December 04 2025 05:09:28
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 5

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
Jak piloti WWII stíhaček korigovali přiblížení na přistání?
310_cibule
S flaškou bych to moh' zkusit, to mi docela jde : )
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
magot
310_cibule napsal:

Já už starého šturma dávno nemám. A asi by se mi ani nevešel na SSD (mám dva plus jeden klasický HDD a na každém sotva 10 procent volného místa : (

Čekám na Pacifik v BoX a pak umřu (nebo ještě před tím).

Tohle se Cibule řeší externím/ interním klasickým diskovým hdd.
Koupíš to za pár vočí, připojíš do usb a spouštíš z toho všechny tyhle chujoviny jako starej šturm, kde máš taky archivní fotky, videa z vlastního porodu a to nejlepší z porna od roku 1991, který by ti zaplácávali jinak drahocenné ssd.
 
1stCL_Chroustall
Člověk by si v prvé řadě měl udělat správný rozpočet na přístání. Jakýkoliv zásah okolo motoru je už celkem chyba (vždycky to může vysadit). Pokud vím i za války člověk musel nedjřive podstoupit výcvik na kluzácích. A vidím to i kolem sebe na letišti. Je velký rozdíl pokud je člověk dobrý plachtař/motorář a nebo pouze motorář Úsměv)
 
magot
Jistě, kluzák je základ. Tedy pro bojové piloty.
 
Ondrej1
Kluzák je základ pro všechny piloty.
 
Koty
Jo, Šturm z Flashky jde, teda pokud v tom člověk nemá 200 giga modů a skinů. I ta verze ze Steamu jde normálně nakopírovat na disk.
Člověk si to pak může nosit v kapse a rozjet kde se mu zachce. Akorát pak lítá bez klacku Šklebící se

1stCL_Chroustall napsal:

Člověk by si v prvé řadě měl udělat správný rozpočet na přístání. Jakýkoliv zásah okolo motoru je už celkem chyba (vždycky to může vysadit). Pokud vím i za války člověk musel nedjřive podstoupit výcvik na kluzácích. A vidím to i kolem sebe na letišti. Je velký rozdíl pokud je člověk dobrý plachtař/motorář a nebo pouze motorář Úsměv)


Z dob ČSLA se traduje, že kdosi plachtil s 21čkou po výpadku. A úspěšně s tím doplachtil až na dráhu. To, že sedal při skoro 400, je věc druhá.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
Ajvn
N ono klouzat v BoX nebo IL-2 1946 nebo WT je je uplná brnkačka až fakt blbost. Takle to snad snadně v realu nejde nebo jo? Jasně jak v čem-(realném)-
 
LesniHU
Re MiG-21, slysel jsem, ze to ten pilot udelal uspesne dvakrat. A F-104 mel v manualu rozkreslenou trasu na pristani bez motoru - vysky, rychlosti, pozice vuci draze.
 
Koty
Ajvn napsal:

N ono klouzat v BoX nebo IL-2 1946 nebo WT je je uplná brnkačka až fakt blbost. Takle to snad snadně v realu nejde nebo jo? Jasně jak v čem-(realném)-


Je to jen matika Úsměv akorát v WT k tomu máš berličky.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
alfik
MiG 21 i F-104 měly snosoměry i AoAměry, a na HUDu se jim zobrazuje značka kam se letadlo reálně pohybuje, vůči ose letadla. To při přiblížení hodně pomáhá, na finále to ukazuje kam si to na dráze "kecne".
Ta značka je i ve WT, je to jedna z těch berliček Úsměv Tam je ovšem u všech letadel, i u těch, samozřejmě, kde si piloti museli v reálu vázat špagátky nebo šály Šklebící se
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
Ajvn
Jo tak ji to asi mysle s tou berličkou. O té nic nevím. Nevím jak se spouští ani vědět nechci. Jinak se klouzavý let ve WT nijak zvlášť od BoX neliší.
 
Koty
alfik napsal:

MiG 21 i F-104 měly snosoměry i AoAměry, a na HUDu se jim zobrazuje značka kam se letadlo reálně pohybuje, vůči ose letadla. To při přiblížení hodně pomáhá, na finále to ukazuje kam si to na dráze "kecne".
Ta značka je i ve WT, je to jedna z těch berliček Úsměv Tam je ovšem u všech letadel, i u těch, samozřejmě, kde si piloti museli v reálu vázat špagátky nebo šály Šklebící se


Až na to, že ani 21 ani 104 tohle neměly Šklebící se

Rusi to montujou až nově na 29K, a na západě s tím začaly Jaguáry a A-7čky. Z těch stíhaček pak až F-14 a 15.

