November 23 2024 11:43:31
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 7

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Výška
torr
1stCL_Fucida napsal:
U Fw 190 nech chladič otevřenej - jen při zahřívání motoru na zemi a při únicích vysokou rychlostí ho zavírám. Na vrtuli ani na benzin nešahej Úsměv.

Se Stukou se do 8km stejně nevyškrábě, ale zase chladič naplno, vrtuli na 100%, stejný s He 111.


tak ted nevím,někde jsem četl že když je otevřený chladič tak nemůžu dosáhnou max. výkonu ,že chladič působí jako brzda a navíc to žere víc paliva.Přepínání kompresoru necháváš vždy na stroji?Mají všechny německé stroje automatické míchaní paliva?
 
MK_Paja
1stCL_Fucida napsal:
U Fw 190 nech chladič otevřenej - jen při zahřívání motoru na zemi ...


Von je potřeba v týhle hře zahřívat motor na stojánce , :bigeek: nebo to děláš jen pro svůj lepší pocit ? Úsměv
 
1stCL_Fucida
Já jsem stíhač Úsměv. S bombardéry létám dost málo. Ale Bf 109 i Fw 190 mají automatiku jak na palivovou směs, tak na kompresor (resp. u Bf 109 funguje kompresor trochu jinak, nejsou tam úplně klasické stupně, jako třeba právě u Fw 190, ale tím se nemusíš zatěžovat).

Chladič opravdu působí jako brzda (opět i tady je trochu výjimka, kterou ale stejně nemáme simulovanou - u některých letadel ve skutečnosti docházelo při lehce otevřeném chladiči k "zisku" lehce zvýšeného tahu, který překonal vyšší odpor vzduchu - třeba P47, Fw 190 D-9... - ale tím se už vůbec nemusíš zabývat). Naplno otevřený chladič ti sebere z maximální rychlosti u země u Fw 190 cca 5% - a pokud tedy chceš letět opravdu rychle, je lepší chladiče zavřít. Ale při stoupání do výšek rychle neletíš a navíc potřebuješ chladit značně zatěžovaný motor. Proto nech chladič otevřený. Já se s tím Fw 190 A-5 dobelhal do 11km taky s otevřeným chladičem Úsměv.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
1stCL_Jamamoto
U Bf je chladič na automatiku. Po většinu letu nechávám tak. Pouze ve chvíli, kdy potřebuji opravdu maximální výkon, tak chladič manuálně zavírám. Ve skutečnosti, alespoň co jsem četl, piloti Bf chladič jako jakousi brzdu opravdu používali, když potřebovali z nějakého důvodů výrazně zpomalit.
 
1stCL_Fucida
paja_cz napsal:
1stCL_Fucida napsal:
U Fw 190 nech chladič otevřenej - jen při zahřívání motoru na zemi ...


Von je potřeba v týhle hře zahřívat motor na stojánce , :bigeek: nebo to děláš jen pro svůj lepší pocit ? Úsměv


Pro můj lepší pocit Úsměv. Já pro svůj lepší pocit udělal řadu věcí..viz:

http://vwings.org...W801D2.pdf
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Pavel
Stuka a He-111 mají navíc ještě manuální přepínání kompresorů
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
1stCL_Fajlow
s Me 163 Komet jsem se dostal na full real do max 45000m ... :sm28:
 
313_Volume
četl jsem, že plně otevřený chladič na P51 zvyšoval rychlost...jak netuším - jestli nějak upravil aerodynamiku stroje?
 
WT_Pedropan
313_Volume napsal:
četl jsem, že plně otevřený chladič na P51 zvyšoval rychlost...jak netuším - jestli nějak upravil aerodynamiku stroje?


Aerodynamiku ne, ale vzduch ohřátý přes chladič díky tvaru chladícího kanálu působil jako malý proudový motor a přidával něco málo v tahu...
 
http://www.wtigers.org/
LesniHU
1stCL_Fucida napsal:
Na druhou stranu boj s kondenzujícím Rusem nebývá zdaleka tak těžký, jako s Američanem..přeci jen to americké turbodmychadlo..to je malý zázrak v téhle době.
To je otazka do delsi diskuse. Pro bombarder urcite je, do stihacky bych bral normalni kompresor.

