4.10 patch - G
|
Pityy |
Přidané 27-12-2010 12:54
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 246
Založený: 12.02.09
|
I ja! Moooc se mi to libi super a jak v tom krasne krupne |
|
|
|
313_123 |
Přidané 27-12-2010 16:09
|
Uživatel
Příspěvek: 1516
Založený: 23.01.06
|
jj asi pekný
jen ten trim
že to každej druhej používá jako čít sem si zvik
jen u toho spitaV (oproti 4.09 stoupe jako blázen hned po startu)
si ho vytrimuju a koukám jak blázenkdyž při cca 360km/h při lehkém potlačení křídla fuč
nejsem odborník na G, ale tohle by snad dělat nemělo né
edit/ps: jo jen pokud šáhnete do trimu
Upravil/a 313_123 dne 27-12-2010 16:13
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2010 16:23
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
No, Spity měly extrémně lehkou výškovku. Rády se jim na rychlosti trhaly jak proudnice, tak docházelo i k poškození struktury letounu. později se to řešilo různým dovažováním kormidel. Jeffrey Quill to detailně popisuje ve své knize o Spitech (byl to za ww2 šéfpilot u Supermarinu).
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 27-12-2010 16:53
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Jenže Jefrey Quill to taky svádí na polní úpravy letek, které si do úložného prosoru cpali kde co a pod. Takže když už se odvoláváš na Qulla, tak by bylo fajn říct i důvody. Hlavně se to týkyli přitažení a ne potlačení.Tovární letouny s tím po vyvýžení problémy neměli.
Rozhodně by se při potlačení pod 400km/h neměl asi rozervat letoun.
Upravil/a 606_Temp dne 27-12-2010 16:54
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2010 17:25
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Nechtěl jsem nic zamlčet, já se ve Spitech nijak zvlášť nevyznám. Ale konstrukční potíže tam byly. Nicméně celkově souhlasím, když nevidím důvod, aby při potlačení došlo k zborcení konstrukce. Na to se potlačením dá dosáhnout imho moc malého přetížení, navíc v jeho důsledku (pokud se nemýlím) dojde spíše ke snížení zatížení křídla. Ale tohle by musel okomentovat někdo z Daidalosů.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
313_Santy |
Přidané 27-12-2010 18:33
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 202
Založený: 29.09.05
|
Ne konstrukční, ale výrobní potíže (kvalita) a pokud si začnem hrát na tyto simulace, tak se to nevyhne žádné straně. Na draku z pětky je postavená devítka a moc omezení z toho neplynulo, spíš naopak.
Jinak ta nutnost brutálního trimování Spitu trochu klukům z DT, podle mě, ulítla. |
|
|
|
ringlett |
Přidané 27-12-2010 19:24
|
Diskutující
Příspěvek: 2089
Založený: 23.10.09
|
313_Santy napsal:Na draku z pětky je postavená devítka a moc omezení z toho neplynulo, spíš naopak.
Jo ale ten motor je nejen silnější, ale i těžší a na devítkách jsou silnější podélníky trupu, právě kvůli pevnosti trupu a váze motoru |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2010 19:25
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Pokud se nepletu, tak IX nebyla jen Mk.V s jiným motorem (byť se toto tvrzení rádo objevuje téměř všude), ale těch úprav tam bylo přecijen více, například právě třeba hmotové vyvážení výškovky, ale opravte mě, jestli se pletu, nebo jestli to bylo zaváděno už u Mk.V.
Pokud je letadlo postaveno natolik na hraně, že jen rozdíly ve výrobě, resp. umístění palubní výstroje může kriticky ohrozit vlastnosti letounu, pak to nepovažuji za výrobní, ale za konstrukční chybu. Nicméně je to věcí názoru, já sdílím ten Quillův - a sám závod Supermarine si byl vědom, že je to až příliš na hraně, proto další úpravy v průběhu výroby
Je vtipné, jak často je vývoj Spitů interpretován jako prakticky bezproblémový a že potíže byly tak max. s hromadnou výrobou eliptických křídel, ale pokud Quill vyloženě hodně nekecal, tak to letadlo trápily problémy stejné, ne-li občas větší, než konkurenci
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 27-12-2010 19:39
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
První IX byli prakticky identické drakové s V. Ale samozřejmě došlo k vyvažování. To ostatně i u Fw-190D, a není to důvod si myslet, že verze A byla s vyvažováním na hraně. Prostě těžší/delší motor si vyžádal vyvážit letoun. Nic co by mělo být špatným jménem pro letoun.
