Gentlemani trošku odbočím - jen doplnění k tomuhle topicu: "Prostě mě zajímalo, jak to vypadá u vás. Zjistil jsem, že se s tím svým stickem můžu evidentně jít zahrabat. Ale ten Obludův nástroj je absolutně úžasnej."
To odbočení:
- Mládencí, nevíte, jestli existujou taky nějaký 'výukový' videa třeba na youtube k Il-2ce pro nejrůznější manévry? Úniky před protivníkem a podobně... zjistil jsem, že střelby už nejsou to, co to bejvalo a v případě, že mám fokáče za zadkem, jsem v pěkný rejži. Existujou takový 'videa'? Vím, že Asfalťáci dělávali na serveru nějakou tu 'školku', ale to už myslím skončilo.
(Btw Tempe....? )
Nevím jak to vidí ostatní, ale za mě drobná poznámka. Nejde o akrobacii. Jde o to, abys měl iniciativu. Pokud vidíš, že iniciativu nemůžeš získat, nebo že ji ztrácíš, je na čase zmizet. S některýma letadlama je to snazší ji získat a s jinejma velmi nesnadné. No a základem iniciativy je vidět první. Druhý je vědět, co si můžu dovolit. Tedy znát svoje parametry a parametry druhého. Pak mít plán pro to, když se můj útok nepodaří. Jsou kombinace, kdy je tento plán dopředu zcela jasnej. Třeba v ROFu útok s Albatrosem na Camel. Selže první útok? Pravděpodobě je čas začít přemýšlet o respawnu. No a když už zvládneš mít iniciativu, pak se musíš trefit. Zkrátka akrobacie v tom moc není. Parádičky s letadlem jsou prima jen na oblbování paniček při leteckém dnu. I ten Requiem, co dělal ty videa pro ROF, kde detailně vysvětluje jednotlivý manévry, to v praxi nedělá. Potkal jsem se s ním ve zduchu n-krát a nikdy, opravdu nikdy nedělal nic z toho, co je na těch videích. Zaútočí s převahou výšky a rychlosti (většinou lítá SE5a nebo Spada) a trefí se při prvním průletu. Pokud má čas a prostor, třeba dá druhej. Ale on se většinou trefí napoprvé. No a mizí pryč. A to je celá ta paráda.
Requiemova videa jsou proklatě zajímavá, ale jeho návod na Barrell roll způsobí pád do vývrtky mého Hurikána Jsem amatér, vím...
Rumcajs: Problém u mě je, že já se většinou přiblížím na dostřel zbraní a zahájím útok - pokud mám štěstí a cíl si mě nevšimne dřív, obvykle něco ožužlám, ale žádná sláva to není. Blbý je, že někdy to dojde do momentu, kdy nepřítel si uvědomí, že po něm někdo jde a začne kličkovat, tak se mi často proti zemi ztratí.... což dobře nechápu, protože pokud lítám 'tréninky' na QMB se mi to nestává. Možná proto, že lítání proti lidem mě trošku znervózňuje a právě si asi až moc uvědomuju, že ten cyp v Befku nebo Fokáči není žádný AI - difficulty ACE a umí mnohem víc...
K tý iniciativě - já se snažím inciativu mít, ale blbý na tom je, že při spoustě úhybnejch manévrů se dostanu do vývrtky. Jsem na to asi levej, nebo prostě moc tahám za kripl, ale v 6 případech z 10 to skončí tím, že mě protivník sundá ve vývrtce jako největšího amatéra, takže se pak stydím stisknout ReFly
Érin go bragh!!Tiocfaidh ár lá - Our day will come
http://www.youtube.com/user/Tartaruscast
Freddie Mercury - Lover of life, singer of songs. 1946 - ∞ Raging hard on WarThunder...
Víš co, Hurrik je slabá volba. Jakmile v podstatě na cokoli s Hurrikem zaútočíš a on se ti vyhne, nebo ho pořádně netrefíš, je velká šance na to, že ti uteče. Ten FW190 je mnohem rychlejší a vůbec má všechny parametry krom poloměru zatáčení lepší. Pokud selže první útok a nedokážeš se ho držet v manévrování, uteče ti mimo dostřel, nastoupá a pak jsi tak jako tak přišel o tu iniciativu. Zkus radši nějaké letadlo, které není tolik o kroucení, ale o energii. Bf nebo FW. Tam můžeš relativně snadno a bezpečně zkoušet útoky ze slunce. Když se trefíš, máš sestřel, když ne, energii zas proměníš na vejšku a mizíš pryč. Jen to nechce podlehnout myšlence, že je dobrej nápad začít točit se Spitem, nebo něčím podobným. Minimálně tě sejme druhej, kterýho jsi přehlídnul. No a jsme na začátku. Vidět, mít iniciativu (energii), se trefit, zmizet. Nikde není divoké mrcasení klacíkem. S Hurrikem to chce dost praxe. Jde to taky, ale musíš to mír hodně dobře zmáknutý. Vědět úplně přesně, kolik energie potřebuješ, páčto dost možná nebudeš mít šanci na opravu, pokud to přestřelíš a už vůbec ne, pokud ji bude málo.
