asiJa napsal:
kdyz vidim nejaky prilezitostny cil, chci ho skusit sestrelit i kdyz nejsem zrovna v idelani pozici.
Záleží, co chceš létat. Jestli DF melu nebo nějakou virtuální válku s příběhem.
Je to o trpělivosti. Jestli se poženeš do každého souboje, který se naskytne tak sice dosáhneš hodně sestřelů, ale taky budeš hodněkrát sestřelen.
Tak nějak mi nejde dohoromady, aby ses zabýval dlouhým studiem různých vlastností strojů, vyčítal to z grafů, ale pak si sedl do letadla a bez pardonu naletěl do prasomlejnu.
Gryzlov napsal:
Nevím, z jakých zkušeností těží Fuči, ale samotný Fw190A-8 určitě nebude těžší než Fw190D-9 a He-162 dohromady
To si takhle jednou letím v Dorinkou a okolo mě se motá SaBot s Volksjägerem No a do toho našeho veskrze mírumilovného letu se připletl Herr Gryzlov na Jaku-3..nechtěl dolů, nechtěl...
Taky už to bude tak 4 roky zpátky
AsiJa: IL-2 compare ukazuje výkony ve vodorovném letu při výkonu 100% a maximálním (např. 110% + WEP). Ovladatelnost, ani roll rate z toho vyčíst nelze, to je třeba vyzkoušet
ad Tempes - jo to letadlo se mi strasne libi, jdenak tvarem (prijde mi jako takovy macaty ritirsky kun) ale hlavne jsem uz nekolikrat zasnul nad jeho palebnou silou, ktera je pro muje pokusy o strelbu zasadni. Spitfire sem zvolil jako kompromis ktery ma stejne kanony ale vyrazne lepe toci. Zjistuju ale ze s tim tocenim to neni az takova vyhra jak na prvni pohled vypadalo, a ze na poctu zalezi. Proto uvazuju ze budto prejdu k tempestu nebo fw190. Uvazuju nakolik jde tempest pouzivat zoom&boom jako Fw, protze se mi v nem stejne moc nedari manevrovany boj (proste to moc neumim). Na druhou stranu na Fw mi vadi ze bych se na to Zoom&boom musel hrozne specializovat, coz mi vadi protoze kdyz vidim nejaky prilezitostny cil, chci ho skusit sestrelit i kdyz nejsem zrovna v idelani pozici.
Každý jsme trochu jiný, ale mně osobně se osvědčilo zaměřit se na typ, který mám "historicky rád". Něco ve smyslu, že se mi líbí esteticky, líbí se mi průběh jeho vývoje a vůbec celkově všechno. Paradoxně to (Fw 190) byl ale typ, který spíš ovládal mě, než já jeho.
Fw 190 jsem měl rád zhruba od června 1998, kdy jsem si k svátku pořídil knihu Křídla Luftwaffe. Do Brownova popisu 190ky jsem se zamiloval a tato "láska" přetrvává dodnes
Když jsem si s ním začal před více jak deseti roky (Jane's WW2 Fighters) poprvé poletovat na WW2 mašinkách, nedokázal jsem ani rozeznat rozdíly v jednotlivých strojích (je otázka, jestli to bylo více mou nezkušeností, nebo relativně jednoduchými letovými modely tehdejší doby). Pak jsem přemigroval do WarBirds a na online. Kruté vystřízlivění, Fw 190 byl pro mě naprosto nevyužitelný, byl jsem v něm krutě neschopný. To máme rok 2001. Až teprve o rok a půl později, na přelomu let 2002 a 2003 jsem se ale chcípáním a testováním mnoha dalších typů dostal k čemusi, co by šlo označit za "zvládnutí předností Fw 190 a umění potlačit jeho slabiny". Rok a půl zmaru, vzteku, neúspěchu. Ale přesto vytrvalosti, po večerech jsem si dokola četl Browna i jinou literaturu a zkoušel pochopit, co dělám špatně. V dnešní době tenhle rok a půl umírání dostanu nováčkovi v naší často veselé stíhací skupině do hlavy tak během měsíce aktivního létání - pokud má tedy skutečný zájem a otevřenou hlavu.
