Me-262 rychloměr
|
Merten |
Přidané 16-02-2010 22:59
|
Uživatel
Příspěvek: 1208
Založený: 22.04.08
|
Tak moje osobní top speedy u Dory jsou cca 980 pak se rozpadla ale u P47 jsem se po divu z 12km dopracoval k číslu 1150 nž mě opustilo všechno .
Pro Rychtyga červenej pán evidentně udělal něco špatně . |
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 16-02-2010 23:12
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Panek napsal:
No Ilovská Dora se po dosažení 900kmh IAS rozpadne.
Toto není pravda, poslední dobou se mi několikrát stalo, že jsem s ní těch 900 omylem překročil. Do 920 km/h je to éro ještě v 99% případech naprosto v celku, samozřejmě nesmíš za ní nijak "tahat". Nad tuto rychlost, většinou to nastává již v těch 930-40 skoro vždy prvně ulétne výškovka a hned na to zmizí křídla. Nicméně fakt, že těch 950 km/h lze z této mašinky dostat není nesmysl, viz obrázek níže, který jsem pořídil dnes v QMB jako důkaz. Éro jsem následně vybral a až na pravou výškovku přežilo v celku! Je to řekl bych o štěstí, jsem si téměř jist, že i tenkrát mi za tím Thunderem něco ulétlo, ale v zápalu boje, jelikož to bylo buď a nebo (buď za ním dolu půjdu nebo umřu, jelikož tam bylo ještě několik Spitů a naši nikde), jsem to nijak vážně nezaznamenal.
Btw.Gringo z pohledu realistického, mi příjde že Thunder musí jasně Fw 190D9 ve střemhlavém letu se stejnou vstupní rychlostí překonat a uletět jí. Jde o to, že v ILovi to možná nebude úplně 100% nasimulované... Ten spojenec tenkrát pěkně nadával a nemohu říci, že já nebyl překvapen
Dokumentace:
[img]http://img651.imageshack.us/img651/3041/fw190d9950kmh.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
|
Panek |
Přidané 17-02-2010 07:39
|
Diskutující
Příspěvek: 2105
Založený: 15.07.06
|
To je hrozný a ruská éra svou maximálku poctivě doržují. |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 17-02-2010 09:31
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Mno..maximální povolená rychlost Fw 190 byla 850 IAS pod 2000 m výšky. Vzhledem k tomu, že tam jistě byla rezerva k rozpadu letounu, tak mi 900+ nepřijde jako žádný úlet. Focke-Wulfy i 109ky ve střemhlavém letu zvládaly hodně.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
clone9cz |
Přidané 17-02-2010 11:15
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 5062
Založený: 09.10.05
|
FK_Rychtyg napsal:
Když jsme u těch rychlostí, nikdy jsem nad tím pořádně nepřemýšlel, protože mi to přišlo samozřejmé, ale Speedbar v ILovi tedy ukazuje pilotovi IAS, TAS nebo GS? Měl jsem za to, že IAS, jako je tomu v realu na rychloměru každého letounu, ale je to tak i v simulatoru?
Mimochodem k tomu Thunderu... před rokem možná o něco déle jsem v Ardenách 44 na AH dohnal někoho z 311té (nejsem si tou letkou 100% jist) při únikovém manévru ve střemhlavém letu s Dorou. Na rychloměru jsem měl tehdy 950 km/h (což už je daleko za maximálkou D9), když jsem ho sundal, spojenec v chatu nadával, jak je možné, že ho Fokáč dohonil při takovém to manévru (přesto, že jsme měli oba naprosto totožnou vstupní rychlost)... Ono to s tou P 47 v IL2 zase tak horké nebude
Světe div se, tandr jde dohnat v dajvu i s befkem, když to zvoře, rychlost prostě není všechno.
|
|
|
|
313_Gryzlov |
Přidané 17-02-2010 11:21
|
Uživatel
Příspěvek: 1088
Založený: 30.09.05
|
Panek napsal:
To je hrozný a ruská éra svou maximálku poctivě doržují.
Možná střílím do vlastních řad, ale u JAK-3 je maximální nepřekročitelná rychlost podle manuálu 650 km/h. Tato hodnota je samozřejmě IAS, což znamená, že u země je to řekněme oněch 650 km/h TAS, ale v 5000 m je to přibližně (podle poměru hustot) 880 km/h TAS (650 km/h IAS). Podle Il-2 compare pro 4.09m je hodnota rozpadu u JAK-3 na 750 km/h.