To letadlo bylo postavo dobře pro to co mělo. A sám Quille nikde nepíše, že by to bylo špatným vyvážením pětek při konstrukci, ale následnými úpravam v poli, které byli provedeny neodborně a kdyby došlo ke konzultaci se Supermarine, tak by k tomu nedošlo. Pak preventivně výškovky vyvážili o něco více.
K pozdějším úpravám ohledně vyvážení bylo ustoupeno hlavně kvůli zvýšení doletu. Přece jen nádrže mají obrovský vliv na vyvážení.
Takže pokud bylo letadlo tak jak mělo být, tak bylo bezproblémové a Quille nic jiného nepíše. Vyvažování probíhalo u všech letounů světa, nejen u spitfiru.
Nějak si nepamatuji, že by měl Spit až tak nějak moc problémů. Co vím, tak zásadním bylo zamrzání zbraní (proto měl spit dlouho problémy se zaváděním dvou 20mm hispan a proto prakticky nedošlo k nasazení 4x 20mm hispano. Ale jinak se nikdy nějaký zásadní problém neobjevil.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2010 20:00
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
No, celou tu anabázi s vyvažováním odstartovalo několik hodně ošklivých nehod, část smrtelných, ne?
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
606_Temp |
Přidané 27-12-2010 20:15
|
Stařešina
Příspěvek: 5502
Založený: 19.08.07
|
Ano, na těch strojích, které prošli podivnými úpravami během služby. Když pak technici dorazili k jednotkám, tak se nestačili divit. Ale z výroby to špatné nebylo.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 27-12-2010 20:57
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Fuci, mam takovy pocit, ze ma Tempik pravdu.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 27-12-2010 21:41
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Zdroj je moc daleko ode mě, než abych si to ověřil Ale stejně si myslím své
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
ringlett |
Přidané 27-12-2010 21:45
|
Diskutující
Příspěvek: 2089
Založený: 23.10.09
|
606_Tempik napsal:
Ano, na těch strojích, které prošli podivnými úpravami během služby. Když pak technici dorazili k jednotkám, tak se nestačili divit. Ale z výroby to špatné nebylo.
Ony slabiny se uvedli při zavádění silnějších motorů, proto byli zesilovány podélníky trupu a část potahu křídla. V a IX byli vnímány jako nouzové přestavby. V případě V se jednalo o náhradu II, ale původně je měla nahradit III, jenže nebyla včas hotová, V měla nahradil VIII, taky byla pozdě.
III a VIII byli nové konstrukce na bázi Spitfiru a při jejich konstrukci bylo přímo počítáno s nárůstem hmotnosti a nutnými zesíleními totální rekonstrukcí draku. Nebylo u nich zaznámenán žádný problém se stabilitou ani pevností jako u V a IX (vlnění potahu, nebezpečný průhyb křídla při zatížení a palbě, stabilita v horizontu a podélná).
(XIV byla nouzovou náhradou VIII a IX, pravou náhradou měla být XVIII) |
|
|
|
313_OTTO |
Přidané 27-12-2010 21:55
|
Uživatel
Příspěvek: 547
Založený: 03.10.05
|
Má pravdu předsedo |
|
|
|
313_Santy |
Přidané 27-12-2010 22:53
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 202
Založený: 29.09.05
|
Ringlette, právě proto, že zásahy do konstrukce draku jsou velice komplikované a rovná se skoro konstrukci nového letadla, což byla vlastně VIII, tak pro první devítky použili pětky se změnou lože motoru. Samozřejmě se stále vylepšovaly, stejně jako BF a FW, ale první devitky pro nedostatek času a rychlé přebudově nejsou odlišné, co se konstrukce draku týče. |
|
|
|
313_Paegas |
Přidané 27-12-2010 23:36
|
Uživatel
Příspěvek: 697
Založený: 30.09.05
|
313_123 napsal:
jj asi pekný
jen ten trim
že to každej druhej používá jako čít sem si zvik
...no tak, jaké čítování? Trimování je nedílná součást techniky pilotování. Vzhledem k tomu, že už jsi párkrát letěl, tak by jsi to mohl vědět.
