Hoši jsou tady na tomto foru programátoři? Nebo borci kteří se této profesi silně přibližují? jsou. Nebo někoho takového znají? Znají.
Co kdybychom se složili a vypsali odměnu tomu, nebo té skupině lidiček, kteří by byli schopni a ochotní vytvořit to čemu jsem dal hypotetický název: " Herní operační systém". Na základě linuxu-asi.
Ja vím možná asi jsem směšný, neboť opravdu nemám ponětí jak náročné by to bylo.
A nebo kolik by tahle sranda stála kdybych si to u "někoho" obědnal" sám.
Znáte firmu SpaceX ? Nikdo jim nevěřil, že dokážou v ták krátké době vyvinout přistávaní 1ních stupňů nosných raket z pět prakticky na místo startu. Bylo to považováno taky za sci-fi...
Pojdme se na toto téma pobavit.
Dobře, když je to blbost tak napište.
Průser je v tom že už je vlak rozjetej a těžko se zastavuje aby se přehodila výhybka.
Btw drivery na plasťáky od saiteku http://linux-driv...0Pedals%20
údajně šlape i warthog, vyjma t.a.r.g.e.t.u. http://members.ao...rthog.htmlUpravil/a magot dne 11-08-2016 23:17
57_OTU ajvn napsal:
Ja vím možná asi jsem směšný, neboť opravdu nemám ponětí jak náročné by to bylo.
Zásadní problém v tvé teorii je, že za takový OS bude muset někdo chtít zaplatit.
Zásadní problém je v tom, že se zisk nedostaví s dokončením projektu, ale až ve chvíli, kdy prodáš desítky tisíc licencí a vyděláš si na investici do vývoje.
Zásadní problém je v to, že si nebudeš moci připočíst marži za HW, jako to dělá xBox a Playstation.
Zásadní problém tkví v tom, že jen na GIGABYTE de naklikat 1900 základních desek http://www.gigabyte.com/products/comparison/main.aspx?ck=2
Zásadní problém je v tom, že budeš potřebovat, aby na OS běžela spousta her, které nejsou zdarma. Kdo neplatí za hry obvykle nebude chtít platit za OS.
Zásadní problém tkví v tom, že jsou vývojáři zatím lidé. U nich existuje relevantní předpoklad, že budou chtít nakrmit a bydlet pod střechou.
Zásadní problém tkví v tom, že budeš potřebovat programátora, testera, analytika, designera, systémovýho inženýra, softwarovýho inženýra, zase testera a tihle všichni budou potřebovat vytvořit prostředí, ve kterém budou vyvíjet OS, takže ti přibude správce sítě, sekuriťák, databázista, administrátor aby si pak jednoho dne nezjistil, že někomu ukradli notebook s 5 rokama práce, který neměl zálohovaný a to ještě na nekryptovanym disku.
Tady si to naklikej http://www.platy.cz/platy/informacni-technologie a pak mi řekni, proč sakra Microsoft vydáva tolik opravných patchů na Windows, když má 120000 zaměstnanců. Proč se sakra vyvíjel BoB přes 6 let a je při vydání byl na prd.
No to sem tak nějak istinktivně tušil. Ale snít můžu, že.
Kuva to si fakt nikdo s těch 120 000 zaměstnanců nevšiml, že se v herním průmyslu toči byliony dolarů?
A že spoustě z nás hráčů je prostě ten jejich všeobjímající, vševědoucí, všeumící, OS prostě s 90% k prdu?
Dyk by se na " speciélním herním OS" dalo taky vydělat par zlaťáků, ne?
Potřebuješ. Díky tomu máš celou cenovou škálu mikroprocesorů, grafických čipů, hardisků, zvukových karet, pamětí a plnou prdel dalších věcí. Dostupných i highendových. TIR a jeho klony, VR. Levné hry. AAA i indie, žánry které by jinde neměli šanci...
Upravil/a Tyler Durden dne 12-08-2016 12:47
Osud šeptá bojovníkovi: "Nemůžeš odolat bouři" a bojovník šeptá: "já jsem bouře!"
Zásadní problém v tvé teorii je, že za takový OS bude muset někdo chtít zaplatit.
A co když se najde druhý Linus Thorvalds ?
Zamilovaný do Il-2 ?
