...no asi jsme byli ve stejnym bordelu, ale nejak nas postihly hromadny potize, z niceho nic mi IL padnul z min. ccav 45-50 fps (BlackDeath) na trvalych 10 fps, karta asus 9800GX2 nastaveni dle Horrida, vse behalo naprosto v poho, a z niceho nic, bez stourani se v ILovi necekane snizeny fps na stalych 10, neni to vylozenen zly, ale cekal jsem trochu vic
zkouseno beh na jedno i vsechny ctyri jadra, nastaveni gr. karty zpet na default profil ILa..nic nepomaha...
Hmm... tak to by mě taky zajímalo co s tím. Na Ila je asi nové železo na dvě věci. Mám AMD X2 6400, nVidia 9600GT. A ať dělám co dělám (IL na max nebo min) jsem stále na cca 60 fps plus/mínus 5fps.
Upravil/a AMP dne 09-06-2008 08:40
VGR_AMP napsal:
Hmm... tak to by mě taky zajímalo co s tím. Na Ila je asi nové železo na dvě věci. Mám AMD X2 6400, nVidia 9600GT. A ať dělám co dělám (IL na max nebo min) jsem stále na cca 60 fps plus/mínus 5fps.
to je tusim vert. sync....to bzch neresil, mam pocit ze nepoznas rozdil mezi 60ti a 160ti...
..ale asi mas pravdu s tim IL vs "krasne nove stroje"
PS: jine gamesy bezi na uvedenem pristroji v pohode...
ad 310_Ikar: skus v ovladačách gf. vypnout parameter multiple GPU a multiple CPU,defalutně jsou zapnuty,opravdu používej jen jedno jádro,nevm co máš za monitor ale jestli máš LCD a máš zapnouto vertikalní synchtonizaci tak vejš jak 60 fps se nedostaneš,protože obvykle LCD je na 60hz.
ad VGR_MHA: na 99% zapnuta vertikální sinchronizace,na beton máš LCD,zde pouze vypnout vs. ale je to nehezký
vejš jak 60 fps se nedostaneš,protože obvykle LCD je na 60hz.
Možná tomu nerozumím ale chceš říct, že pokud jede LCD na 60hz tak nedostaneš na žádný hře víc jak 60 fps? To se mi nějak nezdá čeče.
Ale jak říkám,nejsem odborník,jen to slyším poprvý a zajímá mě to protože mám taky LCD
platí to ve všech hrách,bez vyjímky,tečka.bohužel LCD mají nejběžnějsší frek 60Hz.nicméně zkus si vypnout vertikální synchronizaci a uvídíš,a zároven pochopíš proč se tento parameter jmenuje vertikální synchronizace
rychlý popis VS:
zapnuta:Jestliže tedy máte na monitoru nastaveno 60Hz (obraz se vykreslí 60× za sec.), grafická karta se snaží posílat data také 60× za sekundu. - fps max60 , hra bez rušivých vjemů.
vypnuta: Jestliže se stane, že minimální a maximální FPS bude "lítat" od 15 až po 200 fps, pak nebude schopna grafická karta synchronizovat obraz a ten bude ve výsledku "cukaný" - rozuměj, hra bude nehratelná. - fps bude taky 15 -200 fps
Upravil/a torr dne 09-06-2008 11:48
Kdyz pocitac nestiha tak to samozrejme bude litat od 15 po 60 fps i pri te zaple synchronizaci.
Vypnutim synchronizace to nezacne cukat, ale hrozi tearing (jak se to rekne lokalizovane?) kdy nove vytvoreny obrazek prekryva stary a vytvori to "trhlinu" kdy nenavazuji casti obrazu na sebe prave protoze karta cpe obrazek mimo aktualni prepis obrazu. Pokud toto nestane pak klidne nechat synchronizaci vyplou...
Upravil/a WT_Horrido dne 09-06-2008 12:23
VGR_AMP napsal:
Hmm... tak to by mě taky zajímalo co s tím. Na Ila je asi nové železo na dvě věci. Mám AMD X2 6400, nVidia 9600GT. A ať dělám co dělám (IL na max nebo min) jsem stále na cca 60 fps plus/mínus 5fps.
to je tusim vert. sync....to bzch neresil, mam pocit ze nepoznas rozdil mezi 60ti a 160ti...
