September 19 2025 01:28:40
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 10

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,755
· Nejnovější pilot: Glider
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - diskuse
 Vytisknout diskuzi
Namorni cile 4.10+ - torpeda a bomby
saldy
No to jo, chtěl jsem ji porovnat s účinky ostatních bomb, vychází mi že nemá smysl ji brát.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
FK_Stern
Jaký je prosím rozdíl mezi roznětkou námořní a suchozemskou?
 
lochness
muj pocit je, ze krom jinych casovych udaju neni rozdil mezi namorni a suchozemskou roznetkou. Rozhodne pokud se chystam utocit na lode, prepinam na namorni roznetku, protoze ma pohodlnejsi casy pro zabkovani.

Saldy, kdyztak jeste dopis, jaky delay exploze jsi mel nastaveny, tj. jestli vybuchovaly uvnitr lodi nebo na povrchu. Podle udaju DT v guide4.11 by to melo mit zasadni vliv.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
saldy
Nevim, jak u žabkování, ale u výškových odhozů to přepínání zasadní vliv rozhodně má, pokud to bomba umožňuje. Tedy el. námořní nebo dávám nízký let a zpoždění nastavim na cca 0,3s. Německý bomby velkých ráží nemají možnost žádněho nastavení, ale u lodí je to jedno, bo jsou i tak velmi ničivé, jen ta PC-1600 mi příjde taková celkem k ničemu, třeba patří proti nějakým pozemním cílům.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
lochness
saldy napsal:
... u výškových odhozů to přepínání zasadní vliv rozhodně má, ...


no ja na lode utocim v 95% zabkou a jinak stukou dajvem, takze mi rozdil prisel prave jen v delkach casu odjisteni/exploze. Ale pokud tam je i nejaky jiny rozdil, tak se o nej prosim Saldy podel, nenech se premlouvat Úsměv Ale pokud jsi mel namysli prave ty casove rozdily, pak souhlasim.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
DarkTatka
saldy napsal:
Nevim, jak u žabkování, ale u výškových odhozů to přepínání zasadní vliv rozhodně má, pokud to bomba umožňuje. Tedy el. námořní nebo dávám nízký let a zpoždění nastavim na cca 0,3s. Německý bomby velkých ráží nemají možnost žádněho nastavení, ale u lodí je to jedno, bo jsou i tak velmi ničivé, jen ta PC-1600 mi příjde taková celkem k ničemu, třeba patří proti nějakým pozemním cílům.


(Panzersprengbombe Cylindrisch) PC 1600, pruraznost 18cm oceli nebo 2.5 metru betonu. Pouzivana proti obrnenym cilum jako jsou bunkry a lode. Ve hre je ale udajne vcelku k nicemu, takze se ji "nevyplati" pouzivat, doporucuji se Sprengbombe Cylindrisch (SC) varianty.

Mozna ve 4.12 budou bomby revidovany? Pekne prosim s cukrickem navrch? Úsměv

http://www.warbir...pc1600.htm

http://www.battle...post153887

A nakonec neco cesky:
http://www.palba....php?t=3698
Upravil/a DarkTatka dne 07-03-2012 20:56
 
saldy
lochness napsal:
saldy napsal:
... u výškových odhozů to přepínání zasadní vliv rozhodně má, ...


no ja na lode utocim v 95% zabkou a jinak stukou dajvem, takze mi rozdil prisel prave jen v delkach casu odjisteni/exploze. Ale pokud tam je i nejaky jiny rozdil, tak se o nej prosim Saldy podel, nenech se premlouvat Úsměv Ale pokud jsi mel namysli prave ty casove rozdily, pak souhlasim.


žabkuješ s bombama jaké ráže, který jsou na to vhodné? Já měl na mysli nastavení bomby aby měla možnost prorazit palubu a explodovat uvnitř lodě, ale to je myslim věc u bombarďáků všeobecně známá.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
lochness
Jo tak to se Saldy bavime o tomtez Úsměv Ona to sice znama vec mezi bombry je, ale treba si to cte i nekdo, kdo to nevi, takze explicitni uvedeni nic nepokazi.

