Trimování
|
BP_Tyrl |
Přidané 03-02-2011 09:52
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Takže sice lítali do kolečka, ale za to rychleji. |
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 03-02-2011 10:04
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
WT_Horrido napsal:
To je kravina, přestavení pevné plochy VOP a SOP zvyšovalo odpor citelně.
Nezlob se Horrido, ale je vidět že o navrhování letadel nic nevíš. Výchylka kormidla (kterou potřebuješ na udržení letadla v daném režimu letu) vytvoří větší odpor než malé přestavení stabilizátoru které vytvoří stejnou vyvažovací sílu. Samozřejmě nehovoříme o změnách v 10tkách km/h. Ty změny jsou maximálně v km/h. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-02-2011 10:08
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Naprostá většina letadel velké války byla těžká na ocas. Němci a Francouzi neměli v podstatě nic k trimování. Nieuporťáckým jeden a půl plošníkům se dalo na zemi kroutit spodním křídlem, Fokker D.VII měl "překroucené" horní křídlo... Angláni udělátka měli. Triplane měl kolo na přestavení pevné plochy VOP za letu v rozsahu asi jednoho stupně. Stejně či podobně měla byt vybavená S.E.5a, Snipe, F2B a snad i Strutter. Ale takový pilot Camelu ovšem tlačil neustále jako hovado...
U S.E.5a tam si nejsem jistý jestli dokonce neměla kroucení náběžné hrany VOP podle výchylky výškovky.
A účinnost toho všeho je úplně jiná otázka...
http://cgi.ebay.c...0601301479
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-02-2011 10:10
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
OK Krakene beru. To ale nic nemění na historické skutečnosti viz můj příspěvek.
Ještě dodatek: Letadla přišla k jednotce rozmontovaná s manuálem jak přesně bednu smontovat a nastavit. A tohle se striktně dodržovalo, žádný prostor pro lidovou tvořivost, létalo se s továrním nastavením. Když nepočítám posilovač v podobě gumového svazku k přivázání kniplu...
Upravil/a WT_Horrido dne 03-02-2011 10:22
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 03-02-2011 10:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Dříve, kdy letadla neměla plošky aerodynamického vyvážení, a pilot musel "držet" výškovku pro daný režim letu "rukou" se většinou nastavoval stabilizátor na letadle tak, aby letadlo letělo ve vyváženém stavu na cestovním režimu letu (rychlost, výkon motoru atd.) to samozřejmě nevyhovovalo pro manévrový boj v zatáčkách kdy pilot musel musel více "tahat" a měl tam síly v řízení. Proto hodně letadel bylo nastaveno tak, aby pilot nemusel tak "tahat" a letadlo šlo jednodušeji do obratu (tady je třeba si uvědomit že většina obratů byla vlastně hlavně "dělána" výškovkou). Proto to nastavení těžký na ocas. Ale protože držet při přeletu, kdy se nemánévruje, silou výškovku tak, aby letadlo letělo rovně bylo často únavné (záleží na tom jaké síly v řízení letadlo má) tak se používaly gumicuky a byl vymyšlen stavitelný stabilizátor a dále v další historii letectví tzv. "vyvážovací plošky".
Co se týče toho že přestavování stabilizátoru bylo např jen 1°. Zde jě třeba si uvědomit že vyvažovací sílu tvoří celá vodorovná ocasní plocha (VOP) a proto je i takto malý úhel přestavování dostatečný a u letadel která neměla přestavitelný stabilizátor je to možné "natvrdo" přestavit v polních podmínká dle přání pilota. Samozřejmě záleželo na konstrukci VOP. Pevně zalepený stabilizaátor přestavět nešel.
