| 
 Modelování v 3D Maxu, tipy a rady 
 | 
| 311_Tjurma | 
 Přidané 13-12-2010 22:51 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 347 
Založený: 16.03.06 
  | 
Joo Hopere, je to kurva řehole. Vždycky si říkám, že se na to vybodnu a nic modelovat nebudu, ale ono mi to nedá a zase zkouším.......člověka to chytne a vůbec se nenasírá   
 
Dneska jsem našel tohle 
http://www.grafik...s-max.html 
 
Na první straně dole jsou návody na modelaci různých běžných věcí. | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| czs_scharck | 
 Přidané 14-12-2010 13:44 
 | 
 
  
Uživatel 
 
 
  
Příspěvek: 1307 
Založený: 05.12.06 
  | 
Oldo zídky vypadají gut, jen bych upozornil, že nebyly na okraji silnic ale byly postavené přímo do nich a byly blíže k sobě tak, aby v jeden okamžik mohlo projet pod závorou jen jedno vozidlo na šíř.  
 Bylo jich většinou (podle místa) několik za sebou cik-cak aby vozidlo nemohlo přijet rychle ale muselo pomalu kličkovat. Na stejné úrovni byly až ty dvě poslední zídky s Ippenkou.  
 V tom červeném vršku byly dokonce někdy odrazky aby němci nebourali a neodřeli si ze strojů říšský lak.    
 
[img]http://inlinethumb50.webshots.com/13169/2606874250102969420S600x600Q85.jpg[/img] is not a valid Image.    
 
[img]http://img1.rajce.idnes.cz/d4/3/3630/3630816_247e83f128bceed56bd5da753bdd2e57/images/IMG_2106.jpg[/img] is not a valid Image. 
 
[img]http://csopevneni.xf.cz/Vybava/Ippen/Klingenthal1.jpg[/img] is not a valid Image. 
 
Závora Ippen a sloup i s výkresy. 
 
http://www.kvh-bv...dp=3&idx=5 
 
http://www.kvh-bv...dp=3&idx=6 
 
 
 
Upravil/a czs_scharck dne 14-12-2010 13:48
 CSL/I_Scharck <iíi=< 59 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| 311_Tjurma | 
 Přidané 14-12-2010 13:47 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 347 
Založený: 16.03.06 
  | 
S tou závorou se právě patlám, jestli ji už Olda nemá taky hotovou. BTW jak upravit velikost vymodelovaného objektu??
 
Upravil/a 311_Tjurma dne 14-12-2010 14:38
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| olda Olde maly | 
 Přidané 14-12-2010 15:37 
 | 
 
  
Diskutující 
 
 
  
Příspěvek: 2085 
Založený: 22.01.07 
  | 
Scharcku, ty kostky jsem tam prdnul jen tak, abych si něco ověřil přímo na mapě. Nevím jestli je moudré sem dávat tolik fotek na nějaké objekty, když je toto téma o něčem jiném. Ať se to zbytečně nezahltí. Spíše do tématu Screenshoty z mapy Cs.vs.Germany. Tjurmo modeluj tu závoru v klidu. Tu jsem nedělal, neb jsem nenašel ten výkres, na který sem hodil Scharck odkaz   Velikost modelu se upravuje přes modifikátor: Select and Uniform Scale  
 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| czs_scharck | 
 Přidané 14-12-2010 15:49 
 | 
 
  
Uživatel 
 
 
  
Příspěvek: 1307 
Založený: 05.12.06 
  | 
rgr sir 
a příště: "š něco nevim, tak se zeptam toho betonmagora", ne ?    
 
 
 
Upravil/a czs_scharck dne 14-12-2010 15:51
 CSL/I_Scharck <iíi=< 59 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Lynx23 | 
 Přidané 14-12-2010 16:29 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 164 
Založený: 17.09.10 
  | 
Zítra se vracím do Brna přez Tábor a mám tam 1,5 hodiny čas, než pojede autobus. Takže si vezmu foťák a nafotím: 
 
Starou radnici 
http://www.hrady.... 
a 
Kostel Proměnění Páně 
http://www.hrady.... 
 
, což jsou hlavní dominanty starého Tábora. Pokud ale někdo chcete ještě něco, dejte mi dnes vědět a nafotím... 
 