Možná největší potíž je v tom, že Linus nevytvořil OS pro hry. Linux dodneška není herní platforma, ačkoli se o to snaží třeba Steam. Jenže, ouha, Steam OS je komerční záležitost. Dál trochu představu o Linuxu jako čistě komunitní snaze kalí třeba ta skutečnost, že aby to tenkrát opravdu rozchodili, stalo se, že náhodou Ctrl-C Ctrl-V "použili" zdrojáky z komerčního Unixu. Byl z toho soud, kde se Linus musel dost bránit, že o tom nevěděl a pak to museli rychle nahrazovat. Ale to už byl Linux dost rozšířený, tak se na to zdroje našly.
A snad vůbec největší potíž je v tom, co již vzpomínali kluci. Totiž rozsah toho, co je potřeba od reálného herního OS pro PC, je úplně mimo to, co Linus tenkrát vytvořil, či dal dokupy. Samotné jádro OS a příkazová řádka je celkem legrace. Ne že by to dal dokupy každý, to rozhodně ne. Ale objemem kódu vůči OS reálně přijatelnýmu a fungujícímu tak, jak si to dnes představujeme (chce se mi říct díky Windows), je to o světelné roky jinde. Pro ilustraci, znáte někoho, kdo by byl schopnej pro nový OS napsat smysluplnou implementaci USB? Jo toho, co tak automaticky strkáme do počítačů a předpokládáme, že myš bude myšovat, klacík klacíkovat, SSD disk se připojí a bude fungovat, TIR bude svítit ... Tak jenom to USB je úplně mimo mísu pro jakéhokoli nového Linuse. Čím by se řídily grafické karty? Zvukovky? Síťovky? Disky? Kdo by pro to napsal ovladače pro všechen ten balast?
Finále je vůbec nejvíc nejlepší. Jak by se povedlo přesvědčit ostatní, aby to začali podporovat? Nebyla by na to potřeba nekřesťanská nálož peněz? Třeba taková, jakou Microsoft spotřebovává na to, aby udržel Windows v chodu? A nechtělo by se, aby se ty peníze někudy vrátily? Nebylo by pak potřeba, aby ten OS vydělával? Třeba reklamou, nebo prodejem uživatelských statistik, nebo licencováním? Nebo třeba by ten OS mohl prodávat videa ze soukromí uživatelů, za to lidi rádi platěj, aby mohli vočumovat, co se děje u sousedů, ne?
@BP_dFrog
Doporučuji Kubuntu. Obsahuje KDE, prostředí vizuálně nejpodobnější Windows. O balíčky (software) se pak stará nějaké to software centrum, kde si jednoduchým vyhledáváním najdeš co potřebuješ. Těch balíčku k dispozici je v řádu desetitisíců. Narozdíl od Windows nemusíš projíždět stránky a spouštět setupy, pak kontrolovat aktualizace per aplikace. Tady je vše pod jednou střechou. Vyzkoušet Linux je narozdíl od Windows taky prosté, stačí stáhnout ISO obraz a napláchnout na USB, z kterého lze Linux pak spustit (LinuxLive USB Creator).
Slackware je jednou z nejstarších a stále fungujících distribucí. Vyžaduje však již určité znalosti systému a je spíše doporučována pokročilejším uživatelům.
@falkon
Běžný Franta Uživatel si zcela určitě nebude kompilovat jádro, protože ve chvíli, kdy se tak rozhodne, díky nezbytným znalostem jak vlastně na to, přestává totiž být Běžným Frantou Uživatelem.
Můžeš si přepláchnout telefon firmwarem, kde není balast od výrobce (např. CyanogenMod). Tím se dostáváme k tomu, že za to sledování a odesílání vlastně nemůže Linux, ale ten, kdo své zařízení, resp. firmware, tak nastaví. Stejně tak za facebook aplikaci, co se nedá odstranit.
@57_OTU ajvn
Herní operační systém neexistuje. To co z mašiny děla herní mašinu je hlavně hardware. A i přes pro hraní doporučené úpravy a nastavení, to pořád budou ty samý Windows, ten samý Linux.
@Rumcajs
SteamOS je otevřený, momentálně založený na Debianu 8. Proprietární je Steam klient.
Mezi poměrně zdařilé simulace fungující nativně pod Linuxem patří X-Plane, FlightGear, Euro Truck Simulator 2/American Truck Simulator a samozřejmě Goat Simulator.
Aces,
Steam OS může být otevřený, ale je vyvíjen komerční organizací s komerčním cílem. Není to dobrovolnická snaha.