Od roku 2003 se sice mé schopnosti dále rozvíjely (bylo by poněkud trapné, kdyby ne), ale už se to netýkalo samotného poznávání Fw 190 jako typu.
Máš tedy v zásadě dvě možnosti. Pokud se specializuješ na typ, můžeš jeho krásy objevovat třeba rok vlastnoručně, nebo se přidat k někomu zkušenějšímu, kdo podá pomocnou ruku a provede tě tím. Život v letce je o tolik zajímavější, než sólo létání, že mé doporučení je víc než jasné.
Btw: není tak docela pravda, že by Fw 190 nezvládal manévrový boj při nižších rychlostech. Jen je v něm poněkud slabší a je třeba k tomu přistupovat s pokorou a skutečně vycvičenými pažemi. Zatímco ve Spitfiru se dokáže úspěšně zakroutit každý a v Bf 109 je to podobné, zvládnutí manévrového boje v Fw 190 je pořádná alchymie s neustálým využíváním energie své i nepřítele a střihání jednoho složitějšího manévru za druhým. Placatá pomalá zatáčka není nic, co by Focke-Wulfu vyhovovalo
Na BnZ je o něco lepší Fw 190, než Tempest - díky křidélkům. Ale Tempest má zase ultimátní výkon v malé výšce, což mu může zachránit krk i při kupení chyby na chybu. Tolik komfortu Fw 190 A nemá. Ale má ho Fw 190 D, který ale třeba mně osobně tolik nesedí, létám v něm moc lehkovážně a povětšinou hloupě.
Panek > ono v tom zas takovy spor neni. Zajiamji me principy vojenskeho umeni, vojenska technika a tak vseobecne. Proto si rad neco nastuduju. Navic i v divokych arkadovych Dog Fightech se to myslim uplatni stejne jako v tech "historickych". Teda hlavni rozdil vidim v tom ze na dogfight serveru ma clovek prilezitost vyskouset si souboj tak 20x za hodinu, na historickych serverech tak 2x. Kdyz se clovek chce ty souboje naucit a nechce s tim stravit pulku zivota je myslim rozhodnuti jasne.
Uz sem rikal ze nejake rigorozni historicke mise maji jiste neco do sebe, i bych si to rad nekdy skusil, abych poznal i ty ostatni stranky leteckeho boje, ale to leda az si budu trosku verit. Protoze letet nekam pul hodiny a vedet ze s 95% pravdepdoobnosti budu sestrelne drive nez nekoho sestelim je dost demotivujici.
Popravde receno, ja ani moc neocekavam ze nekdy budu nejak moc dobry uz proto ze tomu nechci venovat tolik casu. Ale i presto me zajimaji ty takticko technicke veci, i kdybych se je nikdy nenaucil a nevyuzil.
mozna na mojem pristupu ma podil trochu i to ze od prirody uvazuju technicky, a tedy taky dost redukcionalisticky. Mam tedy pocit ze celkove si lepsi povedomi o letecke valce odnesu z 1000 prikladu vsech moznych 20sekundovych souboju, nez z jednoho podrobneho pribehu o pilotovi, vcetne vsech jeho politickych a nabozensych nazoru a rodine do tretiho kolena.
Upravil/a asiJa dne 02-07-2010 11:54
1stCL_Fucida > pokud to ma byt agitacka jak rika FK_TozziFan, tak to bych se mel omluvit, sice verim ze hrat v tymu, trenovat a nejak to spolu resit tomu dava uplne novy rozmer, ale je to pro me moc zavazek. Prislo by mi blbe kdyby nekdo do me investoval spoustu casu a ja se pak po pul roce rozhodl ze me to vlastne moc nebavi nebo na to nemam cas. Coz je dost pravdepdoobne, podobnych zajmu mam vic, a casto jsem docela nestaly.
asiJa napsal:
Teda hlavni rozdil vidim v tom ze na dogfight serveru ma clovek prilezitost vyskouset si souboj tak 20x za hodinu, na historickych serverech tak 2x.
