Lítám oboje, ale je to jen můj laický názor...nic víc . No, ale asi jsem to špatně formuloval a měl sem to spíše rozepsat. DCS engine dokáže dobře simulovat moderní bojiště kde likviduješ protivníka raketama a celkově zbraněma s velmi ničivým účinkem. Není tedy důležité jak daného člověka postupně rozebereš. V DCS je dle mého názoru model poškození palnými zbraněmi pár kroků zpět před starým Šturmem co se týče postupného rozebírání protivníka, ale dokáže navíc například simulovat přistání s poškozeným podvozkem, lámou se tam pěkně podvozkové nohy, praskají pneumatiky atd. Některé moduly jsou na tom hůře, jiné lépe. Například MiG-21bis od Leathernecku je v tomto velmi parádní ( je samozřejmě parádní v mnoha směrech ), naopak F-86 Sabre od Belsimteku je v tomto odfláklý. Jsem zvědavý na MiG-15tku, který je už pořízen a čekáme na jeho vydání. Huey a Mi-8 jsou naopak zase velmi kvalitní.
Co se týče druhoválečných letadel a soubojů, tak v DCS není běžné, že ti někdo prostřelí chladič oleje nebo vody. V DCS není běžné, že protivníka zapálíš nebo mu dávkou do kabiny zneškodníš pilota. Teď samozřejmě myslím WWII projekt a jejich stroje. Je to prostě takové krkolomné. DM je tam hrozně předvídatelný a poškození nijak výrazně neafektuje protivníka co se týče degradace letových vlastností. Propočty zásahů a jejich následky.. Borec s K-4 mi valí do Mustanga a přežiji dva zásahy z Mk108 přímo do zadní části trupu ( když se Mk108 trefí do křídla, tak samozřejmě jde křídlo do pryč...). Vyřadí mi záhadným způsobem pouze K-14 zaměřovač, ale AN/APS-13 warning radar mi fakčil dál...co to má být? Měl bych se přece rozletět na cucky nebo zkrátka přijít o ocas. Zkoušel si někdy v DCSku nouzové přistání? Kolikrát ti letadlo udělá kotrmelec a zůstane celistvé a pak najednou vybouchne. Ano dá se s tím přistát skluzem, ale ne vždy se toto podaří. Jak toto letadlo po nouzáku vypadá? Celistvé, nic zkrouceného. Pokud se nějaká část poškodí, tak se na ni hodí textura, která zobrazuje poškození palnými zbraněmi. Já samozřejmě DCSku fandím a podporuji ho jak jen můžu. Jediné co si nikdy nikdá nepořídím jsou cvičné letouny jako BAE Hawk nebo C101 Aviojet. L-39 Albatros bude výjimkou .
[img]http://img9.rajce.idnes.cz/d0902/10/10567/10567531_1d16d3592a7a54d7e754c6e1a061400a/images/Screen_141220_130746.jpg[/img] is not a valid Image.
Tady mi příjde BoS V NĚKTERÝCH VĚCECH o něco dále, ale těžko soudit, přece jen ho máme chvíli ( Dle Steamu mám nahraných 20hodin + pár hodin z Alpha verze). Dneska jsme prolétali celé odpoledne a už jsme na pár hloupostí narazili. Zatím jsem přesvědčen, že LaGG-3 vydrží mnohem víc než IL-2 až naopak přehnaně nereálně moc. Koupil sem to hodněkrát od Befka nebo dokonce i od Fokáče, kterého jsem jako poškozený ztrestal dávkou. Zezadu ve stoupání jsem mu krátkou dávkou za tuto chybu odrovnal motor... hlavně, že navyšovali "rotary" ( jak oni říkají ) motorům výdrž. Ehm mno zkrátka byl sem často po ošklivých zásazích bojeschopný. S poškozeným motorem se to s nim rovněž dá dotáhnout celkem daleko....snad to brzi opraví a srovnají laťku...všem stejným metrem. Na jejich fóru se neangažuji a nemám vůbec ponětí kdo je s čím nespokojený a co se bude nebo nebude opravovat. Známá křehkost letadel co se týče malé výdrže zásahů by se určitě řešit měla, ale pokud na tohle již vývojáři reagovali a jsou přesvědčeni, že je to tak dobře...to je pak těžký. Dnes se mi povedlo sundat He-111tku pouze dvěma kulomety ShKAS a to na jeden průlet. Nemyslím si, že bych byl dobrý střelec a podívejte se jaké poškození Jak-1 s lehkými kulomety způsobil..20tka ShVAK už neměla munici. AI v BoSu by měly mít stejný DM model jako hráči.
