November 21 2024 16:49:32
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 13

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
 Vytisknout diskuzi
II. Vietnamská válka
1stCL_pbarry
606_Druindin napsal:

Co sem kdysi četl v knížce Migy nad severním Vietnamem (Boniface Roger), tak amíci obecně neradi přiznávali sestřelení vlastních letadel Vietnamci a raději toho co nejvíc připisovali protiletecké palbě. Američtí piloti pak Vietnamce dost podceňovali. Mám takovej dojem, že tam autor uváděl, že největší eso na jetech co do počtu sestřelů je nějakej Vietnamec.
Co se týče ztrát, tak byly ze začátku docela vysoky. Postupem času a zkvalitňujícím se výcvikem (Čína, Rusko) se to zlepšovalo.

Zmiňovali tam, že ze začátku se dost učili z druhoválečné literatury.
Taky v té knížce furt mleli něco o taktice "mlácení rýže" asi něco jako že udeří jeden (dvojice) a pak druhej (dvojice).

Rakety vzduch vzduch byly dost nespolehlivý, bo jim nějak nedělala dobře vlhkost.



To přisuzování vlastních sestřelů protiletadlový palbě namísto stíhače je imho nejmarkantnější v Korejský válce. Už za hranicí nějaké nahodilosti, ale přijde mi to daný čistě direktivně z vyšších míst.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
Hoper
Druidine, škoda, že ta knížka je jeden z mála zdrojů z druhé strany. Není vyloženě nestranná, ale zase je dobré se dočíst, že amíci si nárokovali sedm letadel a ve skutečnosti Nam přišel o dvě. Např.
Taky jsem ji četl a taky si pamatuju, jak se amíci hodně bránili tomu, aby potvrdili, že byli sestřeleni ruskou stíhačkou, nedej bože A-A raketou. Zatímco jejich AIM-9tkám 17tka v pohodě uhnula (když o ní věděla a nešli po ní dva a více nepřátel, tak stačil ostřejší manévr a raketa ho ztratila. A taky dost často selhala...).
Něco podobného (s přiznáváním sestřelů nepříteli) bylo už za Koreje - pokud se letadlo vrátilo na letiště a tam s tím flákli a letadlo odepsali nebo z toho vyskákali ještě ve vzduchu u letiště, tak to nepočítali jako sestřel, ale jako nebojové ztráty...

Wernere, zkus mrknut i na neanglické weby. Dá se už najít i o ruských obsluhách SAMů. Nebo zkus dohledat pořad, co se vysílal i na ČT a kde nechali vyprávět i Vietnamčíky, jaký byl jejich pohled na tu dobu. A amíky. Zvlášť na toho třetího (viz obr. dole) si pamatuju, jak se o nich vyjadřoval s despektem ;)
ovarek.cz/pic/Nam/021118-201358.jpg
ovarek.cz/pic/Nam/021118-201621.jpg
ovarek.cz/pic/Nam/021118-202140.jpg

A pokud např. na 33 US letadel zaútočily dvě žluté 17tky, pak je opravdu velmi pravděpodobné, že "většinu" z nich (jednoho) pak amíci, po jedné vlastní ztrátě, sejmuli... (13.6.72)

Chybou (mmch opakovanou až do Kosova) bylo to, že amíci velmi často létali pravidelnými trasami v pravidelné časy. Pak nebyl až tak velký problém si na ně "počkat". I když pravda - ne vždy to vyšlo.

Největší koncentrace AA zbraní byla kolem Hanoje, pěkný na to téma byl Let Intruderu. Škoda, že neznám film z pohledu obsluh těch raket.
Ale ta Fanxipang od NV je celkem slušná knížka, ještě ji mám schovanou. A rád bych si ji i přečetl :)

A být v Namu sestřelený 17tkou, kde byla i 19tka "zastaralá", byla spíš ostuda...



ed: úprava linků
Upravil/a Hoper dne 15-07-2016 15:50
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Powerty
Pokud vím tak i slavný Robin Olds se o 17tce vyjádřil něco v tom smyslu, že "na rozdíl od toho co si myslí na vrchním velení je MiG-17 nebezpečná malá šelma, která umí pělně kousnout".
 
Al CZ
Právě ! Američané měli vyspělejší stroje, jak jsem někde kdysi četl - i patřičně drahé, ale MiG představoval problém. Už proto že "Fresco" mělo stále kanonovou výzbroj a Phantom ne. Nicméně myslím že s Vulcan podem neměl Phantom s MiGem problém a éčko už vůbec ne.
 
Koty
kua... uvědomte si, že rychlost není všechno - ta 17ka prostě mohla amíkovi "uhnout" - todle není WarThunder.
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
1stCL_Werner
Išak mohl taky 109 "uhnout"...


Menší rychlost a větší obratnost tě prostě staví do defensivy, obvzlášť proti početnějšímu nepříteli.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
ukulele
výsledek vzdušného boje závisí na mnoha faktorech... rychlost je sice důležitý faktor, ale je pouze jedním z mnoha
 
312_strycekFido
IMHO porovnavat maximalni rychlosti, kdyz jsou vsechny blizke nebo vetsi jak rychlost zvuku nema smysl, protoze boj na blizkou vzdalenost se vede vetsinou pod ni a jine boje se tenkrat moc nevedli. Vietnamci na to nemeli vyzbroj a amici po par friendly killech zacali vizualne overovat cile.

Rychlost > mach 1 byla v namu dobra tak akorat pro odpoutani se z boje a zdrhnuti. Navic na prekroceni rychlosti zvuku je potreba bud dajv, nebo letet dlouho rovne/v mirne zatacce. Pokud je behem toho mig v dostrelu, tak se v klidu udrzi a sestreli amika driv, nez ten prekroci rychlost zvuku a zacne vyuzivat svou vyhodu vyssi rychlosti. Pokud jde o dosazeni maximalnky co se vetsinou udava, tak musi byt ero bez vyzbroje, letet rovne a vysoko a nez tu rychlost dosahne, tak preleti 100km nebo i vic.

V boji na blizkou vzdalenost je potrebny vyssi vykon na jednotku vahy. V tom je MiG-17 a F-105 srovnatelny, phantom je na tom trochu lip nez oba. Druha je vec je obratnost. Kdyz se to vezne hodne jednoduse a srovna se plocha kridla vs vaha, tak je na tom mig 2x lip nez oba amici. Pocitam jenom startovaci vahu bez vyzbroje.
www.312raf.com
 
313_Nevo
vyborna kniha ten Thud!, doporucujem
http://www.floowi.../fanxipang
CPU 4core 3.3GHz | GPU 1GB GDDR5 192bits | DDR3 4x4GB CL9 | SSD 250GB | Win7
 
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,006,873 návštěv