Těžký pripad - kolejnice
|
Rigor Mortis |
Přidané 09-12-2007 08:55
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 199
Založený: 21.12.05
|
AH_Kraken napsal:
U Spitfiru je umístěn na levé straně těla zaměřovač (z pohledu pilota) a jdou od něho dva bowdeny ke rukověti plynové páky. Stejně je tomu i u L-39ZA.
Jsou dva způsoby použití zaměřovače:
1. Způsob
Na zaměřovači nastavím rozměr cíle. U západních letadel z WWII je to dáno typem letadla u sovětského zaměřovače který byl použit tuším už u MIGu-15 je tam jen číslo. Poté pomocí ovladače na plynové páce udržuji (tzv. rámuji) cíl tak, aby se diamanty stále dotýkaly okraje cíle a když ukazatel dálky ukáže požadovanou vzdálenost střílím.
2. Způsob
Na zaměřovači nastavím rozměr cíle stějně jako v případě 1. Ovladačem na plynové páce nastavím vzdálenot na kterou chci střílet a když mě cíl vyplní zaměřovač střílím.
Letadla Sabre měla to vylepšené o radarový dálkoměr který automaticky korigoval dálku na zaměřovači
K tomu už není co dodat. Řekl bych, že na tomhle se můžeme všichni shodnout. Vše to mělo sloužit hlavně pro ulehčení a zrychlení zaměřování. Tak to zase nemohla být nějaká šílená honička. Pokud bylo ovládání na plynové páce (v podstatě předchůdce HOTAS) a navíc měl pilot nadrilované návyky z výcviku, tak to mohlo být i slušně efektivní.
Když to celé shrneme - pokud má zaměřovač stupnici vzdálenosti, lze použít oba způsoby podle Krakena a pokud ne (což je případ Ila), tak pouze způsob 1.
Edit: chybky
Upravil/a Rigor Mortis dne 09-12-2007 08:56
|
|
|
|
Joe Hallenbeck |
Přidané 09-12-2007 23:31
|

Uživatel

Příspěvek: 1781
Založený: 22.04.06
|
Rigor Mortis napsal:
AH_Kraken napsal:
U Spitfiru je umístěn na levé straně těla zaměřovač (z pohledu pilota) a jdou od něho dva bowdeny ke rukověti plynové páky. Stejně je tomu i u L-39ZA.
Jsou dva způsoby použití zaměřovače:
1. Způsob
Na zaměřovači nastavím rozměr cíle. U západních letadel z WWII je to dáno typem letadla u sovětského zaměřovače který byl použit tuším už u MIGu-15 je tam jen číslo. Poté pomocí ovladače na plynové páce udržuji (tzv. rámuji) cíl tak, aby se diamanty stále dotýkaly okraje cíle a když ukazatel dálky ukáže požadovanou vzdálenost střílím.
2. Způsob
Na zaměřovači nastavím rozměr cíle stějně jako v případě 1. Ovladačem na plynové páce nastavím vzdálenot na kterou chci střílet a když mě cíl vyplní zaměřovač střílím.
Letadla Sabre měla to vylepšené o radarový dálkoměr který automaticky korigoval dálku na zaměřovači
...
Když to celé shrneme - pokud má zaměřovač stupnici vzdálenosti, lze použít oba způsoby podle Krakena a pokud ne (což je případ Ila), tak pouze způsob 1.
Edit: chybky
Ja teda jestli tomu rozumim, tak v prvnim pripade plynule korigujes rozpeti "diamantu" zamerovace se zvetsujicim se rozpetim bliziciho se letadla a pri tom druhem zpusobu si sam nastavis rozpeti "diamantu" dle libosti (vzdalenost na kterou chci strilet) a pak cekas az rozpeti kridel bliziciho se letadla "doroste" do rozpeti "diamantu" zamerovace (cili se dostane do mnou nastavene vzdalenosti)?
Paklize je tomu tak, jak jsem se tu tazal, pak Il nabizi pouze tu druhou moznost, nebot K-14 ti nikde neukazuje ciselne na jakou vzdalenost je zamerovac nastaven.
Jestli tomu tak je, pak je lepsi pro pilota pouzivajici K14 "Acemakera" pouzit ten druhy zpusob. Nastavit si "rozpeti" diamantu (vzdalenost), na kterou chce strilet (i kdyz tuto hodnotu nijak nezjistim) a pockat az rozpeti kridel cile vyplni rozpeti "diamantu" (dostane se do mnou nastavene vzdalenosti). Ostatne tento zpusob pouzivam ja na K-14ce.
313_FlyBoy
RY-C
|
|
|
|
LesniHU |
Přidané 10-12-2007 01:15
|