[img]http://img17.rajce.idnes.cz/d1702/10/10829/10829171_df50a82a68e5c2122aa2b1bfd3dff530/images/2014-12-26_00005.jpg[/img] is not a valid Image.
Naopak deformace některých částí letounu při nouzovkách je velmi povedená.
[img]http://img17.rajce.idnes.cz/d1702/10/10829/10829171_df50a82a68e5c2122aa2b1bfd3dff530/images/2014-12-25_00047.jpg[/img] is not a valid Image.
Co mně v BoSu mile překvapilo je fyzická modelace stromů. Tohle DCS ani CloD pokud je mi známo nemají, tam jde prolétnout skrz vegetaci. Taková příhoda... Mám rozstříleného LaGGa a těžce zraněného pilota. Na sklo mi cáká olej a už z něj není skoro nic vidět. Klapky na landing, trim výškovky tak abych doklouzal na zem. Rychlost mám skoro na pádovce. Najednou přistanu na něčem co mně drží chvíli ve vzduchu. Koukám doleva, doprava...všude větve. Ozve se rachot a letadlo pěkně spadne ze stromu dolů. Odlomí se křídlo, ale nebouchne....tohle bylo rozhodně příjemné překvapení
Další takovou příjemnou novinkou je, že lze vyřadit technika protivníka ve smyslu zbavení mobility i se zbraněmi, které ho nedokáží jinak zničit. Můžete totiž odrovnat motor a je úplně jedno čemu. Náklaďákům, polopásům ba i tankům. Máte IL-2 se ShVAKy, v trupu jen bomby a máte zastavit kolonu tanků? Není problém všem posypat motorový prostor a chvíli počkat. Pokud se z nich začne vinout černý dým, jsou z nich jen pěkné statické cíle
K ty treti foto...tohle odlomeni kridel je naprosto spatne(opravdu ala ROF) staci vygooglit fotky sestrelenejch IL2 ani na jedny nejsou kridla po pristani takhle odlomeny.
To jak je to teď nastavené, je asi výsledek, kde se snaží o nějaký kompromis v hratelnosti vs realita. Kluci asi tuší, že tak jak to mají není optimální, tak ty letadla udělali "křehčí", aby se poškozená éra nehonili dalších 30minut. Protože u nás simulantů je problém, že bojujeme dokud můžeme. Klasická situace, místo toho - ah, sem zasažen, letím domů, je to - ty sfine, budeš po mě střílet, no počkej, du si pro tebe!
Takže ty křehčí letadla momentálně dávají smysl, jenom je škoda, že bombardování a bitevničení, je takové naprd, jelikož jdete dolů na jeden průlet
Přijde mě, že letové vlastnosti nijak nedegradují v závislosti na požkození. Např. ustřelíš někomu půlku stabilizátoru, éro pořád točí jako blázen. I když mě někdo ošije a pouštím všechny možné čmoudíky, nějak necítím, že by to letělo hůř, možná se zhorší maximálka, ale že by mě letadlo třeba začalo přepadávat na stranu, protože mám díru v křídlu, to se mě nestává. Vlastně až na ustřelené křídlo tě nic nenutí opustit boj.
Možná s tím asi souvisí i to, že není problém si lítat před 500 km/h s vytaženým podvozkem. Nějak nemají asi dobře propojený FM s aktuálním stavem letadla.
Za mě je závěr takový, že s tím jak to je teď se dá žít, ale myslím si, že engine hry má potenciál to udělal mnohem a mnohem lépe.
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Shadowdeath napsal:
To jak je to teď nastavené, je asi výsledek, kde se snaží o nějaký kompromis v hratelnosti vs realita.
Věc je velmi prostá. Je to samozřejmě kompromis. Dokonce to tuhle vysvětlovali.
Jedna věc je, co je možné na PC platformě. Druhá pak, co je možné v prostředí pro víc hráčů - co by zvládla síť a servery. Třetí pak je, kdo by to zaplatil.
No a výsledkem těchto úvah je, že je nějaký ten hitpointový model, který má svoje principiální limity, ale chodí to slušně jak na PCčku, tak se to jednoduše implementuje pro servery a vyjde to levně na vývoj. Hitpointový systém je celkem průzračný pro odladění. Nezatěžuje konektivitu, protože prostě jen aktualizuje stav jednotlivých hit boxů objektů. A vývoj se zůží na přemýšlení typu "kolik zásahů zbraní tou a tou je potřeba na zničení daného boxu?". Doplácá se k tomu redukce účinnosti se vzdáleností či s úhlem a víc se neřeší. V modelových situacích působí docela věrohodně a v jiných pak blbě. A je asi jasné, že pro 777 a úspěch BOSka jsou ty peníze na vývoj sofistikovanějšího řešení pravděpodobně nedostupné.
