petsild napsal:
Méně může být více:
v simulátorech lze komfortně nastavit polohu hlavy pilota, třeba v Rof/Bos jsou možnosti podobné. Ale v Rofku má většina hadraplánů horní křídlo, které kolikrát znemožní v dané situaci vidět lépe. Po letech jsem si zvykl a poloha, kterou jsem oddálením od kokpitu používal byla celkem pohodlná.
Přesto jsem vymyslel
vlastní zlepšovák, jak při méně docílit vlastně více a to zcela jednoduše změnou snížení vertikalního rozlišení se naopak rozšíří Fov zorné pole pilota.
Při nepatrné ztrátě horizontálního výhledu lze naopak vidět více do šířky, jako za použití vice monitorů nebo 21:9 zobrazovadle.
Nastavení v simulátorech má své nativní limity jako zobrazovací možnosti monitorů. Tahle úprava má dvě výhody proti jedné záporné.
První je pro lidské oko vidět přirozenější širší obraz, kde se zároveň zužuje opticky i horní či spodní křídlo prostě pak i méně zaclání ve výhledu a ještě se jako bonus sníží zátěž na grafické kartě. Jediná nevýhoda je že dole a nahoře vznikne nevyužitý černý pruh, ale bude jen tak tlustý jaký budete chtít zisk širokého pohledu.
Je skvělé že čitelnost dotů a budíků je pořád skvělá a vidíte pořádný kus krajiny navíc.
S projektorem je moje metoda vážně perfektní kombinace, kterou jsem ještě vyzkoušel i na monitoru s 2K rozlišením a ten je vhodnější díky větší hustotě bodů.
Jak docílit větší FOV třeba v Rofku:
Důležité je aby simulátor běžel v okně, tedy v menu odškrtnout Fullscreen mode. Najít v adresáři ROF\data\ soubor startup.cfg. Dát edit a najít řádek ''win_height = 1080'' změnit hodnotu třeba na ''win_height = 950'' bez uvozovek.
Stejnou metodu lze použít v Bosku a bude fungovat i v DCS ten má jen jiný konfigurační soubor.