S tím herním/neherním OS úplně nesouhlasím. Herní OS dnes znamená, že má zvládnutou podporu grafiky, zvuku a periferií na úrovni vhodné pro hry. To není až tak samozřejmé, ne každý OS je vhodný pro takové použití. A použít cokoli jiného než OS vhodný pro hry na hry, by bylo kontrakroduktivní.
Jen připomenu, že třeba i Windows mají svoje slabiny v podpoře her. Ukazuje se to teď s příchodem zařízení jako Oculus RIFT. Vím, že si vývojáři stěžovali, že Windows nejsou úplně šité pro potřeby realtajmových aplikací. Že mají vysokou latenci a že s tím mají velký souboj, páčto člověk v tý helmě potřebuje latenci zcela minimalizovat, jak je odtržený od světa. Takže současný herní OS by měl tohle mít zvládnuté líp.
Poslední .. herní OS bezpodmínečně musí mít podporu od NVidie a AMD. Jinak si prostě neškrtne. Bez driverů pro moderní grafiky se prostě nedá mluvit o ničem.
Vím, že si vývojáři stěžovali, že Windows nejsou úplně šité pro potřeby realtajmových aplikací
To je přesně ono, když si nestěžovali na linux, který je na hrani na prd, tak si museli stěžovat na úžasné Windows.
Težko to k něčemu přirovnat ... kde nic není ani smrt nebere.
Zásadním nedostatkem je, že výrobci HW nepodporují a musí to pro linux dělat někdo na koleně. Proč ale, protože je linux stejně tak realtime jako Windows, nebo ještě hůře.
O to horší, že vychází linux z unix, kde se primárně řešil multitasking a přidělení uživatelského času pro několik úloh současně.
PS4 něco na bázi unixu, X-Box samo vidle
kdysi jsem vlastnil sega-dreamcast a ty měli nejen windows CE ale konzole byla zcela kompatibilní s klasickými XP vidlemi což umožňovalo sesíťovat obě platformy dohromady a hrát online.
To už se pak zřejmě nikdy neopakovalo u jiné konzole ..
Hojda,
dávno už neplatí že Linux není herní systém, já pod Ubuntu hrál a dohrál úspěšně několik herních pecek třeba:
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Battlefield 1942
Battlefield 2
Call of Duty 2
IL-2 Sturmovik Series
FSX
Píšu jen ty na které jsem si hned vzpomněl... je patrné že poměr simulátorů je znatelně menší, jenže v té době moc simů nevycházelo jako v současné době.
Božské Ubuntu jsem aktivně provozoval od verse 5.10 do 9.04 skvělé 4 roky naprosto bez hnusných Woken, ale pak udělal MS hodně šikovný tah s Win7. Na kterém jsem v současné době a pokud se W10 nějak zásadně nezlepší bude to nespíš asi i poslední komerční systém který jsem si od MS pořídil. Ta masivní agresivní kampaň co proběhla na poslední systému, mě upřímně naprosto z hnusila a nechutně pobouřila.
Škoda že Linux nemá alespoň malou reklamu, určitě si zaslouží větší poměr OS koláče na trhu než doposud získal. Pokud se uživatel naučí Linux používat je mnohonásobně lepší a bezpečnější než ta komerční MS srajda, kterou používá naprostá většina uživatelů včetně mě no.
Ten hanebný titulek si Linux rozhodně nezaslouží a není to dnes pravda.
Jestli že nejdou pod W10 první dva díly Stalkera okamžitě bych ten systém nahradil!
Pokud jsi nadšenec téhle série doporučuji sosnout Stalker – Lost Alpha. Sice se jedná o příběh prvního dílu, ale tak jak měl být původně vydán = dokonalá atmosféra s naprosto dech beroucíma lokacema i na dnešní grafické nároky vypadá stařičký Stalker prostě skvěle.
Ten hanebný titulek si Linux rozhodně nezaslouží a není to dnes pravda.
TrackIR Software 5.4
System Requirements
•Requires TrackIR 3 Series hardware or newer
•Windows Vista or newer
•60 megabytes of free hard disk space
TM - T.A.R.G.E.T.
System requirements
PC
Desktop/laptop PC with Intel Pentium III/Athlon 1GHz processor or higher
512MB RAM
Operating system: Microsoft Windows® Vista®/7/8/10 (32 & 64-bit)
16-bit, 1280 x 960 video resolution
100MB free hard disk space
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.