November 22 2024 14:25:13
Navigace
IL-2 BoS Návody
1. Aktivace licence
2. Ladění .ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 BoS FAQ (pilot help)
IL-2 BoS FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
CLoD Návody
Postup instalace volitelných záplat
Nastavení ovládání (Aircraft.csv)
IL-2 Návody
IL-2 Sturmovik (verze)
1. Začínáme s IL-2
2. Ladění conf.ini
3. nastavení ovladačů
IL-2 Sturmovik FAQ (pilot help)
IL-2 Sturmovik FAQ (SW help)
Pilotovatelná letadla
RoF Návody
Planeset
Kdo je on-line
· Hosté on-line: 3

· Piloti on-line: 0

· Registrovaní piloti: 2,747
· Nejnovější pilot: carramba66
IL-2: Cliffs of Dover
IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover- krabice (box)
IL-2 Sturmovik 1946
IL-2 Sturmovik 1946 - krabice (box)
Rise of Flight
Rise of Flight - krabice (box)
Informace o SVK
Vlastníci a provozovatelé
Pravidla SVK fóra
Číst diskuzi
Svět Virtuálních Křídel (IL-2 Sturmovik 1946, Cliffs of Dover, Rise of Flight) » IL-2 Sturmovik 1946 (letový bojový simulátor z období druhé světové války) /*PC série*/ » IL-2: 1946 - Neoficiální Addony a MODy
 Vytisknout diskuzi
Spitfire Mk. XIVc & XIVe
Mungo
WT_Horrido napsal:
Nejsi vyjímka, Spit je hnusná nudle. Pulka lidí nemá vkus a ostatní jsou zblblí propagandou... Úsměv

To hovori kto? Nebodaj fanusikovia lietajuceho sudka so zakrpatenymi kridlami? Alebo lietajucej prisliapnutej cigarety rovnakeho povodu? Ved este aj ako znak si priznacne dali vrtulu po nudzovom pristati.

Spitfire je z tohoto pohladu krasavec
 
clone9cz
Co mate na spitu netuším, dyť to letí jen když tomu uřízneš křídlaŠklebící se
 
http://www.wwii-illusion.net
606_Vocko
1stCL_Fajlow napsal:
vy ste ale rozežranci Šklebící se .. neměl by mít i klimošku?

Tempest má vpravo držák na pivo. Mrknutí
 
FK_Rychtyg
606_Vocko napsal:
Tempest má vpravo držák na pivo. Mrknutí

Tak proto to tomu Clostermannovi tak šloÚsměv
 
606_Temp
tak jsem toho novyho spita trochu proměřil. (ručně, není to 100% přesný)
Max rychlost u hladiny 566c/572eLF. V 6 km jsem se dohrabal na hezkých 680km/h. Výš mě to moc nezajímalo a nezkoušel jsem.
XIVc ve stoupavosi na Bf109K4 ztráci cca 2-5 vterin na každej kilometr výšky. Stoupe dost podobně jako FW190D9-45 (ta slabší). Měřeno do 5km výšky.
V divu snese +- 850IAS. Subjektivně se mi zdá, že eLF snese o 10-20 km vic. Blbě se to měří, pokaždé upadne něco jinýho v závislosti na trimu.
Při startu se mi zdá línější, než devítka, do divu jde o něco líp, ale tuhne dost podobně. Rollrate mi přijde stejnej, jak na mk.IX derivátech, od země se odlepuje až při vyšší rychlosti (cca 20km/h+), takže o to bude asi i míň kroutící.
Do nějakých 4km výšky je pětadvacetilibrákIX +- stejně rychlej, o něco líp stoupe a je obratnější.
Jestli nejsou zprasený výkony výš, kde jsem to nezkoušel, tak máme myslím vcelku rozumně namodelovaný stroj alespoň co rychlosti a stoupavosti. Dál si netroufám soudit, to se ukáže až časem v ostrých střetech a na diskuzních fírech Šklebící se
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
311_Rampa
taky jsem testoval:

Stroj: Spitfire LF MK XIVe (standart munice + 100% paliva)
Hodnoty: přepočítané na TAS (True Air Speed)
Jak jsem měřil: vytáhl jsem spita do dané výšky, vytočil ho na max. a počkal až se rychlost ustálí


Naměřené hodnoty:
50m - 562 km/h
4000m - 644 km/h
6000m - 641 km/h
7000m - 664 km/h
9000m - 644 km/h

Při mém měření v dajvu snesl 880 km/h IAS

Chtělo by to nějaké velkosáhlé porovnání jak se Spitem IX tak se Spitem VIII, ze kterého XIV vychází.
 
