September 20 2025 18:48:37
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 4

· Piloti on-line: 2
BenKenobi, ATA_Paul

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » Rise of flight (letový bojový simulátor z období první světové války) » Rise of flight - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Taktika 1 vs přesila
LEON
Bierglass napsal:

Nevzniklo toto vlákno původně kvůli něčemu jinému? Jestli tomu tak není mělo by se vlákno přejmenovat třeba na "Kotyho koutek".Šklebící se


To by se takhle ale musela přejmenovat většina vláken na SVK (Kóty je velice plodný) a už by se tu nevyznal nikdo, já bych to radši nechal tak jak to je Šklebící se
FPV Air Combat - hledáme nadšence pro tuto adrenalinovou modelářskou disciplínu, více info ZDE
Czech Rocket Society - moderní čeští raketoví modeláři, více info ZDE
 
https://www.rcfree.eu
1stCL_Hien
MatyDry napsal:

Ahoj, chci se zeptat na radu jak se zachovat pokuď zůstanete sami proti dvěma a více protivníkům. Případně jak sám napadnout vícečlenou skupinu stihačů.


Nazdar mistře, sice létám WWII, ale obecné zásady platí asi pro obě války.
Hned na začátek bych rád řekl, že souboj proti přesile patří k pomyslné vysoké škole boje a je velice obtížné ho zvládnout. Níže ti popíšu pár bodů, na které je třeba brát zřetel.

1) Tvé letadlo vs. letadla protivníka
Nejideálnější situace je ta, kdy máš letadlo ve všech směrech lepší než má protivník. Potom nemá cenu nic řešit a jít na bod 2. Pokud tomu tak není čti dále Mrknutí
Pokud chceš mít šanci z tohoto souboje vyjít vítězně (a né jako mrtvola), mělo by tvoje letadlo mít aspoň jednu vlastnost, díky které trumfne to druhé. Mezi dvě nejzákladnější se počítá buď obratnost (dokážes utáhnout zatáčku lépe než soupeř), nebo rychlost (to jsi rychlejší ve všech výškách, nebo aspoň ve výšce, kde se boj odehrává). Obecně je silnější rychlost, která ti umožní za nepříznivé situace prásknout do bot.
Pokud tvoje letadlo nemá ani jednu výhodu, zkus co nejrychleji utéct, nebo rychle volat o pomoc kamarády. Útok bývá to poslední, co za svůj mrzký virtuální život uděláš Šklebící se

2) Čím dříve uvidíš protivníky tím lepší.
Do značné míry tím můžeš eliminovat jejich výhodnější postavení (nejčastěji výšku). Příklad: Daleko před sebou uvidíš dva kontakty, kteří o tobě ještě neví/ví, ale můžeš využít s velkým předstihem svoji rychlost. Mají o kilometr větší výšku než ty. Nejlepší volba (a nejbezpečnější) je trochu se vzdálit, přestoupat je a teprve poté nad ně přiletět a zaútočit.
Nejhorší situace je ta, kdy si nepřítele všimneš až když po tobě začne střílet. Taky není dobré létat ve výšce, kde je tvůj stroj pomalejší než nepřátelský. Nebo kde je jejich rozdíl nejmenší.
Pokud máš pomalejší ale obratnější éro, divoké kroucení může začít. A potom ano, je výhodnější nepřátele rozdělit a sundat jednoho po druhém, nebo se jim ztratit - poodlétnout - přestoupat-....

3) Sebedůvěra. Pilot který si věří (oprávněně) si může dovolit některé pravidla porušit a přesto vyhrát. Jenže je tu jeden risk: Nikdy nevíš, na jaký typ pilota narazíš. Jestli je to eso, nebo začátečník.

