Taky až povolej víc jak 48 lidu, tak teprve bude možné zjistit, jestli se monitor v rozlišení s grafikou dostane na rozumné FPS.
Dokud máme puštěno jen 48, tak je to nevhodný benchmark.
Já bych šel do rozlišení 2560 na 1600, pro lítání je potřeba 16x10, když ne 4x3. S větším rozlišení bych viděl výkonnostní problém při vysokém vyhlazování. Oba vybrané monitory mají prostě jen malý body, který sežerou výkon, a žádná přidaná hodnota. Člověk na to bude čučet z menší vzdálenosti, aby našel pixel.
Počty bodů, dle kterých se dá odhadnout potřeba výkonu
2560x1440=3686400
2560x1600=4096000 (16x10, 30"
3840x2160=8294400 (tady je vidět, že rozhodně asi ne)
O vysokých rozlišení se tvrdí, že na to nejsou Windows připravený. Maj malý písmenka, malý všechno a zvětšení prej není dobře řešený. Ví o tom někdo něco konkrétního ?
No jasně, vím o tom něco. Malý bod (vysoký DPI) máš i na noťasu s full HD. 1440p je taky dost malý na 27", pokud nepoužiješ změnu měřítka. Ve windows to máš v Ovládacích panelech\Vzhled a přizpůsobení\Zobrazení, tam si můžeš zvolit 100, 125 nebo 150% měřítko. Samotný windows (i 7) to zvládaj docela slušně, i když ne dokonale. Problém je ale se spoustou aplikací, který změnu měřítka nepodporujou, nebo to maj prostě blbě. Windows 8 snad uměj simulovat změnu měřítka, ale pak je to kostrbaté. Některý softy pak maj svůj vlastní alternativní přístup. Klasika jsou třeba internetové prohlížeče, kde si velikost můžeš volit odnepaměti.
Na lítání nepotřebuješ 4:3. Můžeš lítat i na 16:9 a 16:10 a na triple screenu a co já vím na čem. Velký bod potřebuješ asi ve Šturmovi a CloDu. V BOSku a ROFku je velký bod na nic. Díky tomu, že tyhle simy maj skvěle vyřešený LOD, vysoké rozlišení naopak pomáhá k včasné identifikaci typu letadla, páčto vidíš tvar i na velkou vzdálenost.
Výkon na 4K má tak nějak GTX 980. A ta 980 je třeba chápat jako entry level. Nicméně při 4K v podstatě nepotřebuješ vyhlazování, protože bod začíná být tak malý, že vzniká přirozený antialiasing. I na 1440p lítám jen s vyhlazováním 2x páčto víc nemá smysl, nic viditelného to nepřinese.
16:10 je na lítání super. Možná se to takhle na papíře nezdá, každopádně pro mě byl přechod z 24" 16:10 na 27" 16:9 docela bolestnej.
Na nějaké BnZ je to asi úplně jedno, ale při nějakém zběsilém manévrování s 16:9 mnohem víc ztrácím letadla a celkově i přehled.
Kdyby se u nás prodával nějaký panel použitelný na hry minimálně s 27" a za rozumný peníz, hned bych ho bral...
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
AMD FX8530 + 16GB DDR3 + NVIDIA GTX760 And display is 4K (UHD) 3840 X 2160 and No problems at 50-60fps, than the common normal ones when bombs drop or firing continually rockets with infinite ammunition, that is resolution or visual independent, meaning I can fly at lowest resolution with all down and get same results.
I use the shader mod but not anything else.
No AA as 4K doesn't need one at all, and that makes possible visually spot targets at 30-35km range and identify type at few km shorter.
I'm currently running a multi-monitor setup totaling 6000x1440 on a single GTX 770 with all setting max except civ traffic on low, with 4x AA and 16x AF (forced). Runs excellent, my main monitor is a 3440x1440.
Well I just got a Galax GTX 980 HOF with an I7 4790K running on an LG at 3440x1440
Rumcajs napsal:
Podle mě rozumná volba. Na 4K to ještě není tak úplně připravené. A dát 20k za 2560*1440, když chceš víc, je asi příliš rozverný přístup.
...to jsme takhle byli jednou v Ostravě u Válců hodně rozverní
What about people running @ 2560x1440 resolution?
For me the game looks like crap at high resolutions no matter if I select balanced, high, ultra, 2x or 4x AA.
Resolution is 2560x1440, I can confirm that it doesnt look that good in higher resolutions. I cant explain why, but its like everything is a bit blurry or something like that.