1stCL_Fucida
Mk VIII má v ILovi identický letový model, jako Mk IX.

Lépe než něco odměřovat někde z budíku, nebo ze speedbaru, tak v nastavení reality vypnout položku "cockpit always on". Pak když se přepneš do pohledu bez kokpitu s digi přístrojema, tak ti rychloměr ukazuje přesnou TAS rychlost.

Já jsem v 7000 m naměřil s LF.Mk.XIVe cca 705 km/h. To myslím celkem koresponduje s mojí reálnou představou o Spitu XIV.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
 
Pityy
311_Tank napsal:
Jj rychlej a trochu moc vratkej.


I ja jsem ho zkousel a jak rikas rychlej a hodne vratkej
jinak fesak se vsim vsudy Mrknutí
 
311_Rampa
1stCL_Fucida napsal:
Mk VIII má v ILovi identický letový model, jako Mk IX.

Vzhledem k tomu, že šlo o jinou vývojovou větev a ikdyž si byly výkonově podobné, nevěřím že se chovaly stejně. Asi se někomu nechtělo hledat rozdíly...

1stCL_Fucida napsal:
Já jsem v 7000 m naměřil s LF.Mk.XIVe cca 705 km/h. To myslím celkem koresponduje s mojí reálnou představou o Spitu XIV.


jaké nastavení stroje? Já v sedmi měl 455 km/h IAS což je cca 664 km/h TAS se 100%paliva, automatika co se týče vrtule a chladiče, boost na 110%tahu.
Upravil/a 311_Rampa dne 16-04-2009 11:20
 
606_Temp
Ty výkony spitu VIII a IX byly opravdu dost podoné. Určitě ne identické. VIII byla o chlup rychlejší, IX o chlup stoupvější.

Přepočty IAS a TAS ve šturmovi jsou tak trochu čarování, ne? náš teplotu vzduchu, vlhkost, tlak? Já zkoušel jak popisoval Fučida přímo TAS co ukazuje šturm při vyplém kokpitu. Aůle jinak souhlas že by to chtělo porovnat s ostatníma spitama víc. Vratkej mi vůbec nepřijde. Rozhodně ne víc, jak ostatní ořezaný spity. Ba naopak jsem zkusil i jak kroutí a je to vcelku bída. Chová se to víc jak thunderbolt, než jako spit V, nebo IX.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Mrtvola
Právě, že spit V a XIV byli nebe a dudy.Mrknutí
 
311_Rampa
no devítka vycházela z 5tky, první devítky vlastně byly 5tky s novým motorem jestli se nepletu. Kdežto 8čka byla jiná vývojová řada, ale ve výsledku se do obou montovaly stejné motory Merlin 61, 63,66 a někde jsem snad viděl i 70. A právě z VIII vyšla pak XIV. Takže jediné co dělalo rozdíl IX a VIII byl tvar spitfira a ten byl rozdílný už na první pohled. Je otázka do jaké míry tvar ovlivňoval chování stroje. Každopádně si ale nemyslím, že se chovali až tak stejně aby měly stejný FM .

Edit: tvar zas tak jiný nebyl...Zamračený
Upravil/a 311_Rampa dne 16-04-2009 19:39
 