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 03-02-2011 10:51
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10860
Založený: 26.01.13
|
Chtěl bych vidět, jak si v poli někdo přelepuje výškovku na jiný, jemu více vyhovující AoA, případně jak kroutí kostru a plátno Tím neříkám, že to považuji za zcela nemožné, ale trochu by mě to překvapilo
EDIT: u stavitelných stabilizátorů, které popisuje Kraken, proč ne Ale nevím o tom, že by něco takového bylo na Pfalzu, Albíku či Fokkeru
Upravil/a 1stCL_Fucida dne 03-02-2011 10:55
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 03-02-2011 11:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Jednoduše (mluvíme o stabilizátoru ne o výškovce). Když máš kování, keré drží stabilizátor na trupu, přišroubované k dřevěné konstrukci, tak to odmontuješ, vyvrtáš díru do závěsu jinde tak aby ti to vyhovovalo (případně dáš nový závěs) a zase přišroubuješ. Samozřejmě když máš zalepený stabilizátor do trupu, tak to nešlo (jak jsem psal v poslední větě) Taky netvrdím že to dělal každý. Ale naladit to šlo. Je třeba si uvědomit že přístup k letadlům tehdá byl truchu "odvážnější" něž třeba za WWII. Taky to podle toho častokrát dopadlo |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 03-02-2011 11:47
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10860
Založený: 26.01.13
|
Krakene, když už jsi to nakousl: Měl bys nějaký odhad, o kolik % bylo aerodynamicky výhodnější přestavět celý stabilizátor, než vychýlit kormidlo (třeba ploškou)? Resp. domníváš se, že to bylo důvodem, proč některá letadla používala plovoucí (přestavitelné) stabilizátory místo trimovacích plošek, nebo mohly být zásadnější důvody ještě jiné? Osobně vidím v přestavování celého stabilizátoru větší nároky na pevnost, tedy i hmotnost a složitost dané konstrukce. Rád bych to trochu zahrnul do svého pojednání o 190ce
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-02-2011 11:50
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
No a jaký je závěr? Že úprava křivky je cheat ne?
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Merten |
Přidané 03-02-2011 12:53
|
Uživatel
Příspěvek: 1208
Založený: 22.04.08
|
Ne.Hra jen nepočítá s tím že to budou hrát i lidi bez FF joysticků.Zatímco s mím FF joyem jsem nepotřeboval řešit nějaký osy apd. tak s tím s čím lítám ted bych měl v DR.I do půl hodiny tuhou ruku a žádnej cit v ní.Není div že to tam je a že to lidi používají.Cheatem se to nedá nazvat jednoduše už proto že to NIC nemění na chování stroje.Jeho vlastnosti jsou stejný s nebo bez. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-02-2011 12:57
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Číteři se vždycky vymlouvají
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Merten |
Přidané 03-02-2011 13:01
|
Uživatel
Příspěvek: 1208
Založený: 22.04.08
|
Měl jsem podezření ale ted sji sem uplně jistej.Horrido se nám jen nudí a tak vymýšlí flame |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 03-02-2011 13:13
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Merten napsal:
Ne.Hra jen nepočítá s tím že to budou hrát i lidi bez FF joysticků.Zatímco s mím FF joyem jsem nepotřeboval řešit nějaký osy apd. tak s tím s čím lítám ted bych měl v DR.I do půl hodiny tuhou ruku a žádnej cit v ní.Není div že to tam je a že to lidi používají.Cheatem se to nedá nazvat jednoduše už proto že to NIC nemění na chování stroje.Jeho vlastnosti jsou stejný s nebo bez.
Sorry kémo. Mám doma jak FF tek bez něj a po vyzkoušení nemůžu souhlasit. je to furt to samí. Až na to že naopak s FF se peru, protože se mi snaží držet střed. A osy neladím a ladit nebudu. Prostě ať to má koule. |
|
|
|
Merten |
Přidané 03-02-2011 13:15
|
Uživatel
Příspěvek: 1208
Založený: 22.04.08
|
No vidíš a ten můj Logitech force3Dpro měl tak malý síly že je člověk ani nevnímal.Takže asi do něj půjdu znova |
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 03-02-2011 13:16
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Merten napsal:
No vidíš a ten můj Logitech force3Dpro měl tak malý síly že je člověk ani nevnímal.Takže asi do něj půjdu znova
Bo to byl, je a bude Shit!!!! |
|
|
|
BP_Tyrl |
Přidané 03-02-2011 13:19
|
Diskutující
Příspěvek: 2150
Založený: 30.09.05
|
Co si vzpomínám, tak u prvních Migů natvrdo už ve fabrice vychylovali směrovku o tři stupně. Tak proč by něco podobného nemohli dělat za první války? Jen se o tom páni piloti zapomněli ve vzpomínkách zmínit, nebo si toho ani nevšimli. A moc vzpomínek mechaniků jsem nepotkal. |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 03-02-2011 13:41
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
1stCL Novotny napsal:
Merten napsal:
Ne.Hra jen nepočítá s tím že to budou hrát i lidi bez FF joysticků.Zatímco s mím FF joyem jsem nepotřeboval řešit nějaký osy apd. tak s tím s čím lítám ted bych měl v DR.I do půl hodiny tuhou ruku a žádnej cit v ní.Není div že to tam je a že to lidi používají.Cheatem se to nedá nazvat jednoduše už proto že to NIC nemění na chování stroje.Jeho vlastnosti jsou stejný s nebo bez.
