Více o adaptivním V-sync. Psal jsem to správně. Pokud máš FPS pod obnovovací frekvenci monitoru (běžně 60), tak se V-sync prostě vypne, aby ti nepadly fps na nejbližší nižší synchronní hodnotu (30fps) http://www.geforc...technology
Výhoda této technologie je, že nedochází ke stutteringu způsobeném skokovým poklesem FPS z 60 na 30.
Ale jinak skutečně Nvidia má novinku Fast-Sync. Ale co jsem se dočetl, tak je na ni nutné mít GPU s arcitekturou PASCAL. Tedy Řada 1000.
Jinak teda není pak lepší mít prostě monitor třeba s kmitočtem 144hz? G-sync funguje tak, že monitor má prostě stejnou obnovovací frekvenci, jako jsou herní fps. Díky tomu dochází k vykreslení všech vygenerovaných snímků bez tearingu a bez stutteringu. Horní hranice je kmitočet monitoru (u mě 144hz a u spodku to je dáno jevem zastarání obrazu, což je asi 24hz)
Upravil/a AJaromir dne 22-03-2017 14:17
Uvědomte si, že hlavním účelem V-sync je zabránit tearingu, ne stutteringu nebo získat 100 fps. Proto vznikají různé variace, které se snaží řešit fps nebo stuttering na úkor občasného tearingu. U V-sync se gpu přizpůsobuje monitoru. Ale u g-sync a freesync je to naopak. Tam se přizpůsobuje monitor gpu. Protože do té doby to šlo jedině pomocí V-sync nebo vícenásobným bufferem, vždy to znamenalo zvednutí zátěže systému.
Upravil/a AJaromir dne 22-03-2017 14:27
1) Nějaká forma adaptivní synchronizace, to je g-sync či freesync a alespoň rozumné FPS. 60 je fakt na spodním okraji "dobrých" řešení.
2) Zvednutí FPS nad mez, kde se tato frekvence dostane mimo lidské vnímání a nějaká forma v-sync.
Při dostatečném FPS pak začne být jedno, která technologie je použita. Odhaduju že při FPS kolem 144 a výš už klidně může být použit třeba ten fast v-sync a nebude to k rozeznání od g-sync. Při 200 by už asi člověk neměl vnímat nic.
Totiž ani adaptivní synchronizace sama o sobě neřeší všechny problémy s zobrazením pohybu. Pokud je FPS hodně kolísavé a nízké, vede to k sice plynuleji ale také k problémům s latencí a poškubáváním. Třeba proto po zkušenosti s g-sync kolem 100FPS se mi nechce jít na 60Hz 4K monitor, i když bych jinak moc rád ty naše simy v 4K viděl.
Jinak teda co čtu o tom fast-sync, tak to vlastně není žádná novinka. Jde vlastně o to, že oproti klasickému V-sync je jinak postavený buffer a pipeline. Hlavní výhodou je zřejmě snížení odezvy mezi joystickem a monitorem.
Nevím, při jaké frekvenci se dostane mimo lidské vnímání. Protože já cítím rozdíl mezi 120 a 144hz. Už nejde tak moc vidět, než že jej spíš jde vnímat. A zkusil jsem i nastavit 60hz na svém 27" 1ms 2k monitoru a to šlo moc poznat Obraz "zastarával". I když hra dávala 60 fps, tak se obraz sekal. Bylo to dost nepříjemné.
Ale ne vždy je asi ten fastsync efektivní. Článek je už postarší, ale výmluvný. http://gpureport....amp;page=1
Konečtně taky začali vývojáři řešit input lag a frame time. Ono s nástupem VR jim taky nic nezbude. Tam to totiž znamená víc, než FPS.
Upravil/a AJaromir dne 22-03-2017 15:47
Že já to sem dával... Ještě minulý týden jsem o nějakém Fast-sync neměl ani potuchy a bylo mi líp. Teď zkouším různé kombinaci a nejsem s to se rozhodnout, která mi vyhovuje. Asi přestanu lítat.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Že já to sem dával... Ještě minulý týden jsem o nějakém Fast-sync neměl ani potuchy a bylo mi líp. Teď zkouším různé kombinaci a nejsem s to se rozhodnout, která mi vyhovuje. Asi přestanu lítat.
když se to hejbe okolo 50-60 FPS nějaký syncy, 120hz monitory neřeším ... zapálím si havanu
hmmm v BOSu to je čistý, ale DCS 1.5 to je pěknej stutter ...
ale jsem tím věčným nastavováním něčeho znechucen stejně jako Cibule
Upravil/a magot dne 22-03-2017 16:43
Vždy, když z jistím, že se dá něco nastavit jinak, začnu mít pocit, že mi dosavadní konfigurace výrazně snižuje kvalitu života. A ne a ne se toho pocitu zbavit.
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
Spis bychom meli hledat monitor se stroboskopickym podsvicenim. A vubec, kdyz tu resite input lag, kdo z vas laboroval s prerendered frames/flip queue size?
