DCS + BOK Benchmark (Phen II + Nv 1070)
|
Fishbed64 |
Přidané 19-03-2018 20:15
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 272
Založený: 17.04.12
|
magot napsal:
U mě naprostá spokojenost A pěkně si v klidu počkám na nový Ryzen ..
JJ v dubnu by mel bejt Ryzen 2xxx tady,kazdopadne nezapomen do kosiku prihodit i to SSD specielne v tom DCS je to obrovskej rozdil. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-03-2018 20:16
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Já se tady opravdu o tearingu nebavím. Ale napíšu to klidně ještě několikrát než to opravdu všichni pochopí. Jenže já to vidím trhaně i pokud jsou nestabilní FPS nad 60. Což je taky stuttering. Takže znova říkám, že to trhání Magotova videa BOK je způsobeno nestabilními FPS. A je to právě ten stuttering. Je možné, že jsem někomu zamotal hlavu, ale to jsem určitě nechtěl. Vždy se na rozdíl od některých snažím vyjadřovat tak jednoduše, jak to jen jde |
|
|
|
Fishbed64 |
Přidané 19-03-2018 20:30
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 272
Založený: 17.04.12
|
Jinak to nahravani na mobil je ok(i kdyz bys moh mit lepsi kameru teda)ale musis pouzit FRAPS u kteryho jsou ty fps dobre videt i pri horsi kvalite videa,no a taky by bylo konecne dobry vyzkouset to v poradny zatezi jako prelet nizko nad Las Vegas nebo nejakou singl misi v BOX kde je hodne ia jednotek i na zemi(jako defence of Kalinin s BOM)to poletovani vysoko ve vzduchu s jednim letadlem moc o vykonu nerekne. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-03-2018 20:31
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Ono taky nahrávat zobrazovací zařízení, který má konstantní frekvenci zobrazení A, jiným zařízením, který má konstantní záznamovou frekvenci B, přičemž zobrazovací zařízení je krmený nesynchronizovaně proměnnýma FPS, prostě nemůže vést k ničemu vhodnému pro citlivější oko. Navrch ještě zde máme jů trubku, která to video konvertuje do svého formátu ve frekvenci C a úplně ve finále je to promítaný na monitoru, který nemusí jet ani na frekvenci A, ani na B a ani na C. Já bych se snad ani nepouštěl do popisu všeho toho zvěrstva, který tím vzniká. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 19-03-2018 20:32
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
Možná vím, co myslíš, ale to je zřejmě jen dojem. Možná myslíš onu technologii vyhlazování hran (TAA nebo FXAA), která vizuálně není až tak moc vhodná pro rychle se pohybující objekty. Při rychlém pohybu pak vzniká velmi viditělný ghosting nehledě na kvalitu monitoru.
Edit: Ikdyž ano, zde to bude asi nahrávadlem. Většina takových nahrávadel nahrává s kmitočtem okolo 24fps.
Upravil/a AJaromir dne 19-03-2018 20:40
|
|
|
|
Mira |
Přidané 19-03-2018 20:37
|
Uživatel
Příspěvek: 1668
Založený: 26.04.14
|
Když jsme u těch nastavení BoS..co přesně se změní mezi Balanced a High ( já tam nějaký rozdíl nevidím ) , a co přesně dělá SSAO..? |
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-03-2018 20:41
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
To video je na YouTube ve 30 fps a ještě nahrané přes mobil. Nebylo by špatné to nahrát skutečně nějakou 60 fps technologii. Takhle to nemá žádnou vypovídající hodnotu. Ale počet fps je tam krásně vidět. Je tam kolem 115 fps |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 19-03-2018 20:42
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
SSAO je technologie výpočtu nasvícení nebo jasu a stínování okolí v reálném čase. Poprvé byla spatřena v enginu Cryteku, v prvním díle hry Crysis. |
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-03-2018 20:46
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
@Jaromir: Kompletní popis všech efektů, který stojej mezi tím, co Magot viděl na monitoru a tím, co vidí člověk doma na monitoru na záznamu by vydal za vědeckou práci. Jinak máš naprosto pravdu, že krom problematiky různých frekvencí či i stejných ale rozfázovaných do toho ještě vstupuje další procesing. Třeba to TAA nebo asi i nějaká stabilizace obrazu. Stabilizace obrazu bude v telefonku a dost možná se o ni znovu pokusí trubka. Prostě maglajs.