....... letet nekam pul hodiny a vedet ze s 95% pravdepdoobnosti budu sestrelne drive nez nekoho sestelim je dost demotivujici.
Taky se ti může povést během pár minut sestřelit v různých situacích 4-5 nepřátel za jeden let a při přistání si užít dobrý pocit jak ti to šlo, že jsi pomohl své straně k výhře mapy, že jsi nechcíp a vezeš 5 skalpů.
Hodinky nesleduj a ani ti to nepřijde, že jsi byl nahoře tu půlhodinu, je to lov a jde o přežití, nikoliv o chcípání.
To tě snad nemůže ani dost bavit, 20x vzlétnout, zakroutit, občas se trefit ale skoro pokaždé chcípnout ve vláčku prasomlejnu kde jeden střílí přes druhého .... ?!
Upravil/a czs_scharck dne 02-07-2010 12:24
Ne, agitačka to není Já naposledy zaagitoval asi dva roky zpátky u Wulfiho a předtím tak možná někdy v roce 2004. Od té doby máme přísun nováčků tak nějak dostatečný. Za poslední měsíc jich máme hned 5. Po útlumu v loňském roce to sotva zvládáme absorbovat. To ale samozřejmě neznamená, že kdyby někdo další chtěl zkusit štěstí u CL, tak bychom mu přibouchli dveře
To tě snad nemůže ani dost bavit, 20x vzlétnout, zakroutit, občas se trefit ale skoro pokaždé chcípnout ve vláčku prasomlejnu kde jeden střílí přes druhého .... ?! smiley
no nepripada mi to idealni, ale (zatim) porad lepsi nez chcipnout po pul hodine dokonce bez toho vlacku nebo jinho najezdu na branu. Prijde mi to fakt spise jako ten trening, vlastne ono mi skoro spise zatim vice vyhovuje quickmission offline s nesmrtelnosti a neomezenou munici - kdyby se tam ty letadla nechovaly tak protivne roBoticky. Kdyz jsou to stihacky, tak bud leti rovne a to je pak nahovno je sestrelit, nebo naopak delaji takove psi kusy ze se do nich vubec strilet neda, nebo delaji nejake ty svoje predskriptovane ukony ktere uz mi lezou krkem. No a kdyz jsou to bombardery tak to je celkem opruz, a navic ja chci se naucit sestrelovat stihacky ktere manevruji. Blbe je ze ty stihacky ktere manevruji jsou vetsinou za mnou
Inteligentni Asfaltovi holubi to je presne co bych potreboval - neco co se vrti predemnou (jak mys na gume pred kockou) a snazi se mi to inteligentne uhybat, ale ne at to tu inteligenci zneuziva k takovym nekalym aktivitam jako zaradit se za me a trefovat se
jako jasne ze bych se mel naucit taky techniky jak sam utect nebo jak ziskat vyhodu. Ale nepred se chci naucit jak nekoho sestrelit, protoze to je co me motivuje. Kdyz budu umet nekoho sestrelit, tak ty prilezitosti se casto naskytnou i pri jinak lamovskem letu, a jde o to je vyuzit. Zatimco kdyz budu umet dokonale vyuzivat energii a nebo uhnout a dostat se za utocnika (coz je navic predpokladam dost tezke/rafinovane) tak me to bude nehouby, kdyz nikoho nakonec nesestrelim, budu vic nastvany, nez kdybych sestrelil a klidne chcipl 5x rychleji.
Jak jsi na tom s HW, nelítáš doufám na klábosnici ?
Pořiď alespoň trochu kvalitní joy s twistem, nejlépe i pedály, přes prográmek JoyCtrl si uprav citlivost os aby ti vyhovovaly a skoč do toho rovnýma nohama.
Prasomlejny mají většinou i vypnutý cockpit a šipky - tam se možná trochu naučíš předsazovat při střelbě ale získáš i mizerný arcade návyky a jednoho dne s cockpitem, bez šipek pak budeš stejně v háji.