4) Výběr místa
Pokud jsi pilot-lovec, není moc dobré bojovat s přesilou nedaleko jejich letiště, ať máš jakkoliv lepší stroj. Má to jednu nepříjemnou vlastnost a to, že se pořád musíš koukat kolem sebe a počítat s tím, že letadlo, které jsi právě sestřelil je za pár minut tady a dost možná nastoupané. Ideální je vědět, kde máš flak, kam se můžeš skrýt, pokud jsi se ocitl v nepříjemné situaci.

5) Přesun
Dejme tomu, že jsi napadl dva stíhače které jsi úspěšně a velmi rychle sestřelil. Co ti dva piloti udělají? Nastoupají si do větší výšky a pomažou k místu kde dostali přez ústa jak to jen půjde nejrychleji. Případně to řeknou kamarádíčkům, takže se může stát, že už nebudou dva, ale čtyři a s větší výškou než máš ty. Je dobré se tedy přesunout někam dále. Třeba pokud jsi na severu, jít hlídat na jich atd...

6) Kombinace
Pod sebou máš dva kontakty, kteří mají rychlejší stroje ale méně obratné. Protože máš výhodu výšky, jejich výhoda rychlejších mašin se na chvíli maže. V tuhle chvíli máš ty všechny trumfy v rukou. V ideálním případě jednoho rychle vyřadíš z boje a druhý buď uteče, nebo s tebou půjde do manévrů, ve kterých si lepší. Pokud to tak ideální nebude a tvoji protivníci se ti vyhnou a začnou využívat svojí rychlosti, neleť za nimi (stejně je nedoletíš) a zkus se stánout.

Obecně by jsi si měl vzít toto:
Znám svoje letadlo a letadlo protivníka. Útočím tehdy, když mám výhodu a moje letadlo mi vždy dovolí se z boje stáhnout. Vím kde jsou moje letiště případně kde jsou body s protiletadlovou ochranou, kam se mohu skrýt.

Veledůležitá rada na závěr:
Všechno co jsem tu napsal je hodně zkrácené. Jsou tisíce možností, jak to udělat jinak. Taky neříkám, že je to tak správné. Nicméně nejlepší věc co můžeš udělat, je přečíst si to a zkusit to. Poté sám poznáš, kde je lepší ubrat a kde naopak více zatlačit na pilu. Později si sám vypracuješ svoje pravidla.
A tak to má být Mrknutí

Hodně štěstí!
Upravil/a 1stCL_Hien dne 01-12-2013 11:17
 
Bierglass
Shora uvedené je sice všechno pravda ale v RoFku a to především u našich(Central) ne příliš platné.NIKDY nebudeš mít stroj ve všech ohledech lepší.Drtivá většina Spojeneckých "papírových bitevníků" je rychlejších než naše stihačky o jejich stihačkách ani nemluvě. Útok z převýšení a na rychlosti je výrazně omezen konstrukcí letadla a většina spojeneckých letadel je při útoku na průlet tě schopna dostoupat a dohnat.Z toho důvodu neopakuj útok a mazej co nejrychleji klesavým letem domů co to dá.V případě Dr 1 se můžeš pustit do manévrového boje v horizontále pouze však v případě ,že jsi již zvládl pilotáž do té míry,že jsi schopen kopírovat levou stoupavou zatáčku většinou v utaženém průměru na pádovce bez další ztráty energie.Útěk s tímto strojem je zcela zbytečný jen zvyšuje šance nepřítele. Zatáhnou při útěku nepřítele do flaku může vzhledem k odbornosti obsluhy být stejně nebezpečné pro enemáka jako pro tebe.Alespoň ti to však může poskytnou chvilku na získání výhodnější pozice a nemusíš při ztrátě vizuálního kontaktu dlouho nepřítele hledat.V případě nouze neváhej použít světlici,možná ti přiletí někdo pomoci.Dost často to ale zpozorují i nepřátelé.Více méně už je to stejně jedno,jsi v situaci,když již nemáš co ztratit.
 
LEON
MatyDry napsal:

....
Případně jak sám napadnout vícečlenou skupinu stihačů.


