Výroba pedálů a throttle pák přes USB (programování ATMega8)
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 30-11-2010 08:29
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Obludo..já myslím že není ani tak problém Mjoy vyrobit , ale naprogramovat tu Atmegu |
|
|
|
Batadanek |
Přidané 02-12-2010 23:04
|
Nováček
Příspěvek: 37
Založený: 23.12.09
|
Teď, když už vím, že mám na základce ten LPT port, tak to asi problém nebude, podle toho návodu se to zdá celkem jednoduché. Určitě ale začnu s osmičkou, a pokud to půjde dobře, tak v budoucnu zkusím tu šestnáctku, to bych ale pak měl doma tak přeosováno, že bych ani nevěděl, jak ty osy využít Momentálně však ke stolnímu počítači nemám monitor, takže programování zkusím až o vánocích (což proběhne spolu s ukájením abstinenčních příznaků vzniklých dlouhým odloučením od Ila )
Obludo: V budoucnu možná, ale momentálně budu rád za dostatek času pro výrobu vlastního. Navíc ani neplánuju leptat kuprexid, takže ta elektronika pravděpodobně nebude příliš vzhledná práce
použiju takovýto předvrtaný kuprexid
[img]http://www.flightsim.com/howto/mind/pcb_bottom.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a Batadanek dne 02-12-2010 23:07
|
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 03-12-2010 02:00
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
OK, držim palec. kde se dá sehnat tenhle předtanej panel?
jinak momentálně využiješ do ila 10 os. V 4.10 přibude přinejmenšim radiator, co jsem zatim viděl. do budoucna snad oddělený brzdy. takže mít doma 12 os neni od věci |
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 03-12-2010 02:36
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
tady pěknej přehle, bohužel francouzsky
http://www.checks...p?t=135766 |
|
|
|
Batadanek |
Přidané 03-12-2010 11:34
|
Nováček
Příspěvek: 37
Založený: 23.12.09
|
Myslím, že předvrtanej kuprexit seženeš v jakémkoli obchodu s elektronickými součástkami. Pokud ten můj první test o vánocích bude úspěšný, tak sem určitě napíšu svůj postup.
Upravil/a Batadanek dne 03-12-2010 11:35
|
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 04-12-2010 12:24
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Pánové, jak je to v perifériích k PC s "přepínačem,vypínačem a tlačítkem.
Příklad ... ve hře se třeba podvozek vysunuje tlačítkem "G". Ale ve skutečnosti je to řešeno přepínačem zasunuto/vysunuto.Čili jednopolohové tlačítko je potřeba nahradit systémem s přepínačem.Jak na to ? Umí to MJoy a jemu podobná rozhraní ?
Pak další věc, klávesnice sama generuje dlouze stisknuté tlačítko. Jak udělat, aby při stisknutém tlačítku vyslalo jen jeden impulz a pak již tuto klávesu neopakovalo.( Myslím hned za pár sekund..ne za delší čas když ho stisknete znovu). |
|
|
|
310_Obluda |
Přidané 04-12-2010 13:46
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 288
Založený: 04.10.05
|
No MJOY tohle řeší tak, že po přepnutí přepínače vyšle krátkodobej signál, kterej simuluje stisk tlačítka. Zároveň obsahuje systémový tlačítko INIT, který při zmáčknutí prověří všechny polohy přepínačů.
Upravil/a 310_Obluda dne 04-12-2010 13:47
|
|
|
|
3 IAP Havros |
Přidané 05-12-2010 11:07
|
Nováček
Příspěvek: 13
Založený: 29.11.10
|
AH_Cutora napsal:
Buďto jak psal LesniHU - pak můžeš mít os kolik chceš ale stojí to trochu víc práce, nebo jak psal Pepno F23 - má 4 osy, 8 tlačítek, 1x HAT a stojí cca 250kč. Vybrakovat z něj elektroniku je asi ta nejlevnější a nejrychlejší cesta a můžeš jich mít i několik na ráz připojených k PC.
Ale MJoy také funguje dobře, má víc os a tlačítek, ale je to zase trochu víc práce...
Já mám taky předělaný Joy F23 na plynovku. Pár jsem si jich koupil při začátku létání IL2. Bohužel vydržely tak max týden létání. Při přemýšlení co s tím mě napadlo využití na plynovku + pedály. Originál poťáky nic moc. Jak tu píšou, je lepší je vyměnit. Co je na tomto Joy úchvatné je ergonomie ručky. Já si "2" tlačítko předělal z levé strany na pravou - do levé ruky. Osami ovládám plyn, vrtuli, klapky-spit,hurry,I16 aj+trim směrovka. Bohužel jsem musel nechat původní poták na plynu a to občas poskakuje, jak tu píšou.
Upravil/a 3 IAP Havros dne 05-12-2010 11:36
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 05-12-2010 19:05
|
Stařešina
Příspěvek: 5855
Založený: 30.09.05
|
1stCL_PETRAS napsal:
Pánové, jak je to v perifériích k PC s "přepínačem,vypínačem a tlačítkem.