1stCL_Fucida napsal:
Se Stukou se do 8km stejně nevyškrábě, ale zase chladič naplno, vrtuli na 100%, stejný s He 111.
Na 110% Staka vari i s otevrenym chladicem, na 100% lita v pohode i se zavrenym, takze nejaka manipulace s oteviranim chladice stoji za to jen v nejakych specialnich pripadech.

Pro svuj lepsi pocit jsem taky zkusil letet podle skutecnych operacnich postupu, ale letadlo se vubec neuneslo ve vzduchu. Takze opet litam podle principu ila...
 
336FS_Griffin
Pro můj lepší pocit Úsměv. Já pro svůj lepší pocit udělal řadu věcí..viz:

http://vwings.org...W801D2.pdf


U vodorovnýho letu máš chybku : maximální dolet 6300m , 2100 ot/min
 
caba
336FS_Griffin napsal:
Pro můj lepší pocit Úsměv. Já pro svůj lepší pocit udělal řadu věcí..viz:

http://vwings.org...W801D2.pdf


U vodorovnýho letu máš chybku : maximální dolet 6300m , 2100 ot/min
To jsou asi předpoklady pro nejdelší dolet tj.výška a hospodárný výkon motoru.
 
Pavel
HeRa napsal:
Kdyz uz teda povidate o mixu, tak by me zajimalo, jestli ma mix ve hre vliv na teplotu motoru? Osobne radeji letam s chudsi smesi nad 3000m kolikrat uz treba na 60%, od dvou a pul treba uz jen na 80%.
Setrim palivo a prijde mi(otackomer), ze to tahne stejne...navic skryte doufam, ze chudsi smes neohriva tolik motor a ve vyskach lepe hori(nedusi se).

U spousty spojeneckych letadel mi taky prijde, ze kdyz otevru chladic, dovoluji tim masivni prisavani/vtlacovani(pokud tam je naporovy privod vzduchu?) vzduchu a motor se teprve pak rozjizdi do max.otacek.(Dle zvuku motoru).

Supercharger (jak to vubec prosim realne funguje- staci jednoduse princip-neco jako turbodmychadlo, nebo jen tlak vzduchu, ktreho se tam diky ridkosti musi tlacit vic? ) take pouzivam dle otacek motoru(otazka je jestli je to ve HRE spravne). LaGG treba uz od 2900(4.02) a La7 az od 3200-3300(4.02)...v obou pripadech mam uz 60%..rozdil mezi 60% a 100% me prijde uz jen ve spotrebe.

Prosim k temto bodum kratounke vyjadreni mistnich strojaru, odborniku a historiku ...... Diky :sm18:



Ad 1) Toto je jeden z OOO (Obecně Oblíbený Omyl)
Chudší směs způsobí ohřívání motoru, nikoliv naopak. Důvod je ten, že palivová mlha (miliardy mikrokapiček - stále kapalina), aby shořela, se musí vypařit. A na změnu skupenství potřebuje teplo, které odebere z okolního prostředí, tj. z prostoru válce motoru. O toto teplo méně je pak potřeba dostat pryč chladícími žebry nebo kapalinovým chlazením. Takže čím více benzínu se ve válci vypařuje, tím chladnější je spalovací prostor. Proto například některý motorkáři mají hrůzně zmodralý výfukový kolena, protože to mají přiškrcený na bohatosti aby jim to tak nežralo, ale pak vyžíhají chrom na výfucích, jelikož výfukové zplodiny mají příliš vysokou teplotu (odnášejí sebou část toho tepla zevnitř)

Ad 2) Vzduch proudící skrz chladič (chl. kapaliny, oleje, kolem žeber vzducháčů) nemá nic společného se vzduchem proudícím do sání motoru. Ten vstupuje jinudy.