Každý začátek je těžký ale ulehčováním si na prasomlejnech, ti to pak půjde hůř a déle ...... teda pokud tě Il-2 baví, chceš u toho nějaký čas zůstat a nebýt dlouhodobě jen terčem.
na sipkach fakt ne, jestli tak opravdu nekdo online lita a nekoho sestreli tak ma muj hluboky obdiv.
Chvilku sem mel nejaky levny shit za 200,- ale tak po 14 dnech jsem usoudil ze to nema cenu (mel asi nedolehajici potenciometry protoze ustreloval zcela nerovnomerne, a time-average bych musel mit tak velke ze jsem vubec nesihal reagovat na uhyby ). Ted mam
Saitek cyborg evo 2 asi za 800,-
[img]http://www.vmart.pk/main/images/cyborg_evo2.jpg[/img] is not a valid Image.
pedaly to ma kroucenim rukojeti. Ale ten ocas moc pozivat v boji neumim - jen pri vzletu je to nutnost.
Hraju na skies-of-fire a skies-of-valor (jsestli pouzivas HyperLobby asi znas). Hraju obcas s kokpitem, obcas bez nej. Neprijde mi to zas moc vyhone bez nej (leda ze pri predsazovani v zatace nezakryva cil cumak ), zas to ma ale tu nevyhodu ze si casto neuvedomuju kam miri cumak kdyz hledim jinam a nevidim kabinu.
Ohledne moji strelby - nejde az tolik o to predsazovani, to mam vcelku dobry odhad. Problem mam v tom ze malo kdy stiham dorovnavat manevr tak abych jeste stihl mirit. Proto mi prave prijde tak dulezity te roll. Hrozne casto se mi totiz stane ze nestihnu predsadit kam citim ze bych mel kdyz nepritel uhne, protoze se nestacim natocit (rollem) do te spravne roviny. Mozna je to spise o predvidavosti nez o reakcich nebo nevim, jak se to da stihnout. Ale prijde mi ze dogfight server je na to vhodny trening. Kabinu klidne muzu nechavat zapnutou, to me az tak netrapi.
Druha vec co se tyce joy-sticku a mireni je ze kdyz clovek udela prudci zmenu (treba prudce predsadi) tak ze to letadlo jakobi trochu zahoupa (trochu prekmitne, a pak se trochu vrati). Nejmarkanentji je to prave kdyz skusim pouzit ocas (jako pedaly) ale trochu i normlne kdyz zvedam prudce cumak.
Docela by me zajimalo jestli se to da resit (jestli napr. se da naucit tyhle prirozene fyzikalni oscilace kompenzovat protipohybem joystiku - asi jak to delaji pocitace v modernich letadlech ), nebo jestli se musi clovek smirit s tim ze jeho pohyby pri mireni musi byt ladne a pozvolne (tzn. reakcni rychlost omezena)
co ten JoyCtrl vlastne umi co neumi kalibrace joysticku ve windows a nastaveni uvnitr sturmovika? Prislo mi ze moc vic se delat neda.
Upravil/a asiJa dne 02-07-2010 22:23
Ohledne nastaveni citlivosti joysticku, to je vec kterou jsem docela dlouho resil, prave kvuli tomu "houpani" letadla pri prucich zmenach zamireni.
Kdyz jsem mel vsechno na 100% tak sem nemohl zaboha presne zamerit male klidne cile (treba pozemni). Kdyz jsem to nastavil tak aby se linearne zvysovaly (taze celova zavislost vychylky kridelek na vychilce joysticku vlastne kvadraticka) tak to bylo zase v prostred uplne necitlive a na krajich extremne citlive. Takze nakonec to mam asi takto
docela by me i zajimalo co se tak bezene pouziva. Protoze ono neni dobre s tim moc experimentovat, hlavni je si zvyknout, jak to clovek furt meni strili uplne mizerne a je akorat nastvany.
