Chlapci, jedna vec. ROF, BOS, DCS nikdy nebudu disponovat financnymi moznostami WT, alebo SC (SC cisto ako priklad financnych moznosti, v SC myslim ze so stromami zas taky problem nebude).
Takze v ROF, BOS, DCS si o stromoch s profesionalnym DM a dokonalou AI mozme nechat len zdat
Ve staré IL-2 byly jednotlivé generické stromy a pak les, k tomu se daly sázet solitéry v editoru. Les nebyl vidět při letu nízko nad zemí, protože šlo o horizontální texturu. Pokud by bylo toto zachováno s přidáním nějakých 3D nezničitelných stromů na okraj lesa, tak by to stačilo. Ano, jednotlivé generické stromy šly prolétnout, ale riskuj to, když jsou mezi nimi výjimky. Hra prostě nesmí umožňovat, aby se letoun schovával do lesa. Nejde o to, jak dokonale má být taková podružná věc simulována. Je to prostě prvoplánové. Stromy jsou, jsou nezničitelné, ale ten smysl jaksi utek, když pilot srážku mnohdy přežije bez zranění.
War Thunder má stromy nejen kolizní ale i zničitelné...
Pokud jde o War Thunder mám jenom omezené zkušenosti. Z poslední doby většinou jen na pozemní jednotky, ale mám i něco nalítáno (dostal jsem se na T3 letadla u Amíků a Němců). Všechno na simulátorových bitvách. Tak jenom moje poznámky:
ad letadla
1) u letadel bylo na mapách po zavedení pozemních jednotek na simulátorových bitvách obvykle maximálně 5 hráčů na každé straně.
2) stromy jsou kolizní, ale nikdy jsem si nevšiml, že by je letadlo zničilo.
ad pozemní jednotky (ty jsem v posledních pár dnech zase hrál celkem často)
1) stromy jsou kolizní
2) stromy jsou zničitelné
3) vzhledem k počtu kamikaze náletů letadly na pozemní jednotky mezi stromy můžu s čistým svědomím říct, že stromy nelze letadly zničit. Ani municí ani vlastním zásahem letadla. Nikdy jsem zatím nic takového neviděl, a to včetně situace, kdy letadlo nalétávalo skrze stromy na mne. Možná se pilotovi nějaká animace přeražených stromů zobrazuje, na zemi se ale nic takového neobjeví
4) reálná velikost map pro pozemní jednotky není ani 10 km x 10 km (vzhledem k faktu, že mapu je možno přejet tankem s maximální rychlosti 40 km/h během několika málo minut bude spíš 1 km x 1 km)
Vzhledem k výše uvedenému bych to viděl tak, že zničitelné stromy se omezují pouze na výseče map pro pozemní boje, kde se jich nachází sice hodně, ale pořád to jsou řádově desítky maximálně několik málo set objektů. Podle mého názoru vyřešeno velmi efektivně, jelikož zničitelné stromy mě z pohledu pozemních jednotek zajímají, ale z pohledu letectva mě zajímá pouze a jen kolize s nimi (opravdu nepatřím mezi ty, kdož posuzují kvalitu letecké hry podle toho, jak hezký průsek to za jejich letounem zůstal).
Ve staré IL-2 byly jednotlivé generické stromy a pak les, k tomu se daly sázet solitéry v editoru. Les nebyl vidět při letu nízko nad zemí, protože šlo o horizontální texturu. Pokud by bylo toto zachováno s přidáním nějakých 3D nezničitelných stromů na okraj lesa, tak by to stačilo. Ano, jednotlivé generické stromy šly prolétnout, ale riskuj to, když jsou mezi nimi výjimky. Hra prostě nesmí umožňovat, aby se letoun schovával do lesa. Nejde o to, jak dokonale má být taková podružná věc simulována. Je to prostě prvoplánové. Stromy jsou, jsou nezničitelné, ale ten smysl jaksi utek, když pilot srážku mnohdy přežije bez zranění.
Mimochodem v 4.13 bude možné pomocí FMB přidávat kusy lesa (pouze palmového), který se po nárazu letadla nebo exploze bomby pokácí dotčenou část stromů.
A pak že to nejde ... Jsou to prostě flákači a fertig. A nestojí to takřka nic, pár hodin práce.
Upravil/a magot dne 29-12-2014 09:49
Letadla jsou měkká. Nemají šanci solidní strom zlomit čímkoliv jiným, než motorem.
Jsem rád, že se do stromu dá narazit, ale jinak je mi úplně fuk, jestli to pro danej strom má jakýkoliv následky. Jsou pro mě důležitější úplně jiný věci a v nich je zpravidla BoS minimálně dobrý.
Však jsem psal, že je otázka co vidí "aktér" kolize a co vidí ostatní. Proto jsem taky zmínil fakt, že z pohledu pozemních jednotek jsem neviděl jediný strom zničený letadlem. A to ani v případech kdy plně naložený čtyřmotorák spadne na pozemní jednokty v lese. Ale je pravda, že jsem se po něčem takovém ani nepídil. Možná příště až zase budu někde jezdit
Az do nedavnej doby som netusil, ake su stromy zasadne pre posudzovanie kvality leteckeho simulatora. Takze ak to zoberiem podla SVK, DCS a CLOD sa nedaju ani povazovat za simulator, lebo maju nehmotne stromy - a tym padom nema zmysel sa nimi vobec zapodievat. Fakt skvele... [img]http://forum.warthunder.com/public/style_emoticons/default/facepalm.png[/img] is not a valid Image.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.