Je fakt, že mám asi trošku špatnej výběr letadel.
Dalším faktem je, že Spojky mají letadla trošku víc o zkušenosti - já bych řekl, že Osáci mají taková ta... no 'začátečnická letadla': dobrá na výuku. Befko je hodně stabilní letadlo, možná až moc... Fokáč vymanévruje skoro všechno, má rychlost, stoupavost, silnou výzbroj.
Jednou z mojích 'taktik' (já netušim, jak tyhle pokusy přesně nazvat) je obletění hlavního bojiště a pak naháním nepřátele z jejich 'vlastní strany fronty' - dokud jsem dot, letím stejným směrem s nimi, takže je to většinou nenutí útočit a mám obvykle šanci rozebrat protivníka rovnou ze 6. hodiny (vyčteno z knížky Biggles of the Camel Squadron). Blbý je, že po mě často jdou moji vlastní.
Ale holt zkusím ty Osáky - já je moc nelítám hlavně proto, že většinou je Osáků vždycky víc, než Spojek. (podle mě vůbec není nezajímavý, že ve většině her musí bejt většina hráčů Němci - čím to asi bude?)
Upravil/a Tom_The_Maniac dne 01-09-2013 17:24
Érin go bragh!!Tiocfaidh ár lá - Our day will come
http://www.youtube.com/user/Tartaruscast
Freddie Mercury - Lover of life, singer of songs. 1946 - ∞ Raging hard on WarThunder...
Klidně lítej s Hurricanem. U něj není problém, že by nedokázal rozumně manévrovat. Jeho neštěstím je slabej motor a mizerná aerodynamika. Ale manévrovat dokáže celkem obstojně.
Dalším faktem je, že Spojky mají letadla trošku víc o zkušenosti - já bych řekl, že Osáci mají taková ta... no 'začátečnická letadla': dobrá na výuku.
Upřímně, tohle zjištění jsi učinil na základě toho, že Osáci mají jednodušší letadla, nebo že se ti se spojeneckými (s Hurricanem?) nedaří?
Befko je hodně stabilní letadlo, možná až moc...
Ano, je. Bf 109 vždy byl stabilním strojem. Téměř tak stabilním, jako třeba Hurricane. Fw 190 byl příčně stabilní o dost méně a Spitfire i podélně mnohem méně.
Fokáč vymanévruje skoro všechno, má rychlost, stoupavost, silnou výzbroj.
Ano, všechno tohle Fokáč má. Přesto je to jeden z nejobtížnějších Ace Makerů. Nováček zpravidla nebývá v Fw 190 ani zdaleka tak rychle úspěšný, jako v Bf 109. Trik je v zatáčce na pomalé rychlosti, kterou Fw 190 nezvládá a na které je založena taktika VŠECH noviců.
Jednou z mojích 'taktik' (já netušim, jak tyhle pokusy přesně nazvat) je obletění hlavního bojiště a pak naháním nepřátele z jejich 'vlastní strany fronty' - dokud jsem dot, letím stejným směrem s nimi, takže je to většinou nenutí útočit a mám obvykle šanci rozebrat protivníka rovnou ze 6. hodiny (vyčteno z knížky Biggles of the Camel Squadron). Blbý je, že po mě často jdou moji vlastní.
Lépe než používat taktiky od Bigglese je přečíst třeba Sundejte Hartmanna.
Ale holt zkusím ty Osáky - já je moc nelítám hlavně proto, že většinou je Osáků vždycky víc, než Spojek. (podle mě vůbec není nezajímavý, že ve většině her musí bejt většina hráčů Němci - čím to asi bude?)
Když jsme zakládali naší letku v IL-2, tak více lidí létalo za Spojence a za těch 10 let se tenhle poměr neustále přeléval tam a zase zpátky. Ještě před nějakým rokem a půl byla Osa ve výrazné menšině. Viz. třeba speciálky. Proč je ve většině her více Němců netuším, ale nejspíš za to můžou uniformy. Máme je prostě sexy
PS: nehledej problém v letadle, ale najdi si někoho, kdo tě naučí pořádně létat i s tím Hurricanem. Ve výsledku je to vždy pilot, kdo vyhrává či prohrává souboj. Vstup do nějaké letky. Jestli ti jsou blíže Spojenci, poptej se u 606. nebo 310. letky. Určitě tě rádi zaškolí a ukáží, jak to udělat, abys pro nás, orly Luftwaffe, nebyl snadnou kořistí.
Omlouvám se za doubble post. Omyl.
K těm 'začátečnickým letadlům Osy' - Mustang je skutečně divokým koněm. Je to rychlý, lehký, ale zase až moc. Já jako amatér to rozmlátím jako prd. Spitfire je výborný letadlo, ale ... trošku 'vratký'. Hurikán to má blbý v tom, že obvykle nemá správnýho protivníka (nejlíp nějakýho taliána ). Befko jsem rozmlátil jen párkrát, hlavně při přistání i na začátku, nebo jsem byl sestřelen. Málo kdy to rozjebu o zem při nepovedeným bojovým manévru, jako se mi to někdy děje u některejch spojeneckejch letadel (Mustang by moh' vyprávět).