@Mira: Já v těch nastaveních taky nevidím rozdíl. Ale mám HW na Ultra, tak lítám na Ultra. Určitě k tomu někde najdeš detaily, kde se to chová jinak, ale pokud člověk prostě lítá a jde mu o ten samotný obsah simu, pak ho to nemusí nijak trápit. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-03-2018 20:50
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Rume jenže Magot má monitor 60 Hz. Takže i když tam má nestabilní vysoké fps, tak ten monitor neustále zobrazuje 60 fps. Takže on nenahrával nesynchronizované FPS, jak jsi psal. Není to tak? Hlavně by mě zajímalo jak to máte vy co máte taky jen 60 Hz monitor a neomezíte si fps. Fps vám kolísají třeba mezi 90 a 100. Jestli to vidíte plynule. Já tedy ne |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 19-03-2018 20:54
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
Moc bych to už nepitval. Nemá to cenu. Holt pokud kvalita nejhoršího členu v celém procesu není vyšší nebo se alespoň nerovná kvalitě zdroje, tak je to trochu obtížné posuzovat. Tak jako tak na videích jsem stuttering ani tearing nezaznamenal.
Jde tam trochu vidět, že na 60hz monitor je pohyb prostě moc rychlý - tedy dá se říct, že pohyb jednoho bodu je mnohem, mnohem více, než 60 pixelů za sekundu. Proto je jeho pohyb na oko nespojitý. Proto mám 144hz monitor, abych měl obraz více fluidní. Částečně jde nespojitost maskovat simulací pohybové neostrosti. Na velkých monitorech nebo při pohledu hodně z blízka to jde vidět. Ale to taky může dělat způsob záznamu.
Upravil/a AJaromir dne 19-03-2018 21:08
|
|
|
|
magot |
Přidané 19-03-2018 21:13
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
Fraps jsem zkoušel ale žere polovinu FPS, tedy záznam, a ukládá nezkomprimované video takže výsledek je nepoužitelný (20s asi 700 mb) ..
Jediný co z frapsu jde použít je snímaní FPS, to je aspoň lépe vidět než to in-game, ale obraz plynulosti hry bude stát z tel. za prd.
Na nastavení HD nebo 1080 v tel. to je furt škaredý ...
Upravil/a magot dne 19-03-2018 21:14
|
|
|
|
Rumcajs |
Přidané 19-03-2018 21:14
|
Stařešina
Příspěvek: 6043
Založený: 12.05.12
|
Zifi, jak jsem psal, popis toho všeho, k čemu dochází v tomhle případě, by byl na vědeckou práci. No možná ne vědeckou, ale rozhodně dost obsáhlou. Zde je asi nejlepší zvolit postup a) nebo postup b). Postup a) je najít si někde na netu odpovídající články a pokusit se to do sebe nasoukat. Postup b) je vykašlat se na to a nic nečíst a být spokojen, že sis zachoval duševní zdraví.
Jen drobně k těm vysokým FPS na 60Hz monitoru. Ty vysoké FPS snižují celkovou latenci hry. Tedy čas od vydání pokynu, třeba pohybu kniplu, do jeho provedení a posléze i zobrazení. Jen naznačím, že ten sim má vlastně uvnitř ten virtuální svět v nějakém stavu a z vstupů pak vždy spočte další stav, pošle to na grafiku a ta vygeneruje obrázek. A hned zas další a další. A tohle vše dělá právě s tou frekvencí, který říkáme FPS. A vysoká frekvence znamená nízký čas. Nízký čas znamená menší čekání. VSYNC znamená, že pokaždý po vygenerování dalšího stavu a obrázku ještě počká, než nastane vhodná chvíle na další generování. Počká - čekání - latence. Howgh. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 19-03-2018 21:15
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
Magote, tak proč nepoužiješ Překrytí Nvidia GeForce Experience, který pro nahrávání používá H.264 hardwarový kodek vestavěný v kartě, díky čemuž je pokles výkonu cca 1fps. Nebo OBS. Fraps je zastaralý krám. Ještě k tomu Vsync, on většinou moc nečeká. Snímky si vygeneruje "dopředu" a uloží je v bufferu.
Upravil/a AJaromir dne 19-03-2018 21:22
|
|
|
|
magot |
Přidané 19-03-2018 21:20
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
Fishbed64 napsal:
JJ v dubnu by mel bejt Ryzen 2xxx tady,kazdopadne nezapomen do kosiku prihodit i to SSD specielne v tom DCS je to obrovskej rozdil.
Nj SSD do nového kompu bude. Ale min 0,5 TB, ideálně 1TB, mě to hrozně frustruje ty 256 GB disky jak jsou malé ..
