Tabulka pro bombardování
|
lochness |
Přidané 07-06-2013 09:23
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Souhlasil bych s pedropanem, podle toho co jsem zkousel to odpovida vzorci vodorovneho vrhu v homogennim prostredi a vliv vetru je zjednoduseny jen na to, jakym skluzem (snad je to spravna letecka terminologie) letadlo leti a podle toho se nastavuje bocni korekce zamerovace. Zadny vliv vetru na samotnou bombu asi neni simulovany.
Bocni korekce (a oprava elevace pri vetru zepredu/zezadu) se da docela dobre vypocitat z navigacniho trojuhelnika (snad zase nepletu spravne pojmy z letectvi). Bocni korekce se da docela dobre i odhadnou podle pohybu krajiny vuci svisle rysce v zamerovaci - v tomto pripade se neda odhadnout eleveace a tak se casto nedohodi nebo prehodi cil.
Takze ve finale, smer vetru se da zjistit primo ve hre dotazem na ridici vez, jeho rychlost bohuzel musi uvest maptvurcce v brifinku, jinak je bombarder nahranej. No pokud ty udaje clovek zna, s kalkulackou je schopen si potrebne korekce docela snadno spocitat. Kdysi jsem se snazil zahajit na to diskusi v bombardovacim vlakne.
Ale jinak mi porad pripada absurdni, snazit se trefit lod jednou pumou z jednoho letadla z vysokeho levelu. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 07-06-2013 09:33
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Bombsight table 2 pořád existuje. Mám ji zazálohovanou. Kdyby ji někdo chtěl jsem ochoten, s velkou osobní obětí a sebezapřením, ji znovu uploadnout na naše stránky.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
falkon |
Přidané 07-06-2013 11:54
|
Uživatel
Příspěvek: 1478
Založený: 29.09.05
|
WT_Pedropan napsal:
A aby mne padaly z programku Olegovy cisla, skoncil jsem nakonec u vodorovneho vrhu...
A ma niekto vyskusane (potvrdene), ze povodna Olego-tabulka vodorovnych vrhov z instalacneho CD pre verziu XY je stale platna aj vo verzii 4.11.1? |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 07-06-2013 12:05
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
falkon napsal:
WT_Pedropan napsal:
A aby mne padaly z programku Olegovy cisla, skoncil jsem nakonec u vodorovneho vrhu...
A ma niekto vyskusane (potvrdene), ze povodna Olego-tabulka vodorovnych vrhov z instalacneho CD pre verziu XY je stale platna aj vo verzii 4.11.1?
Trefils hrebik na hlavicku. To vubec netusim. Pokud doslo k nejakym zmenam (a ja mam trochu podezreni ze ano, protoze podle puvodni BT2 jsem se v tehdy aktualni verzi hry trefil vzdycky a od urcite doby jsem dostaval od komunity odezvu, ze to nekdy nekde u neceho lita jinak...), tak se nikdo neobtezoval ta data zverejnit. O modovanych variantach ani nemluve. Proto mne zajimalo, jestli ten rus nema nejaka aktualnejsi data, se kterymi hra pracuje. Treba by vysla jeste BT3... |
|
|
|
saldy |
Přidané 07-06-2013 12:52
|
Diskutující
Příspěvek: 3652
Založený: 29.01.09
|
Co mi je znamo tak pořád BT2 platí pro čistou i hsfx, ty mody bude asi nějakej mýtus ne? Mimimálně Krym kde to padá stále 100% podle BT2, no a pokud to někde padá jinam tak ta mapa prostě jen generuje jinou TAS+když se nepříznivě přičte statistická odchylka , ale rozdíl je furt malý (mimo zimních map), nebo se mýlím? Iglomer zajistí přesný odhoz hlavně protože má většinu map v databázi, hodí se hlavně na zimu.
|
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 07-06-2013 14:05
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
Saldy, diky za info. Ja uz Sturmovika moc neletam, takze vlastne ani nevim kam to ted lita. Jen nam obcas nekdo napsal, ze je to rozbity... Tak mne napadly ty mody. Trochu problem byl uz od zacatku i s reliefem terenu, kam to hazes, protoze zjistit vysku terenu byl nadlidskej ukol. Takze se vzdycky hazelo s nejakou chybou. Data o mapach nebyly bezne pristupne. Proste jsme to delali z toho, co bylo k dispozici... |
|
|
|
311_Mart |
Přidané 07-06-2013 15:01
|
Uživatel
Příspěvek: 1636
Založený: 22.08.10
|
Problém je třeba u modovaného bombardovacího moskyta - lžou tam budíky, ale to není chyba BT
Při odhozu ze 7 km je rozdíl mezi 250 lb a 4000 lb pumou asi 2 stupně. |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 07-06-2013 15:45
|
Diskutující
Příspěvek: 2490
Založený: 30.05.07
|
BT-2 jsem jsem se snažil rozchodit několikrát , ale je to marné.
(je rosplizlá a zaseklá: nefunkční.)
