Kobru dostanes z vyvrtky uplne snadno a staci na to 800 metru. 1000 uz je docela jistota. Jde jen o par kroku.
1) stahnout plyn
2) vysunout klapky naplno + podvozek ven
3) vyslapnout smerovku proti pohybu otaceni naplno
4) potlacit dopredu do smeru otaceni
po par vterinach se kobra rozhoupe a prepadne cumakem dolu, pak staci jen zasunout podvozek a klapky na bojove, pridat plyn a zvednout ji. Jsme dokonce delali jednou zavod kdo vybere kobru z vyvrtky z mensi vysky. Davidovi se to podarilo z 650m, ale brichem pri vyrovnavani malem strejchl o zem. 1000m je uz docela bezpecnych.
Jinak na DF je to nejvic stylovej zpusob priblizeni na pristani.
Upravil/a 3IAP_Sasa dne 24-03-2008 09:44
Když jsme u těch vrtáků, docela mě překvapilo, nevim jestli jste to někdo zkoušel, ale zjistil jsem že se 109kou vyberu vývrtku mnohem rychleji s plněním na 110%. V realu mě to učili dělat vždy se staženým plynem, jinak to pochopitelně přejde do ploché. Takže jsem to nikdy s plynem nedělal, ale v ILovi jsem to zkusil a opravdu to funguje u všech kromě Emila. Tak nevim jestli je to chyba ILa nebo jestli se to éro chovalo takto i normálně, nikdy jsem neměl čest mluvit s pilotem nebo s tim letět...Nevíte někdo?
Upravil/a FK_Rychtyg dne 24-03-2008 18:19
Dovolím si k tomu něco dodat:
Kobra není (ačkoli si většina pilotů myslí že jo) moc náchylná k pádu do vývrtky a dá se vybrat.
Vybírání je v příspěvku vejš a k tomu lze jen dodat že se takhle dá vybrat vývrtka s jakýmkoli letadlem, pokud máte výšku. Kromě letadla s ustřeleným křídlem
Já jen popíšu jak se do vývrtky s Kobrou nedostat.
Kobra má (díky umístění motoru) specifické vlatnosti. Těžiště má posunuté dost dozadu směrem k působišti vztlaku oproti jiným letadlům, což jí dává jednak vysokou obratnost, a druhak bohužel sníženou stabilitu podle všech tří os.
To je vyjádření technické, tedy klidně s ním polemizujte a jistě dojdeme ke konsensu. Že to tak je, dokládá třeba i jen "cukatůra" čumáku Kobry při míření.
A jaký to má vliv na vývrtku? Jednoduchý. Kobra není kdovíjak žádostivá na rychlost či úhel náběhu. Můžete si sami vyzkoušet s ní i s jinými letadly, v Jednoduchém editoru si dejte letadlo, a leťte se staženým plynem na nulu pokud možno ve stejné výšce. A koukejte se při jaké rychlosti se propadnete do vývrtky. Dostanete i s Kobrou dost dobrý výsledek.
Na co je Kobra citlivá je jiná věc: Nesmíte moc prudce cukat s joyem. Protože je méně stabilní, je citlivějši na různé skluzy a snosy a ty samozřejmě nesnáší. A to je kámen úrazu - zvláště pokud máte veselýpatyk s FF. Ten totiž při malých rychlostech (při kterých jak známo k vývrtkám dochází) "změkne" - ostatně jako knipl. A to samozřejmě svádí k tomu, pokusit se za každou cenu letadlo "řídit" prudkými pohyby, a to je přesně to co nakonec vede k vývrtce.
Ve stabilním letadle stačí pustit řídící prvky a pokud máte dostatečnou výšku, samo přejde do klouzavého letu. V nestabilním, jako je Kobra, tohle nezabírá - dostane se do ploché vývrtky se silným momentem autorotace a...
Takže shrnutí, do vývrtky s Kobrou se nedostanete pohlídáte-li si výšku (pro jistotu kdyby přece jen), rychlost (270 km/h bezpečně ale není-li to možné tak probůh ne pod cca 220 km/h, i tak budete mít ještě rezervu cca 40 km/h), a především, vrťte jak chcete, ale s klidnou rukou. Pokud udržíte ruku v klidu, do vývrtky budete muset Kobru nutit
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
souhlasim, ale obcas se dostanu do situace, ze mi rychlost klesne i pod 200kmh. Ne vsak v horizontalnich manevrech, ale treba pri strileni na soupere co jde do svice. I v tomhle okamziku vam da kobra pomerne citelne znat, kdy se jeste hodla udrzet ve vzduchu. Zvlast na FF joyi to musi byt patrne. Pokud pri tomto poklesu rychlosti prestanete tahat a mirne vykopnete, tak se kobra zastavi ve vzduchu a sama se srovna do horizontalniho letu. Horizontalni manevry pod 270kmh jsou ale zarukou pekne ploche. Naopak nejlepsi je asi delat zatacky pri rychlosti kolem 350kmh. Kdyz si ji drzite, tak ani G2 se za vama dlouho neudrzi. Teda s dobrym pilotem mozna jo, ale i tak tu zatacku delate asi lepsi.
AH_Cutora napsal:
Mno nevim jak P39, ale muj univerzalni postup na vybirani vyvrtky v podstate u vsech letadel:
- stahnout plyn
- noha kontra
- potlacit. Tady zalezi na letadle, nektera letadla musim razantne na plno, u nekterych staci jen mirne. Kdyz to prezenu, tak se muze stat, ze letoun vyberu na zadech.
- kridelka v neutralu!
- pokud jsem v ploche a nechce to jit ven, nouzovy postup je klapky na plno a podvozek ven at to zbrzdi a spadne po cumaku dolu a rozbehne se
- hned jak to prestane vrtat zavrit podvozek a zavrit klapky at je v tom stremhlavu neznicim a lip se to rozjede.
- opatrne tahat a vybrat stremhlav. Bez kridelek, korekce nohama.
pokud nespadnu do vyvrtky 300m nad zemi, nebo nejsem poskozen, tak vybiram spolehlive v podstate s cimkoli.
Tak s temi klapkami a podvozkem jsem vyzkousel u vice typu P39, vsude v Ilovi to funguje skvele! Dik, Cutoro, i ostatni!
Upravil/a Uzin dne 25-03-2008 16:46
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.