Otázka - proč bys to měl chtít udělat?
FPV Air Combat - hledáme nadšence pro tuto adrenalinovou modelářskou disciplínu, více info ZDE
Czech Rocket Society - moderní čeští raketoví modeláři, více info ZDE
 
https://www.rcfree.eu
606_Temp
Hiene, můžeš mi proadit co proti dvoj až trojnásobné přesile Fockewulfů s configama nastavených tak, že tě proti zemi vidí na 5 km hlídajícícm tvoje letiště rozvrstvení od malých po velké výšky a ty máš Hurricane II a musíš proti nim startovat?
 
http://no606.ic.cz/
Bierglass
A flaky jsou na dovolené?Alespoň co já pamatuji tak nad Spojeneckým flakem jsem se nemohl ani ukázat.Mrknutí
 
Hoper
Tempíku, odpovím za Hiena (na tohle zvládnu odpovědět i já :) - nemusíš.

A pokud přeci jen "musíš", jedná se v tom případě o rozkaz a jistě tedy nestartuješ sám.
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
Kurres
606_Tempik napsal:

s configama nastavených tak, že tě proti zemi vidí na 5 km

Rád litám Fw, pokud mě zrovna Koty v befku málem nesundá, nemohl by si mě prosím takový config poslat? Děkuji.Mrknutí
 
1stCL_Hien
606_Tempik napsal:

Hiene, můžeš mi proadit co proti dvoj až trojnásobné přesile Fockewulfů s configama nastavených tak, že tě proti zemi vidí na 5 km hlídajícícm tvoje letiště rozvrstvení od malých po velké výšky a ty máš Hurricane II a musíš proti nim startovat?


No, Hopřík odpověděl vcelku přesně Šklebící se

Ale asi vím na kterou situaci narážíš. Jde o to jestli reagovat, abych tě nenaštval ještě víc. Ale ptáš se, tak ti odpovím:
Pokud vím, tak borci tam hlídkovali u letiště nedaleko Hastingsu? No tak vám nic nebránilo přesunout se na jiné letiště a vzít třeba i toho spita. Nastoupat si a pak kluky vytrestat, nebo donutit k ústupu. Já nepopírám, že tahle mapa je za modré velice jednoduchá a červení to maj těžký, ale pokud vím, že je některé letiště zavřené, tak z něho přece nebudu startovat.

Nevím kolik tam bylo přesně foků, ale jít do přesili se slabším letadlem s nízkou výškou to je prostě jednosměrná letenka do pekla. Éro změnit nelze, ale nabrat si větší výšku snad ano.
Pokud to jde, tak nahnat všechny lidi na TS, sjednotit je pod jedno velení. Když je jich 2-3x méně než soupeře, tak do oblasti ani nechodit a operovat jinde. Pokud je jich zhruba stejně, tak přestoupat a vlítnout tam.
 
Bierglass
V RoFku je napadení letišť zcela běžné.(když tedy pominu rychlost a výšku v jaké se to odehrává).Když jde o letiště,které je kvůli typům strojů důležité tak se na pomoc zavolají kolegové ze sousedních letišť o zbytek se postará flak.Je to jen o komunikaci a spolupráci.Když je možné vzít si stejné letadlo na jiném letišti tak jdu prostě jinam a přiletím si pro ně.Startovat neustále dokola ze stejného letiště kde opruzují enemáci snad může jen nějaký masochista nebo úplný idiot.
 
1stCL_Werner
606_Tempik napsal:

Hiene, můžeš mi proadit co proti dvoj až trojnásobné přesile Fockewulfů s configama nastavených tak, že tě proti zemi vidí na 5 km hlídajícícm tvoje letiště rozvrstvení od malých po velké výšky a ty máš Hurricane II a musíš proti nim startovat?