313_123 napsal:
jen u toho spitaV (oproti 4.09 stoupe jako blázen hned po startu)
si ho vytrimuju a koukám jak blázenkdyž při cca 360km/h při lehkém potlačení křídla fuč
nejsem odborník na G, ale tohle by snad dělat nemělo né
Souhlasím.
Nestudoval jsem historiji spitů, nic méně změnit vlastnosti ve hře na základě několika neodborných zásahů z pole, zdá se mi býti poněkud nešťastným.
Jinak taky je to trochu schyzofrenní, když spit bez vyvážení málem točí lopingy a přitom nemůžeš potlačit, aby ti nekuckal motor.
A když už to vyvážíš tak si dávat pozor, aby ti náhodou něco neupadlo při potlačení.
V RoFu to chápu, ale tady v ILovi |
|
|
|
606_Vocko |
Přidané 28-12-2010 01:59
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 178
Založený: 19.11.07
|
V průběhu zkušebních letů jsem pravidelně dosahoval 7 nebo 8 g ...
Jakýkoliv posun těžiště za provozu, ať již z kteréhokoliv důvodu, by začal letadlo destabilizovat. Každá ze tří podvariant Mk V dostala podrobné instrukce k zabezpečení toho, aby těžiště zůstalo ve stanoveném rozmezí. Dosažení shody nebylo jednoduchou záležitostí, jelikož instrukce pro zatěžování musely brát v úvahu, zda jisté položky výzbroje či výstroje byly nebo nebyly do konkrétního letadla namontovány - jako například nové automatické odpalovací zařízení signálních nábojů nebo dodatečných kyslíkových láhví umístěných v zadní části trupu. Bohužel, důležitost těchto instrukcí se v perutích nesetkala s příznivým ohlasem a v běném cyklu operačních činnosti takové polkyny spíše nebyly brány na vědomí.
Byl jsem přesvědčen, že to je základ narůstajících strukturálních selhání ve vzdušném prostoru.
Jeffrey Quill
Vočkův výcuc:
Zkušební pilot šel k bojové peruti a byl zděšen, když okusil, v jak nevyvážených spitech se létá. Kvůli velké podélné nestabilitě i zkušení piloti nedopatřením dosahovali vysokých přetížení... |
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 28-12-2010 02:07
|
Uživatel
Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
No jak říkám, dost by mě zajímalo jak a podle čeho nastavovali G limity pro éra. Nejsem sice odborník, ale podle toho co jsem četl došlo při prudkých manévrech za vysokých G spíše ke ztrátě pilotova zraku, než ke ztrátě křídel. K deformaci - pokroucení konstrukce ano, to jsem četl, ale nečetl jsem o tom, že by spit trpěl upadáváním křídel při ostrých manévrech...
Nicméně pokud tomu tak bylo, tak bych se o tomto rád dozvěděl něco bližšího a doplnil si tak svoje znalosti.
U Emilů a Fridrichů jsem četl pár zmíněk, že byly problémy ohledně pevnosti draku, za což pár pilotů zaplatilo životem. U Gustavů a Kurfürstů již tyto problémy byly odstraněny.
Nicméně nápad je to hodně dobrý, a díky DT za implementování dalšího prvku, který posouvá simulaci o notný kousek vpřed.
EDIT: tak Očko mi to našel. Takže ke strukturálním selháním docházelo, ale v důsledku špatného vyvážení.
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 28-12-2010 02:20
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 28-12-2010 02:25
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
Ohledně náchilnosti k přetížení konstrukce při G manévrech nám chybí podstatná věc, snížená účinnost výškovky a stabilizátoru v turbulenci za křídlem. Otázka tedy zní, jak tuto vlastnost zjednodušit a převést do reality v IL-2, aby se dalo pokračovat v řešení problému s limitama G (o terých jak tu čtu zatím netušíme skoro nic, tedy jen to co jsem naměřil a zprůměroval) krze účinnost ovládacích prvků v kombinaci se silama v řízení.
|
|
|