..ale asi mas pravdu s tim IL vs "krasne nove stroje"
PS: jine gamesy bezi na uvedenem pristroji v pohode...
To máš špatnej pocit, páč IL umí měřit fps a jelikož mám víc jak devět tříd, tak docela dost dobře rozeznám číslice.
Ja presel ze stareho athlonu XP a nv7600/r2600 na C2D a r3850 a teda me skocil pocet snimku jak minimalnich, tak max i avg na 2-3 nasobek. mereno frapsem na tracku TheBlackDeath. Takze jestli nekomu jede sturm jak na starem pc i s novym, je to rukama
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
ona se ta v-sync spatne vysvetluje, protoze je to slozitejsi nez tu kdy kdo vysvetloval, dulezite ale je vedet, jak bude obraz vypadat pri 200FPS na grafice a 60FPS na monitoru
... kdyz je tedy v-sync vypnuta a grafika generuje mnohem vic obrazku nez stihne monitor, tak grafika odesila nova data okamzite, to znamena i v puli obrazku.
krasne je to videt tady http://en.wikiped...ge_tearing
obrazek http://en.wikiped...earing.jpg sice neni idealnim prikladem, ale je na nem videt, ze je slozen minimalne ze 3 horozontalne rozriznutych obrazu, to je samozrejme vitet i prostym okem, ale aby se to vubec projevilo, tak je potreba se nekam rychle ohlednout
druhou veci je, ze ma duchy (proto je to spatny priklad), ty nejsou ale zpusobeny ani zapnutim, ani vypnutim v-sync, ale nejakym moution efektem, ktery rychle pohybujicim se objektum pridelava jednoho ducha ve smeru pohyby a druheho po smeru pohybu, cim je obraz (pri svenkovani), ci samotny pohyblivy predmet na staticke scene mnohem prirozenejsi (neni ostry jako nepohybujici se predmety)
tearing by se tedy dal odborne prelozit jako roztrzeny, kdyz trhany se pouziva pro velmi nizke FPS
pri zapnute v-sync pak dostanete do monitoru pouze cele obrazky, protoze je grafika zacne odesilat az ve chvili, kdyz skoncilo vykreslovani posledniho radku obrazu na monitoru a bude zacinat vykreslovani noveho prvnim radkem nahore
a jak se to bude chovat v situaci, kdy bude grafika generovat monitoru pouze 15FPS s vyplou v-sync?
uplne stejne, s tim rozdilem, ze pri vyple v-sync nebudete mit roztrzeny obrazek na 3 kusy, ale bude roztrzeny treba kazdy druhy nebo treti a to z vetsiny jen na dva
v praxi dostanete na monitor cely obrazek, po nem ma nasledovat dalsi, ale graficka karta novy nema, protoze je pomala, tak odesle znovu stary obrazek a tak to dela, dokud nema novy, ten pak zacina odesilat klidne v puli obrazu
pokud teda vite, kde nastaveni v-sync menit, tak smele do toho, monitor se tim nepokazi
Upravil/a clone9cz dne 09-06-2008 18:38
Clone: Eee, dobře. Díky za vysvětlení. Jestli můžu, mohl bys tedy nějak shrnou coby doporučení co je lepší? Dejme tomu: mě se FPS pohybuje od 15 do několik set, podle TS Overlay. Na off-l. je to většinou kolem těch 50-60, na on-l. to kolísá více. Až k těm 15. "Čekání na svislé obnovení" mám nastaveno na "Vypnuto, ledaže určeno aplikací". Bylo to tak od instalace karty, neměnil jsem to.
Co je tedy pro mě lepší?
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
to srovnani se mi nezda byt realne, neznam totiz duvod, proc by graficka karta mela generovat misto 15-xxx pri vyple v-sync 50-60 se zapnutou v-sync, takovy narust minimalniho FPS by byl nekolikanasobny
ja osobne bych pouzil v-sync jedine pri nahravani videa, kdy bych chtel mit kazdy jednotlivy obrazek "cely", a pak ve hre, u niz se pohybuje scena rychle nahoru a dolu, svenkovani do strany neni tak neprijemny
VGR_AMP napsal:
Hmm... tak to by mě taky zajímalo co s tím. Na Ila je asi nové železo na dvě věci. Mám AMD X2 6400, nVidia 9600GT. A ať dělám co dělám (IL na max nebo min) jsem stále na cca 60 fps plus/mínus 5fps.
to je tusim vert. sync....to bzch neresil, mam pocit ze nepoznas rozdil mezi 60ti a 160ti...
