dokonca aj v nejakom filme sa mihol.
Tak uz je masinka tam :no: . |
|
|
|
TCRaven |
Přidané 03-05-2006 09:38
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
Co třeba nějak takhle?
http://news.bbc.c...646888.stm |
|
|
|
TCRaven |
Přidané 03-05-2006 09:42
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
Nebo takhle
http://www.aircra...Fea148.htm |
|
|
|
GC3_Messik |
Přidané 03-05-2006 09:52
|
Uživatel
Příspěvek: 956
Založený: 29.09.05
|
to už si radši kupte ULL, vyjde to levnějš než oprava sice nádherného leč mrtvého yaka.
Išak je ten nejlepší! pozn. v roce 33
|
|
|
|
TCRaven |
Přidané 03-05-2006 10:13
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 219
Založený: 04.10.05
|
To mě by se opečovávání vlastního "mrtvýho" letadla celkem líbilo. Už jsem se dokonce angažoval na pořízení jednoho, na kterým bych měl 1/4 podíl. Jenže naštěstí nakonec akvizice desetitunovýho, sedmnáctimetrovýho obludu z byrokratických důvodů nevyšla
Trošku moc velká starost, ale Coopera chápu, jenom mě to už přešlo. Takže pane, jestli se chceš letadlům věnovat, ozvi si, mohu tě odkázat na lidi co ti umožní se v letadýlcích vrtat doalelůja. K opravdovýmu warbirdu se ale asi hned tak nedostaneš. |
|
|
|
Drevokocur |
Přidané 03-05-2006 18:32
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 01.10.05
|
Lucka napsal:
Promiňte za OT:
Jedním z exponátů muzea ve Kbelích je Spitfire. Nevíte někdo jestli je letuschopný?
LOL ))))
Kdyby byl letuschopný, tak by to byl větší poklad než celá další Kbleská sbírka. |
|
|
|
AH_Watson |
Přidané 03-05-2006 19:07
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 30.09.05
|
Drevokocur napsal:
Lucka napsal:
Promiňte za OT:
Jedním z exponátů muzea ve Kbelích je Spitfire. Nevíte někdo jestli je letuschopný?
LOL ))))
Kdyby byl letuschopný, tak by to byl větší poklad než celá další Kbleská sbírka.
Proč - spitů létá několik, ale B-534 - poslední dvojplošník s dosaženým sestřelem v druhé světové, to by bylo něco ! |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 03-05-2006 19:39
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
clone9cz napsal:
EDIT: jedine co bych se odvazil ja, je sehnat tomu strechu na nekolik desitek let dopredu a namazat to vazelinou, aby to nechatralo dal ... pak budes pro tvoje vnoucky hrdina, kterej zachranil letadlo pred vlivypocasi a ani to nebude muset do vzduchu
Ano, toto je asi jedina smysluplna vec co se da pro to letadlo udelat, pokud clovek neni nahodou miliardar. Ale ta strecha a aspon minimalni konzervace kovovych dilu pomoci vazeliny a oleje by opravdu mela smysl... |
|
|
|
Drevokocur |
Přidané 08-05-2006 18:34
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 01.10.05
|
no tak jsem se byl dnes osobně na ten YAK 11 v Kunovicích podívat, a jak to říct a neurazit .... je to vrak.
Nejsem letecký mechanik, ale tohle do vzduchu už asi nikdo nedostane. Motorová a vrtulová část je docela zachovalá (kdoví, jestli je to původní motor a ne nějaká atrapa) ale kabina je zaplachtovaná a v kokpitu chybí evidentně polovina věcí, podvozek je v hrozivém stavu, celá pravá podvozková noha a šachta jsou divně zdeformovány, plechy mají centimetrové fuky, nýty jsou ve stavu "bratři, držme se".... a kdoví jak je na tom nosníková část.
Nechci brát iluze, ale tady asi ani 10 000 osobohodin nic nezmůže, levněji asi vyjde novostavba repliky.
A nebo si za pár milionů dovézt z Německa špičkovou létatelnou repliku FW 190 A8. :sm38: |
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 08-05-2006 20:30
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
Drevokocur napsal:
...
A nebo si za pár milionů dovézt z Německa špičkovou létatelnou repliku FW 190 A8.
Za stavebnici (jinak to neprodavaji) chteji 500 000,- Euro.Nevim jestli i s motorem nebo bez. Ale i s avionikou a tka, rekneme bratru 1 000 000,- Euro |
|
|
|
Drevokocur |
Přidané 08-05-2006 22:13
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 280
Založený: 01.10.05
|
Pokud vím, ty repliky FW 190 A8 vyrábí německá firma Flug Werk a má to ruský hvězdicový motor AŠ 82 o výkonu cca 2000 koní.
Fučida má určitě jedno doma na dvorečku, a leští ho tam každý den, tak mu ho dojdem zkolaudovat :lol: :sm6: :lol: |
|
|