Předtím se lítalo podle kuličky, ILS, horizontu, vária a pocitu v hýždích.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
alfik
Ale dididi.
Až bude Hanácké sraz, zandem (zajedem) do můzea, a tam ti ty křidýlka na pitotce těch 21ček a na trupu ostatních letadel ukážu.
Kdyby jen 21čky. Uvidíš kde všude jsou, na jak starých "šunkách" už tenhle vynález sověti montovali Šklebící se
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
pSipi
Co mal Koty na mysli je ze 21 ani 104 nemaju "Flight Director" na HUDe. Tak sa ta znacka vola.
Pretoze hlavne nemaju HUD.
Maju zameriavac co rozhodne nie je to iste.
AOA a snosomer mali ale analogovy.
Ziadna znacka co ukazuje kam sadne pri pristati.
 
Koty
pSipi napsal:

Co mal Koty na mysli je ze 21 ani 104 nemaju "Flight Director" na HUDe. Tak sa ta znacka vola.
Pretoze hlavne nemaju HUD.
Maju zameriavac co rozhodne nie je to iste.
AOA a snosomer mali ale analogovy.
Ziadna znacka co ukazuje kam sadne pri pristati.


Tak tak. Místo toho tam byl budík s úhlem náběhu.

A na zaměřovači tý jednadvacítky bylo tak max tohle:
[img]https://forums.eagle.ru/uploads/monthly_2017_04/90690145.jpg.e5b30919464683b2df4939755c0671a0.jpg[/img] is not a valid Image.

Jinak tady máš proč tam ty snosoměry byly. Tj. pro zaměřování. Ten budík v kokpitu pak krmili daty z sensoru na levé straně nosu. U 23ky to zjednodušili a sensory na trupu byly jak pro budík v kokpitu s úhlem náměru tak pro střelecký systém Šklebící se
[img]https://www.largescaleplanes.com/reviews/images/1560/1560-8.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Koty dne 19-03-2021 20:36
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
LesniHU
Mam malicko pocit, ze mijite pointu. Kdyz jste pet kilaku od drahy a neda to, protoze letadlo uz nema dost energie, je vam uplne jedno, jestli si muzete posadit nejakou znacku na HUDu na prah drahy. A naopak, ta znacka na HUDu vam moc nepomuze v rozpoctu, protoze umistit si ji na prah drahy muzete prakticky kdykoliv a stejne to pak nevyjde, pokud jste neudelali predtim prilet tou spravnou rychlosti do spravneho bodu prostoru. Ta obtizna cast je uz na zacatku.
 
AH_Kraken
To se HU velice pleteš. Toto mají dnes už i přístroje pro lehká letadla (npř Garmin GDU 460) a je to velice funkční a když chápeš co ti to ukazuje, tak velice užitečné.
Vyzkoušeno při skutečném létání.
 
LesniHU
Ja netvrdim, ze to neni uzitecny. Koneckoncu si ted neco na ten zpusob stavim, to bych nedelal, kdybych mel pocit, ze to uzitecne nebude.
Jen tvrdim, ze v teto situaci bude narocnejsi dostat se spravne na finale, nez to ze spravneho finale nerozbit.
 
alfik
pSipi napsal:

Co mal Koty na mysli je ze 21 ani 104 nemaju "Flight Director" na HUDe. Tak sa ta znacka vola.
Pretoze hlavne nemaju HUD.
Maju zameriavac co rozhodne nie je to iste.
AOA a snosomer mali ale analogovy.
Ziadna znacka co ukazuje kam sadne pri pristati.

Aha, rozumím. Mea culpa Úsměv
"Ivane, Ivane. Ty palice medvědí. Nic jsi nepochopil!" Dědeček Hříbeček
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

12-11-2025 10:15
Cthulhu dostal podvodní piáno https://youtu.be/.
..UuLQP-YE8O

10-11-2025 10:38
Den válečných veteránů 11. 11. https://www.daruj.
..ojekt/1812

06-10-2025 19:06
Radiační situace za firmamentem zůstává normální

21-09-2025 14:51
Byl jsem na dnech NATO. Viděl Harrier, Hornet, Rafale, EF Typhoon, Mirage2000 a B-52 a bylo to dobré.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

38,677,199 návštěv