..ale asi mas pravdu s tim IL vs "krasne nove stroje"
PS: jine gamesy bezi na uvedenem pristroji v pohode...
To máš špatnej pocit, páč IL umí měřit fps a jelikož mám víc jak devět tříd, tak docela dost dobře rozeznám číslice.
...no tak to kazdopadne, ale ja zrovna nemyslel to ze si ctes kolik zrovna ukazuje IL fps, ale ciste subjektivni vjem , treba i pri vyplem mereni ;-)
tanku, je duvod mit na grafice 200FPS i v pripade, kdy mas monitor pouze 60Hz a vubec to nezalezi na typu zobrazovaciho prvku, sice to zni prapodivne, ale funguje to sloziteji nez si uvedl
proc tedy, pokud ti graficka karta vygeneruje 200 obrazku, tedy 200FPS s vyplou v-sync (v prikladu musi byt vyple, jinak nelze prekonat 60Hz monitoru) na 60Hz monitoru, tak by se mohlo zdat, ze je takovych 200 FPS nadbytecnych, ale neni tomu tak.
v pripade, kdy grafika nezajistis, aby se do monitoru dostal alespon jeden novy obrazek kazdych 16ms, tak se nevyhnutelne stane, ze se jeden obrazek zopakuje dvakrat, pokud nestihnes dodat novy obrazek ani v druhem a tretim cyklu, obraz bude zretelne "stat" (resp. se trhne po 16+16ms*3 zobrzovani nehybne sceny), nez se zase rozhybe vyrobenim noveho snimku sceny
prezenu-li to a vyrobis-li grafikou 200 obrazku v prvni pul vterine a 0 obrazku v druhe pul vterine, budes mit 200FPS a obraz se bude na pul vteriny zastavovat
je tedy prakticke mit (rezervu) co nejvice FPS, protoze vterina je dlouha
ovsem bajecne na v-sync je to, ze ti vrati udaj pouze o novych obrazcich, nikoliv tech opakujicich se, dozvis se tedy, kolik obrazku se nestihlo vyrobit v 16ms prostym odectem aktualni FPS od zakadu frekvence monitoru
- kdyz nekdo rekne 50FPS na 60Hz monitoru s v-sync, je jasne, ze se obraz zastavi na maximalne celkovou dobu 16ms*10 obrazku
- kdyz nekdo rekne 200FPS na 60Hz monitoru s vyplou v-sync, nepoznas nic, dokud nezacnes merit casove intervaly mezi snimky, ktere vygeneruje graficka karta
obe mereni jsou tedy zavisla od metody a nedaji se mezi sebou srovnavat
dulezite jsou tedy 2 parametry, FPS a nejdelsi doba generovani jednoho kazdeho konkretniho obrazu grafikou, coz da dohromady stabilitu i vykon, nikoliv jedno nebo druhe, tedy vec kterou nikdo nepotrebuje
PS: nestabilita vykonu grafiky v ruznych scenach je pro me take jeden z duvodu, proc nedoporucit stereo zobrazeni. HMD v 640x480 nikdo nebude chtit a monitor s rozlisenim, aby zvladla grafika dodavat obraz stabilne, no, 800x600 na 21"CRT zobrazuje tusim kazdy druhy radek jako cerny pruh, proste nouzovka
Upravil/a clone9cz dne 10-06-2008 03:18
Teda preklad z clonstiny do tankstiny dal zabrat a stejne se uplne nepovedl..
1/ proc 16 ? obraz se vykresluje 60x za 1s ? tj logicky mi staci naladovat data na vystup kazdejch 1/60s ?
2/
prezenu-li to a vyrobis-li grafikou 200 obrazku v prvni pul vterine a 0 obrazku v druhe pul vterine, budes mit 200FPS a obraz se bude na pul vteriny zastavovat
je tedy prakticke mit (rezervu) co nejvice FPS, protoze vterina je dlouha
he ? Kdyz tak ten frame neni kdyz ma dojit k refreshi obrazu tak tam neni a zadna rezerva nepomuze ?
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.