1stCL_Jiricek napsal:
A teď na znalce - je správná moje domněnka, že ta lanka, vedoucí z nábojů kol, slouží k zatahování podvozku ??? Má to IL namodelované ??? Dají se přestřelit ??? : )
Dají se přestřelit asi tak, jako se dá poškodit hudraulický systém u mezka, aby mu "vypadly" nožky. :sm13:
Někde jsem četl, že když se rusové nechtěli (nebo nemohli) zdržovat s ručním vytahováním podvozku, tak lanko od kliky v kokpitu prostě oddělali (mechanismus tohoto mi zůstábá utajen) zamávali křídlama, aby vypadnuvší nohy zapadly do polohy "otevřeno" a šli přistát...
Ja zase cetl, ze ve standardni vybave jednoho letadla byly stipaci kleste, prave pro prestipnuti nejakeho lanka v pripade potreby. Ale co to bylo za letadlo a k cemu bylo dotycne lanko opravdu nevim...
Messik napsal:
jj někde v rusku najdou ve stodole vrak I16 nebo I153, pár milionů do toho vrazej a pak je z toho takovej mazel, treba to spadá do kategorie ULL :lol::lol::lol::lol::lol:
Nemusíš nutně pátrat v ruských stodolách. V L&K před drahným časem vyšel článek o novostavbách letadel I-16 a I-153, které se prováděly v Rusku podle zachované dokumentace a výrobních přípravků (!). Jestli si dobře pamatuju tak se vyrobilo několik kusů a koupil to nějaký Australan (škoda - pro nás je to trochu z ruky). Motory snad byly použity nějaké P&W. Ten únik oleje je zřejmě důsledek nekvalitní imperialialistické výroby. Myslím, že v USA nebo v Austrálii není nemožné tyto stroje zaregistrovat k leteckému provozu v kategorii Experimental
zajděte si v listopadu na MFLF a zeptejte se Mikuleckého
ten o nich ví (těch co se dělali v Rusku na zakázku)
dokonce snad uvažoval o nějaké spárce či co ... (to zas bude vědět TC )
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.