Nelítal jsem hodně dlouho a tak nevím, při jaké rychlosti se JAK-3 rozpadává ve vyšších výškách. U země mi vydržel 730 km/h, což na jednu stranu neodpovídá, na stranu druhou, možná je to pořád na bezpečné straně, byť v oblasti, která podle výpočtu je ještě bezpečná. Pokud se rozpadne v 5000 m, při rychlosti 730 km/h TAS, pak je to špatně. Pokud se rozpadne při rychlosti 650 km/h IAS, je to a není v pořádku. Záleží na tom, jak veliká rezerva byla uvažována při stanovení dané hodnoty. Podle informací od Čutory, lze uvažovat bezpečnost na 1,1 až 1,2 násobek stanovené hodnoty …
… z toho teoreticky vyplývá, že pokud manuál stanovuje 650 km/h IAS, pak konstrukce by mohla ještě vydržet někde v rozmezí 715 – 780 km/h IAS. U Fw190 při 850 IAS, by to mohlo být 935 – 1020 km/h IAS. Ovšem tam už by do to mohlo vstupovat omezení ze strany Machova čísla. Nevím jaká byla u Fw190 z hlediska aerodynamiky draku dosažitelná maximální rychlost.
Obecně mi přijde, ale mohu se mýlit, že velmi rychlá letadla jsou nadhodnocena a pomalá podhodnocena, ale nemyslím si, že by to byl úmysl, ale spíše "přihnutí" matematického modelu, který je v Ilovi použit.
|
|
|
|
Wardog |
Přidané 17-02-2010 12:14
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
Hele to je všechno hezký, ale nikdo jste zatím důkladně neodpověděli na původní otázku.
Tak jak to tedy je s Me 262 a speedbarem? Je to bug v zobrazení rychloměru nebo ne? Mě by to taky docela zajímalo.
Nebo to nikdo po takových letech v IL-2 neví s určitostí? |
|
|
|
310_Gringo |
Přidané 17-02-2010 12:49
|
Uživatel
Příspěvek: 550
Založený: 28.03.07
|
clone9cz napsal:
Světe div se, tandr jde dohnat v dajvu i s befkem, když to zvoře, rychlost prostě není všechno.
To je jasný,pos*at se dá všechno i placatej šutr. Ale když to nezoře, tak se můžeš s Befkem jen smutně koukat...
Upravil/a 310_Gringo dne 17-02-2010 12:50
|
|
|
|
1stCL_Novotny |
Přidané 17-02-2010 13:51
|
Diskutující
Příspěvek: 3174
Založený: 01.10.05
|
Wardog napsal:
Nebo to nikdo po takových letech v IL-2 neví s určitostí?
Mám li být upřímný, poslední dobou nikdo nic s určitostí o IL-2 neví. |
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 17-02-2010 17:57
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
Wardog napsal:
Hele to je všechno hezký, ale nikdo jste zatím důkladně neodpověděli na původní otázku.
Tak jak to tedy je s Me 262 a speedbarem? Je to bug v zobrazení rychloměru nebo ne? Mě by to taky docela zajímalo.
Nebo to nikdo po takových letech v IL-2 neví s určitostí?
Mrkni se pls o pár příspěvků zpět, Fučida napsal: Imho je to bug |
|
|
|
Wardog |
Přidané 18-02-2010 07:37
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
FK_Rychtyg napsal:
Wardog napsal:
Hele to je všechno hezký, ale nikdo jste zatím důkladně neodpověděli na původní otázku.
Tak jak to tedy je s Me 262 a speedbarem? Je to bug v zobrazení rychloměru nebo ne? Mě by to taky docela zajímalo.
Nebo to nikdo po takových letech v IL-2 neví s určitostí?
Mrkni se pls o pár příspěvků zpět, Fučida napsal: Imho je to bug
Celý vlákno jsem samozřejmě četl. Jen jsem chtěl slyšet od někoho, kdo to ví a má to potvrzeno, že : je to bug.
Zatím jsem se dozvěděl že jen Imho
Upravil/a Wardog dne 18-02-2010 07:37
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 18-02-2010 13:09
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
V reálný 262 jsem neseděl. No, vlastně seděl, ale neletěl. Reálný manuál reálné Me 262 se o ničem takovémhle nezmiňuje. Ona technicky ani neexistuje jiná "rozumná" rychlost, než TAS, IAS a rychlost vůči povrchu, jejíž zkratku si stále nepamatuji . A tohle není ani jedna z nich. Takže dle mého skromného názoru je to opravdu bug . Oficiální potvrzení si představuješ nějak takhle?
Oleg Maddox napsal:
Ano, zkurvil jsem to..
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
Wardog |
Přidané 18-02-2010 13:40
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 327
Založený: 30.09.05
|
1stCL_Fucida napsal:
V reálný 262 jsem neseděl. No, vlastně seděl, ale neletěl. Reálný manuál reálné Me 262 se o ničem takovémhle nezmiňuje. Ona technicky ani neexistuje jiná "rozumná" rychlost, než TAS, IAS a rychlost vůči povrchu, jejíž zkratku si stále nepamatuji . A tohle není ani jedna z nich. Takže dle mého skromného názoru je to opravdu bug . Oficiální potvrzení si představuješ nějak takhle?
Oleg Maddox napsal:
Ano, zkurvil jsem to..
Spíš jsem čekal, že někdo napíše, že se o tý chybě ví, že už se to na nějakým foru řešilo, nebo něco podobnýho.