EDIT: 
Dneska jsem si vzpomel, ze v casopise ABC, byvavaly take celkem kvalitni OTEXTUROVANE papirove vystrihovanky hradu, zamku, a jinych budov (i s dratovym modelem v navodu). Ja vetsinou slepoval letadla lode a tak, ale jeste jsem vyhrabal jednu neslepenou... Tak jsem ji tu nascanoval a je tu i s navodem: 
[img]http://www.ulozobrazek.cz/images/331_000.jpg[/img] is not a valid Image. 
Ostatni strany: 
http://www.ulozob.../972_1.jpg 
http://www.ulozob.../404_2.jpg 
http://www.ulozob.../644_3.jpg 
http://www.ulozob.../503_4.jpg 
http://www.ulozob.../112_5.jpg 
http://www.ulozob.../898_6.jpg 
http://www.ulozob.../882_7.jpg 
http://www.ulozob.../578_8.jpg 
http://www.ulozob.../745_9.jpg 
 
Pukud nekdo neco najdete, prosim hodte to sem tak jako ja. Modelarum na mapu CSvsGermany to muze pomoci.
 
Upravil/a Lynx23 dne 14-12-2010 23:55
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Pavel | 
 Přidané 15-12-2010 09:03 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 298 
Založený: 16.01.06 
  | 
Věcná poznámka: radnice vypadala tehdy jinak než dneska. Neogotické křídlo v roce 1945 během bojů při květnovém povstání vyhořelo, a po válce už nebylo dostavěno. Do dneška z něj zbyla jen ta načervenalá zeď se třemi okny nad sebou. 
Původní vzhled: 
http://www.e-arch...ice/xl.jpg 
Jiank Oldo, Stoupo a další : dík moc za rady ohledně modelování ! 
 
momentálně mám rozpracováno: 
-PT železobetonový ježek 
-obecná těžní věž s jámovou budovou ( vzhled je inspirován veží Jindřich v Ostravě ) pro použití na příbramsku a kladensku a příp. ostravsku. 
 Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá..  Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe... 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| WT_Horrido | 
 Přidané 15-12-2010 09:45 
 | 
 
  
Fusioner 
 
 
  
Příspěvek: 10264 
Založený: 30.09.05 
  | 
Nejlepší byl tenhle návrh na "dostavbu"     
 
[img]http://img7.ct24.cz/multimedia/images/2/177/big/17642.jpg[/img] is not a valid Image.
 武士は振り返らない 
祖国を救うためが(我)ここにあり 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Batadanek | 
 Přidané 15-12-2010 14:38 
 | 
 
  
Nováček 
 
 
  
Příspěvek: 37 
Založený: 23.12.09 
  | 
Zabil někdo toho architekta, co tohle navrhl? | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Hoper | 
 Přidané 15-12-2010 15:47 
 | 
 
  
Fusioner 
 
 
  
Příspěvek: 12131 
Založený: 29.09.05 
  | 
nepostavil on (ten architekt) náhodou tu zrůdu (hotel v Pze), co o ní mluvil Werich s Horníčkem ? :))
 Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,  
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
   
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Pavel | 
 Přidané 15-12-2010 16:08 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 298 
Založený: 16.01.06 
  | 
Záleží co myslíš hrůzou. Autorem té "pyramidy" je Josef Gočár (1880 - 1945) v podstatě tvůrce moderního vzhledu Hradce Králové. Mimochodem ten jeho návrh na dostavbu staroměstské radnice je z roku 1909, i když vypadá jako o padesát let mladší.
 Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá..  Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe... 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| WT_Horrido | 
 Přidané 15-12-2010 17:51 
 | 
 
  
Fusioner 
 
 
  
Příspěvek: 10264 
Založený: 30.09.05 
  | 
No podle mariánského sloupu je stáří jasné, a je to pěkný hnus. 
 武士は振り返らない 
祖国を救うためが(我)ここにあり 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| 311_Tjurma | 
 Přidané 15-12-2010 19:41 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 347 
Založený: 16.03.06 
  | 
Volové, Gočár je mistr mistrů, velikán české architektury | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| WT_Horrido | 
 Přidané 15-12-2010 20:38 
 | 
 
  
Fusioner 
 
 
  