Nakonec platí již zmiňované "Nenechte do sebe střílet". Ani s IL2 se v reálu netočilo nad cílem, dokud nebylo zlikvidováno všech 15 děl. Nebo to snad dělali jak my, že lítali sem a tam třeba 10 minut?
DM je limitovaný a i když asi sem tam dojde k nějaké korekci, je třeba vědět, že korekce z jedné strany povede vždy k nepokojenosti na druhé straně.
... Poškození bude také uznáno, když jsou vidět zásahy kanonem, přestože není žádný jiný důkaz než tento. Je považováno za nepravděpodobné, že by kanonový granát, explodující uvnitř letadla, mohl nezpůsobit škodu.
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
A kam koukáš? Žes neviděl zásahy pokud jsi trefil?? Nezlob se, ale pokud se Ti nezdá vizualizace tak OK, ale že by nebyl vidět zásah je blbost.
Dívám se na krajinku, po chvíli střelby začal kouřit a něco pouštět, později připsán sestřel. Dnes jsem zjistil že to může být tím že si pohled přibližuji minimálně a v tomto případě jsou zásahy neznatelné.
Má-li problém řešení nemá cenu se trápit, nemá-li řešení trápení je zbytečné.
A kam koukáš? Žes neviděl zásahy pokud jsi trefil?? Nezlob se, ale pokud se Ti nezdá vizualizace tak OK, ale že by nebyl vidět zásah je blbost.
Dívám se na krajinku, po chvíli střelby začal kouřit a něco pouštět, později připsán sestřel. Dnes jsem zjistil že to může být tím že si pohled přibližuji minimálně a v tomto případě jsou zásahy neznatelné.
Hosani taky nevidim moc zasahu.S Bierglasem jsme si dali dva mini duelky a vždy jsem se ho ptal jestli jsem něco trefil pac jsem nic nevidel protože mu nic neupadlo.Poprve mi bylo jasne ze asi jo když skace ale podruhe sem vůbec nic nevidel ale musel zdrhat pac jsem mu pry něco trefil.
EG14_vit_unit Kalinka: hi
EG14_vit_unit Kalinka: do you like battle of Stalingrad?
No.310_Valec: Overall, I even like it. But DM is very bad. Dm spoils the whole impression of the game
No.310_Valec: Sry Hi ☻
EG14_vit_unit Kalinka: hi )
No.310_Valec: These planes are both paper. Nothing lasts.
EG14_vit_unit Kalinka: i have the same opinion
EG14_vit_unit Kalinka: i think that after last patch planes became little heavy
EG14_vit_unit Kalinka: so it is better
EG14_vit_unit Kalinka: and i do not like DM there too
No.310_Valec: me too
EG14_vit_unit Kalinka: ))
Valec napsal:
Hosani taky nevidim moc zasahu.S Bierglasem jsme si dali dva mini duelky a vždy jsem se ho ptal jestli jsem něco trefil pac jsem nic nevidel protože mu nic neupadlo.Poprve mi bylo jasne ze asi jo když skace ale podruhe sem vůbec nic nevidel ale musel zdrhat pac jsem mu pry něco trefil.
Jj dost blbě se předsazuje, když nevidíš jestli ho trefuješ.
Valec napsal:
Hosani taky nevidim moc zasahu.S Bierglasem jsme si dali dva mini duelky a vždy jsem se ho ptal jestli jsem něco trefil pac jsem nic nevidel protože mu nic neupadlo.Poprve mi bylo jasne ze asi jo když skace ale podruhe sem vůbec nic nevidel ale musel zdrhat pac jsem mu pry něco trefil.
Jj dost blbě se předsazuje, když nevidíš jestli ho trefuješ.
Toto nebylo o predsazovani.Videl jsem kam strilim ale zásahy jsem nevidel.
Taky moc dobře nevidím jestli se trefuju, když si zazoomuju na max, tak efekty zásahů vidím, ale na max zoom nelítám ani nestřílím. Většinou poznám jestli se trefím jenom tak, že letadlo začne něco pouštět a nebo mu něco upadne
"Když umřeš, tak o tom nevíš, ale pro ostatní je to těžké. To samé platí, když jsi debil." ~ autor neznámý
Naopak deformace některých částí letounu při nouzovkách je velmi povedená.
[img]http://img17.rajce.idnes.cz/d1702/10/10829/10829171_df50a82a68e5c2122aa2b1bfd3dff530/images/2014-12-25_00047.jpg[/img] is not a valid Image.