Stařešina

Příspěvek: 6220
Založený: 30.09.05
|
AH_Kraken napsal:
U Spitfiru je umístěn na levé straně těla zaměřovač (z pohledu pilota) a jdou od něho dva bowdeny ke rukověti plynové páky. Mas nejakou fotku? Ten ukazatel jsem jeste nevidel. |
|
|
|
spike_six |
Přidané 10-12-2007 08:49
|

Nováček

Příspěvek: 52
Založený: 30.09.05
|
LesniHU napsal:
AH_Kraken napsal:
U Spitfiru je umístěn na levé straně těla zaměřovač (z pohledu pilota) a jdou od něho dva bowdeny ke rukověti plynové páky. Mas nejakou fotku? Ten ukazatel jsem jeste nevidel.
je tam ze strany kolečko, takže z pohledu pilota vertikální stupnice vzdálenosti ve stovkách stop...
[img]http://www.spitfiresite.com/photos/historic/uploaded_images/gyro-gunsight-1-719386.jpg[/img] is not a valid Image.
jinak při googlování jsem narazil na tohle fórum o zaměřovačích:
http://forum.axis...hp?t=17850 |
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 10-12-2007 09:44
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
to Joe Hallenbeck : Ano pochopil jsi to správně.
Problémem Il-2 je že nikdo neví na jakou vzdálenost je zaměřovač nastaven.
to LesníHU: Fotku mám akorát ji sem neumím vložit. 
|
|
|
|
Rigor Mortis |
Přidané 10-12-2007 10:22
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 199
Založený: 21.12.05
|
Při pondělním ránu se mi to konečně celé spojilo dohromady.
V Ilu se vlastně dají použít oba způsoby, jen prostě pilot nezná přesnou vzdálenost na kterou střílí. Ale je to jedno, protože celý rozsah nastavení sight distance, je pravděpodobně v účinném dosahu zbraní.
1. Takže nastavit typ letounu.
2. Odhadem si nastavit pomocí sight distanece velikost obrazce, tak aby byla akorát, jak to komu vyhovuje.
3. Srovnat (zarámovat) obvod obrazce a rozpětí křídel protivníka.
Pak by to mělo sednout jak prdel na hrnec.
Jinak se tedy i dá dorovnávat sight distance během přepadu, ale pokud to nemáte po ruce na joyi, tak je to docela hoňka.
Tomíci tedy měli proti amíkům na točítku sight distance hodnoty vzdálenosti. Amíci si zjevně mysleli, že to pro pilota není zas tak důležitý údaj. Celá tahle šaškárna s určováním vzdálenosti odpadla se zavedením střeleckých radarů, ale to už zase jinde jsme, ta je jiná vesnice... a jiná válka. |
|
|
|
Rufu |
Přidané 10-12-2007 11:09
|