Příklad ... ve hře se třeba podvozek vysunuje tlačítkem "G". Ale ve skutečnosti je to řešeno přepínačem zasunuto/vysunuto.Čili jednopolohové tlačítko je potřeba nahradit systémem s přepínačem.Jak na to ? Umí to MJoy a jemu podobná rozhraní ? Tohle neni obecne resitelny problem. Da se udelat ten kratky stisk tlacitka, jak tu zminovala Obluda (jak v HW, tak v SW), ale to neresi vsechny pripady (napriklad kdyz WEP tlacitko funguje jen pri bezicim motoru, tak skisknuti onoho "init" po narozeni nic nevyresi). Jedina stoprocentne funkcni varianta je kdyz hra umi zpracovat trvale stisknute tlacitko a obsahuje spravnou mapovatelnou funkci (jako treba oddelene podvozek dolu a podvozek nahoru misto podvozek do opacne polohy) Pak uz nepotrebujes zadne popisovane okliky.
Pak další věc, klávesnice sama generuje dlouze stisknuté tlačítko. Jak udělat, aby při stisknutém tlačítku vyslalo jen jeden impulz a pak již tuto klávesu neopakovalo.( Myslím hned za pár sekund..ne za delší čas když ho stisknete znovu). Neznam zadny rozumny zpusob. Normalni hra by mela umet cist klavesnici fyzicky, tj. prijimat signaly "klavesa dolu" "klavesa nahoru", pak je omezeni jedine, jak jsou jednotlive klavesy fyzicky propojene - tim jsou urceny skupiny klaves, ktere jdou stisknout soucasne (kazda musi byt na svem dratku :-)). |
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 05-12-2010 19:17
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Jediné co mě napadá,jak to ožulit s podvozkem,je že páka ovládání podvozku sepne mikrospínač při změně polohy třeba na vysunuto , pak při změně do polohy zasunuto stiskne ten samý mikrospínač znovu a podvozek se zasune.
Hrozí ale ,že se sim "narodí" s mechanickou pákou v poloze zasunuto a překlapnutím páky do polohy vysunuto se ve hře podvozek zavře |
|
|
|
Batadanek |
Přidané 05-12-2010 20:17
|
Nováček
Příspěvek: 37
Založený: 23.12.09
|
Pokud by ten přepínač v obou polohách akorát nahrazoval klávesu G, tak jediné, co by bylo potřeba udělat, je přepnutí do polohy otevřeno před samotným odlepením od země. Když to zmáčkne na zemi, tak se přece nic nestane. Přesto by to ale chtělo nějaké elegantnější řešení v softwarové podobě. Je docela pravděpodobné, že to někde na netu už bude, ale těžko se to googluje
Upravil/a Batadanek dne 05-12-2010 20:19
|
|
|
|
AH_Cutora |
Přidané 05-12-2010 21:14
|
Uživatel
Příspěvek: 1507
Založený: 29.09.05
|
LesniHU napsal:
1stCL_PETRAS napsal:
Pánové, jak je to v perifériích k PC s "přepínačem,vypínačem a tlačítkem.
Příklad ... ve hře se třeba podvozek vysunuje tlačítkem "G". Ale ve skutečnosti je to řešeno přepínačem zasunuto/vysunuto.Čili jednopolohové tlačítko je potřeba nahradit systémem s přepínačem.Jak na to ? Umí to MJoy a jemu podobná rozhraní ? Tohle neni obecne resitelny problem. Da se udelat ten kratky stisk tlacitka, jak tu zminovala Obluda (jak v HW, tak v SW), ale to neresi vsechny pripady (napriklad kdyz WEP tlacitko funguje jen pri bezicim motoru, tak skisknuti onoho "init" po narozeni nic nevyresi). Jedina stoprocentne funkcni varianta je kdyz hra umi zpracovat trvale stisknute tlacitko a obsahuje spravnou mapovatelnou funkci (jako treba oddelene podvozek dolu a podvozek nahoru misto podvozek do opacne polohy) Pak uz nepotrebujes zadne popisovane okliky.
Ja mam na pocitaci kvuli problemum LockONa s interpretaci klavesnice a joy tlacitek nainstalovano AutoHotKey http://www.autohotkey.com/ a s tim lze delat zazraky. Ale je to fakt pro programatora, ne pro BFU, clovek si musi napsat odpovidajici funkce jak co interpretovat a na co prevadet... |
|
|
|
Batadanek |
Přidané 05-12-2010 21:25
|
Nováček
Příspěvek: 37
Založený: 23.12.09
|
http://188.40.123...README.txt
Tady jsem o tom našel zmínku, tento mod je zřejmě volitelně obsažen v ultrapacku a umožňuje spoustu nových nastavení :
- Manually open/close bomb bay doors. (P2V Neptune added in 2.5)
- Manually open/close side cockpit door on Spitfire XII and XIV.