Šturm už je tady hezkejch pár let, tak jsem myslel, že už je dostatečně probádanej
Já jsem nějakou dobu nelítal. Začal jsem znovu s příchodem 4.09, tak se tak nějak znovu rozkoukávám a tohle mě přišlo dacela zajímavý. Speedbar nepoužívám, tak bych na to asi ani sám nepřišel.
Ale když to říká přímo Oleg, tak tomu už věřím a hotovo
Upravil/a Wardog dne 18-02-2010 13:51
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 18-02-2010 13:52
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
Přésně
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
WT_Horrido |
Přidané 18-02-2010 14:02
|
Fusioner
Příspěvek: 10264
Založený: 30.09.05
|
Tak ještě jednou tentokrát přímo z manuálu:
The Me 262 instrument does in fact consist of two seperate air speed indicators, the smaller one showing indicated air speed from 100 km/h IAS to 400 km/h IAS, with the needle hitting a peg just above 400 km/h, vanishing behind the black sector on the dial.
The second air speed indicator does actually indicate true air speed as it was equipped with an altitude compensating mechanism. This dial has a range from 400 km/h TAS to 1000 km/h TAS.
Nemám Sturma nainstalovaného abych se podíval jak to tam funguje...
武士は振り返らない
祖国を救うためが(我)ここにあり
|
|
|
|
torr |
Přidané 18-02-2010 14:13
|
Uživatel
Příspěvek: 533
Založený: 05.01.06
|
To ale furt neodpovídá nic na otázku "co ukazuje speedbar?"ve výšce nad 1,5km.Neboli proč hodnota speedbaru není stejná se žádnou rafičkou nebo také podle čeho se řídit.Prostě nějaká moznost ze speedbaru odpovída nějakému údaji z rychloměru daného letadla,kromě Zer jejich jednotky na rychloměru jsem doposud nerozluštil.
"as it was equipped with an altitude compensating mechanism" - tohle asi bude jádro pudla v ilovy
Upravil/a torr dne 18-02-2010 14:28
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 18-02-2010 15:11
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
1stCL_Fucida napsal:
rychlost vůči povrchu, jejíž zkratku si stále nepamatuji
GS odvozeno od anglického Ground Speed.
Mimochodem proč vlastně měla ta Schwalbina indikovanou rychlost IAS pouze do tech 400 km/h jak píse Horrido??Nějak si to nedovedu vysvětlit... |
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 18-02-2010 15:55
|
Hlavní administrátor
Příspěvek: 10811
Založený: 26.01.13
|
FK_Rychtyg napsal:
1stCL_Fucida napsal:
rychlost vůči povrchu, jejíž zkratku si stále nepamatuji
GS odvozeno od anglického Ground Speed.
Mimochodem proč vlastně měla ta Schwalbina indikovanou rychlost IAS pouze do tech 400 km/h jak píse Horrido??Nějak si to nedovedu vysvětlit...
Nemáme pro to ještě nějakou jinou zkratku, než GS?
Nejspíše je to kvůli aerodynamickým vlivům spojených s blížícím se Mach 1. To má dopad především na ovladatelnost. Ale s určitostí to říct nedokážu. Výhledově sesmolím článek o Me 262 (hodně výhledově), tak uvidím, co všechno o ní dám dohromady.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
FK_Rychtyg |
Přidané 18-02-2010 19:13
|
Rozkoukaný
Příspěvek: 467
Založený: 20.01.07
|
1stCL_Fucida napsal:
Nemáme pro to ještě nějakou jinou zkratku, než GS?
.
Nikdy jsem se žádnou jinou neučil a nepoužil. V dnešním letectví, alespoň v tom dopravním se používá TAS,IAS,GS.
Nejspíše je to kvůli aerodynamickým vlivům spojených s blížícím se Mach 1. To má dopad především na ovladatelnost. Ale s určitostí to říct nedokážu.
Fuči to je právě nesmysl, pokud poletím ve výšce 50 m AGL (nad terénem) rychlostí přes 400 km/h určitě nedosáhnu Macha Tam bude buď chyba v tom Horriho manuálu a nebo nějaká hodně velká záludnost... Jinak co já vím, tak odchylky od zákonitosti a jevů, které provázejí letoun nebo letadlo při pomalejších rychlostech letu se začínají význačně projevovat až při rychlostech okolo 550-600 km/h. Samozřejmě, že čím se letadlo nachází výše, dosáhne Machova čísla na nižší rychlosti, teoreticky tedy již na těch 400 km/h, nicméně v mnou zmíněných 50 m, ale i třeba v jednom kilometru se Machovu číslu při rychlosti 400 km/h určitě nijak významně nepřiblížíš... |
|
|
|
1stCL_PETRAS |
Přidané 18-02-2010 19:40
|
Uživatel
Příspěvek: 875
Založený: 30.10.07
|
Podle převodníku jednotek je při rychlosti 400km/h a tlaku 1013,25hpa ( což je tlak v 0m výšky podle MSA, a teplotě 15°C ) hodnota Machova čísla 0,326 .. |
|
|