Uživatel

Příspěvek: 1348
Založený: 30.09.05
|
No ona to zas taková šaškárna nebyla -nikdo v reálu nedělal takový manévry jaky my v ilovi.Takže gyro bez problému sedlo pro 80% případů. |
|
|
|
313_Blc |
Přidané 10-12-2007 11:23
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 301
Založený: 25.02.06
|
Rufu napsal:
No ona to zas taková šaškárna nebyla -nikdo v reálu nedělal takový manévry jaky my v ilovi.Takže gyro bez problému sedlo pro 80% případů.
To sedlo jak prdel na hrnec  |
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 10-12-2007 11:38
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
Rufu napsal:
No ona to zas taková šaškárna nebyla -nikdo v reálu nedělal takový manévry jaky my v ilovi.Takže gyro bez problému sedlo pro 80% případů. A ti kdo je buď nemuseli dělat nebo je uměli, přežili vojnu . |
|
|
|
Rigor Mortis |
Přidané 10-12-2007 13:29
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 199
Založený: 21.12.05
|
Ještě bych si dovolil otázku. Měla ve skutečnosti gyrozaměřovač i jiná US letadla? Co třeba P47? A co tradicionalisti v NAVY? Ti tím pohrdali? |
|
|
|
Lekk |
Přidané 10-12-2007 14:25
|

Uživatel

Příspěvek: 1785
Založený: 20.10.05
|
Svého času jsem an toto uváděl tqady koment..s přesným popisem jak to fachá...ve hře....n ázev vlákna to byl vemi podobný..zkuste pohledat. |
|
|
|
Lekk |
Přidané 10-12-2007 14:30
|

Uživatel

Příspěvek: 1785
Založený: 20.10.05
|
Tak koukám už potřetí to jede odznova.
No svýho času tady bylo přesně to samé vlákno..bohužel už ho někdo smáznul...tam jsem popisoval jak to fachčí.
Předně se jedná o gyrozaměřovač korigující pohyby letounu vuči bodu konvergence. Tj. lidsky řečeno..ukazuje to (hvězdička) kam poletí kulky a kde se protnou v rámci tvých manévrů a rozsahu plexi štítku.
Ta stupnice na boku s ruznýma erama je pouze mechanické zvětšení podle typu era a má za cíl pouze zvětšit zaměřovač dle typu era (
bombr/stihačka).
Bohužel tento typ zaměřovače má jeden fatální nedostatek .. a to že nepracuje s tvojí konevrgencí kterou máš nastavenou v Ilovi. ..místo toho je statický na cca 200m. takže tvoje míření je vlastně jediné..snaha dohnat cíl do bodu konvergence, která je nakalibrovaná ve fabrice...a pokud budeš mít converg. např 500m..tak i při nejlepší vuli nebude tvoje míření fungovat...ona totiž ta optika neumí reagovat na hodnoty konverg. z Ila. pokud ale přijmeš konverg. cca 250-200m mělo by to fachat v pohodě i v rámci přepínání podle typu era.
V rámci manévrování je ti to kapku k ničemu jelikož tam se dostaneš velice rychle mimo funkční rozsah plexi štítku a pro zoom střelbu na dálku zase jsi mimo konvergenci. ale po troše cviku tyhle nedostatky snadno eliminuješ.
PS: co mi ale tenhle zaměřovač určo dal..je dobrej odhad předsazení pro browny obecně...páč pak už hnedka víte že musíte předsadit jednou tolik abyste něco trefili.
a je to tady
https://vwings.net...ead_id=372 
|
|
|
|
606_Sleeper |
Přidané 10-12-2007 14:49
|