Ad 3) Supercharger je kompresor nebo dmychadlo. Tyto dvě zařízení se liší výstupním tlakem. Do xy dmychadlo, nad xy kompresor.Čísla si nepamatuju. Tak, a pokud je hnán přímo od motoru, bez vícestupňové převodovky, pilot nemá šanci ho ovlivnit. Točí se tak rychle jak ho motor žene a dost.
Pokud má stupňovou převodovku ručně řazenou, je na pilotovi, kdy usoudí že první rychlost nestačí a zapne rychlejší stupeň. Vyšší rychlost = vyšší výstupní tlak do sání motoru.
Některé kompresory mají řazení automatické, viz Fw-190. Jinak je princip stejný.
Turbokompresor (P-47, P-38, B-17, B-24 ? ) není hnán mechanicky od motoru, ale od turbínky, kterou roztáčí výfukové plyny. Jeho rychlost je částečně nezávislá na otáčkách motoru a pilot ji nemůže (ale nemá důvod - pracuje to samo a dobře) ovlivnit. Výhoda je lepší účinnost, ty výfukový plyny by vyletěly bez užitku ven, takhle ještě pomůžou narvat do motoru vzduch. Je to stejný systém jako používají dnešní auta. Rozdíl turbokompresor - turbodmychadlo je stejný jako kompresor -dmychadlo, jen ve velikosti tlaku.

Sorry za ten výlev, pokud by byl zájem o detaily, můžu něco doplnit..
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
WT_TeeDee
HeRa napsal:
RE:Ad2) Tak proc se mi ty letadla tak chovaj ? Vecer to schvalne zkusim......proste mi prijde jak kdyz je to spjate. Myslel jsem, ze mysleli (u kapalinou chlazenych) na predehrev vzduchu ? Ale ono by to asi pro zacatek chtelo vedet, kde to ma sani, ze Úsměv

Existuje kobinace (Mustang? ) jedna dira pro nasavani a naporovy chladic najednou ???



Um, nevim co myslis tim predehrevem vzduchu? Samozreme pro spalovani je vyhodnejsi studeny vzduch, ktery lze lepe stlacit. Resi se opacny problem. Po stlaceni se plyn zahriva a je ho potreba ochladit. k tomu se pouzivaji mezichladice stlaceneho vzduchu (intercooler).
Jeste bych dodal, ze velka vyhoda turba je v tom, ze ziskava energii z odpadnich zplodin (jak jiz bylo napsano) zatimco kompresor si bere vykon primo z motoru a muze jit vskutku o desitky % vykonu, ktere ten kompresor si vezme.
 
Pavel
HeRa napsal:RE:Ad1) Jo to zni logicky Úsměv tak odted to krmim Mrknutí

RE:Ad2) Tak proc se mi ty letadla tak chovaj ? Vecer to schvalne zkusim......proste mi prijde jak kdyz je to spjate. Myslel jsem, ze mysleli (u kapalinou chlazenych) na predehrev vzduchu ? Ale ono by to asi pro zacatek chtelo vedet, kde to ma sani, ze Úsměv

Existuje kobinace (Mustang? ) jedna dira pro nasavani a naporovy chladic najednou ???

RE:Ad3)Turbodmychadlo je mi jasne, to druhe mi zase az tak jasne nebylo..ted uz ano...Diky.

Jinak vylev to byl pro mne (a myslim, ze nejen pro mne) jasny, pochopitelny a podekovani hodny Úsměv

Takze dekuji a ... S!


1- Ono to není tak jednoduché. To co jsem napsal, platí pro jedny pracovní podmínky. Ve skutečnosti zase s rostoucí výškou musíš směs ochuzovat, abys vyrovnal ubývající kyslík v okolním vzduchu. A když má motor nižší otáčky a výkon, zase se spalováním samotným tolik neohřívá. Jsou to trochu protichůdné děje, a záleží na teplotě okolí, karburátoru (vstřikovači) a jeho spolupráci s motorem, který vliv pak převáží. Já si ale myslím, a to jsem měl asi napsat už prve, že tuhle termomechaniku model ILa vůbec neobsahuje. Ale možná jim křivdím..