Tak Biggles je hrdina mých dětských let. Když to dokázal on, proč ne já (dobře, tohle je stupidní ...). Sundejte Hartmanna - pamatuju si jednu pasáž, kde popisoval jak vždycky nastoupali do 4.000 metrů, odkud měli výhled na letadla dole i nahoře. Navíc výšková převaha atd.
Mě je Hurikán prostě sympatickej tím, že to bylo letadlo mého dětství, když mě ještě táta před spaním krmil čtením z knížek o československých pilotech v Británii. Je to pro mě prostě Symbol s velkým S.
Německé uniformy jsou sexy, ale tak level od těch britských
Érin go bragh!!Tiocfaidh ár lá - Our day will come
http://www.youtube.com/user/Tartaruscast
Freddie Mercury - Lover of life, singer of songs. 1946 - ∞ Raging hard on WarThunder...
Érin go bragh!!Tiocfaidh ár lá - Our day will come
http://www.youtube.com/user/Tartaruscast
Freddie Mercury - Lover of life, singer of songs. 1946 - ∞ Raging hard on WarThunder...
Toppre, proc je proste nedas na nejakou mensi bednu, abys je mel v dosahu?
Pak ale zase kam s tou bednou. Jakékoliv vypodložení jsem po testech zavrhl - jak to není pevně uchycené navzájem, je to nestabilní. I kvůli té výšce. Jedině že by ty pedály byly ve stylu padacích dvířek, prostě obdoba barových dvířek v obývací stěně
Érin go bragh!!Tiocfaidh ár lá - Our day will come
http://www.youtube.com/user/Tartaruscast
Freddie Mercury - Lover of life, singer of songs. 1946 - ∞ Raging hard on WarThunder...
Wolvecorte, bez ohladu na to ktore lietadlo budes lietať, skus sa sustredit na spravne vyuzitie zameriavaca, on tam je na to aby si pomocou neho meral vzdialenost ciela (podla jeho znameho rozpätia kridiel) a tiež pomocou neho urcujes uhol nadbehu, po česky predstihu. Pokial pouzivas lietadla s kridlovymi kanonmi/gulometmi je dolezita aj konvergencia, nie je to nič tazke ale treba sa nad tymi vecami zamysliet trošku a potom trenovat. Ani v skutocnosti kazdy pilot len tak netrafil, preto tych "expertov" alebo "es" bolo vzdy menej ako tych ostatnych. Metoda "spray and pray" ciže sprejuj a modli sa aby si trafil, zvycajne nefunguje, skor ti dojdu naboje. Treba strielat na spravnu vzdialenost, napriklad britsky zameriavac ma svetelny kruh, ak ten kruh objime kridla befka/fokaca tak si od neho 100 yardov, ak su jeho kridla v polovici priemeru zameriavaca si 200 yardov, to bola obvykla vzdialenost strelby. Takto by si mal mat nastavenu aj konvergenciu, aby bola zosynchronizovana s vyskovym nastrelenim zbrani, ktore v šturmovi nevieme zmeniť, len dufame že je to asi ako bolo origoš. Tiež dolezita vec je strielať bez gečok, stačí len ak na sekundu prestanes tahat a az potom vystreliš, proste odlahčiš paku a vypališ. Uvidiš pojde to. Z niektorych lietadiel sa clovek triafa lepsie a z niektorých horsie, je to dost o zvyku. Tu je videjko ktore je urobene podla origoš britskej prirucky, ktorou sa snazili briti vyriesit problemy pilotov spitov pri strelbe na štihlu siluetau fokačov, podla filmov z fotogulometov zistili ze piloti zyvcajne zle odhadovali vzdialenost alebo nadbeh:
Mustang je asi jedna z nej spojeneckých mašin, jen není dělaná na utažené zatáčky. Je to prostě Mustang, vezmeš ho "u huby" shodí tě na zem, povolíš mu uzdu a skoro všechny nechá za sebou v prachu. Jen musíš znát tu správnou letovou hladinu. Mk III je u země rychlý jak máloco. P-51B/D pak od cca 23 000 stop a výš, kromě Ta-152, Me 163, Me 262, jen s ním nesmíš točit nebo vymýšlet jak mu zkrátíš v manévrech uzdu. To je pak relativně snadný cíl.
Tempest zase uletí v nižších letových hladinách Gustavům a starším verzím, a je v rychlosti a manévrování srovnatelný s Dorou (nízko).
Jde o to znát dobře silné stránky a slabiny mašin a podle toho s nimi létat. Dříve nebo později se přestaneš zbytečně snažit někoho sundat v krkolomných manévrech a přejdeš na taktiku BnZ. Ona je totiž nejefektivnější.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 02-10-2013 01:20
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.