Upravil/a asiJa dne 02-07-2010 22:57
Tohohle Saiteka jsem kdysi měl taky, jako první pořádný po Trustu z Tesca.
Byl do začátků dobrej, trochu mi vadila lehká základna-musel jsem ho 2. rukou přidržovat na stole, vydržel rok intenzívního lítání ... pak se objevila celkem velká vůle na středu a šel.
V nastavení HW v Ilovi jsem sice už hodně dlouho nebyl, tak si už ani nevzpomenu jak to tam vypadá ale myslím, že přes JoyCtrl toho nastavíš víc a lépe.
S hodnotama si klidně pohraj (zazálohuj bokem conf.ini), každý to má podle sebe, jak mu to vyhovuje.
Zkus dát první hodnotu 0 pak "stoupej" až do 100 nebo 100 100 100 ...... a poslední taky 0.
Tohle je ale docela alchymie a je asi zbytečné to tu řešit, když každému vyhovuje něco jiného.
Upravil/a czs_scharck dne 03-07-2010 01:02
asiJa napsal:
Ale ten ocas moc pozivat v boji neumim - jen pri vzletu je to nutnost.
A to je chyba!
Další rozpor. Pokud chceš využívat výhod jednotlivých letadel, které tu z nás (hlavně z Fučidy) taháš, tak bys měl měl létat co možná nejblíže ideálnímu létání.
Zjednodušeně:
Pokud víš, že letadlo A má lepší levou zatáčku, než soupeř, tak bys tu levou zatáčku také měl provést kvalitně. Jestli totiž svůj stroj položíš to té "lepší" levé zatáčky, ale kulička ti při ní ukazuje skluz jak prase, tak je ta "lepší" zatáčka dostižitelná i "horším" letadlem.
Pokud si nedáš říct, a chceš lítat Dogfight na šturmu, tak bych raděj šel třeba na 102nd COOP dedicated. Je tam jen pohled z kabiny, a pokud si dobře vzpomínám, tak inkonky jsou jen u nepřátel na krátkou vzdálenost. Skyes of .... je opravdu ta nejhorší možná varianta. Nikdy člověk neví, co tam kdo má za mody. Pak třeba potkáš P40, která stoupá, jak kdyby měla v zadku raketu. A vlastně všechny tahle rady jsou ti tam k ničemu. Tam většina soubojů končí čelní srážkou nebo sestřelem od vlastního.
asiJa:
Trénovat offline je naprd.Mě osobně si myslím hodně pomohlo lítat na AH_Akro kde se (nevím jak teď) bežně sešlo třeba 10 lidí. Třeba jsme jen kroutili bez střílení:-) Nebo se zničili lodě a bojovalo se s tím, že po sestřelní ses objevil ve vzduchu.Takže si nemusel zase zdlouhavě nabírat výšku.Občas se to tam svrhne v masomlejn deathmatch ale ty jsou taky někdy dobrý.
dik za tipy na servery, skies of fire byly jeden z prvnich serveru na ktery sem narazil a na kterem byva dost lidi v kteroukoli dobu. Moc jsem z tech serveru v Hyperloby nezkoumal.
Taky dik na upozorneni na ty mody, to sem vubec nevedel ze jsou na serverech povolene mody ovlivnujici gameplay.
Panek > Co je za spor v tom ze neumim pouzivat ocas? Tim nerikam ze ho pouzivat nezkousim, nebo ze by mi prisel zbytecny. Nakolik vyznamny je skluz kulicky pro efektivitu manevru manevru sem nevedel, dik za pouceni (Ne ze bych necetl ze to vliv ma a ze se k tomu ocas pouziva, ale neumim posoudit jak moc - navic zatim se mi kulicka hybe nejmin kdyz ocas necham na pokoji). Ale i kdyz treba delam ty nejlamovtejsi mozne manevry tak rozdily mezi letadly jsou dost poznat (tj. roll spitfire a pitch Fw je dost omezujici i pro lamovskou hru). Ale jasne ze se vyhody a nevyhody letadel se zmeni jak se clovek uci je docenit a vyuzit na plno.
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.