2- To nevím proč se tak chovají.. Předehřev vzduchu možný je, ale asi je to zase typ od typu jiné.
Bf - voda pod křídly, olej pod motorem, sání do kompresoru na boku.
Fw D, Ta - voda a olej v prstenci motorového krytu, sání na boku.
Fw A - všechno někde pod prstencem.. detaily nevím.
La 5, F, FN - chladící vzduch okolo kuželu, olej pod motorem, sání nad motorem.
La 7 - stejně, akorát sání v kořenech křídel.
Spit - voda a olej pod křídly, sání pod motorem.
Hurri - voda a olej pod trupem, sání pod motorem.
Mustang - jako Hurri.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
 
WT_Pedropan
WT_TeeDee napsal:
Um, nevim co myslis tim predehrevem vzduchu? Samozreme pro spalovani je vyhodnejsi studeny vzduch, ktery lze lepe stlacit.


Já tě taky stlačím...:sm45:
 
http://www.wtigers.org/
LesniHU
Pavel napsal:
Ad 1) Toto je jeden z OOO (Obecně Oblíbený Omyl)
Chudší směs způsobí ohřívání motoru, nikoliv naopak. Důvod je ten, že palivová mlha (miliardy mikrokapiček - stále kapalina), aby shořela, se musí vypařit. A na změnu skupenství potřebuje teplo, které odebere z okolního prostředí, tj. z prostoru válce motoru. O toto teplo méně je pak potřeba dostat pryč chladícími žebry nebo kapalinovým chlazením. Takže čím více benzínu se ve válci vypařuje, tím chladnější je spalovací prostor.
To je pro bezny provoz pravda, ale ta krivka zahrivani motoru smerem k chude smesi stoupa a pak zase klesa, takze se da dost usporne letat s nastavenim na druhe strane od vrcholu te krivky (na velmi chudou smes). Souvisi to s rychlosti horeni ve valci a dalsimi vlivy.
Ale jestli se to delalo uz za valky, nevim - na bombarderech by to davalo smysl, tam je treba hodne setrit palivem, je tam od toho mnozstvi mechanismu (jako treba nastavovani casovani svicek apod.) a taky je tam palubni inzenyr na jejich obsluhu.

Pavel napsal:
Turbokompresor (P-47, P-38, B-17, B-24 ? ) není hnán mechanicky od motoru, ale od turbínky, kterou roztáčí výfukové plyny. Jeho rychlost je částečně nezávislá na otáčkách motoru a pilot ji nemůže (ale nemá důvod - pracuje to samo a dobře) ovlivnit. Výhoda je lepší účinnost, ty výfukový plyny by vyletěly bez užitku ven, takhle ještě pomůžou narvat do motoru vzduch.

WT_TeeDee napsal:
Jeste bych dodal, ze velka vyhoda turba je v tom, ze ziskava energii z odpadnich zplodin (jak jiz bylo napsano) zatimco kompresor si bere vykon primo z motoru a muze jit vskutku o desitky % vykonu, ktere ten kompresor si vezme.

Dva omyly: turbo neziskava energii nejak 'zdarma', ale ubira vykon motoru tim, ze nuti motor vyfukovat spaliny proti vysokemu tlaku. A taky muze jit o desitky % vykonu. A druhy omyl je, ze vyfukove plyny jinak vyletavaji bez uzitku ven. Vyletavaji, ale pritom vyvozuji reaktivni tah - u velkych stihackovych motoru vyrazne pres 100kg. Takze turbo je vyborne pro pomalu letici bombarder, ale mene pro rychlou stihacku, protoze reaktivni tah je nezavisly na rychlosti, zatimco ucinnost vrtule a tim prevodu vykonu na tah s rostouci rychlosti klesa.