Nováček

Příspěvek: 59
Založený: 27.06.06
|
Teda kuci ja vam nechci kazit radost, ale "Ace Maker" z vas eso skutecne neudela. Nerikam, je to pekne zprijemneni v teto hre, ale pro boj nejen se s nepratelskym stihacem naprosto nepouzitelna zalezitost. Nez si tuto hracicku nastavite, predvede vam Fokyna takovy noznicky a vzapeti vam posle vosicku do prdele, ze ani nestacite do TS zarvat: *****, ze ja se s tim gyro zamerovacem **** (pozn. nekteri ctenari jsou prilis utlocitny). V tu chvili, kdy vas wingman zpozoruje na nebi doutnajici plazmu, co se tranformovala z jeho obdivovaneho leadera, mu prave okupuje jeho sestou dalsi fuck(e)wulf. Pokud bude mit yankee kliku jak v hollywoodu, dostane akorat nazrat rozpalenyho motorovyho oleje a s ohorelym ksichtem pujde byvaly plaaajboj farat do lagru, odkud se samozrejme dostane...atd. atd...
Pokud tedy nechcete sve ani wingmanovo ero dostat do nebezpecne pozice, + k tomu maddoxovymi flusbroky, co si v IL2 nechaji rikat browningy, neco sundat, vypnete gyro (proc ztracet cas pozorovanim divnych diamantu), pred letem nastavte konvergenci na 200m (pokud by gyro zamerovac umoznil promennou konvegenci, bylo by to o necem jinem) a jak pise Turbo strilejte ze vsech uhlu a kdykoliv vas napadne, pze neni nic trapnejsiho nez chcipnout s plnejma zasobnikama (dal to znate, spanek s plnymi koulemi..., nic prijemnyho). Koneckoncu P51 ma na takove osivani stavene zasobniky.
Ale abych netvrdil, ze ace marker je k nicemu, tak par vyhod opravdu ma. Treba kdyz si chcete v offline zapalit jeden motor letici Ju52 (nastavene na zelenace)bez coveru z kilometrove vzdalenosti nebo treba kdyz sednete ke zdlouhave specialce po hasisovem vecirku, muzete si behem doprovodu B17 ulitavat nad zajimave se pohybujich polygonech ve sklicku.
P.S. i ti co se prave chystaji do me pustit, vi jak to s gyrem je... |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 10-12-2007 14:53
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 5064
Založený: 09.10.05
|
Rufu napsal:
No ona to zas taková šaškárna nebyla -nikdo v reálu nedělal takový manévry jaky my v ilovi.Takže gyro bez problému sedlo pro 80% případů.
kdyz uz jses u manevru, ktery delame v il2, tak v realu meli piloti taky pancir jenom za sebou, coz muze byt taky duvod, proc neco takoveho nedelali, kdyz jim nekdo sedel za prdeli a uz do nich strilel ... gyro negyro
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 10-12-2007 17:12
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Myslím že na tom co napsal clone9cz je nádherně vidět jak většina virtualních pilotů nemá žádnou představu o tom jaké je to letět ve skutečném letadle (nemyslím to jako nějaký útok na clona) Oni totiž ty manévry nedělali proto že narozdíl od sedění u počítače na ně působily ruzné síly které člověku nejsou zrvona příjemné a dlohodobě to člověk nesnese. Proto taky skutečný boj vypadal trochu jinak než létání s hrou IL-2. A proto uspěšnost při používání gyroskopického zaměřovače v IL-2 je menší. |
|
|
|
clone9cz |
Přidané 10-12-2007 17:44
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 5064
Založený: 09.10.05
|
Krakene, co s tebou ?
vsimni si jednoho, pro tebe mozna neduleziteho slovicka
, coz muze byt taky duvod,
... prece nechces, abych tady vypisoval vsechny duvody ?
|
|
|
|
3BAP_Cassius Chaerea |
Přidané 10-12-2007 17:52
|

Diskutující

Příspěvek: 2854
Založený: 30.09.05
|
AH_Kraken napsal:
Myslím že na tom co napsal clone9cz je nádherně vidět jak většina virtualních pilotů nemá žádnou představu o tom jaké je to letět ve skutečném letadle (nemyslím to jako nějaký útok na clona) Oni totiž ty manévry nedělali proto že narozdíl od sedění u počítače na ně působily ruzné síly které člověku nejsou zrvona příjemné a dlohodobě to člověk nesnese. Proto taky skutečný boj vypadal trochu jinak než létání s hrou IL-2. A proto uspěšnost při používání gyroskopického zaměřovače v IL-2 je menší. Myslím že na tom co napsal Kraken je nádherně vidět, jak většina dnešních pilotů nemá žádnou představu o tom, jaké je to, když ti klepou náboje do letadla (já ostatně jako virtuální pilot o tom nemám taky ani páru).
Ale na guncamech, kde nejednou je vidět že rovně letící letadlo je neustále zasáhováno několik vteřin střelby, se mi mimo okamžitého poranění či zabití pilota, jeví jako docela logickej závěr clonovi úvahy.
Upravil/a 3BAP_Cassius Chaerea dne 10-12-2007 17:54
|
|
|
|
1stCL_Fucida |
Přidané 10-12-2007 17:59
|

