Modelování v 3D Maxu, tipy a rady
|
311_Tjurma |
Přidané 13-12-2010 22:51
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
Joo Hopere, je to kurva řehole. Vždycky si říkám, že se na to vybodnu a nic modelovat nebudu, ale ono mi to nedá a zase zkouším.......člověka to chytne a vůbec se nenasírá
Dneska jsem našel tohle
http://www.grafik...s-max.html
Na první straně dole jsou návody na modelaci různých běžných věcí. |
|
|
|
czs_scharck |
Přidané 14-12-2010 13:44
|
Uživatel
Příspěvek: 1307
Založený: 05.12.06
|
Oldo zídky vypadají gut, jen bych upozornil, že nebyly na okraji silnic ale byly postavené přímo do nich a byly blíže k sobě tak, aby v jeden okamžik mohlo projet pod závorou jen jedno vozidlo na šíř.
Bylo jich většinou (podle místa) několik za sebou cik-cak aby vozidlo nemohlo přijet rychle ale muselo pomalu kličkovat. Na stejné úrovni byly až ty dvě poslední zídky s Ippenkou.
V tom červeném vršku byly dokonce někdy odrazky aby němci nebourali a neodřeli si ze strojů říšský lak.
[img]http://inlinethumb50.webshots.com/13169/2606874250102969420S600x600Q85.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img1.rajce.idnes.cz/d4/3/3630/3630816_247e83f128bceed56bd5da753bdd2e57/images/IMG_2106.jpg[/img] is not a valid Image.
Závora Ippen a sloup i s výkresy.
http://www.kvh-bv...dp=3&idx=5
http://www.kvh-bv...dp=3&idx=6
Upravil/a czs_scharck dne 14-12-2010 13:48
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
|
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 14-12-2010 13:47
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
S tou závorou se právě patlám, jestli ji už Olda nemá taky hotovou. BTW jak upravit velikost vymodelovaného objektu??
Upravil/a 311_Tjurma dne 14-12-2010 14:38
|
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 14-12-2010 15:37
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Scharcku, ty kostky jsem tam prdnul jen tak, abych si něco ověřil přímo na mapě. Nevím jestli je moudré sem dávat tolik fotek na nějaké objekty, když je toto téma o něčem jiném. Ať se to zbytečně nezahltí. Spíše do tématu Screenshoty z mapy Cs.vs.Germany. Tjurmo modeluj tu závoru v klidu. Tu jsem nedělal, neb jsem nenašel ten výkres, na který sem hodil Scharck odkaz Velikost modelu se upravuje přes modifikátor: Select and Uniform Scale
|
|
|
|
czs_scharck |
Přidané 14-12-2010 15:49
|
Uživatel
Příspěvek: 1307
Založený: 05.12.06
|
rgr sir
a příště: "š něco nevim, tak se zeptam toho betonmagora", ne ?
Upravil/a czs_scharck dne 14-12-2010 15:51
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
|
|
|
|
Lynx23 |
Přidané 14-12-2010 16:29
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 164
Založený: 17.09.10
|
Zítra se vracím do Brna přez Tábor a mám tam 1,5 hodiny čas, než pojede autobus. Takže si vezmu foťák a nafotím:
Starou radnici
http://www.hrady....
a
Kostel Proměnění Páně
http://www.hrady....
, což jsou hlavní dominanty starého Tábora. Pokud ale někdo chcete ještě něco, dejte mi dnes vědět a nafotím...
EDIT:
Dneska jsem si vzpomel, ze v casopise ABC, byvavaly take celkem kvalitni OTEXTUROVANE papirove vystrihovanky hradu, zamku, a jinych budov (i s dratovym modelem v navodu). Ja vetsinou slepoval letadla lode a tak, ale jeste jsem vyhrabal jednu neslepenou... Tak jsem ji tu nascanoval a je tu i s navodem:
[img]http://www.ulozobrazek.cz/images/331_000.jpg[/img] is not a valid Image.
Ostatni strany:
http://www.ulozob.../972_1.jpg
http://www.ulozob.../404_2.jpg
http://www.ulozob.../644_3.jpg
http://www.ulozob.../503_4.jpg
http://www.ulozob.../112_5.jpg
http://www.ulozob.../898_6.jpg
http://www.ulozob.../882_7.jpg
http://www.ulozob.../578_8.jpg
http://www.ulozob.../745_9.jpg
Pukud nekdo neco najdete, prosim hodte to sem tak jako ja. Modelarum na mapu CSvsGermany to muze pomoci.
Upravil/a Lynx23 dne 14-12-2010 23:55
|
|
|
|
Pavel |
Přidané 15-12-2010 09:03
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 298
Založený: 16.01.06
|
Věcná poznámka: radnice vypadala tehdy jinak než dneska. Neogotické křídlo v roce 1945 během bojů při květnovém povstání vyhořelo, a po válce už nebylo dostavěno. Do dneška z něj zbyla jen ta načervenalá zeď se třemi okny nad sebou.