- Display TAS in addition to IAS in the speedbar. (also requires the HUDConfig mod)
- Separate gear up/down controls.
- Separate tailhook up/down controls.
- Separate radiator open/close controls.
- Toggle music on/off while flying.
- Modified airshow smoke.
- The server can set various limited external view options while 'No External Views' is turned on.
- The server can set various limited padlock options while 'No Padlock' is turned on.
- Dump Fuel key for F9F Panther.
Hlavně to ovládání chlazení zvlášť nahoru a dolů mě obzvláště potěšilo
Mohl by to někdo odzkoušet, já to z výše uvedených důvodů udělat nemůžu
Upravil/a Batadanek dne 05-12-2010 21:26
|
|
|
|
Hoper |
Přidané 06-12-2010 09:44
|
Moderátor
Příspěvek: 12091
Založený: 29.09.05
|
lokálně by to fungovat mělo, u síťové hry je nutné, aby i server měl nastavení pro ty "separate" serepetičky - viz Notes v tom readme
Porazit nepřítele a dát mu život může vypadat jako projev laskavosti,
ale ve skutečnosti to je to nejkrutější, co poraženého může potkat.
[samurajský pohled na zajetí]
|
|
|
|
kamtar |
Přidané 22-12-2010 13:53
|
Nováček
Příspěvek: 1
Založený: 22.12.10
|
naprogramovat atmegu? to je snad to nejednudušší mě dělá problém při výrobě pedálů mechanická část jinak doporučuju použít 328čku a nahrát na ni přes ISCP arduino (http://arduino.cc ) výhodou je zejména pro začátečníka srozumitelný programovací jazyk (v podstatě Cčko se spustu knihoven) žádné operace s registry atd.. a další hlavní výhoda je možnost programování přes sériový port .. pro komunikaci s PC -
http://shop.snailinstruments.com/index.php?main_page=product_info&cPath=68_79&products_id=706
stačí pouze na jednu stranu připojit RxD a TxD piny mikrokontrolleru a na druhou připájet USB kabel a už si bude vesele povídat s počítačem který jej uvidí jako virtualní COM port.
Upravil/a kamtar dne 22-12-2010 13:55
|
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 22-12-2010 14:35
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
...už se na tom pracuje.
uvidíme výsledek .. protože bohužel,elektrika bez mechaniky jsou na prd a obráceně jak by smet
Tak snad se mi to nakonec podaří úspěšně dokončit. Teď je ještě otázkou kdy ?? Jestli to bude jako s BoB tak jsem v prde..
no a doplním pár vzorů
[img]http://blog.makezine.com/diy_airplane_rudder.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://img441.imageshack.us/img441/8039/p1010009y.jpg[/img] is not a valid Image.
Upravil/a 1stCL_PETRAS dne 22-12-2010 18:33
|
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 04-01-2011 14:44
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Tak jsem se stal novopečeným majitelem Mjoy 16 ( s Atmegou16 ).Fuguje to bezvadně.
Teď už jen dodělat nějakou fotogenickou mechanickou část pedálů a "trotle" páky a budu spokojen !!
Stejně mi není jasné, na co využiju tolik tlačítek,poťáků a spínačů/přepínačů
Ale co...hlavně že tam jsou
Napadá mě zatím pro analog :
-pedály směrovky
-plynovka / y
-mix
-vrtule |
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 23-01-2011 20:49
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Tak jsem si přes víkend "spíchnul" jedny pedály a fungují dobře.
Obrázek tady :
[img]http://img156.imageshack.us/img156/2544/rudder.jpg[/img] is not a valid Image.
Použil jsem jednu vychytávku, která se moc nevidí.
Na posuv pedálů jsem použil "slidery" které jsou na šuplíky.
Tady na fotce jsou jeden na pedál, ale inovace už bude mít na jeden pedál dva posuvy, aby nedocházelo ke kývání.
Ale posuvy jsou docela funkční řešení.
Pedály jsou dole propojeny lankem ,aby chodili spolu.
Není to sice jako od profi výrobce, ale účel to plní.
Taky mám nový Mjoy .. což je zařízení ještě lepší.Spousta tlačítek, potenciometrů, přepínačů
[img]http://img17.imageshack.us/img17/3191/mj16u.jpg[/img] is not a valid Image.
Zkoušel jsem to jak v MSFS tak ve šturmu.. SUPER. |
|
|
|
caba |
Přidané 24-01-2011 02:22
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 126
Založený: 22.10.05
|
Ty jsi genius Petras! |
|
|
|
DarkTatka |
Přidané 24-01-2011 09:48
|
Uživatel
Příspěvek: 857
Založený: 20.09.10
|
Ten joystick pripojeny pres lanko jako pedal je naprosto genialni, skvela invence |
|
|