1. byla definovana testovaci konfigurace
Pokial vam to vase pocitace dovolia, tak prosim testujte na Perfekt mode @ 1024x768 a 2-4xAA, 2-4AF.
2. zvednete-li dohlednost na 72km zkrestlite test !
to si budou moci dovolit mozna jen majitele pocitacu vyssi jak stredni tridy ... nebo ti co stahnou detaily
3. nikdo nikdy uz hodne let nevydal PC 3D simulator, ktery by byl schopny bezet v den vydani v plnych detailech na jakymkoliv stroji
(o tom, ze zapnete vse na max a budete tvrdit: "je to 7 let stara hra a musi ject plynule", si nechte jen zdat)
4.
nejaku spatnu vazbu ohladom
predpokladam, ze pro Olega bude meritkem pro optimalizaci nastaveni v bode jedna
mkubani tedy nechtel "špatnou vazbu" s rozlisenim a nastavenim na kterem jste zvykli letat, ale "zpetnou vazbu", aby ziskal hodnotici kriterium na ruznych sestavach
je to krute, pokud se tedy chcete zucastnit nejakeho beta testu, tak se drzte zadani, jinak jsou vase vysledky k nicemu
IMHO obrazkove vlakno se slovenskou mapou si tady muzete zalozit kdy se vam zlibi
Pohlad do plies zboku ukazuje okolite textury zdola takze necakajte nejake odrazy okolitych stitov. Ako povedal Martin, v map toole na full mape sme skusali 15% odlahcenie velkych miest o drobne objekty (WC, seno, budky, siahovice, nadbytocne stromy) a minimalne fps vzrastli o 33-50%. Online mesta budu mat tiez rovnako redukovane nadbytocne stromy ale pri rozumnom nastaveni (nie 1600x1200, 16xAF, dohladnost 72km a pod.) by mali ist obstojne uz teraz.
Mkubani maš pravdu že se to při použití nastavení 1024x768 2xAA a 2xAF + 36km zlepší, ale mě šlo o něco jiného. Já jsem záměrně zvolil pro test nastavení, které běžně používám při létání na našem serveru a které používám když tvořím mapy. Nemám s tímto nastavení žádný problém a spíše někdy se stává že mě lidi říkají že jim to občas laguje i když mě ne (samozřejmě nemusí to být vždy je tím jaké kdo má PC a nastavení). Proto toto nastavení beru jako etalon a proto jsem ho použil pro porovnání vaší mapy s ostatníma mapama. Zvětšení dohlednosti na 72km jsem použil proto, že se určitě někdo najde kdo si to zapne a chtěl jsem vědět co to udělá.
Samozřejmě máš pravdu že na první pohled jednoduchým řešením je si snížit rozlišení třeba na 1024x768, ale mé zkušenosti jou jiné. V současné době na našem serveru běží 68 map + 1 nouzová. Většina lidí má IL-2 nastavený, tak aby jim to běželo na nejlepší detaily a ukázalo se že u některých náročnejších map říkat lidem že si mají nastavit jinak třeba rozlišení nepomáhá, ve většině případů se spíše odpojí, nebo zůstanou a lagují. Myslím že podobná situace je i na ostatních serverech.
Typickým příkladem je mapa germany_1945, která byla původně postavena na mapovém podkladu NW Europe. Tam lagování dosahovalo takového rozsahu, že bylo nutné mapový podklad změnit za jiný. Obávám se, na základě svého testu, že s tou vaší mapou může nastat něco podobného (Doufám že nemám pravdu). No snad se vám to podaří vyřešit tím "odlehčením" co píše Liptow.
1. lag/zamrznie hry = ked hra na 2-5+ sekund zamrzne (zastavi sa obraz) a potom pokracuje normalne dalej
2. trhanie (strutters?) = ked hra v istych takmer pravidelnych intervaloch trha = na kratky cas (0.5-1 sekunda) Toto je pripad mapy NW Europe nie?
3. Nizke FPS
Hlavne ma zaujimaju body 1 a 2. Nizke FPS sa pokusime vylepsit, ale v niektorych velkych mestach to jednoducho nepusti, pokial nechceme roztrusit domecky na sposob starych Ilovskych map.
Ani po 50 percentnej redukcii objektov nikto nemoze ocakavat, ze na Trencinom poleti 40 FPS. Bohuzial. Su to velke mesta = vela objektov = nizke FPS a bohuzial pre niektore PC nehratelne miesta. Na druhej strane hovorim len o 4-5 velkym mestach, co sa mi nezda byt take strasne a tym sa da pri planovani misii pomerne lahko vyhnut.