Třeba bude fungovat to co proti emilům Úsměv

[img]http://ww2today.com/wp-content/uploads/2011/04/Hurricane-attack-battle-of-britain.jpg[/img] is not a valid Image.
1st Czech Lions - Resistance is futile...
 
Koty
Dajvovat s hurikánem je ovšem velmi statečné Šklebící se
Rien n'est parfait; c'est la vie!
 
606_Temp
Ta letiště jsou kousek od sebe a bylo vcelku jedno, odkud se stratovalo. Nastoupat si nešlo (ostatně on ten pětkovej spit ani nijak do přesvědčivé výšky nastoupat nestihne), protože i tam měl za prdelí hned čtveřici fokáčů. A ikdybychom byli všichni červení na jednom TS kanále, tak pořád bylo těch modrých 2x tolik. Ano, je řešení. Prostě se odlognout a ať si pak takoví lítaj na serverech sami, že....
Fakt není zábava lítat v polovičním počtu, na výrazně horších strojích s nemožností odstartovat někde opodál. Pokud chcete vyhnat zbytky červených, a nahnat si easy streaky, tak do toho.
Řeči o tom, že máme jít všichni červení na stejné TS a domluvit se jsou nesmysl. Těžko se slezem ve stejnou dobu my z 606 a kluci od 31x a i tak je nás většinou polovina toho, co Lioni nahrnou na server. Zvláštní, že podobné jevy se dějí jen na určitých mapách...
 
http://no606.ic.cz/
Rumcajs
Tempíku, ale tohle je normální. V ROFu málokdo lítá za němce, ale když je na mapě DVIIF, najednou je plno. V CloDu, když je E4N, je plno modrejch, ale když je E1/E3 proti 100oct Spitu s automatem na vrtuli, najednou je to zas navopak. Lidi jsou vychcaní. Vždycky budou dělat to, co je pro ně nejlepší. A všude se najdou tací, kteří budou jen a jen vulchovat. V CloDu je to třeba 303 Jerry. Ten kluk nedělá nic jinýho, než že lítá přes kanál a na druhý straně chvilku vulchuje. Chcípne a letí zas. Na 100 sestřelů má 150 smrtí. Ale zjevně ho to baví.
 
1stCL_pbarry
606_Tempik napsal:

Ta letiště jsou kousek od sebe a bylo vcelku jedno, odkud se stratovalo. Nastoupat si nešlo (ostatně on ten pětkovej spit ani nijak do přesvědčivé výšky nastoupat nestihne), protože i tam měl za prdelí hned čtveřici fokáčů. A ikdybychom byli všichni červení na jednom TS kanále, tak pořád bylo těch modrých 2x tolik. Ano, je řešení. Prostě se odlognout a ať si pak takoví lítaj na serverech sami, že....
Fakt není zábava lítat v polovičním počtu, na výrazně horších strojích s nemožností odstartovat někde opodál. Pokud chcete vyhnat zbytky červených, a nahnat si easy streaky, tak do toho.
Řeči o tom, že máme jít všichni červení na stejné TS a domluvit se jsou nesmysl. Těžko se slezem ve stejnou dobu my z 606 a kluci od 31x a i tak je nás většinou polovina toho, co Lioni nahrnou na server. Zvláštní, že podobné jevy se dějí jen na určitých mapách...


Nesmysl jsou tyhle tvoje pindy jak modrý můžou za tohle a támhleto. Zvláští že Druindin si vždycky nastoupat někde dokáže a byť by mohl být útočnější, dokáže takticky uvažovat a bojovat i proti přesile.

Na této konkrétní mapě nebylo nic jednodušího než si stoupnout do severu, nebo jít z jinýho letiště. Ale jestli radší chceš pindat o tom, jak modří vyhánějí červené ze severu a sám nejsi schpný připustit vlastní chybu, tak vážně radši nelítej.
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
 
barryk.webz.cz
1stCL_Fucida
Tempíku, Lionů je v současnosti aktivních cca 15. Chodíme do toho, co máme na mapě. Ať je to Fw 190 A-2 proti Spitu V v roce 1941, nebo Fw 190 A-8 proti Spitu XIV v roce 1945.