Scitani milisekund lagu je prima cviceni, ale s realitou souvisi malo. Nejdriv je tu lag mezi stiskem tlacitka a pollingem usb. Pak se to musi procpat driverama do dinputu a do simulacniho vlakna, ktere bezi typicky na 60 fps. Z nej vysledek pak do render vlakna, ktere bezi na fps ktere vidite, se simulacnim naprosto nesynchronizovane. Z nej do driveru graficke karty, vykreslit a obraz prelit do monitoru, a potom nakonec zobrazit. Mezi tim je flip queue a par podobnych vychytavek.
16ms latence nepozna nikdo. To, o cem mluvite, je "o 16ms vice nez...". Jinak samozrejme adaptivni refresh monitoru vitam, dostavame se o krucek ke kvalite zobrazeni, co jsme meli pred dvaceti lety na CRT monitorech. Slava.
EDIT: zvidavy ctenar se muze zamyslet, co uvidi na svem 144Hz monitoru pri 100fps obrazu, kdyz simulacni vlakno vyplivne novy stav sveta jen sedesatkrat za vterinu.
Tohle už jsme taky diskutovali, že celkový zpoždění od vstupu do zobrazení je dlouhé. A že ve skutečnosti je hravě víc než 100ms. Bo se to celé sčítá. Ale ta část, která je ovlivněná FPS, je rozhodně dost podstatnou částí celkové latence. A to zejména pokud spadne k číslům jako je 30. Před časem jsme diskutovali i input lag monitorů či herních televizí. Ale to je celkem jedno, většinu z těch různých zpoždění člověk až tak úplně neovlivní. Tedy ovlivní tak, že si sežene lepší HW za mnohem větší peníz. To FPS je jedna z mála věcí, se kterou se dá trochu laborovat. Nastavením detailů a rozlišení tak, aby to bylo na smysluplné úrovni. Jinak nezbývá, než zabít prasátko a koupit pořádný plnotučný CPU, hezkou grafiku, pořádný monitor, klacík s rychlou elektronikou a nezabít to instalací různých vylepšovacích nesmyslů.
Jo a 16ms je rozhodně ve schopnosti člověka poznat. Člověk to sice neumí odlišit od 20ms nebo 25ms, ale pozná, že tam zpoždění je. Jsem četl o hudebníkovi, kterýho rozhazovalo zpoždění 4ms, který mu nějakou nesrovnalostí posílali do sluchátek.
Jinak jsem žil v domění, že FPS simulace bývá spojené se snímkovou frekvencí GK. Jistě že kdyby frekvence výpočtů stavu virtuálního světa byla konstantně 60, pak by FPS nad 60 nedávalo smysl. By to maximálně tak generovalo identické obrázky s vysokou frekvencí. Což tedy asi není to, co člověk vídá s vysokým FPS. Taky by to stavělo na hlavu existenci monitorů s 120Hz, důraz hráčů stříleček na vysoké FPS i když monitor takové FPS nemá atp.
No, u DCS to mám jinak, ale u ostatních blbin, kde je třeba jen klávesnice a myš, mám speciální urychlené USB sloty pro klávesnici a myš pro zmenšení odezvy. Vím, je to stejně k ničemu, protože ostatní komponenty to prostě vždy zpozdí, ikdyž jsou výkonově na špičce. (např. DDR4) Ale tak snaží se
Ale jinak ještě jedna věc. Mozek si na to zpoždění zvykne. Mozek má totiž taky zpoždění, i když o dost menší, nevím. U některých má vedení naopak nějak dlouhý. Důraz na vysoké FPS je kvůli co nejmenšímu frame time.
Pro dokres: Opakovaně bylo dvakrát zaslepenými pokusy prokázáno (najděte si klidně videa na trubce, i tam je to celkem hitofka ), že když budete mít tři kompy, na jednom 30 fps, na druhém 60 a na třetím 144, tak téměř každý člověk dokáže ukázat který je který - a klidně na tom může běžet i WoWko, nemusí to být šturmas nebo střílečka.
Dokonce možná by to člověk poznal i na statickém obrázku, třeba když má na obrazovce toto forum, podle "mžikání" obrazovky. Alespoň já to vidím, na svém monitoriu - a to je u stat. zobrazení nepochybně nejvyšší FPS jaké komp dokáže! Mám dva monitory, s rozdílnou technlogií přenosu, a ten starší tedy zobrazuje jinak než ten nový...
Takže, i kdyby byla pravda že "nedokáže rozeznat 16ms", tak prokazatelně člověk dokáže rozeznat např. 100ms od 116ms!
A pro Rumcajse - jako občasný amatérský hudebník potvrzuji, že to je setsakra rozdíl, a naučit se "kašlat na ostatní a hrát podle sebe (kapelníka) a ne podle ostatních" je kumšt.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
A co když má někdo monitor s flicker-free technologií? Já mám navíc k tomu ULMB (Ultra low motion blur) (třeba na mém Dell S2716DG je potvrzena, databáze flicker free monitorů je zde: http://www.tftcen...tabase.htm)
Upravil/a AJaromir dne 23-03-2017 16:32
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.