Upravil/a mkubani dne 28-12-2007 15:56
sestava intel C2D, 1GB RAM, Ati X1650pro 512ddr2 4aa, 4af 1024x768@32bit stredni detaily. Prelitl jsem to pres trencin a nejaky dve mesta jizne od nej ve vyskach od 10m - 5000m nejnizzsi FPS 21 pri nizkem pruletu nad trencinem a ostrelovanim domku nebohych bratia.
Ta mapa neni az tak narocna bych rek, ikdyz po te co jsem trencin zaflakoval a nahazel tam 30 letadel do masomlejnu, tak nejnizsi snimky obcas padly az k 10, vetsinou 30-50, max nejakych 130.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
@Liptow, mkubani:
Vim, ze z herniho hlediska mam uz spis lowend. Nicmene to nemeni nic na tom, ze nad mestem velikosti vesnice (relativne oproti Berlinu a Leningradu, kterymi se tu argumentuje) pada fps na jednu petinu, coz prakticky vylucuje boje v techto oblastech. Neni realisticke predpokladat, ze si nekdo bude nastavovat konfig podle ctyrech mest na jedne mape, nehlede na to, ze tu moznost vubec mit nemusi.
Dusledek je, ze se pri beznem pouzivani (...mluvim porad o online verzi mapy...) bude treba vyhybat bojum u mest, coz mi prijde jako kontraproduktivni, at uz z hlediska mozne pestrosti misi, nebo zbytecnosti usili nepouzivana mesta budovat.
Ja osobne jsem si tech stromu v Ziline nevsiml ani pri prvnim, ani pri druhem pruletu, az potom z pevneho externiho pohledu. Jsou proto z meho pohledu zbytecne a stacilo by jich tam par skupinek, kdyby nekdo chtel davat cile mezi ne.
Protoze jich je tam odhadem stejne jako domecku a navic obsahuji spoustu pruhlednosti, mam pocit, ze jejich odstranenim by se dala rychlost temer zdvojnasobit. Mozna by bylo jeste lepsi presazet je na ten typ bez kolizi, co se zobrazuje jen pri vyssim nastaveni v konfigu.
Cili souhlasim s Krakenem, na bezne nastavenem ilovi je to problem a nema smysl argumentovat moznosti snizovani nastaveni. Howgh.
Protoze jich je tam odhadem stejne jako domecku a navic obsahuji spoustu pruhlednosti, mam pocit, ze jejich odstranenim by se dala rychlost temer zdvojnasobit. Mozna by bylo jeste lepsi presazet je na ten typ bez kolizi, co se zobrazuje jen pri vyssim nastaveni v konfigu.
Bezkolizne "polne" stromy v mestach nemozu byt, pretoze pritomnost akehokolvek objektu ich automaticky vymazava v okruhu 200m. Btw stromy tvoria cca 25% poctu objektov v mestach a nedaju sa dat len kde-tu, lebo su rozmiestnene podla pripraveneho patternu na zelenych flakoch textury ktora sa pravidelne opakuje.
Stromy vo velkych mestach budu zredukovane vo finalnej verzii cca o patinu.
Flan, zapni si v conf.ini forest=3
Upravil/a Liptow dne 28-12-2007 22:36
fps mi nad městy neklesá pod 40
[img]http://www.klokain.cz/obr/2.jpg[/img] is not a valid Image.
[img]http://www.klokain.cz/obr/3.jpg[/img] is not a valid Image.
Spustil jsem AH_coop server jako DF s mapou Slovenska. Adresa je jako normalni AH server, jen port je 21151. Testovaci online bitky muzete poradat tam.
Mapa je trivialni, jen jsem na kazde letiste posadil homebazi a do Trencina pridal par tanku a flaku. Az nekdo udela lepsi, uploadnu ji tam.
Pokud to nebude delat nejake technicke problemy, necham to bezet tak dlouho, jak bude treba. Mejte na pameti, ze to neni dedikovany server a ze bezi na virtualni masine pocitace, kde uz je nekolik serveru spusteno.
Zaregistroval jsem jednu kosmetickou, ale dost neprijemnou: textura prechodu les-neles neni na strane lesa dost husta, takze na okraji kazdeho lesa je jasne viditelny pravouhly obrys.
Btw, zmenou conf.ini parametru landshading z 3 na 2 sa nevykresluju tiene budov (a hrady rano/vecer nehadzu take podivne tiene) co ma urcity priaznivy efekt na fps nad mestami.
LesniHU napsal:
@Liptow, mkubani:
Vim, ze z herniho hlediska mam uz spis lowend. Nicmene to nemeni nic na tom, ze nad mestem velikosti vesnice (relativne oproti Berlinu a Leningradu, kterymi se tu argumentuje) pada fps na jednu petinu, coz prakticky vylucuje boje v techto oblastech. Neni realisticke predpokladat, ze si nekdo bude nastavovat konfig podle ctyrech mest na jedne mape, nehlede na to, ze tu moznost vubec mit nemusi.