Co se meho zabkovani tyce - jelikoz litam temer vyhradne na AH, casto si nemuzu moc vybirat, takze vicemene SC500 ci SC250 (co nechal maptvurce pristupne), pripadne japonska 250kg. A jako lahudku zabkuju i s SC1800, protoze takove hovado je skoda hazet z vejsky Úsměv

Obecne. zabkovat se da s jakoukoliv pumou, vicemene se jejich uzitelnost nelisi od toho, co jsi psal, jen s tim rozdilem, ze podle me maji vetsi ucinnost pod carou ponoru nez primym zasahem paluby (proto tedy vic zabkuju). Aspon je takova ma zkusenost. Navic japonske pumy mi pripadaji ucinnejsi nez SC (250kg pumou jsem potopil nakladni lod temer vzdy , u SC250 snad nikdy - ale mozna je to zpusobene tim, ze japonci dovoluji explozi po kratsim case, tak se treba puma tolik nepotopi - je-li neco takoveho simulovano)
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
radko1111
s japonskou pumou mozem suhlasit
Ivan Gašparovič o Balkánskych otázkach:
„Srbsko má veľmi výhodnú a peknú polohu pri mori.“
"Republika srbská a Biela Hora je ako Slovensko a Česko. V mnohom sú si podobné."
"Za najvážnejšiu otázku pri stabilizácii regiónu západného balkónu... ehm... balkánu..."
 
lochness
nejaky zkuseny fyzik by mi mohl poradit, jak se vypocita "snos" pum, aby to bylo pouzitelne ve hre? Ja se dopatral jen vzorci, kde nehraje roli velikost pumy, takze vysledek je asi dost nepresny (predpokladam, ze hra simuluje jakysi odpor vzduchu na telesa apod) Smutný
Stejne tak se nemuzu dopocitat, jak se musi korigovat uhel zamerovace (manual odhoz) podle toho, v jakem kurzu vuci vetru letim.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
WT_Pedropan
Samotna fyzika je ti na houby. Dulezitejsi je vedet, CO A JAK tam z te fyziky je nasimulovane. Jinak se propracujes sice k presnemu vypoctu, ale jeho uziti stejne nepovede k vysledku...
 
http://www.wtigers.org/
Hoper
a proto stále voláme po odpovídajících manuálech
abysme nehledali někde něco na inetu, když to pak tvůrce (a nejen Oleg) může pak mít trošku jinak...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
WT_Horrido
Kdo volá? Já nabyl naopak dojmu, že je všechno úplně v pořádku a vše se dozvíš na TS.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
 
lochness
Pedropane, mas samozrejme pravdu, ale porovnavat hru s vysledky ze spravneho nebo ze spatneho vzorce, to je dost rozdil. Ja v soucasnosti pocitam snos z "navigacniho trojuhelnika" (jmenuje se to tak? Úsměv ), ale to ocividne neni spravne.

Souhlasim, ze ve vecech jako tyto by mohli DT zverejnovat nejaky vzorec ci navod, jak je je to modelovane ci jak se dopocitat vysledku.
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
Hoper
Horri, v tomhle se docela mýlíš - o pořádném manuálu volám(e) jak u BoBka, tak i u patchů od DT...
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
WT_Pedropan
lochness napsal:
Pedropane, mas samozrejme pravdu, ale porovnavat hru s vysledky ze spravneho nebo ze spatneho vzorce, to je dost rozdil. Ja v soucasnosti pocitam snos z "navigacniho trojuhelnika" (jmenuje se to tak? Úsměv ), ale to ocividne neni spravne.

Souhlasim, ze ve vecech jako tyto by mohli DT zverejnovat nejaky vzorec ci navod, jak je je to modelovane ci jak se dopocitat vysledku.


No to mas samozrejme pravdu. V zasade jde o vodorovny vrh, korigovany odporem vzduchu. A k vypoctu toho odporu prave potrebujes udaje, ktere jsou na jednotlivych mapach ruzne. Takze abys to opravdu spocital spravne, musis ty udaje bud zmerit (v realu), nebo vedet, jake byly do hry implementovany. A nebo si tam dosadit co te napadne a pak ti stejne vyjde blbost...
 
http://www.wtigers.org/
Hoper
nepsal na tohle téma už někde něco Lesník ??
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.