606_Temp
Měli identické křídlo a to dává letounu většinu z jeho letových chrarakteristik. Měli stejný motor a motor je srdce letadla. Tvarově byli dost podobné. Jen osmička měla zesílený drak, zatahovací ostruhu a trochu jinou směrovku (ikdyž i první verze VIII měla stejnou jak devítky a naopak pozdější devítky měli stejnou jak osmičky). Díky ostruze byla osmička o chlup rychlejší, ale byla těžší a o chlup hůř stoupala. VIII měla taky víc paliva v nádržích.
Díky tomu zesílenému draku bylo možné zabudovat grifona a stvořit tak XIV, ale právě díky motoru byla XIV dost jiná, než VIII, ikdyž z ní vycházela.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
 
http://no606.ic.cz/
Joe Hallenbeck
"...To jasně ukazovalo na potřebu jistého zkušebního letadla pro zkoušky motorů a palubních systémů, ale do té doby neexistovala žádná naděje na kostry letounů Spitfire 21 z Castle Bromwicche. Naštěstí měl v Supermarinu vstoupit do výroby Spitfire Mk VIII, a to se teď hodilo jako zřejmá volba. Bylo rozhodnuto přestavět šest těchto letounů, aby do sebe pojaly motor Griffon.
V Supermarinu bylo hned započato s konstrukčními pracemi a v podnicích byly přestavěny JF316-JF321. Změny letounu, všeobecně známého jako Spitfire MkVIIIG, byly omezeny na podstatné aspekty, aby umožnily přijetí nového motoru, a já jsem letěl s první ukázkou (JF316) dne 20. ledna 1943. Letadlo mělo senzační výkon, dosahovalo 445 mil/hod při 25 000 stopách a při nulové výšce stoupavost přes 5 000 stop/min. Pamatuji se, že mě ten stroj ohromně potešil..."

"...Mk VIIIG byl ve skutečnosti se stejnými horizontálními a vertikálními ocasními plochami jako Spitfire Mk VIII, měl velký přebytek energie a manipulace ve vzduchu byla pro operační typ naprosto nepřijatelná. Bylo zřejmé, že bude nutná větší kýlová plocha a směrovka, a pravděpodobně větší ocasní plocha. Brzy jsem si také uvědomil, že budou otřebné nové jednotky palivové přípusti umožňující mnohem větší úhlový posun pro ruční páku. Stávající skříň palivové přípusti byla přesně stejná, jako byla u prototypu v roce 1936 a ovládala motor až do +6 a 1/2 plnícího tlaku a asi 1000bhp. Teď stejná jednotka uvolňovala přeplňování +18 a o něco víc než 2000 bhp, a tak sebenepatrnější pohyb palivové přípusti vytvářel nával energie..."

"...Další podstatnou záležitostí před dodáním Mk VIIIG do Boscombe Downu za účelem oficiálních manipulačních zkoušek bylo zdokonalení směrové stability a ovládání. Nová kýlová plocha byla protažena spolu s postatnýmzvýšením plochy (7,42 čtverečných stop) a mnohem větším směrovým kormidlem a namontována do druhého letounu JF317. Třebaže to nebylo hned ideální, vytvořilo to výrazné zlepšení směrových vlastností. Poté jsme byli schopni zavést menší změny a pomocí různých konstrukčních úprav vyvažovací plošky jsme dosáhli přijatelného stupně stability. Zvětšená kýlová plocha JF317 měla přímou náběžnou hranu, ale pro výrobu byla zavedena elegantnější, zaoblená linie."

Jeffrey Quill - Spitfire (Příběh zkušebního pilota) Kapitola věnovaná MkXIV
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 17-04-2009 15:07
313_FlyBoy
RY-C
 
Joe Hallenbeck
"...Čtvrté Griffonovo "zkušební letadlo" (JF319) bylo vyvinuto ve firmě do úrovně, ve které se mohlo předložit ústavu A & AEE pro výkonostní a manipulační zkoušky jako potenciální operační typ. Bylo vybaveno motorem Griffon RG 5 SM č. 1282, pohánějícím vrtuli (10 stop a 5 palců) Rotol pomocí redukčního převodu 0,51 : 1. Chladiče byly zvýšeny co do plochy, aby byly kompatibilní se zvýšenými požadavky na chlazení tohoto motoru pracujícího při přeplňování + 18. Mělo úhledné tropické vstupní hrdlo nasávanéh ovzduchu, zvýšenou kýlovou plochu a směrové kormidlo. Celková vzletová hmotnost činila 8 400 liber. Naše výkonostní měření (později potvrzená organizací A & AEE) ukazovala maximální rychlost 447 mil/hod při 25 600 stopách při převodu maximální rychlosti. Zaznamenané údaje o stoupání byly rovněž výrazně dobré - 20 000 stop v aerodynamickém stínu přes 5 minut a 40 000 stop za 15 minut s maximálním dostupem nejméně 44 600 stop..."