Hlavní administrátor

Příspěvek: 11133
Založený: 26.01.13
|
Válečné guncamy jsou většinou značně zpomalené. Rychlost tamních manévrů je tedy nižší.
"Verloren ist nur, wer sich selbst aufgibt."
|
|
|
|
AH_Kraken |
Přidané 10-12-2007 19:13
|

Rozkoukaný

Příspěvek: 486
Založený: 05.12.05
|
Já jsem to Clone opravdu nemyslel jako útok na tebe, jak jsem v tom příspěvku psal v té závorce. Mě jen nepřipadá přirozené že by někdo do sebe nechal střílet ze 6 jen proto že tam má pancéřovou desku. bf-109 např má nádrž pod a za sedadlem, Hurricane v centroplánu a obecně řečeno už z pudu sebe záchovy když po někom někdo střílí, tak většina lidí začne uhýbat. Nevím zda filmy z gun kamer jsou zpomalené, v tom má nejspíše Fučida pravdu, ale je na nich vidět jak ty cíle manévrují. A to s tím co je vidět v IL-2 nemá nic společného a to pro to, že prostě při těch rychlostech to tak snadno provést nejde, jak z hlediska sil v řízení tak z hlediska člověka samotného. A to bez toho jaké mají představy současní piloti o tom jaké to je když klepou náboje do letadla.
Prostě chtěl jsem jen říc že většina zvás vnímá jen část problému, protože vám díky absence praktických zkušeností další součásti problému prostě jen nedojdou. |
|
|
|
LesniHU |
Přidané 10-12-2007 19:18
|

Stařešina

Příspěvek: 6220
Založený: 30.09.05
|
Jo, to uz mam delsi dobu stazeny do svyho pocitace :-).
VGR_Lekk napsal:
Tak koukám už potřetí to jede odznova.
No svýho času tady bylo přesně to samé vlákno..bohužel už ho někdo smáznul...tam jsem popisoval jak to fachčí.
Předně se jedná o gyrozaměřovač korigující pohyby letounu vuči bodu konvergence. Tj. lidsky řečeno..ukazuje to (hvězdička) kam poletí kulky a kde se protnou v rámci tvých manévrů a rozsahu plexi štítku.
Ta stupnice na boku s ruznýma erama je pouze mechanické zvětšení podle typu era a má za cíl pouze zvětšit zaměřovač dle typu era (
bombr/stihačka).
Bohužel tento typ zaměřovače má jeden fatální nedostatek .. a to že nepracuje s tvojí konevrgencí kterou máš nastavenou v Ilovi. ..místo toho je statický na cca 200m. takže tvoje míření je vlastně jediné..snaha dohnat cíl do bodu konvergence, která je nakalibrovaná ve fabrice...a pokud budeš mít converg. např 500m..tak i při nejlepší vuli nebude tvoje míření fungovat...ona totiž ta optika neumí reagovat na hodnoty konverg. z Ila. pokud ale přijmeš konverg. cca 250-200m mělo by to fachat v pohodě i v rámci přepínání podle typu era.
V rámci manévrování je ti to kapku k ničemu jelikož tam se dostaneš velice rychle mimo funkční rozsah plexi štítku a pro zoom střelbu na dálku zase jsi mimo konvergenci. ale po troše cviku tyhle nedostatky snadno eliminuješ.
PS: co mi ale tenhle zaměřovač určo dal..je dobrej odhad předsazení pro browny obecně...páč pak už hnedka víte že musíte předsadit jednou tolik abyste něco trefili.
a je to tady
https://vwings.net...ead_id=372
No vidis, potreti, a opet se tu objevuji bludy o (ne)souvislosti s konvergenci a o zvetsovani zamerovace. |
|
|