Dusledek je, ze se pri beznem pouzivani (...mluvim porad o online verzi mapy...) bude treba vyhybat bojum u mest, coz mi prijde jako kontraproduktivni, at uz z hlediska mozne pestrosti misi, nebo zbytecnosti usili nepouzivana mesta budovat.
Ja osobne jsem si tech stromu v Ziline nevsiml ani pri prvnim, ani pri druhem pruletu, az potom z pevneho externiho pohledu. Jsou proto z meho pohledu zbytecne a stacilo by jich tam par skupinek, kdyby nekdo chtel davat cile mezi ne.
Protoze jich je tam odhadem stejne jako domecku a navic obsahuji spoustu pruhlednosti, mam pocit, ze jejich odstranenim by se dala rychlost temer zdvojnasobit. Mozna by bylo jeste lepsi presazet je na ten typ bez kolizi, co se zobrazuje jen pri vyssim nastaveni v konfigu.
Cili souhlasim s Krakenem, na bezne nastavenem ilovi je to problem a nema smysl argumentovat moznosti snizovani nastaveni. Howgh.
Ano, souhlasím. Mapa je sice božská pro vyhlídkové lety, ale tohle je IL2. Čili lítání, střílení , bombení a tak. Navíc by bylo rozumější se držet průměrné hardwarové náročnosti ILa.
Flight Simulator je o dveře vedle.
Upravil/a Jirka dne 29-12-2007 10:44
LesniHU napsal:
Spustil jsem AH_coop server jako DF s mapou Slovenska. Adresa je jako normalni AH server, jen port je 21151. Testovaci online bitky muzete poradat tam.
Mapa je trivialni, jen jsem na kazde letiste posadil homebazi a do Trencina pridal par tanku a flaku. Az nekdo udela lepsi, uploadnu ji tam.
Pokud to nebude delat nejake technicke problemy, necham to bezet tak dlouho, jak bude treba. Mejte na pameti, ze to neni dedikovany server a ze bezi na virtualni masine pocitace, kde uz je nekolik serveru spusteno.
tak jsem ji zkusil a jede mi zhruba 2x tak rychle, jako AH treninkovej server, ping krasnych 7ms
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost.“ Benjamin Franklin
LesniHU napsal:
@Liptow, mkubani:
Vim, ze z herniho hlediska mam uz spis lowend. Nicmene to nemeni nic na tom, ze nad mestem velikosti vesnice (relativne oproti Berlinu a Leningradu, kterymi se tu argumentuje) pada fps na jednu petinu, coz prakticky vylucuje boje v techto oblastech. Neni realisticke predpokladat, ze si nekdo bude nastavovat konfig podle ctyrech mest na jedne mape, nehlede na to, ze tu moznost vubec mit nemusi.
Dusledek je, ze se pri beznem pouzivani (...mluvim porad o online verzi mapy...) bude treba vyhybat bojum u mest, coz mi prijde jako kontraproduktivni, at uz z hlediska mozne pestrosti misi, nebo zbytecnosti usili nepouzivana mesta budovat.
Ja osobne jsem si tech stromu v Ziline nevsiml ani pri prvnim, ani pri druhem pruletu, az potom z pevneho externiho pohledu. Jsou proto z meho pohledu zbytecne a stacilo by jich tam par skupinek, kdyby nekdo chtel davat cile mezi ne.
Protoze jich je tam odhadem stejne jako domecku a navic obsahuji spoustu pruhlednosti, mam pocit, ze jejich odstranenim by se dala rychlost temer zdvojnasobit. Mozna by bylo jeste lepsi presazet je na ten typ bez kolizi, co se zobrazuje jen pri vyssim nastaveni v konfigu.
Cili souhlasim s Krakenem, na bezne nastavenem ilovi je to problem a nema smysl argumentovat moznosti snizovani nastaveni. Howgh.
Ano, souhlasím. Mapa je sice božská pro vyhlídkové lety, ale tohle je IL2. Čili lítání, střílení , bombení a tak. Navíc by bylo rozumější se držet průměrné hardwarové náročnosti ILa.
Flight Simulator je o dveře vedle.
Jo jo, uplne to orezte, pokud mozno na tmave zelenou placku, aby se to hybalo uplne vsem .
IL-2 Sturmovik™, Cliffs of Dover™, Pacific Fighters™ are trademarks or registered trademarks of 1C EUROPE, 1C-Multimedia, 1C ONLINE GAMES.
Other marks used herein are those of their respective owners.