Prý nejede ne vin.7. V XP jsem ji pnormálně používal. Nebo je chyba ve mě. |
|
|
|
TozziFan |
Přidané 07-06-2013 16:07
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
Pod XP jede plně funkčně, stejně tak i ve Vistách a W7kách. Problém je, že ve Vistách a W7kách už neumí program běhat přes šturma, ale musíš buď shazovat ILa na lištu nebo BT2 provozovat na druhém PC/NB. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 07-06-2013 16:47
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Kdyby autoři za něco stáli už dávno by udělali port na android.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
lochness |
Přidané 07-06-2013 18:39
|
Uživatel
Příspěvek: 954
Založený: 19.03.10
|
Varianta pro mobilni telefony existuje, nekdo ji tu vytvoril a linkoval. Ale uz to neni z dilny WT.
Thoruv bombardovaci manual zminoval u kazdeho letadla odchylku v radech par stupnu v zavislosti na vysce a typu letadla - sklon letadla zpusobeny trimem vyskovky. Takze tahle hodnota se musela zapocitat k datum z BT. Podle jeho udaju to je spravny krok k presnemu bombardovani.
Jinak snad zadne zmeny nenastaly - co jsem si vyrabel kalkulacku, tak ta vychazi jen z vodorovneho vrhu a TAS pocitam podle vzorce ktery uvedli WT u sve BT a jakztakz se trefuju. Samozrejme to vse plati jen pro pripad, ze na mape neni zadny vitr. Jakmile fouka, je potreba to ve vypoctu zohlednit.
Se zimnim prostredim netusim, jak to je (ja sam to pokladam za mytus a odmitam to zahrnovat do svych vypoctu ), ale verim, ze to ma Saldy peclive ozkousene.
Relief terenu neni zase az tak velkym problemem, protoze vyska ma mensi vliv naz zadana rychlost, takze pokud clovek neocekava trefeni oficira na latrine, docela dobre jeho nepresnost dozene plosny ucinek bomby (a v idealnim pripade i pocet letadel ve formaci). |
|
|
|
WT_Pedropan |
Přidané 07-06-2013 19:04
|
Uživatel
Příspěvek: 1006
Založený: 30.09.05
|
Autori stoji za howno, to bys snad mohl vedet... |
|
|
|
saldy |
Přidané 07-06-2013 19:08
|
Diskutující
Příspěvek: 3652
Založený: 29.01.09
|
Jj měřil jsem to, ty zimní verze map, např. Murmansk, Moskva, Finský zaliv, balaton, Slovensko... mají při 280 IAS v 5000m o více jak 20Tas méně, nejvíc bylo 24. To už je znát. U Arada a jeho vysoký rychlosti je ta odchylka už závratná, s rychlostí to prudce narůstá, rozdíl je v desítkách, to už se fakt nedá. Na zimní mapě je navíc Arado o 100kmh rychlejší. |
|
|
|
BIVOY |
Přidané 08-06-2013 12:39
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 387
Založený: 21.08.08
|
Zdarec to se nám to , ale pěkně rozvinulo . Stáhl jsem to odtaď http://forum.avia...php?t=2530 , bez registrace či jiného .... V případě problémů to pro jistotu máš ještě tady http://leteckapos.../581865648 . Pro android je to tady http://phoebe.inf...urem/abst/ a funguje to . |
|
|
|
alfik |
Přidané 08-06-2013 12:50
|
Diskutující
Příspěvek: 4829
Založený: 21.04.06
|
Rozdíl je způsoben (už to tu taky bylo v minulu takže pro zopakování) tím, že na rozdíl od reálného letadla NEMÁ Šturm zaměřovadlo vybavené kompenzací úhlu náběhu, a úhlu náklonu (vliv motorů apod.).
Některá letadla ji měla v podobě gimbalu, tzn. nezávislého zavěšení, některá v podobě šroubů a bublinkové vodováhy.
Jinak řečeno: Před odhozem musel bombometčík srovnat zaměřovač do vodorovna v obou osách, a teprve poté nastavit výšku, rychlost, a předpokládaný snos vlivem směru a rychlosti větru, a také typu bomby (předem změřené odchylky díky odporu vzduchu, nalezeno v příručce nejlépe již před letem ).
V let. simulátorech se zaměřovač (pro zjednodušení simulace) chová tak, že je "napevno" v trupu, tzn. nedá se nastavit ani v jedné ose. Takže při odhozu s náklonem, a při odhozu s úhlem náběhu jiným než nula, hážeme někam... někam.
Pro zajímavost: Ve WT se ten zaměřovač co je v arcade modu chová naopak tak, jako by byl na gimbalu, tzn. je vždy ve stálém postavení vůči horizontu (nebo vůči vertikále, jak se vám líbí) bez ohledu na to, jak se letadlo pohybuje. |
|
|
|
TozziFan |
Přidané 08-06-2013 13:37
|
Uživatel
Příspěvek: 1431
Založený: 05.05.08
|
BIVOYi dík. Ten androidí bazmek funguje a je i česky, paráda.
[img]http://i564.photobucket.com/albums/ss87/TozziFan/Games/IL2%20Sturmovik%201946/screen/Screenshot_2013-06-08-13-35-551_zpscedd5be0.png[/img] is not a valid Image. |
|
|