no ale Horri, vem si, jak je v létě v Brdech krásně... ;)
a když bys tam pak ještě měl možnost Flanovi povídat další dojmy z RoFu, případně o dojmech ze zajímavých filmů... :)
Třebas bych se taky přidal :)
(pravda, mám to asi blíž :)) )
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat. [samurajský pohled na zajetí]
Jestli si to má cenu pořídit záleží na tom co od toho očekáváte. Je to civilní simulátor, adrenalin z boje tam opravdu není a je to hlavně o létání. Samozřejmě je zde nějaký příběh který já hodnotit nemůžu protože jsem to začal létat od začátku na úroveň expert, abych neměl různé zjednodušení letového modelů, a proto se zatím s tím učím létat.
-
Je tady pár věcí které mě moc nenadchly.
První věcí je terén. Co se týče objektů tak tady problém není a dá se říci že je tonamodelované stejně kvalitně jako ARMA2 ale povrch země je pokryt nějakou divnou satelitní textůrou o malém rozlišení a ta za letu vypadá docela hnusně. To co v ARMA2 dělalo z létání s vrtulníkem visualní zážitek tady ta textura, alespoň mě, ničí. Trochu to kompenzuje to že na oficialním foru už někdo psal že se tam dají použít mapy-ostrovy z ARMA2 a tím by to mohlo být kompenzované, ale já to zatím nezkoušel.
Další mínus je model poškození. Zatím jsem potkal jen stavy letuschopný nebo totálně zničený. Jestli je tam něco mezi tak je to dost nerozpoznatelné a čekal bych v toto ohledu více.
Dále je tu navigace. To je totální katastrofa. Je zde použit systém z ARMA2 což je věc která je tak použitelná pro pozemní boj ale rozdhodně ne pro létání a s leteckou navigací to nemá nic společného a já vlastně ltám po paměti.
+
Jako rozhodné plus považuji modely vrtulníků. Proti ARMA2 je tu velký posun v namodelování interierů zvláště přístrojové desky kde přístroje které člověk potřebuje jsou normálně použitelné a člověk nemusí hledat např rychlost někde v rohu monitoru.
Další plus vidím v tom že autoři využili toho že je to založeno na simulátorech ARMA a hráč tentokrát není jen "oči" v prázdném kokpitu ale je přímo postavou která může chodit i mimo vrulník a dělat třeba předletovou kontrolu vrtulníku což vás i učí jedna z výcvikových misí. Bohužel spojeno s modelem poškození který tam je je to celkem taková kosmetická záležitost, ale má to leteckou atmosféru.
Dalším plusem je startování vrtulníku. Je tu sice možnost to nastartovat jedním tlačítkem jako třeba v IL-2 nebo v ROF ale je tu i postup který člověk musím projít aby vrulník vůbec nahodil a i když je oproti skutečnosti trochu zjednodušený je udělatný tak že je to celkem dobrý kompromis mezi realitou a hrou. Mě se třeba líbí to že se musí kontrolovat teploty turbíny abych neprovedl tzv. horký start a nezničil motor, což je i ve skutečnosti jedním důležitým faktorem při startu turbínových motorů.
Letový model. Tady se dá říci že je to další plus této hry. Samozřejmě že je možné to nastavit na úroveň toho co je v ARMA2 ale když si to dáte na úroveň expert tak se setkáte se všemi "problémy" létání vrtulníkem (myslím jen režim vírového kroužku tam zatím nemnamodelovali) a samozřejmě musíte reagovat na změnu reakčního momentu skupiny rotor-motor a jeho proměny s dopřednou rychlostí, je tu vliv "postupujícího" a "odcházejícího" listu na klonění v závislosti na rychlosti, přízemní efekt proudu vzduchu od rotoru atd. A samozřejmě není tu automatické vyvažování.
Dalším plus nejspíš bude i příběhová kampaň, ale tu jsem zatím nelétal a proto těžko říci.
Celkové zhodnocení
Take on Helicopter je celkem povedený simulátor a pro ty kteří chtějí zkusit jak se létá s vrtulníky a nehledají akční zážitek z boje se určitě vyplatí. Jen by to chtělo změnit systém navigace na něco letecky použitelného.
Vypada to zajimave, diky za tip, panove.