Co mně v BoSu mile překvapilo je fyzická modelace stromů. Tohle DCS ani CloD pokud je mi známo nemají, tam jde prolétnout skrz vegetaci. Taková příhoda... Mám rozstříleného LaGGa a těžce zraněného pilota. Na sklo mi cáká olej a už z něj není skoro nic vidět. Klapky na landing, trim výškovky tak abych doklouzal na zem. Rychlost mám skoro na pádovce. Najednou přistanu na něčem co mně drží chvíli ve vzduchu. Koukám doleva, doprava...všude větve. Ozve se rachot a letadlo pěkně spadne ze stromu dolů. Odlomí se křídlo, ale nebouchne....tohle bylo rozhodně příjemné překvapení
Další takovou příjemnou novinkou je, že lze vyřadit technika protivníka ve smyslu zbavení mobility i se zbraněmi, které ho nedokáží jinak zničit. Můžete totiž odrovnat motor a je úplně jedno čemu. Náklaďákům, polopásům ba i tankům. Máte IL-2 se ShVAKy, v trupu jen bomby a máte zastavit kolonu tanků? Není problém všem posypat motorový prostor a chvíli počkat. Pokud se z nich začne vinout černý dým, jsou z nich jen pěkné statické cíle
K ty treti foto...tohle odlomeni kridel je naprosto spatne(opravdu ala ROF) staci vygooglit fotky sestrelenejch IL2 ani na jedny nejsou kridla po pristani takhle odlomeny.
Fishbed má naprostou pravdu. Jeden kolega letec si dělal z dezintegrace IL-2 Sturmovik legraci, v BoS je to druhý extrém.
Fyzické stromy jsou hezká věc, ale skutečně to není první flight sim, aby to mile překvapilo.
Veselá příhoda se ti stane akorát s érem z první světový, který má málo hmoty. Zkus nabourat autem, při tvojí pádovce, do stromu a poznáš rozdíl. Letadla z WWII kácej stromy nebo blok motoru pokračuje bez zadržení, pane. Ve skutečnosti by toto "rozhodně příjemné překvapení" musela prohlásit církev za zázrak. Doporučuji začít studovat statistiky nehod 109 při přistání, který nenaznačují tomu, že by se IL-2 Sturmoviku mělo odlomit kus křídla jak je na obrázku. Z většiny jde o ohnutý podvozkový nohy, poškození závěsu podvozku. Křídlo je ale samo o sobě lehké a i při tvrdém přistání má pořád nějaký vztlak, aby neslo samo sebe, nenapral-li si to 10° do země.
Přátelé mám pocit že dokud nám někdo nedá sim kde budeme místo programu kupovat 100% opravdové mašiny a řídit je na dálku s pohledem z nich a to vše na nějaké reálné střelnici, nikdy se nedočkáte těhle všech 100% věcí.
Fishbed má naprostou pravdu. Jeden kolega letec si dělal z dezintegrace IL-2 Sturmovik legraci, v BoS je to druhý extrém.
Fyzické stromy jsou hezká věc, ale skutečně to není první flight sim, aby to mile překvapilo.
Veselá příhoda se ti stane akorát s érem z první světový, který má málo hmoty. Zkus nabourat autem, při tvojí pádovce, do stromu a poznáš rozdíl. Letadla z WWII kácej stromy nebo blok motoru pokračuje bez zadržení, pane. Ve skutečnosti by toto "rozhodně příjemné překvapení" musela prohlásit církev za zázrak. Doporučuji začít studovat statistiky nehod 109 při přistání, který nenaznačují tomu, že by se IL-2 Sturmoviku mělo odlomit kus křídla jak je na obrázku. Z většiny jde o ohnutý podvozkový nohy, poškození závěsu podvozku. Křídlo je ale samo o sobě lehké a i při tvrdém přistání má pořád nějaký vztlak, aby neslo samo sebe, nenapral-li si to 10° do země.
Máte pravdu pánové. Už sem zkouknul nějaké autentické fotky a hodně se to liší od toho mého screenu.
No ta fyzická modelace stromů...je to samozřejmě detail, ale je fajn, že to udělali. Nic revolučního to samozřejmě není když to má i takový ShitThunder.
Problém srážky se zdánlivě pevným předmětem tkví v době působení síly na předmět jako soustavu. Ve chvíli, kdy se z předmětu stanou dvě soustavy, tak výsledek teprve může odpovídat realitě.
Rozhodně bych si nedělal naděje, že to někdy bude věrné, přijatelně věrné by to ale být mohlo. Zatím to tak nevypadá. Prostě BoS spustí skript nárazu Spada do stromu při 120 a je hotovo.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.