Nevím jak to kdo má nastavený a jakej maj monitor a počítač. Na tom všem záleží. U mě doma v mém oku a pohledu na věc je BOSko v 1440p super zážitek. Vidím ostře a daleko. Letadla jsou rozpoznatelná podle tvaru na slušnou vzdálenost. AA to skoro nepotřebuje, mám tam sice 2x, ale kdyby to bylo vypnutý, asi by to s kvalitou obrazu neudělalo nic špatnýho.
1) Záleží na schopnosti monitoru podat barvy. Konkrétně v BOSku záleží na schopnosti odlišit šedivé tóny. Tedy to chce 10bitový panel a chce ho to mít správně nastavený. Už se to tu probíralo.
2) Chce to mít vysokou zobrazovací frekvenci a nízké časy gtg. Lítáme, tedy se vše kolem hýbe. Nehrajeme šachy, kde má člověk 30minut na přemýšlení. 120 nebo 144Hz monitor je prostě lepší než 60Hz. gtg pak povinně 1 ms.
3) Chce to mít vysoké FPS z důvodů jako u bodu 2. 60 bych viděl jako základ, 80+ jako optimum.
4) g-sync nebo časem freesync ve spojitosti s vysokým FPS a zobrazovací frekvencí dělá svoje.
Já vím, je to drahý. Ale alternativa k tomu je mít pekáček, který vytočí 30FPS na monitoru s 60Hz a 8ms gtg. A to celé dotvořené 8mi bitovýma barvama, kde jednotlivé šedivé prostě splývaj. Silnější kusy si ještě ve volbách ponechaj ty cinematics efekty a head shaking.
Mám dva lítací počítače a ten záložní má vše celkem slušné, jen grafiku má slabší, mám tam GTX 560. Tedy FPS spadne do oblasti 30 - 40. A lítá se mi na tom o poznání hůř. Vidím hůř. Trochu se mi točí hlava. Častěji mě sundavaj, protože něco přehlídnu. Na všem záleží.
to zalezi Chroust. podla chuti a moznosti kazdeho sudruha. niekto nejde pod 60fps a neda dopustit na 1ms a niekto sa zabavi aj s 30fps a 5ms
toto je zaujimavy nazor na vec tiez
I don't care about response times because I am not a competitive FPS player, so the rumored 4ms doesn't really "do it" for me...as long as response times are reasonable, I'm fine with it. Also, the Dell Ultrawide offers 5ms response time so it's a wash.
To je mi líto Chrouste, že to chceš zabalit. Možná jsem to přehnal s výrazama. Samozřejmě že jde lítat bez špičkové výbavy. Jen je třeba počítat s tím, že se online potkávají lidi, co tu výbavu maj a lítaj každý den od rána do večera. A s nima pak člověk nemůže držet krok.
Abych to trochu napravil, dám sem pár malinkých rad pro BOSko.
1) Snižte si gama correction na 0.8 - 0.6 . Já vím, ve hře to jde jen na 0.8 a míň ne. Ale v startup.cfg se to dá přepsat a můžete si tam dát, co chcete. Lítáme v bílém světě, tak snížení gama korekce může pomoct k lepší viditelnosti.
2) Nenuťe svůj stroječek do zbytečně vysokého antialiasingu. Skutečně potřebujete 4x AA?
3) Opravdu potřebujete SweetFX a všechny ty efekty? Nesnižuje to zbytečně fps?
4) Zkusili jste si pohrát s nastavením monitoru? Najděte si někde ten obrázek s tou šedivou šachovnicí a zkuste najít optimum, kdy vidíte nejvíc odstínů.
5) Mrkněte se na nastavení terrain.ini. Už tu na to bylo vlákno. Lze upravit vykreslování okolí v závislosti na vzdálenosti. Lze snadno dosáhnout ostré viditelnosti terénu na významně větší vzdálenost než je default.
6) Mimochodem 1ms gtg monitory patří k velmi levným. Jsou to totiž TN panely. Sice nevynikají barevným podáním, ale o to jsou rychlejší. Barvy nejsou až tak důležité z pohledu věrnosti, ale z pohledu rozlišitelnosti. Jasně že za 10bitový panel se dá víc než za 8bit, ale nemusí to být až tak strašné.
7) g-sync není rozhodně nezbytný, je to hezký pamlsek pro zmlsané. To samé platí pro 144Hz.
Rumcajs napsal:
Podle mě rozumná volba. Na 4K to ještě není tak úplně připravené. A dát 20k za 2560*1440, když chceš víc, je asi příliš rozverný přístup.
...to jsme takhle byli jednou v Ostravě u Válců hodně rozverní
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.