Jinak, kdo lita tyhle astabilni 'placace vzduchu' jako rc modylky, se u svych vrtulnicku se zjednodusenym DM modelem nejspise uz setkal. V podstate kazda porucha vztahujici se k letovym vlastnostem ma sklony rychle privest vrtulnicek do stavu, kdy zoufale chmatame po prepinaci autorotace, provedem nejaky ten ritual na vypusteni pary, optimisticky kracime k mistu havarie a tesime se na dny stravene cekanim na nahradni dily a naslednymi vecery opravovanim a serizovanim nasich hracek zpet do letaveho stavu. Neverending story... ;-)
A hodil si tam kousky jako Lingor, Duala a Panthera? Na vetsinu map rovnou kvuli trapne kvalite zapomen, ale je tam nekolik fakt dobrych kousku (ktere navic nekdy nevyzaduji ani vanilla addony, a maji vsecko sve)
AH_Kraken napsal:Další plus... hráč tentokrát není jen "oči" v prázdném kokpitu ale je přímo postavou která může chodit i mimo vrulník a dělat třeba předletovou kontrolu vrtulníku...
Neni toto to co sme vzdy chceli v inych simulatoroch?
Thumbs up!
No, Take On mozna muze byt zajimavy, ale... flight model bude v ArmA 3, to znamena ze se mozna spis vyplati pockat, a nasledne snatchnout A3, ve ktere budou heliny udelane stejne, plus i ostatni aspekty vsevojskoveho boje.
Fakt ze budou propojovat A2/OA/CO s TKOH na tom nic nemeni.
S Take on Hind se TOH vydal výrazně směrem od leteckého simulátoru k ArmA.
Model vrtulníků Mi-24 je ten samý model z ArmA2 a i interiery ve starém Il-2 vypadjí lépe protože v ArmA jsou interiery dělané více než modelováním fototexturou s malým rozlišením a to místama vypadá vyloženě hnusně. Samozřejmě SuperHind je nový ale je vidět že výraně vychází ze starého ArmA2 modelu a přidání EFIS obrazovek z "těžkého" vrtulníku z TOH to o moc nevylepšilo.
Letový model je podle tvůrců realistický a kontrolovaný skutečným pilotem Mi-24. Já nejsem pilot Mi-24 a skutečný vrtulník jsem řídil jednou v životě, takže nemůžu posuzovat. Ale jestli toto je realistický letový model, tak pak letový model ostatních vrtulníků je špatný protože ty se shovají výrazně jinak (např skoro vymizel reakční moment rotoru) a od patche 1.04 mě připadá že si testují to co dají do ArmA3 pro hráče s klávesnicí.
Největší katastrofou jsou zbraňové systémy. Tam se od ArmA2 nezměnilo vůbec nic a např. zaměřovač pilota je jen namalovaný obrázek na skle zaměřovače, takže když člověk hne s hlavou tak netuší kam střílí. Pro jistotu TrackIR je výrazně citlivý i když v nastavení TrackIR jsem dal křivky skoro na nulu a tedy hnout hlavou není nijaký problém. Taky pilot vůbec netuší (alespoň v expert nastavení) jakou má zvolenou zbraň a musí necha ovládat zbraně včetně neřízených raket na střelci a pak má šanci příkazem na změnu zbraně zjistit co se jako bude používat. Střelec nemá vůbec zaměřovač a místo toho mu po obrazovce jezdí křížek ala Call of Duty. Samozřejmě že se může (kromě vrtulníku Mi-24P) přepnout do nějakého pohledu který vypadá jako bombový zaměřovač v Il-2 (tedy černá obrazovka a v ní kruh se zaměrovacím obrazcem) ale to do zaměžovače má hodně daleko a ještě do toho "zaměřovače se plete ten Call of Duty křížek. Prostě nádhera Kapitola pro sebe jsou řízené střely. Měly to být poloautomatický řízené střely kde střelec drží cíl v zaměřovači po celou dobu letu a střela sama se tímto navádí na cíl. Já to ale nejsem schopen zajistit. I když stojím s vrtulníkem na zemi, cíl je cca 700m předemnou a nehýbese, zaměřovač je úmístěn přesně na cíl tak raketa cíl suveréně mine. Možná mám cíl nějak označit, ale to pro jistou v Mi-24V a v SuperHindu nefunguje.
Jo jiné věci jako navigaci atd. taky nezměnili. Výsledkem je že v současné podobě nemá cenu s TOH strácet čas a ti co mají ArmA2 si kldně můžou dále létat v ArmA2 protože Take on Hind toho moc oproti ArmA2 nenabízí a na mě to působí jako zkušebna pro ArmA3.
Upravil/a AH_Kraken dne 22-03-2012 11:12
Pokud chces realisticky zbranove systemy, doporucuju do A2 ACE mod. Minimalne Amici fungujou jak maj (a az ta banda rozmazlencu bude ochotna zahodit M4ky s termalem, tak opravdu zjistim, zda je tak i u Rusu).
Ahoj,
Po půlce života jsem si vzpoměl na svoje létání. Bohužel si pamatuji už jen starý Il-2 1946. Co se tedy teď létá poraďte mi kde bych objevil staré veterány.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.