Sorry kémo. Mám doma jak FF tek bez něj a po vyzkoušení nemůžu souhlasit. je to furt to samí. Až na to že naopak s FF se peru, protože se mi snaží držet střed. A osy neladím a ladit nebudu. Prostě ať to má koule.
No pravda je, že po update firmwaru G940 se mi létá s Dreideckerem lépe, ta svině je teď zcela precizně cítit a velice přesně se dá reagovat na vrtochy. Odvážil jsem se dokonce ho po delším čase vytáhnout online a byl jsem úspěšný. Nějaký vliv FF tam bude...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 03-02-2011 14:19
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Horri to určitě,ale pochybuji že to bude mít vliv na to co tu popisujem víše. FF je na létání super, ale rozhodně nevyrovává to co přenastavení os. |
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 03-02-2011 14:25
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
1stCL_Fucida napsal:
Krakene, když už jsi to nakousl: Měl bys nějaký odhad, o kolik % bylo aerodynamicky výhodnější přestavět celý stabilizátor, než vychýlit kormidlo (třeba ploškou)? Resp. domníváš se, že to bylo důvodem, proč některá letadla používala plovoucí (přestavitelné) stabilizátory místo trimovacích plošek, nebo mohly být zásadnější důvody ještě jiné? Osobně vidím v přestavování celého stabilizátoru větší nároky na pevnost, tedy i hmotnost a složitost dané konstrukce. Rád bych to trochu zahrnul do svého pojednání o 190ce
Musel bych se na to podívat kolik by to bylo procent. Má to ale i jinou pro manévrový boj vhodnou výhodu. Když vyvažuješ letadlo pomocí přestavitelného stabilizátoru tak výškové kormidlo zůstává stále vychýleno na 0° a tedy na manévrování máš možnost využít plnou výchylku. Když vyvažovací sílu tvoříš pomocí výchylky výškového kormidla tak se ti výchylka kormidla kterou máš pro manévrování na jednu stranu samozřejmě zmenšuje. To může být problém třeba při přistání kde pro vyvážení letadla v přistávací konfiguraci (klapky, podvozek - vše mění klopivý moment) by jsi potřeboval výchylku kormidla která by ti pak chyběla při podrovnání. To byl tuším případ italské stíhačky M205 (nebo G55?) a podobný problém popisuje "ten" finský stihač u Brewster F2A Buffalo. Dále také přestavitelný stabilizátor může být výhodný z hlediska sil do řízení. V té době nebyly běžné hydraulické posilovače v řízení a žvětšení plochy kormidla by vedlo k zvětšením sil v řízení. Když přestavujěš stabilizátor a tím vlastně celé VOP tak můžeš mít menší kormidlo které je dostatečné pro manévrování a tím můžeš mít menší síly do řízení (zase jsme u závěsového momentu ). Samozřejmě přestavitelný stabilizátor je z pevnostního a konstrukčního hlediska daleko náročnější než vyvažovací plošky, ale jak je to procentualně výhodněší to zrovna nedokážu odhadnout.
K tomu co píše Tyrl. Tady je potřeba důrazně rozlišovat co bylo děláno kormidlem a co kýlovkou. Zvykem je že je vychýlená kýlovka (známý je případ prvních La-5 kdy trupy byly z LaGG-3 který měl na opačnou stranu se točící motor a když tam daly ten hvězdičák tak s tím měli piloti problémy) ne kormidlo. U kormidel se nepoužívá jejich výchylka, ale pevné (nebo i stavitelné)vyvažovací plošky, které pak podle rychlosti drží vychýlené kormidlo aby to pilot nemusel držet nohou. Vychýlené kormidlo bez vyvažovací plošky by dopadlo tak že by za letu byla jen jiná poloha pedálů jinak by to fungovalo stejně. |
|
|
|
Ajvn |
Přidané 03-02-2011 15:59
|
Diskutující
Příspěvek: 2500
Založený: 30.05.07
|
FF je k uplnému hovnu.
Zkoušel jsem to 3 dny vždy po 4-6 hodin. NA G-940(což je bakeliťák taky k hovnu.)
Nepřispívá to ani k lepší simulaci ani k většímu citu , akorát ti to jebe s rukou.
K trimování sloužilo x fíglu. Bez trimu se prostě nelítalo.
Takže přestaňte vy bando chytrolínú mudrovat a pojďte se bavit - lítat.
PS
S té pitomé třepavky dostaneš tak maximalně vazoneurozu |
|
|