"...Zalétaval jsem první sérii Mk XIV, RB140 v říjnu 1943. Bylo to velkolepé letadlo po všech stránkách. Museli jsme ještě něco udělat, abychom zdokonalili jeho podélné a směrové charakteristiky, ale jinak bylo mocné a provedené skvěle. Nesplňovalo jen jediné hledisko - dolet. Dokázalo tolerovat větší hmotnost a zdálo se, že dodatečné palivo v zadní části trupu by na to poskytlo odpověď, ale to bychom se ocitli před řešením starých problémů: centráže a podélné stability. Avšak po prvních letech na RB140 nadešel čas, abych vstoupil do letectva vojenských námořních sil..."

"První dodávky pro perutě se konaly 1. ledna 1944, kdy RB142, RB148 a RB150 byly dodány do Exeteru aby zahájili přezbrojení 610. perutě County of Chester. Krátce po té 91. a 322. peruť obdrželi svoje letouny. Do září 1944 čtyři další perutě - 41., 130., 350. a 402. - byly přezbrojeny pomocí Mk XIV pro službu u 2. taktického letectva v Evropě."


Jeffrey Quill - Spitfire (Příběh zkušebního pilota) Kapitola věnovaná MkXIV
Upravil/a Joe Hallenbeck dne 17-04-2009 15:29
313_FlyBoy
RY-C
 
310_cibule
Spitfie Mk XIV (update) umí otvírat dvířka na boku kabiny. Je to k hovnu, ale vypadá to pěkně http://allaircraf...09c00b2a50

A taky je už venku i Mk. XII (dtto) http://allaircraf...hp?t=14749
"Máte právo říkat cokoli. ... Právo být na veřejnosti za hlupáka je u nás garantováno ústavou. Ale právo něco vyslovit nedělá z toho výroku pravdu. Pravda se prokazuje nebo vyvrací porovnáním s fakty. Kdo tenhle princip nerespektuje, s tím je těžká řeč. Všichni smíme takovou diskusi odmítnout. To není zbabělost ani povýšenost, to je jen rozumné hospodaření se silami a časem."
 
313_Ffajtl
Už něko vyřešil otázku, proč se při on-line hraní, ikdyž mají lidé spita 14 nainstalovaného nevidí?
 
http://www.313.cz/
311_Tank
Neni to klasickej problem s neviditelnejma letadlama protoze nejsou hozeny na serveru ?
 
313_Ffajtl
taky mě to kupodivu napadlo.... mnooo... asi jo...
 
http://www.313.cz/
Přejít na fórum:
HANÁCKÉ SLET
HANÁCKÉ SLET 14.6.-16.6.
Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste pilotem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
TeamSpeak3
cr597.teamspeak3.com:9254
Heslo: net

Rychlovka
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

31-10-2024 09:57
ČTK: Z dosud nezjištěných příčin se dnes v noci zřídilo letadlo na solární pohon.

21-10-2024 20:04
Intel vydal novou aktualizaci mikrokódu.

02-10-2024 14:07
To není dobrá myšlenka. Belzebub každého stáhne do pekel a přes zvolené zástupce i nás obyčejné lidi. Vyděšený

27-09-2024 11:19
Pokud ti co zvolím budou plnit svůj program, ať se klidně spojí i s Belzebubem.

26-09-2024 16:00
Kdokoliv bude v koalici s kýmkoliv. Jím nejde o smysl, ale o prachy a to politiky spojuje.

25-09-2024 16:44
Příští volby vyhraje ANO a bude v koalici s ODS. Ostatní strany budou v opozici.

23-09-2024 08:17
Prognostik z tebe už nebude. Úsměv

19-09-2024 19:18
Jelikož se blíží ten čas, tak bych jen skromně řekl: Nacionalisti všech zemí, vyližte si prdel! Šklebící se

13-09-2024 15:43
Kroměříž a Olomouc - Pravděpodobnost 3. povodňového stupně >90%

12-09-2024 16:09
A toto je noční můra Troubek: https://hydro.chm.
..ekt/307354

36,016,186 návštěv