Původní vzhled:
http://www.e-arch...ice/xl.jpg
Jiank Oldo, Stoupo a další : dík moc za rady ohledně modelování !
momentálně mám rozpracováno:
-PT železobetonový ježek
-obecná těžní věž s jámovou budovou ( vzhled je inspirován veží Jindřich v Ostravě ) pro použití na příbramsku a kladensku a příp. ostravsku.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 15-12-2010 09:45
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Nejlepší byl tenhle návrh na "dostavbu"
[img]http://img7.ct24.cz/multimedia/images/2/177/big/17642.jpg[/img] is not a valid Image.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Batadanek |
Přidané 15-12-2010 14:38
|
Nováček
Příspěvek: 37
Založený: 23.12.09
|
Zabil někdo toho architekta, co tohle navrhl? |
|
|
|
Hoper |
Přidané 15-12-2010 15:47
|
Fusioner
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
nepostavil on (ten architekt) náhodou tu zrůdu (hotel v Pze), co o ní mluvil Werich s Horníčkem ? :))
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
Pavel |
Přidané 15-12-2010 16:08
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 298
Založený: 16.01.06
|
Záleží co myslíš hrůzou. Autorem té "pyramidy" je Josef Gočár (1880 - 1945) v podstatě tvůrce moderního vzhledu Hradce Králové. Mimochodem ten jeho návrh na dostavbu staroměstské radnice je z roku 1909, i když vypadá jako o padesát let mladší.
Gentlemen, mlha nad kanálem se zvedá.. Jo, a první sestřel se nepočítá. Tím se jen vyrovnává účet za sebe...
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 15-12-2010 17:51
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
No podle mariánského sloupu je stáří jasné, a je to pěkný hnus.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 15-12-2010 19:41
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
Volové, Gočár je mistr mistrů, velikán české architektury |
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 15-12-2010 20:38
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Jo to je vidět, to je jeho penis převyšujicí radniční vež.
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
Lynx23 |
Přidané 16-12-2010 16:31
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 164
Založený: 17.09.10
|
Mam otazku,.. mam hotovy nejaky objekt (pro jednoduchost krychli) a chci ji otexturovat. Nejakym zpusobem vytvorim texturu pomoci Render to Texture a pak tu texturu prekreslim ve photoshopu, ale jak to mam rendrovat? |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 16-12-2010 18:13
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Přes Material editor. Otexturovat model je lepší přes Unvrap UVW. file:///G:/Modelo...%20Max.htm
|
|
|
|
Lynx23 |
Přidané 16-12-2010 19:20
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 164
Založený: 17.09.10
|
Tak jeste par dotazu:
1. - ten odkaz na material editor nefunguje
2. - mam 2 napr kvadry a chci aby stali hned vedle sebe (do L), takze budou mit 2 vrcholy spolecne. Jak mam oba kvadry spojit, aby to bylo spravné a nepridelavalo dalsi polygony? Skupinou asi ne, takze nejak potrebuji z techto dvou udelat jeden objekt.
3. - Jeste takovy dotaz. jak spravne udelat kouli, aby potom v ilovi nevypadala hranata?
4. - Potrebuji udelat renezancni stity u baraku, a ty o dost precnival strechu, takze pred strechu mam vlozit ctvercovou desku a pak se prez alfa-vrstvu udela, kde bude prusvitna a kde ne? |
|
|
|
olda Olde maly |
Přidané 16-12-2010 19:39
|
Diskutující
Příspěvek: 2022
Založený: 22.01.07
|
Jéjej Lynxi. Hoď do vyhlédavače 3D Max a mrkni se, co ti vyjede. Je spousta stránek s tutoriály i na YouTobe. 1. Tak snad teď http://www.waylon...ut_01.html. 2. Už jsem psal. Použij Attach. 3. Použij Smouting Groups. 4. Normálně vytažením přes Shift
|
|
|
|
311_Tjurma |
Přidané 17-12-2010 12:37
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 347
Založený: 16.03.06
|
Tak jsem upatlal závoru - koukám, že na těch fotkách je klika na pravý straně, ale výkres ji má nalevo. Mno textury jsou narychlo, jenom, abych viděl, zda to funguje.
[img]http://img525.imageshack.us/img525/1696/zavorarender.jpg[/img] is not a valid Image.
Měl bych několik otázek na našeho pana učitele:
1. Změna velikosti - v Modifiers neni Select a tudiz nemuzu najit ani ten nastroj na zmenu velikosti
2. Jde neco udělat s těmi hranami, aby nebyly svetlejsi nez zbytek textury
3. Tvorba LODů - jsou všechny v jednom souboru .max, tak jak je ukazujete v těch screenech, nebo musí být na každý nový soubor?
4. Jakej matroš se používá na collision model v 3dmaxu.
Děkuji pěkně Oldo za odpovědi. Doufám, že tě tolik otázek nenaštve
Upravil/a 311_Tjurma dne 17-12-2010 12:37
|
|
|
|
czs_scharck |
Přidané 17-12-2010 15:03
|
Uživatel
Příspěvek: 1307
Založený: 05.12.06
|
Já bych prosil přehodit barvičky tak, aby mezi traverzami byly 3 pruhy bílé a 2 pruhy červené (bílý pruh musí tak být uprostřed) a černé pouzdro protizávaží.
Jinak skvělé.
CSL/I_Scharck <iíi=< 59
|
|
|