Po restartu mapy se Lioni nerodí rozvrstvení ve Focke-Wulfech od nuly do 5 km nad tvým letištěm. Při vzletu tě nevulchují. Z 5 km vidíme úplně stejný hovno, co vidíte vy. To, že je vás 12 let po vyjití Šturma málo, je sice nepříjemné, ale těžko s tím něco udělá Lion (pravda, červení Tartar, Bereza a další stíhači, kteří pravidelně okupují přední místa statistik, jsou taky Lioni, ale přecijen častěji létají pod svými běžnějšími nicky na modré straně).

Šturm je na konci svýho života a už netáhne nový lidi. Pokud vás to nebaví (jako třeba mě), tak to nelítejte a modlete se v BoS. Ale nějaký brečení, jako že "nás to nebaví, protože nás sestřelujete" je snad už poněkud pod naší úroveň, ne?
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 01-12-2013 17:48
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
606_Temp
Chyb já dělám plno. Jen to, že lezu do Hurrika, když je nade mnou 10 fokáčů svědčí o tom, že jsem vymatlanej kretén. Ale ono by nebylo o moc zábavnější se 10 minut škrábat mimo mapu a umřít po prvním útoku, protože v divu těm fokům neuletím.

Přeber si to jak chceš. Moc červených mimo 606 se pravidelně téměř každý večer na AOE už z nějakého důvodu neobjevuje a minimálně mě (někteří kluci od nás jsou pořád dostatečně zapálení) už taky moc nebaví letět s dalšíma třema klukama od nás a natrefit na 8-10 lionů.
 
http://no606.ic.cz/
1stCL_Fucida
606_Tempik napsal:

Chyb já dělám plno. Jen to, že lezu do Hurrika, když je nade mnou 10 fokáčů svědčí o tom, že jsem vymatlanej kretén. Ale ono by nebylo o moc zábavnější se 10 minut škrábat mimo mapu a umřít po prvním útoku, protože v divu těm fokům neuletím.

Přeber si to jak chceš. Moc červených mimo 606 se pravidelně téměř každý večer na AOE už z nějakého důvodu neobjevuje a minimálně mě (někteří kluci od nás jsou pořád dostatečně zapálení) už taky moc nebaví letět s dalšíma třema klukama od nás a natrefit na 8-10 lionů.


Takže můžeme buď zrušit mapy do roku 1943 (včetně), nebo zakázat Lionům létat ve větším počtu, než 2. Myslím, že ani jedno nebude problém, co myslíš ty? Úsměv

"Nebo" prosím považuj za "logické nebo". Výraz bude pravdivý v případě splnění alespoň jedné podmínky, mohou být ale splněny i obě, tzn. mapy 44 a 45 a max. dva Lioni - to by možná bylo vůbec nejlepší Úsměv
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
310_Pip
YouTube Video



www.311raf.com/images/signature/sig_Pip.jpg
Vous etes des femmes,des esclaves,des chiens.Je crache sur vous!
Hoka hey!
 
http://www.310raf.com/cs_wing_hangar.php
606_Temp
Nikdo mapy rušit nechce, ani nechce, aby lioni létali ve dvou. Sám víš, že kluci od nás mimo sovětský svaz létají mapy všechny a nechávají se ochotně sestřelovat.
Ale bylo by takovou malou slušností nezamykat letiště, když maptvůrce z nějakého důvodu tyto letiště nezaflakoval, je vás násobně víc a máte lepší stroje. Něco jako poslední bod vašeho veřejného kodexu (ikdyž je možné, že v neveřejném je tam nějaké to "nebo" a "ale" ).
Upravil/a 606_Temp dne 01-12-2013 18:12
 
http://no606.ic.cz/
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,058,558 návštěv