Tehdá když jsem kupoval PII tak byly příšerně drahý. |
|
|
|
Fishbed64 |
Přidané 19-03-2018 21:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 272
Založený: 17.04.12
|
magot napsal:
Fraps jsem zkoušel ale žere polovinu FPS, tedy záznam, a ukládá nezkomprimované video takže výsledek je nepoužitelný (20s asi 700 m ..
Jediný co z frapsu jde použít je snímaní FPS, to je aspoň lépe vidět než to in-game, ale obraz plynulosti hry bude stát z tel. za prd.
Na nastavení HD nebo 1080 v tel. to je furt škaredý ...
Ano presne tak sem to myslel pouzit FRAPS na zobrazeni fps,na nahravani urcite ne. |
|
|
|
magot |
Přidané 19-03-2018 21:21
|
Fusioner
Příspěvek: 17663
Založený: 19.06.08
|
AJaromir napsal:
Magote, tak proč nepoužiješ Překrytí Nvidia GeForce Experience, který pro nahrávání používá hardwarový kodek vestavěný v kartě, díky čemuž je pokles výkonu cca 1fps. Nebo OBS. Fraps je zastaralý krám. Ještě k tomu Vsync, on většinou moc nečeké. Snímky si vygeneruje "dopředu" a uloží je v bufferu.
Já s tím nikdá nedělal |
|
|
|
Fishbed64 |
Přidané 19-03-2018 21:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 272
Založený: 17.04.12
|
AJaromir napsal:
Magote, tak proč nepoužiješ Překrytí Nvidia GeForce Experience, který pro nahrávání používá H.264 hardwarový kodek vestavěný v kartě, díky čemuž je pokles výkonu cca 1fps. Nebo OBS. Fraps je zastaralý krám. Ještě k tomu Vsync, on většinou moc nečeká. Snímky si vygeneruje "dopředu" a uloží je v bufferu.
Jo v ShadowPlay uz je i FPS counter takze by to s tema FPS melo jit i nahrat. |
|
|
|
ukulele |
Přidané 19-03-2018 21:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1769
Založený: 21.03.15
|
Rume. Moc díky za přednášku o tom co znamená fps, tak aby to pochopil i Babišův volič. To je to co jsem přesně potřeboval. A teď vážně k těm nestabilnim vysokým fps na 60 Hz monitoru. Řekněme, že mám vypnutou vsynch a ukazatel fps je na 90 fps na 60 Hz monitoru. Takže mi výkon PC umožňí zobrazit ale monitor ukáže jen 60 Hz. To znamená že mi z 90 snímku zobrazí jen 60 Takže mi zobrazí dva po sobě a potom třeba jeden výhodí a nezobrazí. Situace se ještě zhorší když jsou ty fps nestabilní. Takže je to v jednu chvíli 90 potom 85 potom 93. Že ten obraz ani nemůže být plynulý pro oko. Já tento stav vidím jako neskutečnou trhačku. Ale spousta lidí to vidí plynulé a Vsync zápínají jen kvůli tearingu. Proto jsem tady asi obecně došel k nepochopení o co mi vlastně jde. Pro mě je Vsync jistota plynulého obrazu. Tak mne tedy zajímá jestli vy co na to koukáte v nestabilních vysokých fps na 60 Hz monitoru vidíte obraz plynule. Přemýšlím jestli by mi pomohl 144 Hz monitor. O latenci se nechci bavit. |
|
|
|
AJaromir |
Přidané 19-03-2018 22:07
|
Diskutující
Příspěvek: 2975
Založený: 01.05.06
|
Ne, zifi. Pokud máš vypnutý Vsync a máš 90 snímků za sekundu, tak ti monitor vykreslí všechny snímky, ale ne kompletně, pouze jejich "fragmenty". Žádné snímky nezahazuje. Snímky zahazuje pouze u Vsync s trojitým a vícenásobným bufferem. Pokud máš pak u vypnutého Vsync třeba FPS více než dvojnásobná oproti frekvenci monitoru, můžeš pak na jednom snímku mít i dvojnásobný tearing. Prostě okamžitě po vyrenderování se začne vykreslovat snímek, mezi tím se začne renderovat nový. Ten nový se vyrenderuje ještě před kompletním vykreslením prvního snímku a začne se okamžitě vykreslovat, tudíž se stane to, že v horní polovině monitoru je původní snímek a v dolní polovině monitoru je nový snímek a zlom mezi těmito snímky je právě onen tearing.
Dobře si přečti tento článek. Je to tam fakt dobře popsané, jak to celé funguje:
https://pctuning....o-nastavit
Upravil/a AJaromir dne 19-03-2018 22:25
|
|
|