[samurajský pohled na zajetí]
ovarek.cz/hamster.gif
 
saldy
Já mám dobrou zkušenost s tím yglomerem, zezačátku jsem to zavrhnul ale pak zvítězila pohodlnost, jako ostatně u mě ve všem. Trefuju se s tim +- stejně jako předtim.
 
http://www.sturmovik1946.estranky.cz/
lochness
ja taky nasel nejakou online verzi uhlopocitadla, ale zda se mi strasne neprehledne, tak jsem si chtel sestavit sve, ktere muzu otevrit na notebooku behem letu. Neco kde se clovek nemusi zdrzovat pul hodiny s klikanim a zmenou jednotek... proste pohodlnejsi

Pedropan - takze kdyby tam nebyl odpor vzduchu, pocitalo by se to jako s=v0*sqrt(2h/g) kde v0 by byla rychlost vetru, a pak bych z toho jen vypocetl uhel, ktery pridam ke skluzu letadla? Pro "odporne" prostredi jsem nasel vzorec (tusim od pana Newtona) vypoctu sily F v zavislosti na C, ro, S... Jestli je to spravny vzorec, stejne nevim, jak z nej odvodit vzdalenost ci uhel.

Tak snad Lesnik vnese trochu svetla
kogm.bluefile.cz/banner/ban_loch.jpg
 
LesniHU
To je nejspis spravny vzorec a pouzijes ho tak, ze v kazdem bode drahy padu bomby bude urcity uhel, gravitacni sila a odpor vzduchu (ten je prave z onoho vzorce). Hra to koneckoncu dela stejne. Urcite z toho potom pujde vyvodit i nejaky finalni vzorec, ktery bude mit vztupy na jedne strane a uhel na druhe, ale nejdriv se to bude muset prohnat nejakym naprosto nechutnym integralem pres krivku. Pokud to nekdo bude schopen odvodit, tak snad nejaky astrofyzik, ti se podobnymi vecmi bavi, ale ono to za to nestoji.

Co potrebujes udelat ty je, ze si sestavis zakladni pripad, treba tabulku bez zapocteni odporu vzduchu, a pak budes letat a hazet a podle zjistenych vysledku modifikujes cisla. To ti vykompenzuje nektere dalsi vlivy (jako treba uhel nabehu za letu v danem letadle v dane vysce a pri dane rychlosti), ale hlavne ukaze, jaky rozptyl se da realisticky dosahnout a tedy jak presnou tabulku vlastne vubec potrebujes.
 
Přejít na fórum:
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

teamspeak server Hosting by TeamSpeak3.com
Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

13-09-2025 17:59
Ahoj, jak bych si s vámi mohl zalétat? Kdy, kde a jak? Létal jsem BOS solo a ted si na TAW trosku osvojil i engine mgmt a navigaci jen podle mapy. Sám ale nemám šanci. Létám za spojence.

20-08-2025 11:11
Ahoj dneska někdo na il-2 budem na teamspeaku kolem 5-6 hod klidne i ty Vity muzes dorazit taky se vracime po dlouhé době. Mrknutí

19-08-2025 21:45
Ahoj, Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá Úsměv poraďte mi kde bych objevil staré veterány.

09-08-2025 13:55
Tak na zbytek roku hodně štěstí jako z Kokury!

23-07-2025 10:14
A kde máš ty "svoje" obrázky?

22-07-2025 20:07
já "svoje" nezakazuju

18-07-2025 10:09
Jaké nalinkované obrázky? 95% obrázků na netu nelze linkovat, je to zakázáno.

14-07-2025 18:24
a není tu čistě náhodou někdo, kdo ví proč se nezobrazují nalinkované obrázky?

13-07-2025 23:31
Další zpráva o medvědech! Šklebící se

13-07-2025 19:07
Pro zajímavost: Na území česka se v minulosti v hradních příkopech medvědi nikdy nepoužívali. Bylo to neekonomické.

38,038,533 návštěv