Jo, a turbo lze regulovat jednodusse tim, kolik spalin pustime pres nej a kolik mimo nej primo do atmosfery. Ale je to celkem jednoduchy system, takze byva automatizovany. U P47 jsou myslim jen dve omezeni, co se projevuji - teplota a otacky turba.
 
313_OTU_oblak
Ad tlakový motor - pracuje to na principu tlaku a ohřevu dané látky díky aerodynamickému tvarování vnitřní části tělesa. typický představitel byl motor použitý v letounu miG-25. V určitém režimu se dal použít jako náporový - sice to mělo spotřebu jako kráva, ale na druhou stranu rychlejší/stoupavější průzkumník/stíhač nikdo neměl (echt, SR-71, ale to už je spíše polokosmická loď a jeho stíhací varianta se v sérii nevyráběla)
Jediné čemu nerozumím proč MiG-25 dělal 3,5 machu (stíhač s výzbrojí 3,3?) a MiG-31 který měl výkonnější motory "jen" 2,8...
 
Jp-
OTU_oblak napsal:
Ad tlakový motor - pracuje to na principu tlaku a ohřevu dané látky díky aerodynamickému tvarování vnitřní části tělesa. typický představitel byl motor použitý v letounu miG-25. V určitém režimu se dal použít jako náporový - sice to mělo spotřebu jako kráva, ale na druhou stranu rychlejší/stoupavější průzkumník/stíhač nikdo neměl (echt, SR-71, ale to už je spíše polokosmická loď a jeho stíhací varianta se v sérii nevyráběla)
Jediné čemu nerozumím proč MiG-25 dělal 3,5 machu (stíhač s výzbrojí 3,3?) a MiG-31 který měl výkonnější motory "jen" 2,8...


Bodejť by nedělal strovnal sis někdy hmotnost migu 31 s migem 25 vono těch 6-7 tun na víc udělá dost + sou tam změny v aerodynamice a ne zrovna k lepšímu
 
WT_TeeDee
LesniHU napsal:
Dva omyly: turbo neziskava energii nejak 'zdarma', ale ubira vykon motoru tim, ze nuti motor vyfukovat spaliny proti vysokemu tlaku. A taky muze jit o desitky % vykonu. A druhy omyl je, ze vyfukove plyny jinak vyletavaji bez uzitku ven. Vyletavaji, ale pritom vyvozuji reaktivni tah - u velkych stihackovych motoru vyrazne pres 100kg. Takze turbo je vyborne pro pomalu letici bombarder, ale mene pro rychlou stihacku, protoze reaktivni tah je nezavisly na rychlosti, zatimco ucinnost vrtule a tim prevodu vykonu na tah s rostouci rychlosti klesa.

Jo, a turbo lze regulovat jednodusse tim, kolik spalin pustime pres nej a kolik mimo nej primo do atmosfery. Ale je to celkem jednoduchy system, takze byva automatizovany. U P47 jsou myslim jen dve omezeni, co se projevuji - teplota a otacky turba.


Mas, prosim Te, nejaky odkaz ohledne te P47 a konstrukce turba, svodu a celkoveho mechanismu? Diky.
Otazkou je, jestli neni vyhodnejsi vyuzit energii vyfukovych plynu spis k roztaceni turba nez jako reaktivniho tahu... Proc by se v soucasnosti stavely turbodmychadlove proudove motory, kdyz by vlastne jen snizovaly tah? Neni to tak, ze kineticka energie roste se ctvercem vystupni rychlosti plynu, zatimco tah roste pouze linearne s vystupni rychlost? Mozna jsem to nenapsal uplne spravne, ale vis ze nejsem fyzik.

Ja se nikdy nezajimal o vyhody/nevyhody turba vs. kompresor u letadel, ale pouze u aut, takze jsou v nekterych vecech rozdily. Napr. regulace turba by se resila spise pomoci wastegatu. Jak byly konstruovany turba v dobe ww2 to nemam tuseni.
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,025,123 návštěv