Příspěvek: 10264 
Založený: 30.09.05 
  | 
Jo to je vidět, to je jeho penis převyšujicí radniční vež. 
 武士は振り返らない 
祖国を救うためが(我)ここにあり 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Lynx23 | 
 Přidané 16-12-2010 16:31 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 164 
Založený: 17.09.10 
  | 
Mam otazku,.. mam hotovy nejaky objekt (pro jednoduchost krychli) a chci ji otexturovat. Nejakym zpusobem vytvorim texturu pomoci Render to Texture a pak tu texturu prekreslim ve photoshopu, ale jak to mam rendrovat? | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| olda Olde maly | 
 Přidané 16-12-2010 18:13 
 | 
 
  
Diskutující 
 
 
  
Příspěvek: 2085 
Založený: 22.01.07 
  | 
Přes Material editor. Otexturovat model je lepší přes Unvrap UVW. file:///G:/Modelo...%20Max.htm
 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| Lynx23 | 
 Přidané 16-12-2010 19:20 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 164 
Založený: 17.09.10 
  | 
Tak jeste par dotazu: 
 
1. - ten odkaz na material editor nefunguje   
 
2. - mam 2 napr kvadry a chci aby stali hned vedle sebe (do L), takze budou mit 2 vrcholy spolecne. Jak mam oba kvadry spojit, aby to bylo spravné a nepridelavalo dalsi polygony? Skupinou asi ne, takze nejak potrebuji z techto dvou udelat jeden objekt.   
 
3. - Jeste takovy dotaz. jak spravne udelat kouli, aby potom v ilovi nevypadala hranata?   
 
4. - Potrebuji udelat renezancni stity u baraku, a ty o dost precnival strechu, takze pred strechu mam vlozit ctvercovou desku a pak se prez alfa-vrstvu udela, kde bude prusvitna a kde ne?   | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| olda Olde maly | 
 Přidané 16-12-2010 19:39 
 | 
 
  
Diskutující 
 
 
  
Příspěvek: 2085 
Založený: 22.01.07 
  | 
Jéjej Lynxi. Hoď do vyhlédavače 3D Max a mrkni se, co ti vyjede. Je spousta stránek s tutoriály i na YouTobe. 1. Tak snad teď http://www.waylon...ut_01.html. 2. Už jsem psal. Použij Attach. 3. Použij Smouting Groups. 4. Normálně vytažením přes Shift   
 
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| 311_Tjurma | 
 Přidané 17-12-2010 12:37 
 | 
 
  
Rozkoukaný 
 
 
  
Příspěvek: 347 
Založený: 16.03.06 
  | 
Tak jsem upatlal závoru - koukám, že na těch fotkách je klika na pravý straně, ale výkres ji má nalevo. Mno textury jsou narychlo, jenom, abych viděl, zda to funguje.  
 
[img]http://img525.imageshack.us/img525/1696/zavorarender.jpg[/img] is not a valid Image. 
 
Měl bych několik otázek na našeho pana učitele: 
1. Změna velikosti - v Modifiers neni Select a tudiz nemuzu najit ani ten nastroj na zmenu velikosti 
 
2. Jde neco udělat s těmi hranami, aby nebyly svetlejsi nez zbytek textury 
 
3. Tvorba LODů - jsou všechny v jednom souboru .max, tak jak je ukazujete v těch screenech, nebo musí být na každý nový soubor? 
 
4. Jakej matroš se používá na collision model v 3dmaxu. 
 
Děkuji pěkně Oldo za odpovědi. Doufám, že tě tolik otázek nenaštve 
 
Upravil/a 311_Tjurma dne 17-12-2010 12:37
 | 
|   | 
 
 
 
 | 
 | 
| czs_scharck | 
 Přidané 17-12-2010 15:03 
 | 
 
  
Uživatel 
 
 
  
Příspěvek: 1307 
Založený: 05.12.06 
  | 
Já bych prosil přehodit barvičky tak, aby mezi traverzami byly 3 pruhy bílé a 2 pruhy červené (bílý pruh musí tak být uprostřed) a černé pouzdro protizávaží. 
 Jinak skvělé.  
 CSL/I_Scharck <iíi=< 59 
 | 
|   | 
 
 
 
 |